Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spikey erg ziek
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Spikey erg ziek
Als onze Spikey ziek is dan is het ook goed raak. Op dinsdag de honden ontwormd met milbemax. Op woensdag begon Spikey met diarree. Dit werd langzaam erger maar hij was gewoon fit en at goed en ik dacht die heeft wormen gehad en heeft last van de dooie wormen door de kuur komt wel goed. In de nacht van vrijdag op zaterdag moest hij om het half uur naar buiten hele dunne diarree maar geen bloed dus nog niet ongerust.
Op zaterdag at meneer gewoon lekker zijn brokken op en oogde niet echt ziek. Wel diarree remmers gehaald en hem die gegeven.
Ik had een avonddienst dus ben om 18.00uur naar mijn werk gegaan mijn man was bij de honden. Toen ik om half 12 thuis kwam was mijn man in paniek en Spikey ook.
De ontlasting liep Spikey gewoon af en dit stonk echt ontzettend. Spikey voelde zich bijzonder slecht en zo durfde ik met hem de nacht niet in. Dierenarts gebeld en gelukkig konden we gelijk komen.
Hier bleek Spikey koorts te hebben 39.6 en ook hier bleek dat hij zijn ontlasting gewoon niet op kon houden. Dierenarts staat voor een raadsel. Geen bloed in de ontlasting niet raar van kleur maar wel heel erg stinken. Parvo ter sprake gebracht maar hiervoor is hij goed ingeënt en via titer bleek hij een hoge waarde te hebben in mei dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn.
Nog even gesproken over Noorwegen maar dan zou hij ook moeten spugen en zou het bloederig moeten zijn en dat is het ook niet.
Van achteren heeft Spikey alles kapot gebeten en is het erg rood. (hij draagt nu een kap)
Hij heeft vannacht meerdere injecties van onze dierenarts gekregen, krijgt metacam voor tegen de koorts, iets om de darmkrampen te onderdrukken en antibiotica, pro-biotica en een soort ors wat in zijn drinken moet.
De nacht is hij bij ons op de slaapkamer goed door gekomen vandaag heeft hij weer enkele moeilijke momenten waarin je kunt zien dat hij veel pijn heeft. Helpen kan ik hem niet, niet anders dan hem geruststellen.
Hij is nu zo mager (was 6 ons afgevallen bij juli vergeleken toen ze nog volledig zijn onderzocht).
Gelukkig hebben de meisjes nergens last van. Maar o wat is hij zielig. Ik hoop echt dat hij snel opknapt.
Hij wordt nog getest op giardia overigens maar dat kan pas over 3 dagen.
Bah ik vind een zieke hond maar niets.
Op zaterdag at meneer gewoon lekker zijn brokken op en oogde niet echt ziek. Wel diarree remmers gehaald en hem die gegeven.
Ik had een avonddienst dus ben om 18.00uur naar mijn werk gegaan mijn man was bij de honden. Toen ik om half 12 thuis kwam was mijn man in paniek en Spikey ook.
De ontlasting liep Spikey gewoon af en dit stonk echt ontzettend. Spikey voelde zich bijzonder slecht en zo durfde ik met hem de nacht niet in. Dierenarts gebeld en gelukkig konden we gelijk komen.
Hier bleek Spikey koorts te hebben 39.6 en ook hier bleek dat hij zijn ontlasting gewoon niet op kon houden. Dierenarts staat voor een raadsel. Geen bloed in de ontlasting niet raar van kleur maar wel heel erg stinken. Parvo ter sprake gebracht maar hiervoor is hij goed ingeënt en via titer bleek hij een hoge waarde te hebben in mei dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn.
Nog even gesproken over Noorwegen maar dan zou hij ook moeten spugen en zou het bloederig moeten zijn en dat is het ook niet.
Van achteren heeft Spikey alles kapot gebeten en is het erg rood. (hij draagt nu een kap)
Hij heeft vannacht meerdere injecties van onze dierenarts gekregen, krijgt metacam voor tegen de koorts, iets om de darmkrampen te onderdrukken en antibiotica, pro-biotica en een soort ors wat in zijn drinken moet.
De nacht is hij bij ons op de slaapkamer goed door gekomen vandaag heeft hij weer enkele moeilijke momenten waarin je kunt zien dat hij veel pijn heeft. Helpen kan ik hem niet, niet anders dan hem geruststellen.
