Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schaapjes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Schaapjes

Ongelezen bericht door blondie »

We kwamen op ons vakantieadres aan, en het was behoorlijk heet. De gastheer zei dat we de honden wel direct de omheinde tuin in konden laten gaan. Top idee!
Iets later gingen wij via het huis naar de tuin. Staan er schapen direct aan het hek, en dat hek was niet eens zo hoog :80:
De man grapte nog dat de schapen vast de hond nog niet hadden opgemerkt, want die bleven zo rustig.
Ik dacht later alleen maar.. stel nou dat je met een hond komt die de schapen niet kan weerstaan, dan is ie zo over het hek :80:

Maar gelukkig hebben we toch wel brave borsten :lol1: .
Toen de schapen onze Aki, de herder toch zagen stoven ze inderdaad op, en rende Aak wel naar het hek, want wegrennende dieren zorgt toch wel voor opwinding :wink:

Later in de middag kwamen de 7 schaapjes toch wel weer naar het smalle gedeelte wat grenst aan de tuin. Even Aki toch manen tot rust, en een nee.. ga af hoor Aak laat de schaapjes maar.
Hij ging af, maar de smekende oogjes :mann: .. nou toe maar dan, maar RUSTIG!
En vervolgens.. deels de herder in hem of gewoonweg snappen dat met beleid je meer bereikt dan druk doen.. hij ging er rustig op af. Ging uit zichzelf tegen het hek aan liggen :denken:, wegkijken toen ze gingen stampen.. en een paar schapen werden te nieuwsgierig en kwamen toch ook naar hem toe.
We waren uiteraard vlakbij, maar het was absoluut maf om te zien. Aki die een schaap ook besnuffelde, neus aan neus.. vervolgens werd het snoetje voorzien van een lik.
Van de 7 schapen waren er 2 favoriet, en die waren niet bang.. dus het was bijna dagelijks zo lang de schapen er stonden dat er even een onderonsje was tussen die schaapjes en Aki. Bij de anderen die kwamen kijken, maar toch gingen stampen ging hij weer liggen en wegkijken.
Ongelofelijk wil ik het niet noemen, genoeg honden die dat zo doen en kunnen. Maar wij vonden het best bijzonder om te zien voor een hond die nu niet direct in het dagelijks leven zo dicht bij de schapen komt.

Hij ging nog wel eens de fout in, door enthousiast op ze af te rennen bij thuiskomst, om hoi te zeggen.. en dan stoven ze natuurlijk wel weg.. en dan zie je wel de opwinding bij Aak ook ontstaan. En dan bedacht hij zich dat als hij contact wilde hij weer rustig moest gaan liggen :mrgreen:

Maar het was wel bijzonder. Hij heeft ook een grote koe een lik over de bek gegeven.. wel vanachter een hekje.. toen er 1 los rondliep op een onverwachte plek was hij minder heldhaftig :schrik:
Jol daarentegen lag bij dat grote kalf te rollebollen, waar we een hilarische foto van hebben die ik binnenkort wel deel.

Ik vond het bijzonder om te zien bij Aki dat we hem konden manen tot rust met de schapen naast ons, maar die interactie de daaropvolgende dagen was zo apart om te zien, ook dat zelfbesef dat als hij op een andere manier de dieren tegemoet trad, dat ze hem wel vertrouwden (en ook wij hem om aan zijn houding te zien dat het gewoon goed zat).
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: Schaapjes

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Cool.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Schaapjes

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ja alles wat wegrent is reden tot opwinding,
zelf Lana die elke dag toch bij de schapen, konijnen, geiten en pony s komt, en alles liefdesvol de oren van hun kop likt, en daarbij de kalmte zelf is,
kan weg rennende/of spelende dieren toch slecht weerstaan, die opwinding van mee willen doen, moet ik altijd temperen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”