Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mexicaanse Wolfhond
Moderator: moderatorteam
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Mexicaanse Wolfhond
Vind het wel een beauty hoor
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Prachtig!
Als ik een paar erfhonden nodig zou hebben zou ik het wel weten na dit gezien en gelezen te hebben.
Als ik een paar erfhonden nodig zou hebben zou ik het wel weten na dit gezien en gelezen te hebben.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heel mooi...
Zijn ze er alleen in XL of ook in maatje M of S?
Zijn ze er alleen in XL of ook in maatje M of S?
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Ik vind het prachtige dieren maar dat is ook niet zo lastig als je begint met een wolf. Ik ben geen voorstander van wolven als huisdier. Ik zou wel open staan voor een wolfachtig gefokte hond zonder wolvenbloed. Dat op niveau van de wolf brengen vind ik wel een prestatie. Dit ziet er gewoon uit als een wolf. En het is een waarschijnlijk vrij onaangepaste hond vol wolvenbloed. Niet iets wat ik geschikt vind om als hond te verkopen.
Ik wil alleen honden en ik vind ook nog dat je alleen honden zou moeten mogen houden. Geen wolfhybriden ongeacht of zij een ras hond genoemd worden. Welke wolfmiks die iemand hier kent is echt een leuke fijne hond? Ik vind de Tamaskan, de Saarloos en de Tjech ook veel te gecompliceerd als huisdier. Krijg vast allemaal reacties met dat dat onzin is maar ik vind van niet. Ik ben nog nooit zo'n soort hond tegengekomen die relaxed was. Hooguit hanteerbaar. Wat moet je daarmee? Ik vind de gemiddelde poolhond of herder al een heel stuk normaler. Ga daar maar eens wolf uiterlijk mee fokken. Dan nog wat andere rassen erdoor en zien hoe ver je komt. Dat zijn tenminste gedomesticeerde dieren.
Ik wil alleen honden en ik vind ook nog dat je alleen honden zou moeten mogen houden. Geen wolfhybriden ongeacht of zij een ras hond genoemd worden. Welke wolfmiks die iemand hier kent is echt een leuke fijne hond? Ik vind de Tamaskan, de Saarloos en de Tjech ook veel te gecompliceerd als huisdier. Krijg vast allemaal reacties met dat dat onzin is maar ik vind van niet. Ik ben nog nooit zo'n soort hond tegengekomen die relaxed was. Hooguit hanteerbaar. Wat moet je daarmee? Ik vind de gemiddelde poolhond of herder al een heel stuk normaler. Ga daar maar eens wolf uiterlijk mee fokken. Dan nog wat andere rassen erdoor en zien hoe ver je komt. Dat zijn tenminste gedomesticeerde dieren.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
wat een pracht dier om te zien,
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
smaken verschillen nu eenmaal,
en nr 1 is qua uiterlijk in mijn ogen niet te vergelijken met nr 2.
en nr 1 is qua uiterlijk in mijn ogen niet te vergelijken met nr 2.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef: Dit is toch niet indrukwekkend? Het spreekt me totaal niet aan.

En als je voor het wilde beestjes gevoel gaat, doe dan zo'n geinig hondvosje.

