Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppyren in huis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gemika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador & Duitse Herder
Aantal honden: 2

Puppyren in huis

Ongelezen bericht door gemika »

Wie heeft er ervaring met een puppyren in huis? Wij krijgen binnenkort weer een pup :I: :I: en ik zou dit keer graag een ren in plaats van een bench willen gebruiken.

Maar hoe handig is zo'n ren? Buiten kun je hem vaak wel verankeren, maar in huis ben ik bang dat hij gaat schuiven als er eens wild gespeeld wordt en dat de pup er na twee weken overheen klimt. Of valt dat in de praktijk reuze mee?
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Puppyren in huis

Ongelezen bericht door Lucia »

https://m.witjesverzendhuis.com/honden/ ... derdeurtje

Wij hebben deze staan. Mijn vader heeft er een steigerhouten plaat op gemaakt, zo is hij ietsje mooier.
Peer raakte in de kleine in paniek en los helemaal onrustig, hierin konden ze beiden en dit was echt zijn plekje.
Ook voor de pup maar weer neergezet en dan zien we wel hoe het straks loopt.

We hebben vroeger voor een andere hond ook de slappere wel gehad. Jolie ging er toen overheen, toen we er wat op hadden gemaakt ging ze er onderdoor dus moest hij vast in de grond.
Maar dat zal per hond verschillen.

Dit waren beide honden met behoorlijk verlatingsangst, gewone bench geen optie en los ook niet ivm of slopen, of geen rust krijgen.
Uiteindelijk bij beide 'goed' gekomen met de rennen.

Voor de komende pup heb ik een rennetje voor mee naar werk ipv kleine bench en die van de link dus opgezet.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb een puppyren voor Vusi (DH) gehad, 's avonds maakte ik die kleiner (4 panels), overdag alle panels maar dan stond die ook meest buiten op de veranda.
Ze heeft er 's nacht tot +/- 4 maanden in gezeten, buiten maakte ik de ren steeds groter.......

Wat voor een pup krijg je? grote hond, kleine hond?
Je kunt de ren evt vastbinden aan meubels?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Met Gait heb ik met een ren gewerkt. Ging prima. Tot wij in de keuken bezig waren en hij alleen in de kamer. Toen klom meneer eruit. We hebben nu een wat hogere ren en daar heeft hij nooit geprobeerd om overheen te komen. De ren voornamelijk gebruikt om te zorgen dat Elco voldoende met rust gelaten werd, dus na die ontsnapping niet meer zonder dat er iemand in de kamer was. Tegenwoordig blijven ze wel netjes achter het hekje, ook die van de lagere ren
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Maar het ziet er niet uit :)
Ik heb dan ook liever een nette duurdere puppyren...

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb een puppyren in huis sinds kort. Tess is inmiddels 2 en ik had het 2 jaar eerder moeten doen :mrgreen:

Deze in het zwart:
Afbeelding

klik

Ik heb eerst zitten knutselen met een traphekje en een geïmproviseerde scheiding van de gang, maar nu na 2 jaar toch zo'n ren aangeschaft en het is ideaal :cheer:
Omvallen doet het zeker niet en je kan hem in iedere gewenste vorm zetten die je wilt. Ik heb er ook een bench aan gemaakt.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb ook die ren die veertje laat zien gehad, in het zwart. Binnen een week klom hij er uit, dus een houten frame eronder gemaakt waar de ren in viel. Dat was zo'n 50 cm hoger, maar duurde helaas ook maar een paar weken voordat hij daar uit klom. :LOL: Toch hebben we hem wel een tijd gebruikt, wel vastgezet aan de muur, want hij liet hem niet omvallen, maar kon hem wel verplaatsen. We gebruikten ook een bench, maar daar kon hij in het begin absoluut niet in. Het was sowieso een erg handig pupje qua klimmen, zelfs later als volwassen hond is hij over een ren van 1.50m geklommen.

Pup daarna ook een bench en een ren, maar dan zelfgemaakt en een stuk hoger, die van 1.50m. Die bleef er braaf in en probeerde niet te klimmen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Gezien Noah nogal van haar persoonlijke ruimte is, heb ik het huis opgesplitst in 2 dmv puppyren. Die ik heb is 100 cm hoog, Perry kan er niet overheen. Het staat redelijk stevig gelukkig en is makkelijk te verplaatsen.
Perry en Noah

Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wij hadden voor Koda, nu voor de opvanger (en straks voor de pup) een puppyren in de kamer. Hij sluit met drie panelen de erker af wat een heerlijk hondenplekje is geworden. We hebben de uiteinden een beetje klem gezet tegen de muur en op de grond ligt een lang dun metalen ding tegen de panelen voor stabiliteit.
Ik ben niet zo van een bench, maar dit is wel heel erg fijn. De opvanger die nog wel eens last van spanningen heeft ligt er graag in.
gemika
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties, de meeste ervaringen zijn dus wel positief. Fijn om te horen, ik ga eens kijken welke puppyren het beste zou passen.
mosquito1980 schreef:Wat voor een pup krijg je? grote hond, kleine hond?
Een grote, een Duitse herder. Nou ja, voorlopig is het nog een kleintje natuurlijk :I:

TessaThomas schreef:Ik heb ook die ren die veertje laat zien gehad, in het zwart. Binnen een week klom hij er uit, dus een houten frame eronder gemaakt waar de ren in viel. Dat was zo'n 50 cm hoger, maar duurde helaas ook maar een paar weken voordat hij daar uit klom. :LOL:
:LOL: :LOL: haha, daar was ik dus ook bang voor, zo'n klimgeit die in no time met een onschuldig bekkie naast je staat.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mijn ren is 120cm hoog. Het is meteen wat onooglijk en past niet onder de eettafel maar wel handig, de drempel om eruit te willen springen is meteen een stuk hoger. Ik heb nu 's nachts de buitendeuren open en ik wil niet dat ze de zijtuin ingaan dus daar heb ik panelen voor gezet.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wij hebben dezelfde als Lucia. Omdat we er meerdere hebben kunnen we die aan elkaar vast maken om een grote ren te maken voor moeder en pupjes.
Ik zal een foto maken als de pupjes er zijn (over ong. 3 weken).
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

gemika schreef:Bedankt voor jullie reacties, de meeste ervaringen zijn dus wel positief. Fijn om te horen, ik ga eens kijken welke puppyren het beste zou passen.
mosquito1980 schreef:Wat voor een pup krijg je? grote hond, kleine hond?
Een grote, een Duitse herder. Nou ja, voorlopig is het nog een kleintje natuurlijk :I:

TessaThomas schreef:Ik heb ook die ren die veertje laat zien gehad, in het zwart. Binnen een week klom hij er uit, dus een houten frame eronder gemaakt waar de ren in viel. Dat was zo'n 50 cm hoger, maar duurde helaas ook maar een paar weken voordat hij daar uit klom. :LOL:
:LOL: :LOL: haha, daar was ik dus ook bang voor, zo'n klimgeit die in no time met een onschuldig bekkie naast je staat.
Sterkte. De pup in mijn verhaal is ook een DH.... :LOL:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb ook een puppyren in huis staan en ik vind het ideaal, ze heeft zo wat meer bewegingsruimte in huis, was heel snel zindelijk en ziet het als haar plekje
Wanneer we weg gaan, dan gaat zij in de ren, gezien zij van slopen haar hobby heeft gemaakt :engel:
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb een stuk van de ren in huis staan. Bonnie was ineens zichzelf aan het vermaken als wij er niet waren, wel met dingen waar het de bedoeling niet van was. Het is geen verlatingsangst maar gewoon gevalletje “als de kat van huis is...” Nadat ze dat ontdekt had had ze ook de neiging snel te handelen als we even naar het toilet waren o.i.d. maar dat is er weer uit. Voor de zekerheid gaat ze de ren in als we er niet zijn. Heeft toch wat meer ruimte dan alleen de bench (zit rennetje aan vast). Wij hebben een vrij ruime kamer dus gelukkig staat hij niet in de weg.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
gemika
Vaste gebruiker

Even een update, Isa is nu een week bij ons en de ren is fantastisch! We gebruiken hem nu als vaste slaapplek en vanaf dag 1 slaapt ze daar in alsof ze niet anders gewend is. Braaf kind :I:

Dus bedankt voor jullie adviezen, ik ben blij dat we hier voor gekozen hebben.
Johnny Jones
Zeer actief

gemika schreef:Even een update, Isa is nu een week bij ons en de ren is fantastisch! We gebruiken hem nu als vaste slaapplek en vanaf dag 1 slaapt ze daar in alsof ze niet anders gewend is. Braaf kind :I:

Dus bedankt voor jullie adviezen, ik ben blij dat we hier voor gekozen hebben.
Heb je een linkje naar het fototopic van Isa? :wink:
gemika
Vaste gebruiker

Je hebt gelijk, geen puppy verhalen zonder foto's. Dus bij deze, Isa heeft haar eigen foto topic :cheer:
Johnny Jones
Zeer actief

gemika schreef:Je hebt gelijk, geen puppy verhalen zonder foto's. Dus bij deze, Isa heeft haar eigen foto topic :cheer:
:E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”