Lieske_1977 schreef:Vorig jaar reageerde Joy er goed op; ze heeft toen twee keer een injectie gehad. Dit voorjaar ging ik dus met goede hoop naar de dierenarts toen ze weer jeuk had. Maar de injectie deed nagenoeg niets. Joy is vervolgens op Apoquel gezet en daar doet ze het goed op.
Ik heb voor Cytopoint gekozen omdat deze wat minder bijwerkingen heeft (tot nu toe bekend in ieder geval) dan Apoquel. Maar als Cytopoint niet meer werkt dan moet je wel naar iets anders inderdaad!
kipo schreef:Als de huid muf ruikt en ontstoken uitziet, is de kans groot dat ze een probleem met malasezia heeft. Dan helpt cytopoint minder goed. Jouw shampoo ken ik niet, voor hevige infectie met malasezia is malaseb of dermasezia goede shampoo, maar daar droogt de huid wel van uit, voor lichtere infectie is rescue shampoo fijn, met als bonus dat die verzorgt ipv uitdroogt.
Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Luna87 schreef:Vito heeft vorig jaar 1 injectie cytopoint gehad. Hij reageerde er heel goed op en had binnen een paar uur geen jeuk meer. Daarnaast wassen met dermasezia shampoo, maar omdat de huid daar ook heel droog van werd gebruikte ik hydralac spray.
Ah, kijk. Dank jullie wel! Ik lees inderdaad dat de huid erg uit kan drogen van deze shampoo's, maar als het goed werkt is het wel het proberen waard natuurlijk. Ik heb wel een hydraterende spray van Espree in huis, zal ook nog even naar de Hydralac spray kijken.
Pemba schreef:Misty staat op de Apoquel en doet het daar goed op.
Doordat haar vriendje pas overleden is heb ik haar waarschijnlijk een beetje teveel verwend met voedsel waar ze niet tegen kan en nu krabt en bijt ze behoorlijk.
Op advies van een fokker deze shampoo besteld, ontwikkeld door Belgische dierenartsen.
https://www.newpharma.nl/ecuphar/92580/ ... BzEv_bj_a0
Als Jet weer zo'n jeuk krijgt als de prik is uitgewerkt moet ik denk ook maar Apoquel gaan proberen. Jeuk is echt al wel een stuk minder gelukkig, ze slaapt gewoon weer lekker door ook 's nachts i.p.v. continue uit de mand springen om eindeloos te gaan krabben. Ga ook even naar deze shampoo kijken, dankjewel!