Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft gelijk?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik zou zeggen de eigenaar. Ik zou mijn krokodil nooit achterlaten bij iemand die de ins en outs van mijn hond niet kent. Desnoods blijf ik er de eerste keer bij. Daarnaast wat moet er gegroomd worden aan een pitbull?

Sorry ik bedoel natuurlijk de fout van de eigenaar.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 11 sep 2019 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Heeft de eigenaar ook gezegd dat de korf om moest blijven? (Even Amerikaanse simpelheid mbt alles moet omschreven zijn) natuurlijk zou dat niet nodig moeten zijn als je met korf levert, maar als beleid is zonder korf behandelen en er wordt niet expliciet gemeld dat deze om moet blijven handelt zo’n meid vast volgens voorschrift, zonder zelf na te denken
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Vaag verhaal.
Een pitbull die naar een groomer moet?
Hoe dan? Die hebben doorgaands toch echt kort haar.

En een pitbull die binnengebracht wordt met muilkorf, zou ik echt niet zomaar die korf afdoen.

Maar goed, te weinig informatie zo. Aangaande van de informatie, is groomer niet fout, eigenaar weet je niet. Je zou toch denken dat je weet hoe zijn hond is. En binnengebracht met muilkorf, en dan zeggen dat het een heel lieve hond is, alleen tegen andere honden niet. Maar er zullen toch andere honden zijn bij een trimsalon... Dus muilkorf eraf . . .tja :denken: niet slim ?

Eigenaar is niet eerlijk geweest over de hond, denk ik. Als dat zo is, is die fout.
Groomer die muilkorf af doet, is ook niet slim.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

De man is fout, want zo'n hond laat je toch niet achter bij een vreemde? Daar blijf je lekker zelf bij zodat je weet dat er geen 'gekke' dingen gebeuren met je dier.

De vrouw is fout, want een hond zal vast niet voor de lol met een muilkorf om binnenkomen. Wat bezielt je dan om die af te gaan doen?

De winkel is fout, want wat is dat voor iets raars, een 'geen muilkorfbeleid'? Voor ieders veiligheid is het nu eenmaal verstandig om sommige honden te muilkorven als je bepaalde handelingen gaat uitvoeren.

:zweep: :engel:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:Vaag verhaal.
In Amerika is het vrij normaal je hond naar de trimmer te brengen. Ongeacht of de vacht extra zorg vraagt of niet, gewoon voor wassen, nagels knippen etc
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

crutz schreef:
In Amerika is het vrij normaal je hond naar de trimmer te brengen. Ongeacht of de vacht extra zorg vraagt of niet, gewoon voor wassen, nagels knippen etc
Oh ja. Ik doe dat altijd zelf.
Zou zelf dat soort basis dingen niet uitbesteden.
Maar goed, een ander misschien wel.

Misschien was deze hond wel onhandelbaar voor de eigenaar, en schuift die het af op een trimsalon. Zou me niks verbazen. Anders doe je dit soort dingen toch zelf?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:
crutz schreef:
Oh ja. Ik doe dat altijd zelf.
Zou zelf dat soort basis dingen niet uitbesteden.
Maar goed, een ander misschien wel.

Misschien was deze hond wel onhandelbaar voor de eigenaar, en schuift die het af op een trimsalon. Zou me niks verbazen. Anders doe je dit soort dingen toch zelf?
Nee dat is daar echt niet standaard om zelf te doen. Eerder standaard om het uit te besteden ;) en dan idd wegbrengen, daar laten en ophalen
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Als het policy was, dan had dat aangegeven moeten worden en desnoods geweigerd indien meneer dat niet veilig achtte.

Zelf zou ik na zo'n verhaal erbij over een bijtincident nooit die muilkorf afgedaan hebben.

Zijn hadden moeten weigeren, hij had hem niet moeten brengen als hij van het beleid wist.
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Heel eerlijk vind ik dat een pitbull niet het soort hond is dat je naar de trimsalon brengt, ook niet in Amerika.
Iedere hond kan uithalen bij een vreemde hebben die zomaar aan je zit maar dit soort schade is niet te overzien.

