DeDiana schreef:Welkom
Alfilillo schreef:Welkom! Wat een leukerd!
Mechelse herder kan er best inzitten. Die zie je hier in Spanje heel regelmatig. De 'pastor belga' of 'malinois'.
Inderdaad. Hier zijn ze ook heel populair.
Een kruising Mechelse herder x mastin bijvoorbeeld zou goed kunnen. Maar kruising Duitse herder kan inderdaad ook (ook heel veelvoorkomend in Spanje).
Wat bedoel je met:
Tips over corrigerend gedrag

Dank voor alle lieve reacties mensen!
Met corrigerend gedrag bedoelen wij bijsturen van ongewenst gedrag. Het meeste lukt goed met belonen/alternatief gedrag etc.
Toch kan er zich soms gedrag voor doen wat we echt niet willen, zoals op de bank/het bed springen. Tot nu toe hebben we een aantal technieken die voor specifieke situaties goed kunnen helpen, waaronder;
- Negeren of speeltje wegnemen(bijvoorbeeld als hij per ongeluk zijn tanden gebruikt tijdens het spelen/speelse stemming).
- De kamer direct uitlopen als hij blaft naar ‘spoken’ buiten(gelezen, nog niet geprobeerd).
- Een geluidje koppelen waarmee je kan aangeven dat je bepaald gedrag niet wil(gelezen, nog niet geprobeerd).
Gisteravond was hij extreem enthousiast, maar ook lastig te bereiken. De bank is off limits, maar toen hij 2 minuten alleen was greep hij zijn kans en heeft in het uur daarna tig keer geprobeerd op de bank te komen. Ik draai hem dan zachtjes weg met mijn hand bij zijn hals, maar hier gaat geen corrigerend signaal vanuit. Waarschijnlijk zelfs het tegenovergestelde. In dat geval weet ik dus nog niet wat ik moet doen.
Wel zijn we aan het kijken naar een soort ‘ren’ waar hij zijn eigen plek heeft, zodat we hem meer rust kunnen geven in huis. Ook zijn we bezig met bench training en natuurlijk kijken we ook naar andere oorzaken waar hij binnenhuis onrustig van word.
Heel verhaal, maar kortgezegd zoeken we nog een praktisch handvat om gedrag wat echt onwenselijk is direct/op termijn te stoppen zonder negativiteit(verbale, fysieke of mentale aggressie, oftewel straf).
Ben heel benieuwd hoe andere mensen dit aanpakken. Veel van wat im lees op internet gaat over de globale filosofie achter correctief gedrag, maar niet over de praktische kant, welke handeling te verrichten..