Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokshaming

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Fokshaming

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Hou toch op. Fossiel. Met je kilometer.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hildeward van struysvogelken. Hoe kún je als dierenarts :piew:

Maar goed, laat maar lekker lullen, het is inderdaad al verboden.

Zondag heb ik een gesprek met de IPRC, een samenwerking met sleeuwijk en maarten kappen.
De pups hebben een voorlopige stamboom. Van beide ouders wordt een DNA profiel vastgelegd. Ze worden met korting geröntgend.
Beiden moeten zijn getest op PL en HD, waarschijnlijk ook ED.
De ouders worden aangekeurd, op dat moment krijgen de pups een definitieve stamboom.
Later wordt aan de voorwaarden nog een MRI en ECVO toegevoegd.
Via een online database kun je de beste potentiële partner uitzoeken voor je een nest fokt.
Ze verwachten zondag 100 man.

Dat de fossielen het uitzoeken. :cheer: Tijd voor een nieuwe generatie fokkers. Iedereen kan een stamboom bijhouden en uitprinten.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Laat Hildeward maar schuiven.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Is die dierenarts zelf mopsgek ofzo? Hoe kun je als DA zo blind zijn :piew: ?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zamunda schreef:Is die dierenarts zelf mopsgek ofzo? Hoe kun je als DA zo blind zijn :piew: ?
Hij heeft hier ook aan meegewerkt... Dus nee, hij ziet niet meer dat die platneuzen geen echt open neusgaten hebben
Droppie

Ongelezen bericht door Droppie »

Nanna schreef:Eigenlijk zou de hele fok aangepakt moeten worden.
Schei maar eens uit met die achterlijke gesloten stamboeken. Niet meer van deze tijd.
En alle Qualzucht bestraffen. En niet alleen bij honden want bij andere diersoorten kan men er ook wat van.

Afbeelding
Poehhh ja, die arabieren, wat een mormels zijn dat geworden....
By the way, in Egypthe zag ik wel erg mooie arabieren, en ook nog eens niet zo sensibel als hier.

Het lijkt erop dat rassen bijna verdwenen moeten zijn, voordat ze iets gaan doen.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Een hele kilometer :piew: Als ze er tien achter elkaar kunnen lopen, dan praten we verder. :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou woopie... 1 hele km nog wel
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Een km.... Ja dat valt voor menig mens onder actief ras helaas.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

1 km en daarvan prima kunnen herstellen.

Verbazingwekkend hoor dat mensen dat dus gewoon prima vinden. Idioot.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

1 km en herstellen in één zin vind ik al verbazingwekkend :80: :denken:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het is triest maar ik denk dat het voor veel mensen zat is. Hier op het HF niet, maar wat ik hier in de straat zie zijn vele honden die nooit verder komen dan het poep en piesrondje. En dat rondje is geen kilometer.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mijn zoon Kevin met zijn vriendin Franciska

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Lunatic schreef:1 km en herstellen in één zin vind ik al verbazingwekkend :80: :denken:
Dat zegt inderdaad wel weer genoeg. . . :hmmm: :mrgreen:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Het gaat erom dat ze lucht genoeg krijgen om die kilometer uit te lopen. Beetje zelfde soort test die ze gebruiken bij COPD-patienten om te zien hoe erg hun longen naar de knoppen zijn (6-minuten wandeltest oa).
Voor het idee, probeer eens een kilometer te wandelen terwijl je alleen door een rietje kan ademen. Grote kans dat je het niet haalt. Dat is hetzelfde als bij die honden: als ze amper kunnen ademen, halen ze nooit die kilometer, dan vallen ze stil na 300 meter. Er is maar zoveel ruimte om anaeroob te kunnen bewegen.
Dat herstellen-gedeelte zal ook niet zo zwart-wit bedoeld zijn. Je kan herstellen in 30 seconden of in 30 minuten bij wijze van. Het zal niet de bedoeling zijn dat de hond nog een kwartier zit na te hijgen als hij een stukje heeft gewandeld.

Ik ben helemaal pro-neus overigens, vind mopshonden heel lelijk. Maar ik snap zo'n kilometer-regel wel. Je moet ergens een grens trekken.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Jits90 schreef:Het gaat erom dat ze lucht genoeg krijgen om die kilometer uit te lopen. Beetje zelfde soort test die ze gebruiken bij COPD-patienten om te zien hoe erg hun longen naar de knoppen zijn (6-minuten wandeltest oa).
Voor het idee, probeer eens een kilometer te wandelen terwijl je alleen door een rietje kan ademen. Grote kans dat je het niet haalt. Dat is hetzelfde als bij die honden: als ze amper kunnen ademen, halen ze nooit die kilometer, dan vallen ze stil na 300 meter. Er is maar zoveel ruimte om anaeroob te kunnen bewegen.
Dat herstellen-gedeelte zal ook niet zo zwart-wit bedoeld zijn. Je kan herstellen in 30 seconden of in 30 minuten bij wijze van. Het zal niet de bedoeling zijn dat de hond nog een kwartier zit na te hijgen als hij een stukje heeft gewandeld.

Ik ben helemaal pro-neus overigens, vind mopshonden heel lelijk. Maar ik snap zo'n kilometer-regel wel. Je moet ergens een grens trekken.
Als je moet gaan testen om te zien of ze wel genoeg adem kunnen halen, zegt mij dat wel genoeg.
Ik laat m'n hond ook geen 10 meter lopen om te zien of z'n poten wel werken. Ik laat niet willekeurige sleutelbossen vallen om te zien of m'n hond wel kan horen, enzovoorts. Dat er getest moet worden, zegt dus al genoeg :) Het is een gebrekkig 'product'. Dan kunnen ze het nog zó bagatelliseren, het publiek trapt er (steeds vaker) niet in.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jits90 schreef:Het gaat erom dat ze lucht genoeg krijgen om die kilometer uit te lopen. Beetje zelfde soort test die ze gebruiken bij COPD-patienten om te zien hoe erg hun longen naar de knoppen zijn (6-minuten wandeltest oa).

En dat vind je het criterium? Dat ze die kilometer halen (en ervan herstellen)? Er zit nogal wat tussen 'door een rietje ademen' en vrije ademweg en ik vind niet dat alles wat beter is dan dat rietje dan maar okee is. Verre van.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sandra&co schreef:Als je moet gaan testen om te zien of ze wel genoeg adem kunnen halen, zegt mij dat wel genoeg.
Ik laat m'n hond ook geen 10 meter lopen om te zien of z'n poten wel werken. Ik laat niet willekeurige sleutelbossen vallen om te zien of m'n hond wel kan horen, enzovoorts. Dat er getest moet worden, zegt dus al genoeg :) Het is een gebrekkig 'product'. Dan kunnen ze het nog zó bagatelliseren, het publiek trapt er (steeds vaker) niet in.
Dat zegt mij niks, want er wordt zo vaak en zo luid gezegd dat die hondjes geen stap kunnen zetten zonder om te vallen wegens ademgebrek dat ik best snap dat ze dan gaan testen.

Op één kilometer is dat wel wat komisch, dus als hij dat echt gezegd heeft slaat dat niet echt ergens op. :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Draven? Wandelen, hoor. 1000 meter binnen 12 minuten, dus met minimaal 5 km/u
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”