Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cenaturio brok + nieuwe vraag
Moderator: moderatorteam
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Cenaturio brok + nieuwe vraag
Laatst gewijzigd door Mary op 14 jul 2019 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Hamilton
- Zeer actief
Re: Cenaturio brok
Ja, ik heb het ooit gevoerd aan mijn honden omdat het zogenaamd in Scandinavië de markleider was, nou ik ben het nog nooit tegen gekomen daar
Honden aten het wel ( eten alles dus geen goede vergelijking) en alleen zakken van 5 kilo dus moest ik te vaak terug om het te kunnen aanschaffen.

Honden aten het wel ( eten alles dus geen goede vergelijking) en alleen zakken van 5 kilo dus moest ik te vaak terug om het te kunnen aanschaffen.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Nee, geen ervaring mee. Maar als ik kijk naar de samenstelling zou ik het niet kopen ook.
Ongeacht de prijs...
Ongeacht de prijs...
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Mary
- Zeer actief
Ik heb geen idee meer waar ik op moet letten.
Ik heb niet echt een kijk op brokken en heb me (bijna) laten "overtuigen" door een soort van vertegenwoordiger.
Wat is dan een samenstelling die okee is en waarom is deze niet okee?
Bij Davey had ik Barca en had daar eigenlijk geen klachten over. Vacht was mooi, poep was goed.
Ik zoek een brok voor een pup van 4 maanden.
Ik heb niet echt een kijk op brokken en heb me (bijna) laten "overtuigen" door een soort van vertegenwoordiger.
Wat is dan een samenstelling die okee is en waarom is deze niet okee?
Bij Davey had ik Barca en had daar eigenlijk geen klachten over. Vacht was mooi, poep was goed.
Ik zoek een brok voor een pup van 4 maanden.

Mijn maatje en schurkie
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Goed voer is voer waar je hond het goed op doet. Ik weet van een hond die dit voer krijgt en echt enorme hopen poept. Dat noem ik dan niet een voer waar je hond het goed op doet. Verder is die persoon er heel tevreden over, dus die blijft het geven.
Ik zou liever een voer geven waar men in de ingrediëntenlijst wat gedetailleerder is over het soort eiwitten dat erin zit. Dit voer heeft nogal veel granen. En hoewel de meeste honden vrij goed om kunnen gaan met granen (als soort die van menselijke voedselresten leefde), is hun spijsvertering toch meer ingericht op vlees. Dus ik zou toch wel graag de eiwitten voornamelijk uit vlees afkomstig zien en niet van plantaardige bron
Ik zou liever een voer geven waar men in de ingrediëntenlijst wat gedetailleerder is over het soort eiwitten dat erin zit. Dit voer heeft nogal veel granen. En hoewel de meeste honden vrij goed om kunnen gaan met granen (als soort die van menselijke voedselresten leefde), is hun spijsvertering toch meer ingericht op vlees. Dus ik zou toch wel graag de eiwitten voornamelijk uit vlees afkomstig zien en niet van plantaardige bron
- dagmar88
- Zeer actief
Ik ben erg voor afwisseling, dus mijn pup krijgt verschillende merken blik en puppybrok naast haar kvv. Niet alleen graanvrij, van alles wat.
Purizon, wolf of wilderness, greenwoods, happy dog en hills.
Purizon, wolf of wilderness, greenwoods, happy dog en hills.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Dat dus, er staat niet eens bij vermeld van welke diersoort het vlees dan komt.Fotogravinnetje schreef:Goed voer is voer waar je hond het goed op doet. Ik weet van een hond die dit voer krijgt en echt enorme hopen poept. Dat noem ik dan niet een voer waar je hond het goed op doet. Verder is die persoon er heel tevreden over, dus die blijft het geven.
Bij de samenstelling die vermeld staat is het eerste ingredient altijd dat waar het meeste van in het voer zit, als dat dus al begint met rijst, mais of granen, dan weet je al dat het percentage vlees wat erin zit heel laag is, dan zou het voer al heel erg goedkoop moeten zijn

