Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontworming Panacur ná Milbemax

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief

Ontworming Panacur ná Milbemax

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik kom nét bij de DA vandaag, stom dat ik vergeten ben het daar te vragen :engel:

Maar Vic heeft net Milbemax ontworming gehad ivm Noorwegen, dat is verplicht.
Nu heb ik ook Panacur meegevraagd, omdat ik dat preventief wil geven in verband met zijn giardia-verleden (en mijn angst dat hij het weer krijgt).

Maar hoe lang moet ik nu wachten om dit te geven? Zoals normaal met ontworming, 3 maanden? Of al eerder?

Ohja, Panacur voor buitenland kon niet, omdat dat niet dekt tegen een bepaalde worm die Milbemax wel doet (het moet Praziquantel of Epsiprantel bevatten).
S@ndr@
Zeer actief

Re: Ontworming Panacur ná Milbemax

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kan dat preventief dan :denken: ik zou eerder denken aan probiotica voor de darm flora even verstevigen dan krijgen die parasieten niet zoveel kans en dan op hoop van zegen.. maar dat is mijn inzicht..
Persistence
Zeer actief

S@ndr@ schreef:kan dat preventief dan :denken: ik zou eerder denken aan probiotica voor de darm flora even verstevigen dan krijgen die parasieten niet zoveel kans en dan op hoop van zegen.. maar dat is mijn inzicht..
Ohja, probiotica gebruikt hij nu ook hoor.

En ik heb het verkeerd gezegd, preventief kan niet. Maar het helpt wel tegen de parasiet en helpt ook bij herstel ervan.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou helemaal geen Panacur geven. Als je er bang voor bent zou ik hem om het half jaar even laten checken. En dan besluiten dat het wel goed zit :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Panacur kan min of meer direct daarna. Ik doe er zelf vaak een week tussen bij paarden (jonge paarden willen nogal eens zowel bloedwormen als spoelwormen hebben, en er is niet 1 middel dat beide meer bestrijdt dankzij resistentie).
Persistence
Zeer actief

sirene schreef:Ik zou helemaal geen Panacur geven. Als je er bang voor bent zou ik hem om het half jaar even laten checken. En dan besluiten dat het wel goed zit :wink:
Dat zou ik idealiter ook doen, maar van die testen kan ik wel 10 kuurtjes halen. En, de testen zijn niet altijd betrouwbaar in de uitslag, ook als je van 3 dagen ontlasting test.
Omdat hij zo goed erop reageerde de vorige keren, ben ik hier niet zo huiverig voor.
Domor schreef:Panacur kan min of meer direct daarna. Ik doe er zelf vaak een week tussen bij paarden (jonge paarden willen nogal eens zowel bloedwormen als spoelwormen hebben, en er is niet 1 middel dat beide meer bestrijdt dankzij resistentie).
Dankje, dat wilde ik graag weten!
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Hoe vaak wil je dan panacur gaan geven?
Het kan maar zo zijn dat hij bijv een week na de pillen een besmetting oploopt
Juist bij een hond die gevoelig is voor giardia moet je zo min mogelijk rommel erin gooien, dat maakt juist kwetsbaar
Zorg voor een goede darmweerstand ipv pillen erin die ook het goede afbreken en al helemaal geen twee dingen achter elkaar
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Heb je al eens L-Glutamine gegeven? Dit verbeterd en hersteld de darmwand.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”