https://youtu.be/bt9VOgGrvRU
Moderator: moderatorteam
Ik ook. Kuilen maken is oké, maar we gaan niet gevaarlijk lopen doen.Mizzsylver schreef:Ik zou wel bang zijn dat het instort met een hond erin en het dus dichtgooien. Spelbreker dat ik ben.
Ja ik vind het prachtig en laat het dolgraag zo gaan (soms ligt zij of Willem er ook gewoon een tijd in te dutten met warm weer), maar wat met het instortingsgevaar (met hond erin) dan? Ik vind het 'dak' nu nog wel heel stevig, de twee eerdere spelonken die ze gemaakt hebben gingen op een gegeven moment richting de helling en werden mij te instabiel. Maar nu is hij dus wel nog stevig maar wel echt heel diep... Het is ook niet dat ik het meteen zou merken als hij instort tenzij ik er met mijn neus bovenop sta.Cleva schreef:Heerlijk toch?
Lekker laten spelen.
Ja ze is helemaal in haar nopjesFrootje schreef:Wat een mooi hol heeft ze gemaakt. En ze lijkt er zo blij mee.Maar ze komt inderdaad op een gegeven moment wel in China uit zo te zien.
Ik zou het ook dichtmaken, maar het is wel bijna zonde.
Ik denk dat er een (ruime?) meter boven haar zit, is dat weinig genoeg ja?Cleva schreef:Ach welnee. Zo'n grote hond en zo weinig grond er boven die ook nog eens van de wortels aan elkaar hangt.Mizzsylver schreef:Ik zou wel bang zijn dat het instort met een hond erin en het dus dichtgooien. Spelbreker dat ik ben.
Til maar eens een zandzakje op in de bouwmarkt. En bedenk dan maar hoeveel gewicht een paar kuub zand is.Zamunda schreef: Ik denk dat er een (ruime?) meter boven haar zit, is dat weinig genoeg ja?
Inderdaad, dit dus.Sandra&co schreef:Ik ook. Kuilen maken is oké, maar we gaan niet gevaarlijk lopen doen.Mizzsylver schreef:Ik zou wel bang zijn dat het instort met een hond erin en het dus dichtgooien. Spelbreker dat ik ben.
Ja zwaar. Er is natuurlijk wel ruimte in het hol om zand 'op te nemen' maar het lijkt mij toch ook teveel. Ik zou alleen graag overtuigd raken van het tegendeel.Sandra&co schreef:Til maar eens een zandzakje op in de bouwmarkt. En bedenk dan maar hoeveel gewicht een paar kuub zand is.
Ja daar twijfel ik dus over, slaat het nergens op behalve op een gevoel/angst of is het een reëel risico?DeDiana schreef:Wat een prachtig hol! Ik zou ook een spelbreker zijnen bang zijn dat het zou instorten, ook al slaat dat waarschijnlijk nergens op. Dus ik zou het dichtmaken.
Haha, lekker wijffie. Raaf durft er niet in en graaft zelf ook niet zo diep maar Willem en Lais maken er serieus werk van.DeDiana schreef:Ik heb hier nooit zulke creaties trouwens, Taartje graaft alleen maar hele lange, smalle gangenstelsels met allerlei vertakkingen. Zouden heel geschikt zijn voor caviaraces of zoNiet in de tuin overigens, daar graven ze gelukkig niet, alleen een beetje in een hoek achter een palmboom, daar mag het dus ook wel.
Hm, het hol an sich vind ik eigenlijk wel te diep en te ver van de ingang voor het mooie. Een tijdje geleden waren ze nog niet zo de bocht om gegaan en zat het hol wel diep maar niet 'ver' en recht voor de ingang, dat vond ik een stuk prettiger. Maar er moet verder gegraven worden blijkbaarLucia schreef:Ik vind het echt prachtig, ik kon ook echt genieten van een gravende Peer.
Maar ik zou het denk ik ook dicht maken. Tenzij ze niet meer echt verder graven, misschien zou ik ze het dan als hol laten gebruiken. Maar waarschijnlijk toch niet.
Wat is ze grijs geworden trouwens
Haha, is echt een prachtige kuil hè?! Ik vind het echt heel knap van zeDennenappel schreef:Ik zou hetzelfde hebben als jij.
Ik zou ze dat plezier echt niet willen ontnemen maar ook wel zorgen maken over instorting. Ik zou daar ook echt heel erg mee bezig zijn![]()
Is toch de beste kuil die een hond kan maken!!
Aan mij heb je dus niets.
Ik weet het echt niet. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het instortingsgevaar wel meevalt en dat ik juist omdat ik het niet precies weet, dan maar het zekere voor het onzekere neem en té voorzichtig ben.Zamunda schreef:Ja daar twijfel ik dus over, slaat het nergens op behalve op een gevoel/angst of is het een reëel risico?DeDiana schreef:Wat een prachtig hol! Ik zou ook een spelbreker zijnen bang zijn dat het zou instorten, ook al slaat dat waarschijnlijk nergens op. Dus ik zou het dichtmaken.
