Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nierafwijking/Wortelonsteking kies

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mytwodogs
Actief

Nierafwijking/Wortelonsteking kies

Ongelezen bericht door mytwodogs »

Beste mensen.

Paar weken geleden kreeg mijn oude hond 15/16 jaar een knobbel onder haar oog. Hiermee naar de dierenarts gegaan. Die vertelde dat het een ontsteking van de wortelpunt is. Hij heeft antibiotica voorgeschreven aangezien hij haar niet durft te opereren ivm leeftijd en hartruisje.
Omdat ik er toch was heb ik een seniorencheck laten doen met bloed en urine test.

Uitslag van bloed was:

BUN 11.9
Glucose 5.4
Alk. Fosfatase 94
Tpro 70
GPT/ALT 60
Creatinine 132

eiwit urine 1 stip.

Nu kreeg ik het advies om nierdieet te geven. Verschillende zakjes en blikjes meegekregen.
Paar heeft ze een paar dagen van gegeten. Nu hoeft ze dit niet meer.

Voor de diagnose at ze normaal. Ook niet veel drinken of plassen. Ze kreeg seniorenvoer van Hills met kip.

Is het een idee om vers te proberen,zoja welk merk is goed. Iemand nog ander advies.
Alvast bedankt.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Nierafwijking/Wortelonsteking kies

Ongelezen bericht door EstherK »

Persoonlijk zou ik wil weten of de SDMA verhoogd is. Zo niet, dan zou ik bij een hond op die leeftijd niet meer van voer wisselen.

Mocht de SDMA verhoogd zijn, kan je eventueel overstappen op dieetvoer.
Ook zou je haar normale voer kunnen combineren met een fosforbinder, bijv pronefra of Ipakitine. Dan kan ze haar vertrouwde voer blijven eten.
Vers voer kan je geven maar dan moet het fosforgehalte in het voer niet te hoog zijn. Ook dit zou ik combineren met een fosforbinder.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

EstherK schreef:Persoonlijk zou ik wil weten of de SDMA verhoogd is. Zo niet, dan zou ik bij een hond op die leeftijd niet meer van voer wisselen.

Mocht de SDMA verhoogd zijn, kan je eventueel overstappen op dieetvoer.
Ook zou je haar normale voer kunnen combineren met een fosforbinder, bijv pronefra of Ipakitine. Dan kan ze haar vertrouwde voer blijven eten.
Vers voer kan je geven maar dan moet het fosforgehalte in het voer niet te hoog zijn. Ook dit zou ik combineren met een fosforbinder.
Dan wil je wel graag eerst het fosfaat gehalte in het bloed weten. Als dat normaal is, zijn nierdieet of fosfaatbinders nog niet nodig.
Die kies wil je wel graag eruit hebben, antibiotica gaat maar tijdelijk effect hebben en met een lekke hartklep bestaat er ook nog het risico op ontsteking van die klep door bacteriën uit die kies

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
mytwodogs
Actief

Ongelezen bericht door mytwodogs »

Maandag naar een andere dierenkliniek om wat beter te laten onderzoeken. Bedankt voor de reacties.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”