-
- Zeer actief
Ik vind wolven vaak mooier dan honden omdat ze een veel zwaarder functioneel setje onderdelen hebben. De vacht. De oren, de kaken, het losse lichaam. Zo'n beest kan gewoon door. Bij honden vind ik het allemaal zo eenzijdig. Verder vind ik een wolf ook gewoon kwa totaalplaatje het meest sound en aantrekkelijk. Maar dat is puur mijn zucht naar puur natuur en wild. Absoluut niet wat ik nastreef. Ik zou overigens wel een poolhond willen. Maar dat is meer een manier van leven dan een ander iets dan een hond willen. Ik vind husky x herder gewoon de mooiste soort hond om te hebben terwijl het wel gewoon een hond is en ook niet gek gestoord of vervelend. Hooguit veeleisend kwa beweging en een ervaren baas.Cleva schreef:Waarom vinden jullie wolven toch zo mooi?
Ik vind het onbevallig loensende, vierkante chagrijnen met platpoten.
Waarom zou je dat nastreven?
Ik vind honden veel mooier.
Zo'n mottige druiloor kan toch niet op tegen een azwakh of een setter? Of een mooie york, wat mij betreft.
Dit is toch niet indrukwekkend? Het spreekt me totaal niet aan.
Een wolf heeft gewoon een prachtige kop. Prachtige oogopslag en hele mooie alerte uitstraling. Super mooie vacht en heel soepel duurzaam gangwerk.
-
- Zeer actief
Wat is dat nu inderdaad? Want het is geen konik. Maar ook geen prezwalski. Want die hebben staande manen en zien er super zebra achtig uit kwa bouw. Dit lijkt wel een Shire x fjord oid.Nanna schreef:Is dat een Fjord Ka?Cleva schreef:Nanna schreef:Mij spreekt het functionele uiterlijk aan, met toch die tutsj van wild.
Lawe wild nou maar niet gaan verwarren met mooi.
-
- Zeer actief
Die kunnen er natuurlijk ook zo uitzien. Ik dacht dat een van de kenmerken toch de staande manen zijn. Iets wat ze niet in de konik gefokt krijgen. Staande manen zijn kenmerkend voor echte wilde paardachtigen. Hangende manen zijn restanten van huispaardgenen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
laeken schreef:
Dat was de Tamaskan toch? Een hond met wolvenuiterlijk, maar zonder wolvenbloed?
-
- Zeer actief
Was... misschien ooit. Maar de huidige Tamaskan is wat mij betreft een soort afstammeling van de wolfhonden en zover ik weet hebben ze er zelfs wolfhybriden ingefokt. Ik hoor nu verhalen over angstige en slopende honden die uit benches breken (waarom hebben mensen het idee dat je zo'n hond daarin wel alleen thuis kan laten???) en zelfs agressief gedrag.annnie schreef:laeken schreef:
Dat was de Tamaskan toch? Een hond met wolvenuiterlijk, maar zonder wolvenbloed?
Dus ja ze zijn mooi maar ze zijn zeker niet vrij van wolvenbloed. Alleen al omdat er sowieso wolfhonden doorgefokt zijn. Tjech en Saarloos meen ik.
-
- Zeer actief
Kijk. Een Tamaskan met imo meer wolf erin dan welke Saarloos en Tjech ook. Dat vinden mensen mooi. Dus de Tamaskan is wat mij betreft inmiddels gewoon een wolfhond. Met veel recenter ingefokte wolf dan bij de Saarloos of Tjech zover ik weet.
Tamaskans zijn er namelijk ook in zwart en seal. Echt die wolventinten die je zover mij bekend slechts bij wolven kan vinden.
Tamaskans zijn er namelijk ook in zwart en seal. Echt die wolventinten die je zover mij bekend slechts bij wolven kan vinden.

-
- Zeer actief
Wat ik heel erg zonde vind is dat ze niet verder gegaan zijn via dit soort honden. Duidelijk veel poolhond en herder. Super prachtig en geen gezeik met wolvengenen. Je ziet dat dit een krachtige hond is en geen hybride. Dat is tenminste wat ik hierin zie. Ik zie in deze kop hond. Maar wel het type dat ik ooit dacht dat de Tamaskan zou zijn.

-
- Zeer actief
Deze hond uit Spanje erdoor en ga dan door richting wolftype maar blijf ver weg van de echte wolven en de wolfhonden. Dan pas krijg je zelfverzekerd gedrag met super prettige genen om mee te leven. Honden. Als er flink wat van dit soort herders doorheen zitten zijn ze vast en zeker zelfs beter te hanteren dan poolhonden.
-
- Zeer actief
Dit geeft ook flink wat wolverigs aan een poolhond.

- dagmar88
- Zeer actief
Dat "wolfhond zonder wolf" bleek inderdaad niet zo te zijn. Maar verder gaan ze wel, ook met herder.laeken schreef:Wat ik heel erg zonde vind is dat ze niet verder gegaan zijn via dit soort honden. Duidelijk veel poolhond en herder. Super prachtig en geen gezeik met wolvengenen. Je ziet dat dit een krachtige hond is en geen hybride. Dat is tenminste wat ik hierin zie. Ik zie in deze kop hond. Maar wel het type dat ik ooit dacht dat de Tamaskan zou zijn.
Hoe Van ze omschrijft zou ik er heel graag één willen.
Naap wordt ergens volgend jaar getest en dan stel ik hem graag beschikbaar voor allerlei herdermixen.
Het is dat ik geen leuke aussies ken.

Deze halve duitser

En dan de collies.

