Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over hond adopteren uit roemenie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
- Aantal honden: 2
Vraag over hond adopteren uit roemenie
Hoi, Voor een collega , die een hondje gezien heeft op een site stel ik deze vraag....
Dit hondje zat in een doding station, en is pas naar een gezin in Roemenië gegaan.
Nu word ze ter adoptie aangeboden, maar wat kan je van zn hondje verwachten??
Is het een huishond of zwever geweest?
Ze weten niks van achtergrond.... is een verlegen hondje . goed sociaal, verder kunnen ze er weinig over vertellen.
Het ziet eruit als een wat grote ruwharige zwart met bruine teckel.
Kom er niet goed uit of het via een stichting is....Tussen persoon mevrouw Rosenbrand.
Iemand ervaring hiermee of tips??
Alvast bedankt, namens mijn collega
Dit hondje zat in een doding station, en is pas naar een gezin in Roemenië gegaan.
Nu word ze ter adoptie aangeboden, maar wat kan je van zn hondje verwachten??
Is het een huishond of zwever geweest?
Ze weten niks van achtergrond.... is een verlegen hondje . goed sociaal, verder kunnen ze er weinig over vertellen.
Het ziet eruit als een wat grote ruwharige zwart met bruine teckel.
Kom er niet goed uit of het via een stichting is....Tussen persoon mevrouw Rosenbrand.
Iemand ervaring hiermee of tips??
Alvast bedankt, namens mijn collega
Re: Vraag over hond adopteren uit roemenie
Lastig te zeggen wat je kunt verwachten, allemaal hondjes met een rugzak maar hoe vol die zit en waarmee....
Ik zou mezelf de volgende vragen stellen
Waar vind ik dat een hond aan moet beantwoorden, wat is de situatie waarin hij komt en wat moet hij kunnen.
Kinderen, andere honden, is er een roedel met honden, kan hij alleen zijn, hoe is hij naar vreemde mensen, hoe reageert hij op bezoek.
Vraag of ze filmpjes op de telefoon maken, daar kun je best wel een hoop uithalen.
Ze kunnen bang zijn, voernijd hebben, niet met andere honden kunnen, of juist niet zonder.
Of misschien is het wel een ongecompliceerd hondje.
Kortom, vraag om filmpjes met mensen, honden, vreemden die aanbellen etc, zodat je een beeld kunt krijgen.
Wat is de geschatte leeftijd.
Waar vind ik dat een hond aan moet beantwoorden, wat is de situatie waarin hij komt en wat moet hij kunnen.
Kinderen, andere honden, is er een roedel met honden, kan hij alleen zijn, hoe is hij naar vreemde mensen, hoe reageert hij op bezoek.
Vraag of ze filmpjes op de telefoon maken, daar kun je best wel een hoop uithalen.
Ze kunnen bang zijn, voernijd hebben, niet met andere honden kunnen, of juist niet zonder.
Kortom, vraag om filmpjes met mensen, honden, vreemden die aanbellen etc, zodat je een beeld kunt krijgen.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Ik denk dat ze hetzelfde kan verwachten als can een spanjaardje. Ik heb er eentje uit Hongarije. Schijnt wel een eigenaar gehad te hebben, maar met weinig interesse en die ze gewoon liet lopen en niet meer ophaalde nadat ze in het asiel terecht kwamen. Ik denk dat dat het verhaal van veel van dat kleine grut is. Ik zag ze toen ik in Roemenië was genoeg op straat lopen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je moet je op alles voorbereiden. Ik heb nu vier Roemenen in de opvang gehad. Eén kwam helemaal lamgeslagen uit de bus van het transport, en trok vervolgens binnen een paar dagen goed bij. Ze bleek toen echt een heel erg leuke hond. Twee anderen waren vanaf de eerste dag ongecompliceerd en probleemloos. De vierde heeft toch wel een flink trauma.
Laat je collega filmpjes vragen waarin te zien is hoe de hond op mensen reageert, hoe de omgang met andere honden is en laat ze ook een stukje aangelijnd wandelen!!! Dat laatste is echt belangrijk. Mijn huidige opvanger is in het asiel waar ze heeft gezeten een aantal keren van kennel verhuisd met een vangstok. Het gevolg is dat ze nu (en voorlopig niet) aan de riem kan lopen.
Laat je collega filmpjes vragen waarin te zien is hoe de hond op mensen reageert, hoe de omgang met andere honden is en laat ze ook een stukje aangelijnd wandelen!!! Dat laatste is echt belangrijk. Mijn huidige opvanger is in het asiel waar ze heeft gezeten een aantal keren van kennel verhuisd met een vangstok. Het gevolg is dat ze nu (en voorlopig niet) aan de riem kan lopen.
-
- Zeer actief
geschatte leeftijd 1a2 jaar...Droppie schreef:Lastig te zeggen wat je kunt verwachten, allemaal hondjes met een rugzak maar hoe vol die zit en waarmee....
Dat is een leeftijd waarop je nog wel wat aan en af kunt leren maar de basis is wel al gelegd.
Maar met L&C is een hoop recht te zetten.
Zoals ik zei, vraag of ze filmpjes sturen en kijk er met wat hondenmensen naar die wat meer naar lichaamstaal ed kijken.
Zoals ik zei, vraag of ze filmpjes sturen en kijk er met wat hondenmensen naar die wat meer naar lichaamstaal ed kijken.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij hebben al bijna 6 jaar een Roemeense hond in huis. Hij kwam naar Nederland toen hij nog heel erg jong was. Hij is een geweldig leuke en gemakkelijke hond.

