Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie herkent dit?
Moderator: moderatorteam
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Wie herkent dit?
Hier 2 filmpjes van Jamie.
Even wat achtergrondinformatie. Jamie is net 9 en heeft sinds 2,5 week de diagnose cecs of ook wel Spike's disease.
Een op epilepsie lijkende krampaandoening.
Het eerste filmpje is van zondag. Zaterdagmiddag heeft hij een 'aanval' gehad hiermee van ongeveer 10 minuten. Continue een soort van kramp/klapperen met z'n kaken.
Op het filmpje zie je een heel kort stukje. Na die aanval heeft hij dit af en toe de hele zondag en maandag. Elk uur wel een keer. Het lijkt dat hij nu vooral last heeft van z'n kaken. Zijn blik geeft ook duidelijk aan dat het onprettig is.
link kaakgedoe
En dan het tweede filmpje.
Dit noemen wij zelf een soort van kuchen.
Jamie heeft dit regelmatig, maar niet met een logische interval. Soms op een paar dagen elke dag een of meerdere keren, soms weken niet. Totaal niet linkbaar aan binnen of buiten, actief of in rust (op 't filmpje ligt hij en daarvoor lag hij al een tijd lekker te slapen. Ook tijdens de wandeling gebeurt het regelmatig. We gaan dan wat rustiger lopen en zorgen voor een slappe lijn, maar dat lijkt nauwelijks uit te maken.
link kuchen
Iemand die dit herkent?
Even wat achtergrondinformatie. Jamie is net 9 en heeft sinds 2,5 week de diagnose cecs of ook wel Spike's disease.
Een op epilepsie lijkende krampaandoening.
Het eerste filmpje is van zondag. Zaterdagmiddag heeft hij een 'aanval' gehad hiermee van ongeveer 10 minuten. Continue een soort van kramp/klapperen met z'n kaken.
Op het filmpje zie je een heel kort stukje. Na die aanval heeft hij dit af en toe de hele zondag en maandag. Elk uur wel een keer. Het lijkt dat hij nu vooral last heeft van z'n kaken. Zijn blik geeft ook duidelijk aan dat het onprettig is.
link kaakgedoe
En dan het tweede filmpje.
Dit noemen wij zelf een soort van kuchen.
Jamie heeft dit regelmatig, maar niet met een logische interval. Soms op een paar dagen elke dag een of meerdere keren, soms weken niet. Totaal niet linkbaar aan binnen of buiten, actief of in rust (op 't filmpje ligt hij en daarvoor lag hij al een tijd lekker te slapen. Ook tijdens de wandeling gebeurt het regelmatig. We gaan dan wat rustiger lopen en zorgen voor een slappe lijn, maar dat lijkt nauwelijks uit te maken.
link kuchen
Iemand die dit herkent?

- HillieS
- Zeer actief
Re: Wie herkent dit?
Da vond het geen reversed sneezing toen hij het zag, maar wat 't wel was wist hij ook niet.Nanna schreef:Je tweede filmpje lijkt het wel een beetje op een milde vorm van reversed sneezing. Dat kan heel wat heftiger, tot aan met rologen snorkend aan toe.
Bij het eerste filmpje vraag ik me af hoe het met zijn gebit is. Geen losse elementen in zijn bek?
En ik ga eens kijken zo in z'n bek.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vind het ook niet op reversed sneezing lijken. Volgens mij smakt hij er ook bij? Is het hart al eens goed nagekeken? Misschien is het ook wel iets wat bij de aandoening hoort?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij het eerste filmpje dacht ik ook meteen aan een probleem in zijn bek.
Dan kan zijn gebit zijn. Voel/kijk ook eens in zijn wangen en tussen kaak en slijmvliezen of daar iets van kruimels of iets anders is blijven zitten.
Als hij intensief met zijn poten langs zijn snuit gaat vegen zou ik aan de bel trekken.
In het tweede filmpje zie ik niet veel verontrustends.
Sarah deed dat ook wel eens.
Ik zag het als een soort van hik of een irritatie in de luchtwegen.
Maar goed.
Die filmpjes zijn een momentopname en ik ben geen dierenarts.
Dan kan zijn gebit zijn. Voel/kijk ook eens in zijn wangen en tussen kaak en slijmvliezen of daar iets van kruimels of iets anders is blijven zitten.
Als hij intensief met zijn poten langs zijn snuit gaat vegen zou ik aan de bel trekken.
In het tweede filmpje zie ik niet veel verontrustends.
Sarah deed dat ook wel eens.
Ik zag het als een soort van hik of een irritatie in de luchtwegen.
Maar goed.
Die filmpjes zijn een momentopname en ik ben geen dierenarts.
- dagmar88
- Zeer actief
Vind het eerder op misselijkheid lijken.
- HillieS
- Zeer actief
In z'n bek zie ik niets raars. Behalve dat hij het toeliet dan, haha.
Ik heb, voorzichtig uiteraard, zijn bek wijd open gedaan, en zag en voelde niets raars en daarna deed hij hem ook niet trillend dicht.
En misschien hoort het er inderdaad bij, maar ik ben benieuwd naar eventuele andere opties.
Ik heb, voorzichtig uiteraard, zijn bek wijd open gedaan, en zag en voelde niets raars en daarna deed hij hem ook niet trillend dicht.
Zijn hart klinkt helemaal normaal, is goed beluisterd, meerdere keren.Chihuahua-paws schreef:Ik vind het ook niet op reversed sneezing lijken. Volgens mij smakt hij er ook bij? Is het hart al eens goed nagekeken? Misschien is het ook wel iets wat bij de aandoening hoort?
En misschien hoort het er inderdaad bij, maar ik ben benieuwd naar eventuele andere opties.

