Hou toch op. Fossiel. Met je kilometer.
Moderator: moderatorteam
Hij heeft hier ook aan meegewerkt... Dus nee, hij ziet niet meer dat die platneuzen geen echt open neusgaten hebbenZamunda schreef:Is die dierenarts zelf mopsgek ofzo? Hoe kun je als DA zo blind zijn?
Poehhh ja, die arabieren, wat een mormels zijn dat geworden....Nanna schreef:Eigenlijk zou de hele fok aangepakt moeten worden.
Schei maar eens uit met die achterlijke gesloten stamboeken. Niet meer van deze tijd.
En alle Qualzucht bestraffen. En niet alleen bij honden want bij andere diersoorten kan men er ook wat van.
Dat zegt inderdaad wel weer genoeg. . .Lunatic schreef:1 km en herstellen in één zin vind ik al verbazingwekkend![]()
Als je moet gaan testen om te zien of ze wel genoeg adem kunnen halen, zegt mij dat wel genoeg.Jits90 schreef:Het gaat erom dat ze lucht genoeg krijgen om die kilometer uit te lopen. Beetje zelfde soort test die ze gebruiken bij COPD-patienten om te zien hoe erg hun longen naar de knoppen zijn (6-minuten wandeltest oa).
Voor het idee, probeer eens een kilometer te wandelen terwijl je alleen door een rietje kan ademen. Grote kans dat je het niet haalt. Dat is hetzelfde als bij die honden: als ze amper kunnen ademen, halen ze nooit die kilometer, dan vallen ze stil na 300 meter. Er is maar zoveel ruimte om anaeroob te kunnen bewegen.
Dat herstellen-gedeelte zal ook niet zo zwart-wit bedoeld zijn. Je kan herstellen in 30 seconden of in 30 minuten bij wijze van. Het zal niet de bedoeling zijn dat de hond nog een kwartier zit na te hijgen als hij een stukje heeft gewandeld.
Ik ben helemaal pro-neus overigens, vind mopshonden heel lelijk. Maar ik snap zo'n kilometer-regel wel. Je moet ergens een grens trekken.
En dat vind je het criterium? Dat ze die kilometer halen (en ervan herstellen)? Er zit nogal wat tussen 'door een rietje ademen' en vrije ademweg en ik vind niet dat alles wat beter is dan dat rietje dan maar okee is. Verre van.Jits90 schreef:Het gaat erom dat ze lucht genoeg krijgen om die kilometer uit te lopen. Beetje zelfde soort test die ze gebruiken bij COPD-patienten om te zien hoe erg hun longen naar de knoppen zijn (6-minuten wandeltest oa).
Voor het idee, probeer eens een kilometer te wandelen terwijl je alleen door een rietje kan ademen. Grote kans dat je het niet haalt. Dat is hetzelfde als bij die honden: als ze amper kunnen ademen, halen ze nooit die kilometer, dan vallen ze stil na 300 meter. Er is maar zoveel ruimte om anaeroob te kunnen bewegen.
Dat herstellen-gedeelte zal ook niet zo zwart-wit bedoeld zijn. Je kan herstellen in 30 seconden of in 30 minuten bij wijze van. Het zal niet de bedoeling zijn dat de hond nog een kwartier zit na te hijgen als hij een stukje heeft gewandeld.
Ik ben helemaal pro-neus overigens, vind mopshonden heel lelijk. Maar ik snap zo'n kilometer-regel wel. Je moet ergens een grens trekken.
Dat zegt mij niks, want er wordt zo vaak en zo luid gezegd dat die hondjes geen stap kunnen zetten zonder om te vallen wegens ademgebrek dat ik best snap dat ze dan gaan testen.Sandra&co schreef:Als je moet gaan testen om te zien of ze wel genoeg adem kunnen halen, zegt mij dat wel genoeg.
Ik laat m'n hond ook geen 10 meter lopen om te zien of z'n poten wel werken. Ik laat niet willekeurige sleutelbossen vallen om te zien of m'n hond wel kan horen, enzovoorts. Dat er getest moet worden, zegt dus al genoegHet is een gebrekkig 'product'. Dan kunnen ze het nog zó bagatelliseren, het publiek trapt er (steeds vaker) niet in.