Deels is het grappig, deels denk ik doe je het nu willens en wetens of niet.
Soms lijkt ze doof.. anderzijds, als de koelkast of een kastdeur open gaat is ze er als de kippen bij

Op vakantie... wij staan op een groot veld.. ineens Jol weg...
Met veel overreden kwam ze dan toch van het pad af weer terug het veld op, onder het prikkeldraad door.
Dat paadje hadden we al eens gelopen, en dat leidde naar een klein beekje waar ze zich kostelijk vermaakt had.
Vijf minuten later, Jol weer weg, mijn vriend kijken en roepen. Ze staat stil op het pad, kijkt hem aan en denkt

Weg was ze

Goed, vriend in paniek, stel dat ze ons kwijt is en de verkeerde kant op rent!
Ik onder het prikkeldraad door gekropen en het pad af.. staat ze vlak voor het watertje te kijken richting mij, "héhé, ben je daar eindelijk!" en hobbelt het water in om te gaan spelen

Wat later ..
Open veld en ze loopt wat te kuieren, ineens neemt ze het rit aan, maar ik zag een draaihek en wilde niet dat ze daar zomaar doorheen ging.
JOL!, JOLLY!.. heel hoog fluiten..Toen keek ze op. Komen ho maar. Maar goed, ik ben ook niet gek en floot Aak mee en liep terug... en toen kwam ze ineens aanrennen

Ineens maakte ze weer rechtsomkeert met de zelfde gang nadat ze mijn vriend had begroet en schoot zo dat hek door om bij een koe te gaan rollen, die dus achter dat draaihek stond

Gisteren is ze lekker bij me, zoals altijd haar ding aan het doen, beetje rollebollen, gras maaien en ik ben met Aki aan het spelen..
Ineens is Jol foetsie.. zie ik nog net de witte pluimstaart onder het prikkeldraad verdwijnen om verder richting huis te lopen.
Roepen heeft gewoon geen zin.
Ik er weer achteraan, en halverwege blijft ze staan met een kop van zo, "ben je me toch maar gevolgd

Echt wat een wijf joh.
We geven haar nu weer de "senielpilletjes" en ze is een stuk levendiger en helderder weer geworden.. maar ook een stuk eigenwijzer.
Het zal ook aan de leeftijd liggen denk ik.. mijn andere wat oudere hond ging ook al van die maffe dingen doen naarmate hij ouder werd.
Het houd je scherp zullen we maar zeggen