- HillieS
- Zeer actief
Dat 2de filmpje?dagmar88 schreef:Vind het eerder op misselijkheid lijken.
Zou kunnen, maar het is meestal niet kort na 't eten. Het filmpje bv is 's avonds, al zo'n 2,5/ 3 uur na het eten. Tijdens de avondwandeling zit er zeker 3 uur tussen.

- dagmar88
- Zeer actief
Allebei, dat smekken, om de bek likken en oncomfortabel ogen. Van zuurbranden kunnen ze ook kuchen.HillieS schreef:Dat 2de filmpje?dagmar88 schreef:Vind het eerder op misselijkheid lijken.
Zou kunnen, maar het is meestal niet kort na 't eten. Het filmpje bv is 's avonds, al zo'n 2,5/ 3 uur na het eten. Tijdens de avondwandeling zit er zeker 3 uur tussen.
Maar eigenlijk zijn de filmpjes te kort om echt wat te zien.
Kun je een extra voermoment inlassen of flinke snack geven?
- HillieS
- Zeer actief
Hmm dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn ja.dagmar88 schreef:Allebei, dat smekken, om de bek likken en oncomfortabel ogen. Van zuurbranden kunnen ze ook kuchen.HillieS schreef:Dat 2de filmpje?dagmar88 schreef:Vind het eerder op misselijkheid lijken.
Maar eigenlijk zijn de filmpjes te kort om echt wat te zien.
Kun je een extra voermoment inlassen of flinke snack geven?
Hij krijgt nu 2x daags eten. Een flinke snack of kleine maaltijd tussen de middag zal op de meeste dagen moeten lukken.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ja, ik zie ook een hondje dat last van maag/zuurbranden heeft. En toch ook een lichte vorm van reverse sneezing in 2de filmpje.
Je bent toch aan het wisselen met voer de laatste tijd? Wellicht valt hem dat zwaar? Diem kreeg bij geperste brok trouwens onherroepelijk last van z'n maag. Je zou kunnen kijken of zuurremers iets bij hem doen. Diem kan niet zonder, elke avond krijgt hij een lage dosering. En 3x per dag een bak brokken, de laatste vlak voor bedtijd.
Ik meen dat honden ranitidine mogen, weet het alleen niet zeker. Bij de dierenarts kan je zitac krijgen maar dat is wel aan de prijs.
Mies heeft vaak last van reverse sneezing als ze weer eens molshopen heeft gesnoven
Haar helpt iets plakkerigs/nat geven goed. Beetje yoghurt, smeerkaas of natvoer.
Je bent toch aan het wisselen met voer de laatste tijd? Wellicht valt hem dat zwaar? Diem kreeg bij geperste brok trouwens onherroepelijk last van z'n maag. Je zou kunnen kijken of zuurremers iets bij hem doen. Diem kan niet zonder, elke avond krijgt hij een lage dosering. En 3x per dag een bak brokken, de laatste vlak voor bedtijd.
Ik meen dat honden ranitidine mogen, weet het alleen niet zeker. Bij de dierenarts kan je zitac krijgen maar dat is wel aan de prijs.
Mies heeft vaak last van reverse sneezing als ze weer eens molshopen heeft gesnoven