Beleid of niet, ik had die muilkorf er om gelaten, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Sterker nog, ik had hem vriendelijk en met eerlijke en duidelijke uitleg geweigerd.
Ik snap dat het in Amerika anders werkt maar toch.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

de eigenaar verteld dat de hond een muilkorf droeg omdat hij een andere hond had aan gevallen en een vrouw had gebeten,
de trimsalon had hem dus moeten weigeren, omdat ze een beleid hadden om zonder muilkorf te trimmen,
en deze hond zonder muilkorf dus niet te vertrouwen was, kwestie van zelf ook even nadenken.
dus fout trimster.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lucia schreef:Als het policy was, dan had dat aangegeven moeten worden en desnoods geweigerd indien meneer dat niet veilig achtte.

Zelf zou ik na zo'n verhaal erbij over een bijtincident nooit die muilkorf afgedaan hebben.

Zijn hadden moeten weigeren, hij had hem niet moeten brengen als hij van het beleid wist.
Was de bewuste trimster ook de persoon die hem aangenomen heeft.
Situaties in zo’n PetSmart is enorm grote dierenwinkel, personeel dat gebrachte honden aanneemt, in wacht kennel plaatst en trimmer haalt hond eruit als deze aan de beurt is. Trimmer hoeft verhaal dus niet gehoord te hebben.

Hieronder een idee van hoe in een Amerikaanse trimsalon
Afbeelding

Ik heb geen overzichtsfoto maar er zitten zeker 15-20 honden
Lanavandevledders
Zeer actief

ja maar ,,sweet as can be,, loopt niet voor niets met muilkorf,
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lanavandevledders schreef:ja maar ,,sweet as can be,, loopt niet voor niets met muilkorf,
Toen ik vorig jaar voor een maand een beauceron in training kreeg werd deze ook gebracht net een baskerville. Oké niet om. De persoon die hem bracht sprak geen woord Engels en ik geen Frans. Waarom de muilkorf er bij zat weet ik nog steeds niet ;)
Lanavandevledders
Zeer actief

Nanna schreef:
Lanavandevledders schreef:ja maar ,,sweet as can be,, loopt niet voor niets met muilkorf,
Misschien ging ze er van uit dat ie puur hondagressief was. Dat is niet raar voor een pitbull. Je verwacht toch niet dat je zelf even uit elkaar getrokken gaat worden..
en een vrouw had gebeten, staat in je toppic,
Miezemuis
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:
Nanna schreef:
Misschien ging ze er van uit dat ie puur hondagressief was. Dat is niet raar voor een pitbull. Je verwacht toch niet dat je zelf even uit elkaar getrokken gaat worden..
en een vrouw had gebeten, staat in je toppic,
Zegt hij, de trimester zegt dat hij gezegd had dat hij een hond had gebeten en dat hij verder sweet was.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief

ik lees toch echt, dat hij een muilkorf moest dragen omdat hij een hond had aan gevallen en een vrouw had gebeten,

maar goed, ik was niet bij het gesprek dus kan ook niet bevestigen wat er wel of niet is gezegd,
als ik een beleid had zonder muilkorf te werken, dan had ik gewoon de klant geweigerd of in eider geval niet de muilkorf verwijderd.

de eigenaar is altijd vrij om te vragen of ze de hond willen behandelen.
Miezemuis
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:ik lees toch echt, dat hij een muilkorf moest dragen omdat hij een hond had aan gevallen en een vrouw had gebeten,
maar goed, ik persoonlijk had de man met hond gewoon geweigerd.
Ja hij zegt dat hij dat gezegd heeft. Maar de trimester zegt dat hij zei dat hij een hond gebeten had meer verder lief was.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief

Miezemuis schreef:
Lanavandevledders schreef:ik lees toch echt, dat hij een muilkorf moest dragen omdat hij een hond had aan gevallen en een vrouw had gebeten,
maar goed, ik persoonlijk had de man met hond gewoon geweigerd.
Ja hij zegt dat hij dat gezegd heeft. Maar de trimester zegt dat hij zei dat hij een hond gebeten had meer verder lief was.
even goed lezen wat ik schrijf, ik geef gewoon mijn mening op datgene wat gevraagd wordt.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Daar ben ik heel zwart wit in. Als je een mensenhapper hebt, dan geef je die nooit uit handen aan een derde. Fout van de eigenaar dus.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Reactie Amerikaanse vriendin die ook trimmer is (lijkt me duidelijk niet bij PetSmart)

