Onze boxer is nu bijna 13 maanden en eigenlijk lopen wij tegen 2 probelemen aan.
- Zij wil nog altijd steeds tijdens het wandelen bijten in onze voeten dit maakt niet uit of ze nou los- of vastloopt wel merken wij op dat dit vaak gebeurt nadat ze heeft gespeeld met andere honden en wij doorlopen en ze weer naar ons toekomt rennen ze is dan nog zo hoog in haar stress/energie level dat ze dan steeds naar mijn voeten wilt.
Sammie is bij het loslopen in het bos erg onzeker naar andere honden ze gaat al meters van te voren op de grond liggen en stelt zich onderdanig op of ze blijft staan en draait dan steeds weg met haar koppie daarna is het goed en wilt ze spelen.
- Maar aan de riem is het met Sammie een heel ander verhaal ze is dan echt heel erg op haar hoede en als ze een andere hond ziet stelt ze zich heel dapper op en begint ze te grommen naar de andere hond het lijkt wel alsof ze dan denkt nu kan ik de baas gaan spelen. Dit gebeurt dus echt alleen als we haar aan de riem vast hebben.
Ik neem tegenwoordig een balletje of een speeltje mee tijdens het los lopen en als ze dan heeft gespeeld met een andere hond geef ik haar dat speeltje zodat ze niet in mijn voeten kan bijten en dat gaat goed alleen in het bos met allemaal andere honden wil ik liever niet dat ze een speeltje in haar bek vasthoudt meestal willen ze dat dan weer zo beschermen dat ze dan ook niet lief gaan doen naar andere honden.
Heeft iemand hier ervaring mee dus het bijten in de voeten hoe kan je dat afleren en echt we hebben alles geprobeerd, boos worden, negeren, doorlopen etc. etc. niks werkt ze is zit dan zo hoog in haar stress/energie dat niks helpt ze blijft dan maar doorgaan.
Waarom doet ze aan de riem wel lelijk tegen honden en denkt ze dat ze wel de baas kan zijn?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoveel stress bij hond of is het wat anders?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): AA mix
Re: Zoveel stress bij hond of is het wat anders?
Klinkt als een lekker puberende hond, die eigenlijk gewoon nog door wil spelen. die van mij had/heeft de neiging om na het spelen wanneer die nog enthousiast is de hele weg naar huis een trek speeltje te maken van de riem, vastpakken trekken om me heen springen.
wat hier erg heeft geholpen is, is 1 keer klaar roepen, korte lijn houden, en gewoon doorlopen en zodra die rustig is belonen.
maar vergeet niet dat het een boxer is de gemiddelde boxer heeft ook een energie level wat een stuk hoger ligt dan de gemiddelde hond.
Wat betreft sammie, het klinkt een beetje als een onzekere hond, maar dit is lastig te zeggen zo zonder de hond te zien.
over het algemeen heeft een hond veel meer zelfvertrouwen aan de riem, en durven ze daardoor ook meer. Heb je wel is geprobeerd iemand anders met sammie te laten lopen, reageert die dan ook zo?
wat hier erg heeft geholpen is, is 1 keer klaar roepen, korte lijn houden, en gewoon doorlopen en zodra die rustig is belonen.
maar vergeet niet dat het een boxer is de gemiddelde boxer heeft ook een energie level wat een stuk hoger ligt dan de gemiddelde hond.
Wat betreft sammie, het klinkt een beetje als een onzekere hond, maar dit is lastig te zeggen zo zonder de hond te zien.
over het algemeen heeft een hond veel meer zelfvertrouwen aan de riem, en durven ze daardoor ook meer. Heb je wel is geprobeerd iemand anders met sammie te laten lopen, reageert die dan ook zo?
-
- nieuw lid
Bedankt voor je antwoord.
