Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cytopoint (i.c.m. Malaseb shampoo werkt!)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Cytopoint (i.c.m. Malaseb shampoo werkt!)

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet heeft afgelopen maandag (23 september) een injectie Cytopoint gehad omdat ze ontzettend veel jeuk had. De jeuk is verklaarbaar omdat ze atopisch is en voedselallergie heeft. De jeuk is zeker voor een groot deel afgenomen, maar helemaal jeukvrij is ze nog niet. De injectie zou na ongeveer 8 uur moeten werken, maar dit duurde ook al wel een stukje langer bij Jet, ging eerder tegen de 20-24 uur. Tevens gaat haar huid er alleen maar slechter uitzien i.p.v. beter. Op veel plekken is de huid wat rood en ontzettend schilferig, ze ruikt muf en lichtelijk naar ontsteking. Nu lost Cytopoint ook geen huidproblemen op, het onderdrukt echt alleen de jeuk, maar met minder jeuk had ik een beetje verwacht dat de huid uit zichzelf al wat zou herstellen. Ze heeft in het verleden ook al prednison en antibiotica voor d'r huid gehad, maar dat biedt ook geen (blijvende) oplossing en wil ik zoveel mogelijk vermijden.

Ik gooi d'r straks maar weer even onder de douche met Animal Nature gevoelige huid shampoo. Dat moet 1 á 2 keer per week omdat d'r huid anders echt drama wordt.

Hebben hier meer mensen ervaring met Cytopoint, hielp het goed? Hoelang? e.d.

Wat gebruiken jullie bij atopie/huidproblemen? Shampoo, supplementen? Kom maar op. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Nikki90 op 04 nov 2019 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Cytopoint

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Vorig jaar reageerde Joy er goed op; ze heeft toen twee keer een injectie gehad. Dit voorjaar ging ik dus met goede hoop naar de dierenarts toen ze weer jeuk had. Maar de injectie deed nagenoeg niets. Joy is vervolgens op Apoquel gezet en daar doet ze het goed op.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als de huid muf ruikt en ontstoken uitziet, is de kans groot dat ze een probleem met malasezia heeft. Dan helpt cytopoint minder goed. Jouw shampoo ken ik niet, voor hevige infectie met malasezia is malaseb of dermasezia goede shampoo, maar daar droogt de huid wel van uit, voor lichtere infectie is rescue shampoo fijn, met als bonus dat die verzorgt ipv uitdroogt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Vito heeft vorig jaar 1 injectie cytopoint gehad. Hij reageerde er heel goed op en had binnen een paar uur geen jeuk meer. Daarnaast wassen met dermasezia shampoo, maar omdat de huid daar ook heel droog van werd gebruikte ik hydralac spray.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Misty staat op de Apoquel en doet het daar goed op.
Doordat haar vriendje pas overleden is heb ik haar waarschijnlijk een beetje teveel verwend met voedsel waar ze niet tegen kan en nu krabt en bijt ze behoorlijk.
Op advies van een fokker deze shampoo besteld, ontwikkeld door Belgische dierenartsen.
https://www.newpharma.nl/ecuphar/92580/ ... BzEv_bj_a0
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Vorig jaar reageerde Joy er goed op; ze heeft toen twee keer een injectie gehad. Dit voorjaar ging ik dus met goede hoop naar de dierenarts toen ze weer jeuk had. Maar de injectie deed nagenoeg niets. Joy is vervolgens op Apoquel gezet en daar doet ze het goed op.
Ik heb voor Cytopoint gekozen omdat deze wat minder bijwerkingen heeft (tot nu toe bekend in ieder geval) dan Apoquel. Maar als Cytopoint niet meer werkt dan moet je wel naar iets anders inderdaad!
kipo schreef:Als de huid muf ruikt en ontstoken uitziet, is de kans groot dat ze een probleem met malasezia heeft. Dan helpt cytopoint minder goed. Jouw shampoo ken ik niet, voor hevige infectie met malasezia is malaseb of dermasezia goede shampoo, maar daar droogt de huid wel van uit, voor lichtere infectie is rescue shampoo fijn, met als bonus dat die verzorgt ipv uitdroogt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Luna87 schreef:Vito heeft vorig jaar 1 injectie cytopoint gehad. Hij reageerde er heel goed op en had binnen een paar uur geen jeuk meer. Daarnaast wassen met dermasezia shampoo, maar omdat de huid daar ook heel droog van werd gebruikte ik hydralac spray.
Ah, kijk. Dank jullie wel! Ik lees inderdaad dat de huid erg uit kan drogen van deze shampoo's, maar als het goed werkt is het wel het proberen waard natuurlijk. Ik heb wel een hydraterende spray van Espree in huis, zal ook nog even naar de Hydralac spray kijken.
Pemba schreef:Misty staat op de Apoquel en doet het daar goed op.
Doordat haar vriendje pas overleden is heb ik haar waarschijnlijk een beetje teveel verwend met voedsel waar ze niet tegen kan en nu krabt en bijt ze behoorlijk.
Op advies van een fokker deze shampoo besteld, ontwikkeld door Belgische dierenartsen.
https://www.newpharma.nl/ecuphar/92580/ ... BzEv_bj_a0
Als Jet weer zo'n jeuk krijgt als de prik is uitgewerkt moet ik denk ook maar Apoquel gaan proberen. Jeuk is echt al wel een stuk minder gelukkig, ze slaapt gewoon weer lekker door ook 's nachts i.p.v. continue uit de mand springen om eindeloos te gaan krabben. Ga ook even naar deze shampoo kijken, dankjewel!
Nikki90
Zeer actief

