Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schokken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Schokken

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Elfie, ca 14 jaar, woont sinds begin dit jaar bij ons (ze komt uit Spanje). Helaas voor haar mankeert ze ook van alles. Leishmania, chronische blaasontsteking (wat ook een tumor kan zijn (maar minder waarschijnlijk volgens de da), slechte nieren, heel slecht gebit en incontinent. Ze deed het nog wel redelijk (met ab, pijnstilling en medicatie voor incontinentie en leishmania), vrolijk en graag mee wandelen.
Nu heeft ze afgelopen woensdag een epileptische aanval gehad en sinds toen gaat het slechter. Heel veel schokken als ze wakker is met kop en lijf waardoor ze soms ook bijna valt, in slaap niet zien schokken. Heel erg uit haar bek stinken en echt een zieke indruk. Wel nog eten als ik het bij haar zet.

Herkennen jullie dit schokken? Voor de epileptische aanval had ze dit een paar keer per dag, maar na de aanval heel heel vaak.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Schokken

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ach ... ik denk dat de vraag stellen, hem beantwoorden is ;-(
Misschien is het tijd om haar in liefde te laten gaan?

Sterkte, hoe dan ook!

Suzanne
Brigitte30
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Ach ... ik denk dat de vraag stellen, hem beantwoorden is ;-(
Misschien is het tijd om haar in liefde te laten gaan?

Sterkte, hoe dan ook!

Suzanne
Kan dat je gelijk hebt, maar omdat het voor de epileptische aanval veel beter ging, heb ik nog hoop dat dit nog kan wegebben
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vrees dat het de nieren zijn die het begeven :-( Dus ik zou zeker z.s.m. naar de dierenarts gaan om in ieder geval bloed en urine te laten checken.
Heel veel sterkte voor jullie en jullie oude meisje! :roos:
Brigitte30
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik vrees dat het de nieren zijn die het begeven :-( Dus ik zou zeker z.s.m. naar de dierenarts gaan om in ieder geval bloed en urine te laten checken.
Hebben we twee weken geleden laten doen idd, aanleiding was bloed in de urine.
Echo, bloed en urine onderzocht
Bacterie kwam uit de kweek
En bloed liet zeer slechte nieren zien, maar dat kwam niet overeen met hoe Elfie zich gedroeg
Dus waarschijnlijk klopt wat je zegt Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het kan natuurlijk ook best wat anders zijn, maar de combinatie Leishmania, slechte nieren, heel erg uit de bek stinken, eleptiforme toevallen en algeheel zieke indruk doet mij wel meteen denken aan nierfalen (als gevolg van de Leishmania of met een andere oorzaak).
Brigitte30
Zeer actief

DeDiana schreef:Het kan natuurlijk ook best wat anders zijn, maar de combinatie Leishmania, slechte nieren, heel erg uit de bek stinken, eleptiforme toevallen en algeheel zieke indruk doet mij wel meteen denken aan nierfalen (als gevolg van de Leishmania of met een andere oorzaak).
Dank je voor het meedenken
Ik had door googlen niet de relatie tussen nierfalen en eleptiforme toevallen ontdekt.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

DeDiana schreef:Ik vrees dat het de nieren zijn die het begeven :-( Dus ik zou zeker z.s.m. naar de dierenarts gaan om in ieder geval bloed en urine te laten checken.
Mee eens. Mijn westie had ook ineens aanvalletjes, viel om zo stijf als een plank :80: een half uur daarvoor had ze nog vrolijk flybal gedaan :19: Bleek na bloedonderzoek acuut nierfalen te zijn.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Oh jemig. Hondje van 14. Wat doen ze je allemaal aan :jank:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het klinkt allemaal niet hondwaardig meer in ieder geval.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eén van mijn vorige honden had Ehrlichia en uiteindelijk ook epileptische aanvallen. Bij hem waren zijn nieren dan nog wel goed,
maar lever en overige bloedwaardes heel erg slecht.
Wij hebben hem in laten slapen en ik vrees, als ik het zo lees, dat dit ook de beste keuze is voor jouw hond :(:

Sterkte!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Brigitte30 schreef:Elfie, ca 14 jaar, woont sinds begin dit jaar bij ons (ze komt uit Spanje). Helaas voor haar mankeert ze ook van alles. Leishmania, chronische blaasontsteking (wat ook een tumor kan zijn (maar minder waarschijnlijk volgens de da), slechte nieren, heel slecht gebit en incontinent. Ze deed het nog wel redelijk (met ab, pijnstilling en medicatie voor incontinentie en leishmania), vrolijk en graag mee wandelen.
Nu heeft ze afgelopen woensdag een epileptische aanval gehad en sinds toen gaat het slechter. Heel veel schokken als ze wakker is met kop en lijf waardoor ze soms ook bijna valt, in slaap niet zien schokken. Heel erg uit haar bek stinken en echt een zieke indruk. Wel nog eten als ik het bij haar zet.

Herkennen jullie dit schokken? Voor de epileptische aanval had ze dit een paar keer per dag, maar na de aanval heel heel vaak.
Jeetje, die mankeert nogal wat. Van de blaas is geen echo gemaakt (aangezien tumor nog niet uitgesloten is)? Het lastige is dat ze dit allemaal al had toen ze kwam, dan zie je de achteruitgang niet en jij ziet waarschijnlijk alleen een hond die blij is met wat ze nu heeft, maar dat wil niet zeggen dat ze niet veel pijn kan hebben.

Hoe is het verder verlopen na die epileptiforme aanval?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”