Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Val flauw van de geur.....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Val flauw van de geur.....

Ongelezen bericht door Patrol »

Hallo,

ik roep weer jullie hulp in voor tips en trucs:

Ik ben op zoek naar goed voer voor onze hond. Zie ook topic ´ Zie door de brokken het bos niet meer.´

Onze rottweilerteef stinkt de laatste paar dagen weer gigantisch uit haar kontje, er komen echt gigantisch harde scheten uit haar..... 8O en ze stinken dus ook behoorlijk :kotz:

Ze is nu zes maanden bij ons en ik heb al drie! verschillende merken voer gehad. Ze heeft farmfood gehad, dat luste ze niet. En ook daar na 3-4 weken ging ze weer stinken. Nu krijgt ze Carocroc en daar deed ze het dus ook erg goed op, maar ja weer na 3 - 4 weken stinken.......

Ik weet het ook even niet meer, ze heeft ook wel eens rodi e.d. gehad maar ook daar blijft ze van stinken........

Wat moet ik nu met mijn stinkie?? :mrgreen: :mrgreen:

gr,

Kirsten en Patrol
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Krijgt ze wel eens tussendoortjes?
Bv van die runderhuidbotten?
Tosca stinkt daar ook n.l enorm van. :kotz:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Krijgt ze wel eens tussendoortjes?
Ja, ze heeft vorige week inderdaad twee oren gehad....... En nu krijgt ze chocolade-chips :mrgreen: :mrgreen: (vrouwtje vind chocola ook erg lekker!!! ) Niet allemaal in paniek raken, is geen echte chocola! dat zijn namenlijk van die kauwlapjes, blijkbaar met chocoladesmaak....... ze vind ze niet erg lekker.

Ik zal het zeker gaan proberen, maar wat zal ik haar dan geven, want RAwhide vind ze ook niet lekker...... en zelfs Frolic wordt ze niet blij van.
Daarnaast heeft ze nog zo´n hard - leeg gerookt bot ook dat vind ze niks. Eigenlijk kauwt ze alleen oren en andere gerookte botten graag... iemand tips??
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Patrol schreef:
Ja, ze heeft vorige week inderdaad twee oren gehad....... En nu krijgt ze chocolade-chips :mrgreen: :mrgreen: (vrouwtje vind chocola ook erg lekker!!! ) Niet allemaal in paniek raken, is geen echte chocola! dat zijn namenlijk van die kauwlapjes, blijkbaar met chocoladesmaak....... ze vind ze niet erg lekker.

Ik zal het zeker gaan proberen, maar wat zal ik haar dan geven, want RAwhide vind ze ook niet lekker...... en zelfs Frolic wordt ze niet blij van.
Daarnaast heeft ze nog zo´n hard - leeg gerookt bot ook dat vind ze niks. Eigenlijk kauwt ze alleen oren en andere gerookte botten graag... iemand tips??
Nou stop maar eens met die oren, gerookte botten ed. Daar stinkt ze n.l zo van. Rotzooi is het.
Dan krun je haar beter echte botten (rauw) geven. Of andere tussendoortjes. Kaas, komkommer etc.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

wij gaven onze whooper Royal Canin en daar stonk hij ook zo van, verschrikkelijk. ik hoorde dat wel van meer mensen en hij at het op een gegeven moment ook niet meer. ik ben toen overgestapt op een ander voer en het is een stuk minder nu. maar ja een bullterrier die geen scheten laat bestaat volgens mij niet :mrgreen:

wij geven onze husky al jaren caracroc en heeft in 11 jaar tijd nog nooit een scheet gelaten (tenminste niet die wij geroken hebben :mrgreen: )
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Patrol
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Patrol schreef:

Nou stop maar eens met die oren, gerookte botten ed. Daar stinkt ze n.l zo van. Rotzooi is het.
Dan krun je haar beter echte botten (rauw) geven. Of andere tussendoortjes. Kaas, komkommer etc.
Tja, kaas is wel favoriet, maar komkommer is te gezond :mrgreen: :mrgreen: .

hoe merk ik eigenlijk dat het van die botten komt?? Kortom hoe snel is de vertering van een hond?? Die oren heeft ze namenlijk een week geleden gehad en daarvoor kreeg ze ook gerookte botten en nu sinds drie-vier dagen stinkt ze pas weer???

Ik vind het zo vreemd dat ze elke keer als ik een ander voer pak ze stopt met stinken en dan na drie - vier weken gaat ze weer.....

