Ik heb de financiën niet op dit moment om zelf een scootmobiel aan te schaffen. Volgens de instanties ben ik niet slecht genoeg om überhaupt een rolstoel te krijgen. De huidige heb ik kunnen regelen via een kennis van mijn moeder die een bedrijf heeft in die hoek. We zijn wel bezig met het één en ander uitzoeken, vooral omdat ik ook wel een aantal therapeuten heb die van mening zijn dat het juist wél nodig is.
Lieske: iemand regelen sowieso wel. Misschien niet elke dag, maar wel een aantal keer per week. Zelf hoepelen lukt maar hele korte stukjes, maar dat heeft met vermoeidheid te maken. Tot nu toe nog niks geluxeerd tijdens hoepelen

Maar ik word dus vooral geduwd als ik hem gebruik. Ik zou hem meer moeten gebruiken, maar vind dat nog een enorme drempel. Naast de meningen van anderen ook omdat het nog geen ideale oplossing is. Ik kan in principe wat dingen die ik hiervoor jaren niet kon, maar ben nog wel afhankelijk van anderen. Die rolstoelbakfiets ziet er wel geweldig uit!
Lange lijn bedoel ik eigenlijk de flexi mee, die gebruikte ik altijd als ze ergens niet los konden. Die klikte ik vast aan heupgordel.
De lange lijn voor Tessa is dus alleen in het aanlijngebied als het druk is qua mensen. Er komen daar vrijwel geen andere honden, dus valt ze niet uit.
Lunatic, nou hulp in de huishouding heb ik alleen gekregen doordat de instantie die de medische keuring deed voor de gemeente het ziektebeeld kende. Volgens de gemeente zag ik er te goed uit en was ik te jong.

Aan het einde van mijn revalidatie kon ik maximaal 5 minuten lopen maar gemeente weet niet of dat altijd zo blijft, die denkt dat dat nog verbeterd. Ik hoop het hoor, maar tot nu toe is het alleen maar achteruit gegaan.
Cleva, simpel, maar daarom wel een goede manier eigenlijk. Dank je wel!
Allemaal bedankt voor het meedenken!