Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Natuurlijke vlooien/teken/wormen bestrijding

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Teuntje
Actief
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Natuurlijke vlooien/teken/wormen bestrijding

Ongelezen bericht door Teuntje »

Teun is nu zo'n 7 maanden. Toen hij net bij ons was heeft hij veel last van teken gehad. Sindsdien heeft hij een serestoband om.
Hij is netjes geënt en ontwormd volgens schema. Omdat ik het belangrijk vind een pup goed te beschermen en geen gezondheidsrisico's te lopen.
Nu gaan al die chemische behandelingen mij wat tegenstaan.

Zijn er natuurlijke middelen die goed inzetbaar zijn tegen teken en zijn er ook natuurlijke middelen tegen wormen?
Uiteraard wordt hij na iedere wandeling gecheckt op teken, om ze indien nodig te kunnen verwijderen. Sinds de seresto band heeft hij geen teek meer gehad. Die krengen brengen toch een risico met zich mee, maar dat doet het gif van een seresto band denk ik ook?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Natuurlijke vlooien/teken/wormen bestrijding

Ongelezen bericht door malinois »

Ik probeerzo min mogelijkte gebruiken (ben een hond kwijtgeraakt door ontworming) maar een seresto blijven ze om hebben. De enige die afdoende werkt tegen teken hier
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Natuurlijke vlooien/teken/wormen bestrijding

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Natuurlijke ontworming is er niet echt. Je zou om de hoeveelheid ontworming te beperken de ontlasting kunnen laten onderzoeken en dan alleen ontwormen bij een besmetting.
Ook qua entingen kun je de hoeveelheid lichaamsvreemde stoffen beperken door te titeren en alleen te enten als er (vrijwel) geen antistoffen meer zijn en dan ook nog niet per se de cocktail (kan alleen bij de DHP-enting, Parvo kan los gegeven worden, Distemper is altijd in combinatie met Parvo en Hepatitis is altijd in combinatie met Distemper en Parvo). Titeren is sowieso verstandig om zeker te weten of de entingen aangeslagen zijn
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”