Ik wandel met Teun nu aan een tre ponti fibbia tuig, met een 5 meter biothane lijn. Kan ie lekker wat in zn eigen tempo struinen, huppelen en snuffelen. Werkt voor ons perfekt.
Hij trekt niet aan de lijn, tenzij hij een kat ziet ofzo en ineens naar voren schiet.
Ik probeer uiteraard te voorkomen dat hij in dat soort situaties in het einde van de lijn knalt, maar soms ben ik niet handig of snel genoeg.
Ik kwam nu dit WaW lijntje tegen van tre ponti. Een soort vering voor tussen je tuig en lijn om zulke klappen op te vabgen. Lijkt me heel fijn. Vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? En zorgt zo'n ding niet dat je helemaal geen lijncontact meer hebt met je hond?
Soms bij ellenlang getreuzel en niet meelopen na mijn stemverzoek, geef ik wel even een rukje
Ik denk dat een dergelijk signaal dan niet meer door gaat komen.
Kennen en gebruiken jullie de WaW lijn?
https://www.treponti.nl/accessoires/waw-easy-dog-walk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tre ponti tuig icm WaW lijn
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Re: Tre ponti tuig icm WaW lijn
Ik heb deze voor mijn schapendoes volgens mij in maat M.
Hij is zo stijf dat hij alleen 2-3 centimeter uitrekt wanneer er getrokken wordt. Net genoeg om de schokken op te vangen, maar niet zoveel dat het voelt alsof er een stuk elastiek tussen zit.
Nadeel vind ik dat hij vrij zwaar is. Aan de flexilijn vastmaken is daarom niet fijn; de WAW blijft dan naar beneden hangen. Aan een gewone 5 meter lijn heb ik nooit geprobeerd, maar het zou me niet verbazen als hij dan door het gewicht het tuigje scheef gaat trekken.
Ik gebruik hem zelf alleen icm een korte lijn.
Hij is zo stijf dat hij alleen 2-3 centimeter uitrekt wanneer er getrokken wordt. Net genoeg om de schokken op te vangen, maar niet zoveel dat het voelt alsof er een stuk elastiek tussen zit.
Nadeel vind ik dat hij vrij zwaar is. Aan de flexilijn vastmaken is daarom niet fijn; de WAW blijft dan naar beneden hangen. Aan een gewone 5 meter lijn heb ik nooit geprobeerd, maar het zou me niet verbazen als hij dan door het gewicht het tuigje scheef gaat trekken.
Ik gebruik hem zelf alleen icm een korte lijn.
-
- Actief
Klinkt niet heel ideaal. Denk dat ik het dan maar niet doe
-
- Zeer actief
Ik heb deze en vind het prettig dat ze geen klap krijgen als ze in de riem vliegen.
Zeker bij een kleine hond hoef je toch geen ruk te geven? Iets druk op de lijn lijkt me voldoende, dat kan met dit ding gemakkelijk. Mijn grote honden reageren daar ook gewoon op.
Zeker bij een kleine hond hoef je toch geen ruk te geven? Iets druk op de lijn lijkt me voldoende, dat kan met dit ding gemakkelijk. Mijn grote honden reageren daar ook gewoon op.
-
- Actief
ik geef een kort rukje als in "hallo let op, meekomen nu". ga hem niet meesleuren ofzo hoor.
gebruik je de WaW ook bij een tuigje en blijft het tuig dan op zn plek?
gebruik je de WaW ook bij een tuigje en blijft het tuig dan op zn plek?
-
- Zeer actief
Ja, altijd aan het tuig. De tuigen schuiven niet, maar ik heb dan ook wel grote honden. Ik gebruik Y-tuigen.