It's because Petsmart has an anti muzzle policy. Dogs are not allowed to be muzzled, which is really stupid. And usually their groomers are not experienced at all and don't have much on the job training.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
crutz schreef:Reactie Amerikaanse vriendin die ook trimmer is (lijkt me duidelijk niet bij PetSmart)

It's because Petsmart has an anti muzzle policy. Dogs are not allowed to be muzzled, which is really stupid. And usually their groomers are not experienced at all and don't have much on the job training.
Ik snap best dat ze daar geen gemuilkorfde honden willen, ze willen honden die niet bijten.
Als je met honden wil werken moet je niet van een tweedaagse cursus afhankelijk te zijn om gewoon met je poten van een hond af te blijven als het niet goed gaat.
Je hebt toch ogen?
Als je een hond niet kunt lezen dan ben je toch geen trimmer?
Op mijn vraag waarom zo’n bedrijf dan toch gemuilkorfde honden met bijthistorie accepteert kwam dit

Pit bulls? Or dogs that bite? Pitbulls because it gets them better publicity that they like the poor breed that is discriminated against. Biting dogs, because they are stupid and think they know best, or sometimes owners lie.

Dat laatste is hier dan zoals het lijkt niet het geval, dat de eigenaar gelogen heeft
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Dat laatste dus inderdaad
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Lanavandevledders schreef:de eigenaar verteld dat de hond een muilkorf droeg omdat hij een andere hond had aan gevallen en een vrouw had gebeten,
de trimsalon had hem dus moeten weigeren, omdat ze een beleid hadden om zonder muilkorf te trimmen,
en deze hond zonder muilkorf dus niet te vertrouwen was, kwestie van zelf ook even nadenken.
dus fout trimster.
Dat is een beetje woord tegen woord. De trimster zei dat de man had gezegd dat Bubba ‘sweet as can be’ was.
\can best zo zijn.. maar als je honen gewent bent en dan mag je van een trimster verwachten, dan kun je ook weten dat honden bij andere mensen ook anders kunnen reageren, geen haar op mijn hoofd die een muilkorf af zou doen bij een hond die met de boodschap wordt afgeleverd van hij heeft gebeten.. dan ben je wel heel erg dom als je het wel doet tenzij je graag gevaarlijk leeft :roll:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Volgens de trimster werd ie aangeleverd met de woorden dat het een zoeterd was....
selectief gehoor want de rest werd er toch ook bij verteld ( als ik heb goed heb gelezen) en een zoeterd lever je niet af met een muilkorf.. :roll:
Lanavandevledders
Zeer actief

ik geloof ook steevast alles wat mij wordt voorgeschoteld :goeie:
S@ndr@
Zeer actief

precies, lekker laten zitten, zit er niet voor niets ee zou je zeggen :wink:
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

De dierenarts waar ik ooit stage heb gelopen pakte bij enige twijfel de muilkorf er bij, geen zin om ledematen te verliezen dus hoppa korfje/snuitje om dan kan er ook niks gebeuren. Een policy tegen muilkorven, waar is dat in vredesnaam op gebaseerd? :denken:
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Nanna schreef:
Tenmashi schreef:De dierenarts waar ik ooit stage heb gelopen pakte bij enige twijfel de muilkorf er bij, geen zin om ledematen te verliezen dus hoppa korfje/snuitje om dan kan er ook niks gebeuren. Een policy tegen muilkorven, waar is dat in vredesnaam op gebaseerd? :denken:
Zal wel klantvriendelijk zijn. Want dat Fido een muilkorf om moet is natuurlijk sielug :19:
Was dan meestal bij behandelingen achter de schermen. :lol1:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nanna schreef:Ik had de hond zelf met muilkorf behandeld en als de floormanager daar wat op te zeggen had mocht ie het verder mooi zelf doen.
Dit dus :80:
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Tara schreef: Opmerkelijk eigenlijk, uitlaten is daar iets dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”