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
En het is niet goedkoop. Ontdekte dat ik er ongeveer evenveel van zou moeten voeren als wat ik aan kvv geef... Kunnen ze wel zeggen dat ik voor water veel betaal, maar het is minder dan wat ik aan hun zou betalen. In totaal. En veel kleinere hoopjes. En mijn honden doen het uitstekend op hun kvv met een paar brokjes (momenteel 10 gram brokjes bij hun eten)
- dagmar88
- Zeer actief
Precies.Fotogravinnetje schreef:En het is niet goedkoop. Ontdekte dat ik er ongeveer evenveel van zou moeten voeren als wat ik aan kvv geef... Kunnen ze wel zeggen dat ik voor water veel betaal, maar het is minder dan wat ik aan hun zou betalen. In totaal. En veel kleinere hoopjes. En mijn honden doen het uitstekend op hun kvv met een paar brokjes (momenteel 10 gram brokjes bij hun eten)
Tibbe krijgt zo'n B-keus brok, omdat hij het daar goed op doet en graanbrokken lekkerder vindt.
Briantos. Spotgoedkoop en de pupbrok is qua ingrediënten minder dubieus ook.
Ik vind het prima (brokken zijn hier niet het hoofdvoer), maar ik wil wel naar waarde betalen.
- Mary
- Zeer actief
Re: Cenaturio brok + nieuwe vraag
Dank je. De adoptie is via een stichting.Nanna schreef:Ik heb het pupje op feestboek langs zien komen. Een dotje om te zien.
Gefeliciteerd!
Prima stichting maar ik heb alleen moeite met het adoptiecontract waarin staat dat ik geen eigendomsrecht heb en de uk dus van de stichting blijft.
Dat is een punt waarvan ik niet weet of ik daarvoor wil tekenen.
Ga ik me daar overheen zetten of zie ik er vanaf?
Wat zijn hier de meningen hier over zoiets?

Mijn maatje en schurkie
- dagmar88
- Zeer actief
Waar zou dat in de praktijk problemen op kunnen leveren, of is het meer principieel voor je?Mary schreef:Dank je. De adoptie is via een stichting.Nanna schreef:Ik heb het pupje op feestboek langs zien komen. Een dotje om te zien.
Gefeliciteerd!
Prima stichting maar ik heb alleen moeite met het adoptiecontract waarin staat dat ik geen eigendomsrecht heb en de uk dus van de stichting blijft.
Ik heb wel buitenlandse honden gehad en nu nog één, maar de stichting stopte en het contract voor tibbe (zat in de opvang) heb ik nooit getekend.
Heb wel eens aparte verhalen gehoord over herplaatsingen van een stichtinghond zonder toestemming, verder eigenlijk nooit wat.
- Mary
- Zeer actief
Ik denk meer principieel/ gevoelsmatig. In de praktijk zal het allemaal wel loslopen.dagmar88 schreef:Waar zou dat in de praktijk problemen op kunnen leveren, of is het meer principieel voor je?Mary schreef:Dank je. De adoptie is via een stichting.Nanna schreef:Ik heb het pupje op feestboek langs zien komen. Een dotje om te zien.
Gefeliciteerd!
Ik heb wel buitenlandse honden gehad en nu nog één, maar de stichting stopte en het contract voor tibbe (zat in de opvang) heb ik nooit getekend.
Heb wel eens aparte verhalen gehoord over herplaatsingen van een stichtinghond zonder toestemming, verder eigenlijk nooit wat.

Mijn maatje en schurkie
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Peer kwam bij een stichting vandaan. Zij hadden in contract staan dat ze iedere 6maand een update wilden.
1x gedaan omdat ik dat leuk vond. Na overlijden nog wel een bericht gedaan.
Maar volgens mij houden ze echt niet veel bij qua regels of controle. Daar is te weinig mankracht voor.
Ze willen toch doen alsof ze iets van zeggenschap hebben dan.
Of dat wettelijk zo is als jij alle zorg draagt is natuurlijk de vraag.
1x gedaan omdat ik dat leuk vond. Na overlijden nog wel een bericht gedaan.
Maar volgens mij houden ze echt niet veel bij qua regels of controle. Daar is te weinig mankracht voor.
Ze willen toch doen alsof ze iets van zeggenschap hebben dan.
Of dat wettelijk zo is als jij alle zorg draagt is natuurlijk de vraag.