Van stutten in het algemeen of van het stutten onder de grond ofzo?malinois schreef:Kun je t niet stutten? Ik vind t prachtig... misschien iemand vragen die er wat meer verstand van heeft?
Ik weet niet hoe evolutionair geslaagd Lais en Willem zijnDeDiana schreef:Ik weet het echt niet. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het instortingsgevaar wel meevalt en dat ik juist omdat ik het niet precies weet, dan maar het zekere voor het onzekere neem en té voorzichtig ben.
Zo veel dieren die holen maken, hun jongen in diepe holen grootbrengen - als die holen relatief vaak zouden instorten, zou de evolutie daar vast iets beters op verzonnen hebben?
Het is geen hijgen maar meer snuiven en ik denk dat dat van Lais is jaNanna schreef:Wie doet dat gehijg? Is dat de hond?
Ik vind het er allemaal wat dwangmatig uitzien, helemaal niet als een hond die er plezier in heeft.
Voelt ze zich wel goed?
Ik ook, geweldig om te zien/merken.Cleva schreef:Ik vind het prachtig als mijn honden zo bezig zijn.
Ik heb het nu een paar keer gelezen maar ik weet nog steeds niet echt hoe je het bedoeltKells schreef:Ik vind het prachtig! Mocht je het niet vertrouwen, dan roep je de honden toch gewoon naar binnen voor de nacht? Of is dat te simpel gedacht?
Nee afkoelen was niet echt het doelHeavy schreef:wat gaaf
Ik zou het lekker zo laten,volgens mij een heerlijke plek om af te koelen al denk ik niet dat dat de bedoeling was van mevrouw aangezien ze een jas aan heeft
De vraag is natuurlijk hoe goed deze twee (Lais en Willem) zijn en ga/blijf ik die gok wagenFriesenfransman schreef:Wat een ongelooflijk prachtig hol!
Die van mij graven uitsluitend om beestjes te vangen, die komen nooit zover dus wat ik zou doen is theoretisch. Maar ik kom regelmatig dergelijke holen of burchten tegen van wilde beesten, en enkele zie ik al jaren op bepaalde wandelingen. Ik kan me vergissen maar voor zover ik het kan beoordelen zijn die nooit ingestort. Wellicht zijn die wel wat dieper, maar vaak ook omvangrijker.
Ik vind het wel heel prachtig
Ja het moet steeds groter/verder dus dat zal ze al vanaf het begin van het maken zo gedaan hebben maar ik kan me voorstellen dat het daardoor losser komt te zitten. Maar het is wel heel vast allemaal dus met het trekken aan wat wortels komt niet meer dan een paar centimeter los. Tenzij ze steeds verder omhoog zou gaan, dan krijg je natuurlijk een instabiel dak maar dat zie ik ze niet zo snel doen. Maar ze graven in een heuveltje en wat waarschijnlijk gaat gebeuren en de twee eerdere keren gebeurd is is dat ze met verder graven op een ondieper deel van de heuvel komen en het dak dan dus dunner wordt. Dan demp ik het sowieso want dat is dan echt instabiel maar nu zijn ze dus de 'goede' kant op gegaanPemba schreef:Ik vind het mooi om te zien maar wel eng.
Ze krabt ook aan de bovenkant en trekt aan de wortels.
Dat vastzitten ben ik dan weer helemaal niet bang voor. Ik ben natuurlijk niet op wandeling met ze dus bij vastzitten kan ik gewoon een goede schop uit de schuur pakken en ze vrij vlot uitgraven. Verder is het natuurlijk hun eigen hol, door hen op hun maat gemaakt en niet het hol van een kleiner dier.Tara schreef:Mijn hond is ooit een keer vast komen te zitten in een gat onder de grond. De brandweer heeft hem uitgegraven omdat ik het met mijn blote handen werkelijk niet voor elkaar kreeg. Dit gegraaf wil ik absoluut niet hebben, en ik word ook echt heel boos als ik zie dat ze onder de grond verdwijnen.
Ze zit wel richting het einde van de schijndracht dus dat zou een mate van urgentie kunnen geven, maar ze zijn hier nu al zo'n negen maanden mee bezig (toen heb ik de vorige versie dichtgemaakt).ellen en de birmanen schreef:lijkt wel of ze een hol maakt om te moeten bevallen.
ik wil niet hebben dat mijn honden graven en ik laat dat dus ook niet toe.
fes/lou schreef:Ik zou dr bovenop gaan staan. Als hij niet inzakt is het stevig. Niet met de honden erin uiteraard![]()