Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen rust vinden met kluif?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Geen rust vinden met kluif?

Ongelezen bericht door Zyntia »

Wat moet ik doen met het volgende:

Mijn hond is dolblij als hij een kluif krijgt.
Bijvoorbeeld: Geperste ( witte), met gedroogd vlees erom, of geperste buffelhuid met bullenpees vulling.
Hij pakt het dolblij aan en gaat kluiven.
Na enige tijd is hij er klaar mee en draalt vaak in huis rond met de kluif in zijn bek.
Hij begraaft hem in zijn mand of in de bank etc.
Vaak haalt hij de kluif er na enige tijd weer weg en loopt vervolgens weer met de kluif in zijn bek door huis heen.
Hij legt de kluif ook vaak bij mij neer, misschien omdat dat veilig/vertrouwd is?
Na een tijdje laat hij de kluif liggen waar hij ligt en kijkt er de komende uren niet meer naar om.
Soms als hij er voorbij loopt dat de kluif toch verplaatst wordt nog.
En trouwens soms wil hij ook dat ik hem help met kluiven.
Als ik de kluif vasthoud dan kluift hij wel, anders minder.
Hangt ook van het type kluif af.

Ik vind het totaal niet storend verder hoor.
Maar misschien moet ik er iets mee?
Hij kijkt mij vaak vragend aan met de kluif in zijn bek.
De kluif afpakken lijkt mij wat drastisch.
Wel zou ik de kluif op kunnen ruimen als hij er klaar mee is?
Misschien dat dat helpt?
Als de buitendeur open staat begraaft hij zijn kluif soms ook in de modder.
Nooit voor lang, kluif moet vaak mee naar binnen.
Laatst gewijzigd door Zyntia op 09 aug 2019 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandra&co

Re: Geen rust vinden met kluif?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Niks aan doen. Als ik een bak Ben & Jerry's heb dan zet ik hem ook af en toe even weg als ik...oh. Nee. Echt niet. Verkeerd voorbeeld, die gaat in 1 x op. Maar als ik een zak borrelnootjes heb, dan leg ik die ook af en toe even aan de kant omdat het even te veel is. Moet het me niet gebeuren dat iemand die zak wegpakt, want dan hebben we rap een probleem :mrgreen:
Láát die hond gewoon. Hij móet toch niet kluiven? Wat wil je nou precies dat-ie doet? Kluiven tot hij er bij neervalt?
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Sandra&co schreef:Niks aan doen. Als ik een bak Ben & Jerry's heb dan zet ik hem ook af en toe even weg als ik...oh. Nee. Echt niet. Verkeerd voorbeeld, die gaat in 1 x op.
:mrgreen:
Sandra&co schreef: Maar als ik een zak borrelnootjes heb, dan leg ik die ook af en toe even aan de kant omdat het even te veel is. Moet het me niet gebeuren dat iemand die zak wegpakt, want dan hebben we rap een probleem :mrgreen:
:mrgreen: :schrik:
Sandra&co schreef: Láát die hond gewoon. Hij móet toch niet kluiven? Wat wil je nou precies dat-ie doet? Kluiven tot hij er bij neervalt?
Nee, niet tot hij erbij neervalt :schrik:

Maar vroeg me af of hij er iets mee bedoelde, met dat dralen :D
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lais deed het weleens, had ze geen zin meer om te kluiven maar geen enkel bewaarplekje was goed en dan kon ze een hele tijd onrustig lopen doen daardoor. Dan vroeg ik haar (met haar kluif in de bek) mee naar de kast en ruilde ik de kluif voor iets lekkers met de boodschap dat ze hem volgende keer weer krijgt. Daarna ging ze dan lekker slapen, allebei blij.

Sandra&co schreef:Niks aan doen. Als ik een bak Ben & Jerry's heb dan zet ik hem ook af en toe even weg als ik...oh. Nee. Echt niet. Verkeerd voorbeeld, die gaat in 1 x op.
:LOL:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana doet precies hetzelfde, als ze een kluif krijgt dan wordt er eerst een half uurtje gekloven, dan staat ze met die kluif in haar bek,
mij aankijkend zo van waar moet ik hem laten, doe ik de buitendeur los, dan wordt de kluif rap begraven, en komt ze zelfvoldaan in huis en gaat liggen slapen, :slaap:
de volgende dag, staat ze opeens weer met dezelfde, nu met modder of zand besmeurde kluif in haar bek en gaat weer kluiven, :lol1:
trouwens dit doet ze ook met dingen die ze niet direct op wil eten, plak brood op zo, ze verstopt het, en gaat dan soms later het weer opgraven, ach ze doet haar best maar, de tuin is groot genoeg.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Volkomen normaal gedrag inderdaad, en vooral erg grappig om naar te kijken :engel:
Ik denk altijd maar zo, op die manier zijn ze ook lekker bezig. Het verstoppen van de kluif.

Als ik merk dat ze het in de tuin begraaft, pak ik het weg. ( zonde van mijn planten :pffff: ) Je kan het ook ruilen zoals hierboven ook wordt getypt.
Als ze er erg mee "aan" is, leg ik het ook weer in de kast. "Klaar" zeg ik dan. Morgen weer :engel:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo gaat dan jankend met kluif en al rondlopen. Ik ruil hem dan ook om voor wat lekkers.
Peer en Jolie moesten de kluif perse opmaken maar raakten dan bijv aan de dunne van teveel, ook bij hun ruilde ik dan na uurtje ofzo voor wat lekkers.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Mijn Ben doet het ook. Inmiddels weet ik dat hij dan graag wil dat ik zijn kluif opberg zodat hij rustig kan gaan slapen en Dirkje zijn kluif niet kan pakken.

Ik doe dat dan ook ritueel, zeg “botje weg” en leg het ding demonstratief op de kast.

Hij zucht dan altijd even tevreden en kan dan ontspannen gaan slapen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari doet precies hetzelfde, was wel even wennen na een Rottweiler met prooi/baknijd. Ik laat Aar lekker zijn gang gaan, mocht de kluif nog ergens zwerven als we naar bed gaan, dan leg ik deze even weg, anders gaat hij er geheid middenin de nacht luid smakkend in de slaapkamer op liggen kluiven en dat willen we echt niet. Maar de volgende ochtend komt hij al vanzelf naar de keuken om zijn kluif te halen. Soms herhalen we dat enkele dagen. En soms kluift hij de kluif achter elkaar op.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jol is hier van het verstoppen, begraven en ermee rondlopen.
Gisteren zat ze er met 1 in de bek... naar mij te kijken vanuit de kist.. en vervolgens naar de andere hond onze Aki te kijken :hmmm:
Dus ik dacht ook :hmmm:
Had ze alle kluifjes verzameld en wist van ellende niet meer wat ze ermee moest doen :LOL:

We laten haar meestal maar begaan met de kluiven. Ze worden toch wel opgevist door Aki zodra ze haar kont licht.
En bij teveel losse kluifdeeltjes verzamel ik ze en gooi ik het weer in een doos om ze een andere keer weer aan te bieden.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Een kluif-met-gedroogd-vlees-rondom, of een geperste-met-bullenpees-vulling. Dat is zoiets moois voor een hond. Ik denk dat Loulou die ook overal mee naartoe zou slepen eerlijk gezegd. In dit huishouden worden oren, stukjes long, neusjes en pensstaafjes opgevoerd en die zijn in één á twee zittingen opgesmuld.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”