Die botten en oren ga ik zeker even mee stoppen........
Afbeelding
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ozzy is ook altijd duidelijk aanwezig hoor!! :ok:
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

geef voer op basis van rijst. de darmen van je hond zijn nogal teer, ze kunnen de gerst en andere granen moeilijk verwerken.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

kan ook zijn dat je hond niet tegen granen kan!
zowiezo idd stoppen met de oren en de gerookt botten. gaat qyan ook zo van stinken.laat de frolic ook maar wg, zit vol met kleurstoffen en graan, is pure troep. probeer voorlopig helemala gene tussendoortjes meer te geven en niet zo vaak van voer te veranderen!

als een hond zwakke darmen heeft en je verandert constant van voer, zal je hond er ook nooit ana wennen.

je hebt al rodi geprobeerd, bevat ook vrij veel graan.
probeer eens 2 a 3 weken en
een goede complete diepvriesvleesvoeding te geven met zo min mogelijk granen en wat meer vuile pens. is goed voor de darmflora!
bijv bibi of carnibest ofzo, bevatten bijna geen graan.
zo bouw je de darmflora van je hond op en probeer daarna als je dat nog steeds wilt weer langhzaam terug te schakelen naar brokken (voorzichtig)

qyan kreeg dit ook van brokken en zelfs erger dan dit! sinds we hem helemaal over hebben gezet op vlees stinkt ie niet meer, geen diaree meer, etc. hij kan veel meer hebben.
qyan kunnen we nog steeds niets anders als zijn voer geve, ja kaas!
maar kaas is het enige wat ie krijgt. voor de rest zijn alle tussendoortjes hier uitgebannen, want hij verdraagt het niet, dus geven we het ook niet.
wat veel honden ook lekker vinden is appel!
qyan

MissTique schreef:Ozzy is ook altijd duidelijk aanwezig hoor!! :ok:
en daar ben je trots op :?
naar mijn idee als een hond zijn voer goed verdraagt, de darmen dus het voer verdragen, hoort ene hond dara helemaal geen last van te hebben.
alles wat qyan aan eten hefet gehad waar die winderigheid op had, resulteerde op de 1 of andere manier altijd in een darmontsteking na verloop van tijd.
nu dus totaal geen last meer van en laat nooit meer windjes sinds ene goede vleesvoeding (wwaar ik ookal ik weet niet hoeveel merken van heb geprobeerd voordat ik de juiste vond)
Patrol
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:geef voer op basis van rijst. de darmen van je hond zijn nogal teer, ze kunnen de gerst en andere granen moeilijk verwerken.
Ik voer nu de Carocroc Lam en Rijst.......
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

qyan schreef:kan ook zijn dat je hond niet tegen granen kan!
zowiezo idd stoppen met de oren en de gerookt botten. gaat qyan ook zo van stinken.laat de frolic ook maar wg, zit vol met kleurstoffen en graan, is pure troep. probeer voorlopig helemala gene tussendoortjes meer te geven en niet zo vaak van voer te veranderen!

als een hond zwakke darmen heeft en je verandert constant van voer, zal je hond er ook nooit ana wennen.

een goede complete diepvriesvleesvoeding te geven met zo min mogelijk granen en wat meer vuile pens. is goed voor de darmflora!
zo bouw je de darmflora van je hond op en probeer daarna als je dat nog steeds wilt weer langhzaam terug te schakelen naar brokken (voorzichtig)

qyan kreeg dit ook van brokken en zelfs erger dan dit! sinds we hem helemaal over hebben gezet op vlees stinkt ie niet meer, geen diaree meer, etc. hij kan veel meer hebben.
maar kaas is het enige wat ie krijgt. voor de rest zijn alle tussendoortjes hier uitgebannen, want hij verdraagt het niet, dus geven we het ook niet.
Dank voor de tips!!

Ik heb het idee dat ze juist van de vuile pens in de dunne gaat en dat is ze nu dus niet........

Maar ja wel vieze luchtjes........, hele vieze luchtjes, zo vies dat we haar wel eens de kamer hebben uitgedaan, terwijl we een woonkamer hebben van 80 m2!! Of dat we dachten dat ze weer in de gang had gepoept (dat deed ze in het begin regelmatig!) qua stank...... maar ja dat was alleen maar poeplucht..... 8O
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:
daarom hebben we hem als pup veel verschillende tussendoortjes te geven, zowel 'menselijk' eten als hondentussendoortjes... nu hebben we wat dat betreft nergens last van als hij eens wat eet... alleen grote hoeveelheden dan. Maar dat krijgen ze ook niet, maar als tussendoortje kunnen ze zo goed als alles verdragen! In het begin wel maar naar mate hij verschillende kleine dingetjes kreeg hoe beter z'n lichaam eraan ging wennen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

Patrol schreef:
qyan schreef:kan ook zijn dat je hond niet tegen granen kan!

Dank voor de tips!!