Hmm, het ziet er naar uit dat malaseb en dermasezia shampoo alleen via de dierenarts verkrijgbaar is?
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik heb goed ervaringen met dermascent pyo, via medpets.
Ze hebben van shampoo's en van die pipetten op basis van kruiden. Daar heb ik met een hondje van mij heel veel aan gehad.
Apoquel deed niets voor haar, gek genoeg.
Die pipetten in combinatie met shampoo wel.
Het is wel prijzig en je hond ruikt naar kruidentuintje maar misschien de moeite waard om te proberen.
Je moet het wel een paar weken tijd geven.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Izzy heeft echt vreselijk heftige demodex gehad, alles geprobeerd, niets hielp en ze kreeg steeds meer plekken erbij.
Totdat mijn toenmalige dierenarts zei dat ik moest stoppen met al die giftige middelen en haar biergist moest gaan geven. En jawel, na een week had ze minder jeuk en na een maand geen jeuk en na 2 maanden kreeg ze weer haar op de kale plekken.
Ik weet dat het bij Izzy geen allergie was, maar bij huid of extreme jeuk problemen zou ik meteen weer biergist gaan geven. Izzy is ongeveer 30 kilo en krijgt 8 pilletjes per dag. En ze heeft nooit meer last gehad van wat voor jeuk dan ook
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Nikki90
Zeer actief

Vanmiddag een flesje Malaseb shampoo gehaald bij de dierenarts en Jet gelijk gewassen, hopelijk helpt het!

Zo ziet haar huid er voor en na het wassen uit:

Afbeelding

En dan te bedenken dat ze 2x per week gewassen wordt, na een dag of 2 ziet haar huid er op sommige plekken weer uit als op de 'voor' foto. :schrik: Op de 'na' foto zie je dat de huid wat ontstoken en verdikt is. Ik kijk even aan wat de Malaseb shampoo gaat doen, anders zal er verder gekeken moeten worden.

Dank jullie wel nog voor de tips! Ga ik zeker even naar kijken!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heeft jouw hond verder ook klachten of alleen de huid en jeuk?
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

Pemba schreef:Heeft jouw hond verder ook klachten of alleen de huid en jeuk?
Ja, ze heeft regelmatig last van haar maag en darmen. Periodes dat ze, vooral 's morgens, buikpijn heeft. Elke dag kun je haar darmen horen borrelen (dat doet d'r geen pijn overigens) en zeer regelmatig heeft ze dunne ontlasting, heeft vaak nog wel vorm, maar is lastig op te pakken.
Nikki90
Zeer actief

De Malaseb shampoo werkt erg goed! Ik was Jet daar 2x per week mee. Haar huid is niet meer ontstoken en de schilfers worden steeds minder, ook verhaard ze veel minder. Ze zit letterlijk en figuurlijk een stuk beter in haar vel! :cheer:

Injectie Cytopoint is nu 6 weken geleden, af en toe merk ik dat ze wat meer jeuk begint te krijgen, maar 't valt nog reuze mee. Hopelijk kunnen we 't bij 1 injectie laten..
dagmar88
Zeer actief

Re: Cytopoint (i.c.m. Malaseb shampoo werkt!)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wat fijn! Allergie is echt ellendig.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”