- HillieS
- Zeer actief
Qua voer zijn we inderdaad gewisseld 2 weken geleden.
Zelfde type voer, geperst. Gebakken brokken kreeg hij juist last van. Duidelijk buikpijn, af en toe kotsen en vacht werd minder.
Iets geven, heb al verschillende dingen geprobeerd, tijdens het reverse sneezing maakt geen bal uit bij hem.
Inmiddels via een pb wat informatie gehad dat het inderdaad hoogstwaarschijnlijk reverse sneezing is, en dat dat en die kaakkramp allebei waarschijnlijk te maken heeft met zijn cecs.
Binnenkort ga ik kijken of kvv beter gaat. Dan wel met psylliumvezels ivm z'n darmen.
Zelfde type voer, geperst. Gebakken brokken kreeg hij juist last van. Duidelijk buikpijn, af en toe kotsen en vacht werd minder.
Iets geven, heb al verschillende dingen geprobeerd, tijdens het reverse sneezing maakt geen bal uit bij hem.
Inmiddels via een pb wat informatie gehad dat het inderdaad hoogstwaarschijnlijk reverse sneezing is, en dat dat en die kaakkramp allebei waarschijnlijk te maken heeft met zijn cecs.
Binnenkort ga ik kijken of kvv beter gaat. Dan wel met psylliumvezels ivm z'n darmen.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Waren de gebakken brokken niet met graan en/of rund? Aangezien hij daar óók niet tegen kan
Beterschap voor hem, geef hem maar een dikke knuffel (of beter nog een balletje om mee te spelen
)

Beterschap voor hem, geef hem maar een dikke knuffel (of beter nog een balletje om mee te spelen

- HillieS
- Zeer actief
Glutenvrij en rundvrij. Net nog even opgezocht.pioenroos schreef:Waren de gebakken brokken niet met graan en/of rund? Aangezien hij daar óók niet tegen kan![]()
Beterschap voor hem, geef hem maar een dikke knuffel (of beter nog een balletje om mee te spelen)
En ik doe wel een knuffel, die bal zal nl binnen notime in stukjes liggen

Van 't weekend een floss balletje gegeven, die had ik nog in een bak liggen. Inmiddels kapot, maar Yara vond dat zij ermee moest. Om hem vervolgens te laten liggen na 3 seconden

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Filmpje 1 vind ik inderdaad ook erg op misselijkheid likken. Dat klappertanden doet Lazar als hij bloed / loops teefje ruikt ook. Misschien dus een sterke smaak (kan dus ook maagzuur zijn denk ik) vanuit de maag dat dit heeft opgewekt?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik zie echt geen reversed sneezing op filmpje twee. Filmpje één laad niet.
Ik zie luchthappen, smakken dat kan ook door misselijkheid komen, ontsteking in de bek etc.
Reversed sneezing stopt als je even de neus dichthoud. Dan krijgen ze een schrik reactie. Maar dat zie ik er dus echt niet in.
Ik zie luchthappen, smakken dat kan ook door misselijkheid komen, ontsteking in de bek etc.
Reversed sneezing stopt als je even de neus dichthoud. Dan krijgen ze een schrik reactie. Maar dat zie ik er dus echt niet in.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- HillieS
- Zeer actief
Het is echt kaak die trilt/krampt. Ik heb weleens het klapperen van een reu gezien bij het ruiken van een loops teef, en dan klapperen de tanden ook echt als ik het goed gezien heb. Bij hem is het echt de spieren achterin zeg maar. Z'n tanden klapperen dus nauwelijks.runninggirl schreef:Filmpje 1 vind ik inderdaad ook erg op misselijkheid likken. Dat klappertanden doet Lazar als hij bloed / loops teefje ruikt ook. Misschien dus een sterke smaak (kan dus ook maagzuur zijn denk ik) vanuit de maag dat dit heeft opgewekt?
En een misselijke Jamie gedraagt zich anders. Hoe precies is lastig te omschrijven, maar hij smakt dan ook ontzettend. Hierbij nauwelijks. Lijkt zo op 't filmpje, maar hij ging hier ook net goed liggen om te slapen, en dan smakt hij altijd 1/2x.