Ik heb het idee dat ze juist van de vuile pens in de dunne gaat en dat is ze nu dus niet........

Maar ja wel vieze luchtjes........, hele vieze luchtjes, zo vies dat we haar wel eens de kamer hebben uitgedaan, terwijl we een woonkamer hebben van 80 m2!! Of dat we dachten dat ze weer in de gang had gepoept (dat deed ze in het begin regelmatig!) qua stank...... maar ja dat was alleen maar poeplucht..... 8O
dat zou heel goed kunnen!
in princiepe is vuile pens goed voor de darmen, maar............heb hier ook ene hon die van te veel aan de dunne gaat.
had qyan gister pens gegeven en het spoot er vanmorgen ook zo weer uit.
misschien ff geen pens meer geven en kijken wat dat doet!
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:
daarom hebben we hem als pup veel verschillende tussendoortjes te geven, zowel 'menselijk' eten als hondentussendoortjes... nu hebben we wat dat betreft nergens last van als hij eens wat eet... alleen grote hoeveelheden dan. Maar dat krijgen ze ook niet, maar als tussendoortje kunnen ze zo goed als alles verdragen! In het begin wel maar naar mate hij verschillende kleine dingetjes kreeg hoe beter z'n lichaam eraan ging wennen.
malinois, hebben wij met qyan ook gedaan als pup.
helaas werd dat proces verstoord door de diverse antibioticakuren en darmontstekingen (als die er al waren, volgens mij gewoon de antibiotica die rijkelijk werd gegeven en waar ik stom genoeg door onwetendheid ana mee heb gewerkt natuurlijk ;) )
er is bij mij dus wel een reden waarom het niet meer kan en hij niets meer kan verdragen. helaas!
mechelaar_fan
Zeer actief

De éne hond heeft zwakkere darmen dan de andere hond. met een hond met zwakkere darmen moet je naar rijst als koolhydratenbron overstappen, en gerst, tarwe en best ook mais vermijden.
Sander
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sander »

mechelaar_fan schreef:De éne hond heeft zwakkere darmen dan de andere hond. met een hond met zwakkere darmen moet je naar rijst als koolhydratenbron overstappen, en gerst, tarwe en best ook mais vermijden.
Volgens mij hoort een hond helemaal geen (of nauwelijks) granen te eten. Koolhydraten hebben ze nauwelijks nodig.
mechelaar_fan
Zeer actief

wat moeten ze dan eten in plaats van koolhydraten?
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

mechelaar_fan schreef:wat moeten ze dan eten in plaats van koolhydraten?
Vetten misschien :U
Sander
Vaste gebruiker

om te voorzien in de energiebehoefte kunnen honden prima volstaan met vet (en wat eiwit)
mechelaar_fan
Zeer actief

wat een veralgemening. Ik vind je stelling overigens totaal onverantwoord, ik hoop dat er niet teveel zijn die rekening houden met je mening.
De éne keer wordt er geluld dat er in brokken teveel eiwitten zitten, waardoor de honden te vlug groeien, dan weer wordt er gezegd dat er teveel koolhydraten in zitten...
Als een vetrijke voeding echt zo goed zou zijn, geen enkele producent zou eraan twijfelen van het massaal in de voeding te stoppen, het is gemakkelijk bewaarbaar, het is lekker én goedkoop.
Een hond heeft een stevige lever, maar er zijn echt grenzen.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ja, ik ken die scheten ook, bangelijk erg hé.
Hij lag es op mijn schoot toen hij de'r eentje liet, jongens wat een stankie.

Met zijn dieprvrieseten heb ik het sinds een paar dagen niet meer gemerkt.

Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

mechelaar_fan schreef:wat een veralgemening. Ik vind je stelling overigens totaal onverantwoord, ik hoop dat er niet teveel zijn die rekening houden met je mening.
De éne keer wordt er geluld dat er in brokken teveel eiwitten zitten, waardoor de honden te vlug groeien, dan weer wordt er gezegd dat er teveel koolhydraten in zitten...
Als een vetrijke voeding echt zo goed zou zijn, geen enkele producent zou eraan twijfelen van het massaal in de voeding te stoppen, het is gemakkelijk bewaarbaar, het is lekker én goedkoop.
en toch kreeg ik mijn hond niet zwaarder op extra koolhydraten (zoals altijd aangeraden wordt)
maar juist op extra vetten (meer vers dagen en op de brokken dagen ook nog extra vetten bij voeren)
er zit dus in mijn ogen echt wel wat in, ik ga straks voor Ace zelfs een brok proberen met maar 18.8% koolhydraten ipv de gebruikelijke minimale hoeveelheid van 36% koolhydraten (en dat is dan alleen nog in de activ varianten van voer, bij een gewone onderhouds brok gaat het koolhydraat percentage vaak al naar 45% of meer)
Balou
Actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balou »

mechelaar_fan schreef:Als een vetrijke voeding echt zo goed zou zijn, geen enkele producent zou eraan twijfelen van het massaal in de voeding te stoppen, het is gemakkelijk bewaarbaar, het is lekker én goedkoop.
:B
Groetjes Twanneke