We hebben al eerder een boxer gehad dus we weten wat voor energieke honden het zijn en doen ook echt veel met haar dus ze krijgt zeker genoeg uitdagingen. Het lijkt alleen wel dat als ze een stress moment heeft gehad of het nou honden zijn die we tegen zijn gekomen, kinderen die haar enthousiast begroeten, een paard dat ze tegenkomt etc etc alles wat spanning geeft of haar over enthousiast maakt grijpt ze daarna na je voeten en daar kan ze echt lang mee doorgaan haar vastlijnen en kort houden heeft ook dan weinig zin ze gaat gewoon door en lijkt wel of ze dan even helemaal de weg kwijt is
Het aan de riem lopen en grommen naar de andere honden doet ze zowel bij mijn man als bij mijn dochter we kiezen er nu voor om het voorlopig even niet meer op te zoeken en proberen het te ontwijken.
We hebben al eerder een boxer gehad dus we weten wat voor energieke honden het zijn en doen ook echt veel met haar dus ze krijgt zeker genoeg uitdagingen. Het lijkt alleen wel dat als ze een stress moment heeft gehad of het nou honden zijn die we tegen zijn gekomen, kinderen die haar enthousiast begroeten, een paard dat ze tegenkomt etc etc alles wat spanning geeft of haar over enthousiast maakt grijpt ze daarna na je voeten en daar kan ze echt lang mee doorgaan haar vastlijnen en kort houden heeft ook dan weinig zin ze gaat gewoon door en lijkt wel of ze dan even helemaal de weg kwijt is

Het aan de riem lopen en grommen naar de andere honden doet ze zowel bij mijn man als bij mijn dochter we kiezen er nu voor om het voorlopig even niet meer op te zoeken en proberen het te ontwijken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Heeft ze een speeltje, flosstouw of bal wat ze leuk vindt? Dan die aanbieden, als ze in zo'n bui is.Houtsie schreef:Bedankt voor je antwoord.
We hebben al eerder een boxer gehad dus we weten wat voor energieke honden het zijn en doen ook echt veel met haar dus ze krijgt zeker genoeg uitdagingen. Het lijkt alleen wel dat als ze een stress moment heeft gehad of het nou honden zijn die we tegen zijn gekomen, kinderen die haar enthousiast begroeten, een paard dat ze tegenkomt etc etc alles wat spanning geeft of haar over enthousiast maakt grijpt ze daarna na je voeten en daar kan ze echt lang mee doorgaan haar vastlijnen en kort houden heeft ook dan weinig zin ze gaat gewoon door en lijkt wel of ze dan even helemaal de weg kwijt is![]()
En potdomme niét in mij bijten! Maar in het speeltje wat je mee kan nemen.
Als ze in jouw bijt, dan stilstaan, riem kort, wachten tot ze wat kalmeert, en pas gaan lopen als ze rustig is. Anders wordt er niet verder gelopen.
Dan kan je daarna een speeltje aanbieden. Dan heeft ze iets anders om zich op te storten, en je beloont zo voor het rustig doen, en je niet in je schenen bijten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daarvoor zou je een speeltje of een bijtrolletje kunnen meenemen en aanbieden om daar even haar energie op los te laten?Houtsie schreef:Bedankt voor je antwoord.
We hebben al eerder een boxer gehad dus we weten wat voor energieke honden het zijn en doen ook echt veel met haar dus ze krijgt zeker genoeg uitdagingen. Het lijkt alleen wel dat als ze een stress moment heeft gehad of het nou honden zijn die we tegen zijn gekomen, kinderen die haar enthousiast begroeten, een paard dat ze tegenkomt etc etc alles wat spanning geeft of haar over enthousiast maakt grijpt ze daarna na je voeten en daar kan ze echt lang mee doorgaan haar vastlijnen en kort houden heeft ook dan weinig zin ze gaat gewoon door en lijkt wel of ze dan even helemaal de weg kwijt is![]()
Aan de riem lopend wegdraaien van andere honden, zelf met haar spelen (trekspelletje) of even laten zitten en steeds een klein beetje lekkers voeren tot de andere hond voorbij/uit zicht is?Het aan de riem lopen en grommen naar de andere honden doet ze zowel bij mijn man als bij mijn dochter we kiezen er nu voor om het voorlopig even niet meer op te zoeken en proberen het te ontwijken.
-
- nieuw lid
Bedankt voor jullie antwoorden we gaan er weer mee aan de slag en jullie tips toepassen.