Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagel eraf

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Nagel eraf

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik werd gisteravond gebeld door mijn vriendin, ik ben altijd de hondenvraagbaak :mrgreen:
Juno haar Lab had vorige week een wondje aan zijn teen die ik had bekeken. Tussen het kussentje en zijn teennagel zat er een wondje die ik niet zo goed kon bekijken want het deed zeer, en ik ben niet zo voortvarend als een dierenarts die het gewoon open trekt :schrik:
Mijn advies was elke dag even schoonmaken in de biotex en aankijken.
Tot gisteren dus, toen kreeg ik een foto dat de hele nagel eraf was :80:

Ze gaat er vandaag mee naar de dierenarts maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe zoiets nou kan. Juno is een oude hond (bijna 13) die geen gekke dingen meer doet. Het leek mij dus erg sterk dat hij zijn nagel had gebroken, het zijn hele dikke nagels aan enorme poten. Ik kwam er vroeger al zowat niet doorheen als ik ze ging knippen.
Ik moest dus denken aan een ontsteking of tumor. Ik hoop niet het laatste want Juno staat al zo wankel op zijn poten, zijn achterhand is vrij zwak. En de wond zit aan zijn voorpoot :ugh:

Nou ja, afwachten maar. Ik ben wel benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Nagel eraf

Ongelezen bericht door sbientje »

Misschien een wondje en daardoor een nagelbed onsteking die de nagel los heeft gedrukt? Geen idee of dat kan
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Nagel eraf

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:Misschien een wondje en daardoor een nagelbed onsteking die de nagel los heeft gedrukt? Geen idee of dat kan
Ja ik denk zoiets, van de dierenarts hoefde ze niet eens langs te komen. Gebeurt wel vaker en ze kunnen er niet veel aan doen behalve adviseren het schoon te houden wat ze dus al doet. Als het gaat etteren of als Juno ziek word dan hoeft ze pas langs te komen.
Paniek om niets dus, hij loopt ook weer beter sinds de nagel eraf is. Maar ja, we hadden het allebei nog nooit gezien of meegemaakt dus tja :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”