Afbeelding
www.vamana.nl
Sander
Vaste gebruiker

mechelaar_fan schreef:Als een vetrijke voeding echt zo goed zou zijn, geen enkele producent zou eraan twijfelen van het massaal in de voeding te stoppen, het is gemakkelijk bewaarbaar, het is lekker én goedkoop.
Volgens mij hebben veel producenten van brokken juist moeite om er genoeg vetten in te krijgen. Vet wordt namelijk snel ranzig. De reden dat er juist veel granen ed in brokken worden gebruikt is dat het een goedkope energiebron is (koolhydraten dus), goedkoper dan fatsoenlijk vet.
Ik voer dan ook geen brokken (meer). Wat een ander doet moet 'ie lekker zelf weten.
Het spijsverteringsstelsel van de hond is overigens heel goed in staat om met vetten om te gaan, veel beter dan de mens. Als ik over vetten spreek bedoel ik overigens ONVERHITTE vetten. Verhitte vetten is weer een heel ander verhaal.
mechelaar_fan
Zeer actief

vet is gemakkelijk bewaarbaar. balou als je niets kent van voedingstechnologie, doe dan niet alsof, want bij iemand die er wel iets van kent valt het op.
Vet wordt snel ranzig in bepaalde omstandigheden, in andere omstandigheden niet, vet is dan zelfs een bewaarmiddel. Dit is het geheim van de droge worst, en de lekker harde kaas.
Ordell

Ongelezen bericht door Ordell »

mechelaar_fan schreef:wat een veralgemening. Ik vind je stelling overigens totaal onverantwoord, ik hoop dat er niet teveel zijn die rekening houden met je mening.
Koolhydraten zijn lekker goedkoop Mechelaar fan :p: , da's de reden waarom het in brokken wordt gestopt. Een hond kan inderdaad nagenoeg zonder koolhydraten, een voor de hond waardeloos bestandsdeel van de voeding. Een hond haalt zijn energie gewoon uit vet. Van koolhydraten wordt een hond enkel maar dik van. Als jij nu ook een voer zonder koolhydraten zou proberen, en dan kom je al gauw uit bij vers vlees, zie je dat de hond minder lui is dan voorheen. Hij heeft nl. geen ballaststoffen meer om te verteren. En dan stinkt ie ook gelijk niet meer :ok: :zwaai:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

mechelaar_fan schreef:vet is gemakkelijk bewaarbaar. balou als je niets kent van voedingstechnologie, doe dan niet alsof, want bij iemand die er wel iets van kent valt het op.
Vet wordt snel ranzig in bepaalde omstandigheden, in andere omstandigheden niet, vet is dan zelfs een bewaarmiddel. Dit is het geheim van de droge worst, en de lekker harde kaas.
Das toch lache hé Twanneke dat zo'n belg meteen ziet dat jij geen voedingstechnologie oid gestudeerd hebt :V :piew
mechelaar_fan
Zeer actief

Angelique25 schreef:
mechelaar_fan schreef:vet is gemakkelijk bewaarbaar. balou als je niets kent van voedingstechnologie, doe dan niet alsof, want bij iemand die er wel iets van kent valt het op.
Das toch lache hé Twanneke dat zo'n belg meteen ziet dat jij geen voedingstechnologie oid gestudeerd hebt :V :piew
tof dat het in het door u gepromote Carnibest ook veel rijst zet, en goedkope zonnebloemolie.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

whoopy schreef:wij gaven onze whooper Royal Canin en daar stonk hij ook zo van, verschrikkelijk. ik hoorde dat wel van meer mensen en hij at het op een gegeven moment ook niet meer. ik ben toen overgestapt op een ander voer en het is een stuk minder nu. maar ja een bullterrier die geen scheten laat bestaat volgens mij niet :mrgreen:

wij geven onze husky al jaren caracroc en heeft in 11 jaar tijd nog nooit een scheet gelaten (tenminste niet die wij geroken hebben :mrgreen: )
Dat is toch met elke hond verschillend.
Onze Beau heeft totdat hij een jaar werd Bento Kronen brokken gegeten, en nooit gestonken.
Toen hij een jaar werd ben ik overgestapt op Royal Canin Adult, hij doet het er hardstikke goed op en stinkt helemaal NIET. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”