Hij is nu zo mager (was 6 ons afgevallen bij juli vergeleken toen ze nog volledig zijn onderzocht).
Gelukkig hebben de meisjes nergens last van. Maar o wat is hij zielig. Ik hoop echt dat hij snel opknapt.
Hij wordt nog getest op giardia overigens maar dat kan pas over 3 dagen.
Bah ik vind een zieke hond maar niets.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Spikey erg ziek
Sterkte
Dat giardia testen kan echt niet pas over 3 dagen. De huidige snap test is gevoelig genoeg om op eenmalige ontlasting te testen en als ze de oude test nog gebruiken kan het ook met ontlasting van 3 momenten ipv 3 dagen.
Als is het beeld absoluut geen standaard giardia wat je omschrijft
Dat giardia testen kan echt niet pas over 3 dagen. De huidige snap test is gevoelig genoeg om op eenmalige ontlasting te testen en als ze de oude test nog gebruiken kan het ook met ontlasting van 3 momenten ipv 3 dagen.
- blacky
- Zeer actief
nee dat vertelde de dierenarts ook al. Maar ze staat wel voor een raadsel en hiermee wij dus ook.crutz schreef:Sterkte
Hij is nu vel over been heeft wel honger maar als ik hem te eten geef heeft hij direct heel erge kramp.
en vliegt hij in paniek overal heen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Heb je vaker met milbemax ontwormt?
Zit er misschien een stof in, wat in een ander ontwormingsmiddel niet zit?
Dat dat een (allergische) reactie geeft?
Ik kan het me niet voorstellen hoor, misschien is het toeval dat het net na de milbemax gebeurd?
Beterschap voor spikey
Ik kan het me niet voorstellen hoor, misschien is het toeval dat het net na de milbemax gebeurd?
Beterschap voor spikey

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Is er bloedonderzoek gedaan, of wellicht een echo om zn darmen te kunnen zien?
Sterkte in ieder geval, vreselijk om je hond zo ziek te zien
Sterkte in ieder geval, vreselijk om je hond zo ziek te zien
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad. Kan het zijn dat Spikey MDR1-gen problemen heeft, geloof dat milbemax dan problemen kan geven.Emma schreef:Heb je vaker met milbemax ontwormt?
Beterschap voor spikey
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Een normale dosis in principe niet. Mila krijgt ook altijd zonder problemen Milbemax.crutz schreef:Inderdaad. Kan het zijn dat Spikey MDR1-gen problemen heeft, geloof dat milbemax dan problemen kan geven.Emma schreef:Heb je vaker met milbemax ontwormt?
Beterschap voor spikey
De symptomen zijn volgens mij ook anders dan (meer neurologisch van aard).
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké, (gelukkig) geen ervaring meeDeDiana schreef:Een normale dosis in principe niet. Mila krijgt ook altijd zonder problemen Milbemax.crutz schreef:Inderdaad. Kan het zijn dat Spikey MDR1-gen problemen heeft, geloof dat milbemax dan problemen kan geven.Emma schreef:Heb je vaker met milbemax ontwormt?
Beterschap voor spikey
De symptomen zijn volgens mij ook anders dan (meer neurologisch van aard).
- blacky
- Zeer actief
Even antwoord op de vragen:
Ik ontworm altijd met milbemax omdat deze kuur ook de Fransehartworm aanpakt. Nu helemaal gedaan omdat we in Oostenrijk zijn geweest en ze daar met ons de bergen in zijn geweest. Ze lopen daar veelal los maar eten dan van alles wat ze vinden.
De arts heeft zoveel medicatie meegegeven dat het wel goed moet gaan. Je merkt wel wanneer met name de pil om de darmen tot rust te brengen is uitgewerkt. dan wordt hij weer onrustig.
Omdat hij er steeds aan wil likken loopt hij nu voor de 2e dag met een kap op. Ook dan probeert hij er aan te zitten lukt gelukkig niet. Het is van achteren helemaal rood en gevoelig.
Gelukkig is de ontlasting niet meer waterdun. Maar de krampen zijn er nog wel. Dit merk je vooral als je hem gaat uitlaten hij blijft aandrang houden. Buik is goed bevoelt en ook binnen in de anus is gevoeld. anaalklieren heeft Spikey niet meer overigens.