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Hier nog zo’n Roemeen. Draait makkelijk mee in het gezin en is samen met m’n peuter partner in crimethom schreef:Wij hebben al bijna 6 jaar een Roemeense hond in huis. Hij kwam naar Nederland toen hij nog heel erg jong was. Hij is een geweldig leuke en gemakkelijke hond.

Qua sporten vindt hij heel veel leuk, zolang hij maar lekker bezig is en wij leuk meedoen

Maar het kan alle kanten op gaan. Je weet de historie gewoon niet (helemaal). Zoals hierboven al opgemerkt vraag filmpjes en ontmoet hem eerst in het echt, of een week op proef bijvoorbeeld.
- dagmar88
- Zeer actief
Mijn ene bulgaar was geweldig makkelijk en sociaal. Hij trok het helaas niet in de roedel.
De ander is een TBSertje, daarom is hij destijds ook bij me in de noodopvang gekomen. Die kan weer niet zonder de steun van andere honden.
Ik zou er op afstand niet snel aan beginnen (tenzij je geen verwachtingen hebt), of er moet echt heel goed contact met het opvanggezin zijn en goede filmpjes.
Ook van het wandelen, vreemde honden tegenkomen, alleen blijven.
Spanjaarden en roemenen/bulgaren zijn niet hetzelfde type hond, maar voor gedumpte huishondjes gaat dat niet op.
De ander is een TBSertje, daarom is hij destijds ook bij me in de noodopvang gekomen. Die kan weer niet zonder de steun van andere honden.
Ik zou er op afstand niet snel aan beginnen (tenzij je geen verwachtingen hebt), of er moet echt heel goed contact met het opvanggezin zijn en goede filmpjes.
Ook van het wandelen, vreemde honden tegenkomen, alleen blijven.
Spanjaarden en roemenen/bulgaren zijn niet hetzelfde type hond, maar voor gedumpte huishondjes gaat dat niet op.
- Feather__
- Zeer actief
Mijn Roemeen is niet hond sociaal. We weten haar achtergrond. Ik heb nog steeds contact met de opvanger in Roemenië. Als pup van een maand bij haar in huis gekomen in haar roedel.
Op dag 2 probeerde ze al een teckel op te eten
dat is nooit meer goed gekomen. We kunnen nu op afstand honden passeren voordat ze uit haar stekker gaat en dat is echt al een hele hele grote stap, zoals sommige hier kunnen beamen ging ze vroeger al uit haar stekker op 50+ meter afstand, ze is voor ons een super lieve hond en dat is het belangrijkste maar sociaal is ze zeker niet.
Ze heeft een gebruiksaanwijzing, voor binnen en buiten met mensen, honden, voorwerpen en geluiden. Voor andere dieren heeft ze heilig respect en is ze eerder bang, zodra onze egel op haar af loopt loopt ze echt weg van de bank. Maar een vreemde hond? Full terror mode.
Ik heb zelf het idee dat de Spanjaarden en Grieken wat relaxter en hond socialer zijn.
Ik zou trouwens nooit meer een hond nemen die niet in NL zit bij een gastgezin. Zodat ik van te voren de hond kan zien en er mee kan gaan wandelen.
Op dag 2 probeerde ze al een teckel op te eten

Ze heeft een gebruiksaanwijzing, voor binnen en buiten met mensen, honden, voorwerpen en geluiden. Voor andere dieren heeft ze heilig respect en is ze eerder bang, zodra onze egel op haar af loopt loopt ze echt weg van de bank. Maar een vreemde hond? Full terror mode.
Ik heb zelf het idee dat de Spanjaarden en Grieken wat relaxter en hond socialer zijn.
Ik zou trouwens nooit meer een hond nemen die niet in NL zit bij een gastgezin. Zodat ik van te voren de hond kan zien en er mee kan gaan wandelen.