Daar kun je echt wel wat mee als je iets wolfachtigs wilt.
-
- Zeer actief
Precies. Ik dacht ook al aan de Collies omdat je daarmee de lange neus en oogstand van de wolf terug kan krijgen. Ook de meer down gerichtheid van het gezicht. Er bestaan vast wel effen Collies zonder wit met veel bone uit hobbyfok.dagmar88 schreef:Dat "wolfhond zonder wolf" bleek inderdaad niet zo te zijn. Maar verder gaan ze wel, ook met herder.laeken schreef:Wat ik heel erg zonde vind is dat ze niet verder gegaan zijn via dit soort honden. Duidelijk veel poolhond en herder. Super prachtig en geen gezeik met wolvengenen. Je ziet dat dit een krachtige hond is en geen hybride. Dat is tenminste wat ik hierin zie. Ik zie in deze kop hond. Maar wel het type dat ik ooit dacht dat de Tamaskan zou zijn.
Hoe Van ze omschrijft zou ik er heel graag één willen.
Naap wordt ergens volgend jaar getest en dan stel ik hem graag beschikbaar voor allerlei herdermixen.
Het is dat ik geen leuke aussies ken.
Deze halve duitserHeb er een paar gezien, qua karakter ook fijn.
En dan de collies.
Daar kun je echt wel wat mee als je iets wolfachtigs wilt.
-
- Zeer actief
Zet hem maar op een hele mooie boney witte herder. Dat geeft met husky de meest prachtige kruisingen.
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
De Tamaskan heeft altijd al wolvenbloed gehad, daar is in het begin gewoon over gelogen. Er zit Tsjech, Saarloos en Amerikanen in.laeken schreef:Was... misschien ooit. Maar de huidige Tamaskan is wat mij betreft een soort afstammeling van de wolfhonden en zover ik weet hebben ze er zelfs wolfhybriden ingefokt. Ik hoor nu verhalen over angstige en slopende honden die uit benches breken (waarom hebben mensen het idee dat je zo'n hond daarin wel alleen thuis kan laten???) en zelfs agressief gedrag.annnie schreef:laeken schreef:
Dus ja ze zijn mooi maar ze zijn zeker niet vrij van wolvenbloed. Alleen al omdat er sowieso wolfhonden doorgefokt zijn. Tjech en Saarloos meen ik.
Maar er zijn ook Tamaskans zonder wolvenbloed en gemiddeld ligt het aandeel wolf rond de 10%. Er zijn een aantal nesten waarbij het aandeel wolf hoger is(20-30%) maar de bedoeling is wel dat dit in de toekomst weer uitgedund word.
Deze hond is een nestgenoot van Konah van Rahne. Konah had zo'n 24% wolf. Niet meer dan een Saarloos of Tsjech dus en ze heeft ook nog eens een heel fijn karakter. Deze hond heeft 3 pups waarvan er 2 getest zijn, die hebben 4% en 9% wolflaeken schreef:Kijk. Een Tamaskan met imo meer wolf erin dan welke Saarloos en Tjech ook. Dat vinden mensen mooi. Dus de Tamaskan is wat mij betreft inmiddels gewoon een wolfhond. Met veel recenter ingefokte wolf dan bij de Saarloos of Tjech zover ik weet.

Ook woonde ze op het moment van die foto nog bij een broodfokker waar ze niet bijster goed verzorgt is en dat is ook wel te zien
dit is dezelfde hond

en het zwart/seal komt op dit moment vooral van de combinatie met groenendaeler. Die hebben rond de 3-4% wolf

Een straathond uit spanje waarvan niks bekend is qua ziektes of voorouders er maar door gooien ben ik niet zo van. Er zijn wel meer van dit soort honden te vinden waar wel wat over bekend is. En je doet nu alsof er alleen maar wolfhonden worden gebruikt voor de Tamaskan wat helemaal niet zo is. Zo zijn er ook Zwitserse witte herders, Groenendaelers, Husky's en Malamutes gebruikt de laatste jaren. En er is nu zelfs een Ierse Setter goedgekeurd en een LabradorXDuitse herder.laeken schreef:Deze hond uit Spanje erdoor en ga dan door richting wolftype maar blijf ver weg van de echte wolven en de wolfhonden. Dan pas krijg je zelfverzekerd gedrag met super prettige genen om mee te leven. Honden. Als er flink wat van dit soort herders doorheen zitten zijn ze vast en zeker zelfs beter te hanteren dan poolhonden.
En er zijn fokkers die zich volledig hebben toegelegd op het fokken van 0% lijnen(ja die zijn er ook)
Roek zak bij haar volgende loopsheid gedekt worden door een Zwitserse witte herder. De pups zullen qua uiterlijk niet de perfecte Tamaskans worden maar dat maakt mij niet uit. Karakter is voor mij het belangrijkst(Roek heeft overigens 4% wolf, de pups zullen dus tussen de 0-4% hebben). Andere fokkers vinden uiterlijk wel belangrijk en gebruiken een wolfhond(Het is overigens niet meer toegestaan om een outcross met meer dan 30% wolf te gebruiken). Uiteindelijk zullen deze verschillende lijnen samen resulteren is een hond met niet meer als 10% wolf. Tenminste dat is de bedoeling, ooit... want de Tamaskan blijft voorlopig een ras in ontwikkeling met een open stamboek.

- Van
- Zeer actief
- Contacteer:
Er word op dit moment ook gezocht naar een Collie
Maar een bepaald ras willen gebruiken en er daadwerkelijk eentje vinden waarvan de eigenaar dat zit zitten is een ander verhaal
Wat betreft deze Mexicaanse wolfhond/calupoh, ik geloof niks van wat ik lees over het karakter. Het is duidelijk te zien dat er een behoorlijke scheut wolf in zit...

Wat betreft deze Mexicaanse wolfhond/calupoh, ik geloof niks van wat ik lees over het karakter. Het is duidelijk te zien dat er een behoorlijke scheut wolf in zit...

-
- Zeer actief
Mooie heldere uitleg. Dank je wel. Dat de hond die ik gepost heb 24% wolf is is ook wel te zien. Daarom heb ik dus ook gekozen. Mager en slecht verzorgd misschien maar bouw en uitstraling zoveel wolf dat ik er geen echte hond van kan maken. Testen ze nu op wolfaandeel? Want ik denk dat er gesjoemeld is. Ik zie tamaskans die vrijwel volledig lijken op Tjechen. Maar daar geen kruising mee zouden zijn. Dat is vreemd.
Ik zou in de toekomst graag een reu nemen met weinig wolfaandeel tot liefst 0 om in jullie ras te laten fokken. Ik wil toch ooit een poolhond herder miks dus een Tamaskan met super weinig tot geen wolf x een witje is precies wat ik zoek. En hij zou beschikbaar zijn.
Ik zou in de toekomst graag een reu nemen met weinig wolfaandeel tot liefst 0 om in jullie ras te laten fokken. Ik wil toch ooit een poolhond herder miks dus een Tamaskan met super weinig tot geen wolf x een witje is precies wat ik zoek. En hij zou beschikbaar zijn.
- Van
- Zeer actief
- Contacteer:
Konah had zo'n 24% wolf. Deze hond, Timba, is nooit getest dus hoeveel ze precies heeft geen idee. Maar haar pups dus maar 4% en 9%. Hun vader was en Saarloos en hun moeder had een Amerikaanse wolfhond als opa. Dus ja dit nest had meer wolf dan de gemiddelde Tamaskan, maar dit was geen recent nest, deze honden zijn 10 jaar oud.
Timba is ook wel echt degene met het meest wolven uiterlijk uit dat nest. Er zaten ook honden bij die in mijn ogen niks qua wolf uitstralen. Timba is gewoon heel goed gelukt
De Tamaskans die ik ken die op Tsjechen lijken die hebben ook wel vrij recent Tsjech in zich. De meeste Tamaskans hebben sowieso wel ergens iets van Tsjech zitten dus je kunt er wel vanuit gaan dat dat er dan wel ergens in zit
Timba is ook wel echt degene met het meest wolven uiterlijk uit dat nest. Er zaten ook honden bij die in mijn ogen niks qua wolf uitstralen. Timba is gewoon heel goed gelukt
De Tamaskans die ik ken die op Tsjechen lijken die hebben ook wel vrij recent Tsjech in zich. De meeste Tamaskans hebben sowieso wel ergens iets van Tsjech zitten dus je kunt er wel vanuit gaan dat dat er dan wel ergens in zit

- dagmar88
- Zeer actief
Vooral houden zoVan schreef:want de Tamaskan blijft voorlopig een ras in ontwikkeling met een open stamboek.

laeken schreef:Zet hem maar op een hele mooie boney witte herder. Dat geeft met husky de meest prachtige kruisingen.

Zal niet veel animo voor zijn. Maar als ze snappen wat een poolhond is en een leuke stabiele teef hebben, heel graag.
Ik kan nu zien hoe veel makkelijker het karakter wordt van een baasgerichtere kruising, dus bang ben ik absoluut niet meer.
Hij is al een mix, heel groot met veel bone en zou een wat tengerdere teef dus ook mooi aanvullen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oh Konah vond ik zo'n fantastische hond! Dit nestgenootje van haar is ook wel echt prachtig.

-
- Zeer actief
Ik zou persoonlijk juist wel voor buitenlandse vondelingen gaan. Neem deze. Angstloos, open, super super mooi en dan even testen op wolfaandeel. Is dat nihil dan ben je zoveel verder door deze hond te gebruiken in de Tamaskan. Je kan toch verder haast elke gezondheidstest laten doen tegenwoordig? Dit is domweg haast je gewenste eindproduct. Zomaar voor de grabbel op marktplaats.

- Van
- Zeer actief
- Contacteer:
De meeste van dat soort honden zijn al gecastreerd of de stichtingen vinden het niet zo grappig als je ermee gaat fokken.
En ja op veel dingen kun je testen maar op veel ook niet, epilepsie en addisons bijvoorbeeld.
Ik zou er niet tegen zijn hoor als iemand zo'n hond zou gebruiken, ik zou het zelf alleen niet zo snel aandurven.
En ja op veel dingen kun je testen maar op veel ook niet, epilepsie en addisons bijvoorbeeld.
Ik zou er niet tegen zijn hoor als iemand zo'n hond zou gebruiken, ik zou het zelf alleen niet zo snel aandurven.