Het blijft even een raadsel. Vandaag nog aanzien en dan morgen voor controle. Ik was even bang voor overloopdiarree maar daar ziet het nu niet naar uit.
Hij heeft overigens vorig weekend in een pension gezeten die ga ik ook even bellen misschien zijn er meer.
Ik ontworm altijd met milbemax omdat deze kuur ook de Fransehartworm aanpakt. Nu helemaal gedaan omdat we in Oostenrijk zijn geweest en ze daar met ons de bergen in zijn geweest. Ze lopen daar veelal los maar eten dan van alles wat ze vinden.
De arts heeft zoveel medicatie meegegeven dat het wel goed moet gaan. Je merkt wel wanneer met name de pil om de darmen tot rust te brengen is uitgewerkt. dan wordt hij weer onrustig.
Omdat hij er steeds aan wil likken loopt hij nu voor de 2e dag met een kap op. Ook dan probeert hij er aan te zitten lukt gelukkig niet. Het is van achteren helemaal rood en gevoelig.
Gelukkig is de ontlasting niet meer waterdun. Maar de krampen zijn er nog wel. Dit merk je vooral als je hem gaat uitlaten hij blijft aandrang houden. Buik is goed bevoelt en ook binnen in de anus is gevoeld. anaalklieren heeft Spikey niet meer overigens.
Het blijft even een raadsel. Vandaag nog aanzien en dan morgen voor controle. Ik was even bang voor overloopdiarree maar daar ziet het nu niet naar uit.
Hij heeft overigens vorig weekend in een pension gezeten die ga ik ook even bellen misschien zijn er meer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Dus spikey is mee geweest naar Oostenrijk en ook in een pension geweest?
Oei, ja dan denk ik dat er best kans is dat hij wat heeft opgelopen, en dat het niks met de milbemax van doen heeft.
Hopelijk herstelt hij spoedig.
Nogmaals beterschap voor hem
Oei, ja dan denk ik dat er best kans is dat hij wat heeft opgelopen, en dat het niks met de milbemax van doen heeft.
Hopelijk herstelt hij spoedig.
Nogmaals beterschap voor hem

-
- Zeer actief
voorzichtig optimistisch dus, hopen dat t doorzet en dat hij helemaal opknapt ..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoe is het nu met Spikey?
Gaat het weer de goede kant op?
Gaat het weer de goede kant op?
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat een narigheid. Hoe gaat het nu?
- blacky
- Zeer actief
het houd nog niet over. Hij heeft van achteren alles kapot. Dus veel pijn. Dinsdag weer bij de dierenarts geweest en die heeft nu prednison en een soort zalf voor geschreven wat hij op zijn achterste moet doen.
Metacam moest ik direct mee stoppen.
Arts vertelde dat het een lange adem zou worden. maar het wordt al wel beter. Ontlasting is weer goed.
Metacam moest ik direct mee stoppen.
Arts vertelde dat het een lange adem zou worden. maar het wordt al wel beter. Ontlasting is weer goed.
- ranetje
- Zeer actief
Dat de ontlasting weer goed is scheelt al een heleboel 
Met wat zalf om de achterkant te laten herstellen moet het lukken.
Ik wist niet dat metacam zo'n beroerd effect kon hebben.
(gebruik het niet voor de honden, maar een waarschuwing is wel goed)

Ik wist niet dat metacam zo'n beroerd effect kon hebben.

- blacky
- Zeer actief
ik moest niet met de metacam stoppen omdat hij daarvan de diarree zou hebben maar die mag beslist niet samen met de pretnison.ranetje schreef:Dat de ontlasting weer goed is scheelt al een heleboel
Ik wist niet dat metacam zo'n beroerd effect kon hebben.![]()
- ranetje
- Zeer actief
Oh ok, verkeerd begrepenblacky schreef:ik moest niet met de metacam stoppen omdat hij daarvan de diarree zou hebben maar die mag beslist niet samen met de pretnison.ranetje schreef:Dat de ontlasting weer goed is scheelt al een heleboel
Ik wist niet dat metacam zo'n beroerd effect kon hebben.![]()