-
- Zeer actief
Bedankt voor jullie tips!
Ze hebben om een filmpje gevraagd, met alles erop en eraan.
Hopelijk kunnen ze dan een beter beeld krijgen. Om dat het nu vakantie tijd is kan het hondje niet naar Nederland komen in een pleeggezin. Dus wordt het beslissen vanaf een foto en filmpje....
Ik heb ze als advies gegeven, hier heel voorzichtig mee te zijn, want mocht het niet klikken, zal je niet makkelijk van het hondje af kunnen, ivm geen genoeg achter ban voor opvang.
Ze hebben om een filmpje gevraagd, met alles erop en eraan.
Hopelijk kunnen ze dan een beter beeld krijgen. Om dat het nu vakantie tijd is kan het hondje niet naar Nederland komen in een pleeggezin. Dus wordt het beslissen vanaf een foto en filmpje....
Ik heb ze als advies gegeven, hier heel voorzichtig mee te zijn, want mocht het niet klikken, zal je niet makkelijk van het hondje af kunnen, ivm geen genoeg achter ban voor opvang.
-
- Zeer actief
Ik zou zelf geen hond willen waar ik niet eerst mee zou mogen kennismaken.
Gut, het zal niet klikken of de beschrijving zou niet kloppen... zit je dan mooi mee ;-((
Suzanne
Gut, het zal niet klikken of de beschrijving zou niet kloppen... zit je dan mooi mee ;-((
Suzanne
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Dat.Cleva schreef:Als de basis is er mis kan dat ook met een hond van 8 jaar oud en zonder die basis helemaal niet, ook niet met een jonge hond.Droppie schreef:Dat is een leeftijd waarop je nog wel wat aan en af kunt leren maar de basis is wel al gelegd.
Ik zou noot ongezien voor een hond tekenen maar als je hem ook maar 5 minuten kunt zien weet je meer dan welke beschrijving dan ook.
Als het maar een gezonde hond is die open staat voor contact. Angstig mag best maar open...
Lou is ook rechtstreeks uit Roemenië bij mij gekomen. 4 jaar rond gezworen in een bos en daarna in opvang terecht gekomen. Ik heb een paar filmpjes gezien, veel mailcontact gehad en verder vond ik het wel best. Nou kwam zij ook echt als hondje voor erbij dus ik had 0 verwachtingen. Ook heb ik geen kinderen, was al gewend om niet in drukke gebieden te wandelen, weinig verkeer in de omgeving, etc. Dus het maakte ook gewoon niet uit hoe ze zou zijn.
Natuurlijk zijn we in het begin wel tegen dingen aangelopen die niet zo handig waren, maar ze is super flexibel gebleken en als ik kijk wat zij in die 3 jaar die ze bij mij zit allemaal heeft geleerd, daar kan menig hond niet tegenop.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Voor mij is de hond zien in levende lijve minder belangrijk.
De eerste indruk, blijft een eerste indruk, soms klopt die, soms niet.
Bij honden die als herplaatser komen, hebben de tijd nodig en de tijd zal leren hoe en wat.
In mijn leven veel herplaatsers gehad, ook als opvang, maar er moet best veel op zijn plek vallen in het geheel.
En ook als de klik er is, als dat al kan, je moet ze de tijd gunnen zich te ontpoppen....en soms blijkt ook dan dat het gewoon niet gaat.
De eerste indruk, blijft een eerste indruk, soms klopt die, soms niet.
Bij honden die als herplaatser komen, hebben de tijd nodig en de tijd zal leren hoe en wat.
In mijn leven veel herplaatsers gehad, ook als opvang, maar er moet best veel op zijn plek vallen in het geheel.
En ook als de klik er is, als dat al kan, je moet ze de tijd gunnen zich te ontpoppen....en soms blijkt ook dan dat het gewoon niet gaat.
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Ik zag toevallig een oproep op facebook.
Is dit het hondje waarvoor al transport was geboekt en de mogelijke adoptanten alsnog hebben afgezegd?
Is dit het hondje waarvoor al transport was geboekt en de mogelijke adoptanten alsnog hebben afgezegd?

Happy en Lemmi
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Deze ziet er uit als beschreven, maar is circa 7 jaar oud.

Happy en Lemmi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hier nu twee en een half jaar een Roemeentje in huis en het blijft vallen en opstaan. Verrassend ook, maar daardoor ook boeiend. En ze is het zonder meer waard. De hond die ik had gezien bij de opvang thuis is een heel andere hond dan die ik heb leren kennen. Wel de hond zien zegt ook niet alles. Maar wel natuurlijk of je er zelf voor valt en dat was in mijn geval liefde op het eerste gezicht. En die liefde groeit alleen nog maar.
-
- Zeer actief
Gisteren hebben ze en filmpje gehad, hondje zat vrij angstig in de keuken , maar het allerergste was dat het 2 vergroeide voorpoten heeft....Het is dus helemaal niet gezond, en je ziet haar erg moeilijk lopen. De pootjes staan vanaf de enkel helemaal krom....ziet er zielig en pijnlijk uit.
Hoe zielig ook voor de hond, hebben ze wijselijk besloten om verder te zoeken.
Zelf vind ik het best apart dat ze uit een dodingsstation geen gezonde hond hebben meegenomen( snap me niet verkeerd hoor, alle honden verdienen het niet daar te zitten) maar dat ze juist zo'n gehandicapt hondje meenemen, met veel minder kans op adoptie of een fijn leven, dat snap ik niet zo goed.....
Hoe zielig ook voor de hond, hebben ze wijselijk besloten om verder te zoeken.
Zelf vind ik het best apart dat ze uit een dodingsstation geen gezonde hond hebben meegenomen( snap me niet verkeerd hoor, alle honden verdienen het niet daar te zitten) maar dat ze juist zo'n gehandicapt hondje meenemen, met veel minder kans op adoptie of een fijn leven, dat snap ik niet zo goed.....
-
- Zeer actief
Wat vreemd zeg. Eens dat dat niet zo handig is. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik twee buitenlandse hondjes heb uit Spanje met vreselijk vergroeide pootjes. De ene heeft twee totaal verminkte achterpoten zonder knieën en kan geen 3 meter lopen zonder 5 keer te hinken en te hupsen. De andere is een reutje met hetzelfde dat dit hondje heeft. Vanaf de polsen staan de voetjes helemaal Schots en scheef. Zo scheef dat als hij zit een van zijn voeten letterlijk omgedraaid staat. Dus met de tenen naar achter ipv naar voren.
En eigenlijk hebben ze er helemaal geen last van. Ze rennen vliegen springen en de oudste heb ik al 6 jaar en ze loopt nog steeds 2 uur minstens per dag en geniet daar ook enorm van.
Ik ben dus wel blij dat ze mijn hondjes niet op basis van hun pootjes in een dodingsstation hebben laten zitten. Het zijn heerlijke hondjes namelijk. En ja...er kan iets mis gaan op termijn. Maar dan hebben we deze termijn wel binnen en voor mij is dat sowieso iets dat ik meeneem met het nemen van een buitenlandse hond. Deze neem ik om samen een mooie tijd te hebben. Kort of langer. Alles is mooi meegenomen en voor mij zijn deze hondjes de belichaming van hoop. Zo ben je hopeloos afgedaan en zit je kansloos met je kromme stelten in een dodingsstation en zo halen ze je eruit en heb je daarna een leven als een koning in Frankrijk. Voor hoe lang maakt dan eigenlijk niet zoveel uit. Mijn vorige hondje is 9 maanden bij ons geweest en toch heb ik er nooit spijt van gehad en direct weer een nieuwe Spanjaard genomen.
En eigenlijk hebben ze er helemaal geen last van. Ze rennen vliegen springen en de oudste heb ik al 6 jaar en ze loopt nog steeds 2 uur minstens per dag en geniet daar ook enorm van.
Ik ben dus wel blij dat ze mijn hondjes niet op basis van hun pootjes in een dodingsstation hebben laten zitten. Het zijn heerlijke hondjes namelijk. En ja...er kan iets mis gaan op termijn. Maar dan hebben we deze termijn wel binnen en voor mij is dat sowieso iets dat ik meeneem met het nemen van een buitenlandse hond. Deze neem ik om samen een mooie tijd te hebben. Kort of langer. Alles is mooi meegenomen en voor mij zijn deze hondjes de belichaming van hoop. Zo ben je hopeloos afgedaan en zit je kansloos met je kromme stelten in een dodingsstation en zo halen ze je eruit en heb je daarna een leven als een koning in Frankrijk. Voor hoe lang maakt dan eigenlijk niet zoveel uit. Mijn vorige hondje is 9 maanden bij ons geweest en toch heb ik er nooit spijt van gehad en direct weer een nieuwe Spanjaard genomen.
-
- Zeer actief
Op deze foto staat hij echt uitermate voordelig omdat ik liever geen foto's zie waarop zijn pootjes omgedraaid staan. Dus dit is echt een voordelige foto.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk