Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waken.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waken.
Vinden jullie waken ook zo'n toegevoegde waarde aan een hond? Hier horen wij regelmatig wat snachts en dan weten we dat als de honden niet aanslaan er niks is. Als ze wel aanslaan hoor ik ook wat er is aan hoe ze klinken. Dus ik hoef niet op te staan en vertrouw daarin volledig op de honden.
Ik vind het persoonlijk een heerlijk geven dat er twee alerte honden in de woonkamer liggen waar niemand langs komt zonder dat Guus staat te gillen.
Zolang dat niet zo is kan ik in mijn bed blijven als er een raar geluid is. Guus gilt altijd en hij hoort en ziet alles.
Mij bescherming bieden hoeft niet. Aanslaan vind ik wel echt geniaal en onmisbaar.
Ik vind het persoonlijk een heerlijk geven dat er twee alerte honden in de woonkamer liggen waar niemand langs komt zonder dat Guus staat te gillen.
Zolang dat niet zo is kan ik in mijn bed blijven als er een raar geluid is. Guus gilt altijd en hij hoort en ziet alles.
Mij bescherming bieden hoeft niet. Aanslaan vind ik wel echt geniaal en onmisbaar.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Re: Waken.
Faye waakte niet en Suze ook niet. Ik hoor zelden een blaf en dat vind ik heerlijk.
Nu woon ik ook in een appartement en het is hier erg gehorig, zelf voel ik me ook nog best snel bezwaard dus dat er niet geblaft wordt is erg fijn. Blaffen vind ik vaak ook irritant en het liefst snoer ik de hond gelijk de mond. Maar als het puur functioneel blaffen is, dus even aanslaan wanneer het echt passend is en daarna gelijk klaar, dan snap ik die meerwaarde wel hoor. Ik heb wel opvangers gehad die waaks waren op die manier en dat was prima. Nu woon ik drie hoog dus voor het raam loopt toch niemand langs en had het alleen nut om aan te slaan wanneer iemand in de portiek was/ bij mijn voordeur. Maar een Suze die gewoon niet blaft blijf ik voor nu het fijnst vinden. Heerlijk die rust! Wie weet roep ik wel anders wanneer ik verhuisd ben naar huis met tuin, hahah.
Nu woon ik ook in een appartement en het is hier erg gehorig, zelf voel ik me ook nog best snel bezwaard dus dat er niet geblaft wordt is erg fijn. Blaffen vind ik vaak ook irritant en het liefst snoer ik de hond gelijk de mond. Maar als het puur functioneel blaffen is, dus even aanslaan wanneer het echt passend is en daarna gelijk klaar, dan snap ik die meerwaarde wel hoor. Ik heb wel opvangers gehad die waaks waren op die manier en dat was prima. Nu woon ik drie hoog dus voor het raam loopt toch niemand langs en had het alleen nut om aan te slaan wanneer iemand in de portiek was/ bij mijn voordeur. Maar een Suze die gewoon niet blaft blijf ik voor nu het fijnst vinden. Heerlijk die rust! Wie weet roep ik wel anders wanneer ik verhuisd ben naar huis met tuin, hahah.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
- Aantal honden: 1
Hier valt niet zoveel te waken, maar ik vind het vooral in het donker wel fijn dat ik een beschermende hond heb, en dat z'n ras/uiterlijk dan ook een beetje afschrikt vind ik ook wel fijn. Ongure typetjes blijven vaak op afstand. Of hij echt iets zal doen weet ik niet (kan ook niet echt met z'n muilkorf om
) maar mannen die alsnog vervelend komen doen worden snel weggeblaft dus ik denk dat hij dat in huis ook wel zal doen.
Het is voor mij ook wel echt een reden geweest dat ik niet voor een poedeltje ben gegaan zegmaar, als vrouw alleen voel ik me veiliger met een grote/sterke en waakse hond bij me ja.

Het is voor mij ook wel echt een reden geweest dat ik niet voor een poedeltje ben gegaan zegmaar, als vrouw alleen voel ik me veiliger met een grote/sterke en waakse hond bij me ja.
-
- Zeer actief
hmm, nooit over ga gedacht, ik denk dat ze een afschrikkende werking hebben, iedereen weet dat er hier nu 2 honden wonen, en dat alleen al zal plannen van een inbraak niet waarschijnlijk maken. verder valt er niet zoveel te jatten
.. maar t idee dat als ze komen dat ze waarschijnlijk mijn honden eerst iets aan doen, vind ik dan weer wat minder

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Zolang het inderdaad aanslaan bij onraad is en niet om het minste of geringste, vind ik het ook heel prettig. Mooie vind ik dat de postbode gewoon onze tuin in kan komen zonder dat Elco en Gait aanslaan (ze geven overigens wel aan dat er post in de brievenbus zit), maar als iemand komt aanbellen, geven ze al luid zodra die persoon de tuin in komt. Duurt maximaal 2 seconden en dan zijn ze weer stil, dus dat vind ik prima.
Buurhond (dwergkees) slaat wel om het minste of geringste aan, dus die horen we heel vaak
Buurhond (dwergkees) slaat wel om het minste of geringste aan, dus die horen we heel vaak
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nu ik zo in the middle of nowhere woon, vind ik dat ook heel prettig ja. Bijna iedereen heeft hier waakhonden trouwens.
Midden in de stad in een appartement zat ik er wel bovenop dat er niet overmatig geblaft werd en waren mijn honden veel minder waaks. Toen sloegen ze helemaal niet aan als er een auto voorbij reed of iemand voor het raam langsliep. Nu komt er hooguit twee of drie keer per dag een auto langs (soms ook dagen geen enkele auto) en dan slaan ze wel aan. Ook als er mensen voorbij lopen, wat al helemaal een zeldzaamheid is.
Heel soms slaan ze 's nachts opeens aan, dan zal daar wel een goede reden voor zijn, want ze blaffen zeker niet om elk geluidje. Ik ga er maar van uit dat dat eventuele inbrekers wel afschrikt.
Als er buurhonden blaffen, rennen ze meteen naar het hek om te kijken wat er is en of er gewaakt moet worden.
Midden in de stad in een appartement zat ik er wel bovenop dat er niet overmatig geblaft werd en waren mijn honden veel minder waaks. Toen sloegen ze helemaal niet aan als er een auto voorbij reed of iemand voor het raam langsliep. Nu komt er hooguit twee of drie keer per dag een auto langs (soms ook dagen geen enkele auto) en dan slaan ze wel aan. Ook als er mensen voorbij lopen, wat al helemaal een zeldzaamheid is.
Heel soms slaan ze 's nachts opeens aan, dan zal daar wel een goede reden voor zijn, want ze blaffen zeker niet om elk geluidje. Ik ga er maar van uit dat dat eventuele inbrekers wel afschrikt.
Als er buurhonden blaffen, rennen ze meteen naar het hek om te kijken wat er is en of er gewaakt moet worden.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Onze honden waken ook maar zijn gelukkig niet van die hysterische blaffers.
Dat vind ik wel fijn.
Onze vorige buurvrouw vond het jammer dat wij verhuisde omdat zij zich veiliger voelde door onze honden, ze dacht dat als er bij haar ingebroken zou worden onze honden wel zouden aanslaan.
Ik vind het prima dat ze waken als is het niet de reden dat ik ze zo leuk vind, een prettige bijkomstigheid is het wel.
Dat vind ik wel fijn.
Onze vorige buurvrouw vond het jammer dat wij verhuisde omdat zij zich veiliger voelde door onze honden, ze dacht dat als er bij haar ingebroken zou worden onze honden wel zouden aanslaan.
Ik vind het prima dat ze waken als is het niet de reden dat ik ze zo leuk vind, een prettige bijkomstigheid is het wel.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- runninggirl
- Zeer actief
Ik vind het heel fijn. Hier waken ze alle drie. En ze hebben heel duidelijk hun eigen positie allemaal.
Jura heeft het daarom veel minder druk omdat de andere twee meer opletten nu. Ze heeft een beetje het stokje doorgegeven wat dat betreft.
Jura heeft het daarom veel minder druk omdat de andere twee meer opletten nu. Ze heeft een beetje het stokje doorgegeven wat dat betreft.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er staat veel over overmatig blaffen en dat blaffen irritant is. Dat is het ook als het steeds en om niks is. Maar als ik in bed lig blaffen de honden bijna nooit. En als ze al blaffen vechten er bijvoorbeeld katten in de tuin.
Hier waar ik woon heeft iedereen honden en blaffen er ook snachts de hele nacht honden in de omgeving. Herders vanuit kooien en honden die buiten gehouden worden. Overdag blaffen mijn honden wel regelmatig. Guus dan. Bas blaft nooit haast.
Dat is een beetje des platteland denk ik en ik moet zeggen dat ik er wel aan gewend ben. Alleen bij aanhoudend blaffen roep ik stil wat ook prima werkt.
Voor mij is het een soort alarmsysteem. Blaft Guus 2 keer dan is hij blij in de tuin. Blaft hij vaker dan is de haan bv met de kippen aan het paren. Dat mag niet van Guus. Blaft hij aanhoudend dan zit er een kat of hond bij de omheining en blaffen ze samen aanhoudend dan staat er een mens rond het huis.
Hier waar ik woon heeft iedereen honden en blaffen er ook snachts de hele nacht honden in de omgeving. Herders vanuit kooien en honden die buiten gehouden worden. Overdag blaffen mijn honden wel regelmatig. Guus dan. Bas blaft nooit haast.
Dat is een beetje des platteland denk ik en ik moet zeggen dat ik er wel aan gewend ben. Alleen bij aanhoudend blaffen roep ik stil wat ook prima werkt.
Voor mij is het een soort alarmsysteem. Blaft Guus 2 keer dan is hij blij in de tuin. Blaft hij vaker dan is de haan bv met de kippen aan het paren. Dat mag niet van Guus. Blaft hij aanhoudend dan zit er een kat of hond bij de omheining en blaffen ze samen aanhoudend dan staat er een mens rond het huis.

- ceciel
- Zeer actief
Styx blaft alleen als er iemand aan deur of raam staat te kloppen en ik bijvoorbeeld onder de douche sta of boven ben. Zit ik gewoon ergens beneden dan is hij wel alert maar slaat niet aan. Ik vind het zelf wel prettig, zo'n stille waker, want opletten doet hij wel degelijk.
Overigens heb ik echt geen last van andere honden in de omgeving die, overdag of 's nachts, blaffen.
Overigens heb ik echt geen last van andere honden in de omgeving die, overdag of 's nachts, blaffen.
-
- Zeer actief
Mijn honden blaffen echt zelden. Manu gewoon nooit. Uma soms, tegenwoordig staat ze op onze vlonder wandelaars uit te schelden 
Maar 's nachts hoor je ze echt nooit. Ik weet zeker dat als er onraad is, ik dat meteen hoor van Uma.
Manu is stil. Die slaapt meteen achter de voordeur waar een ruit in zit
1: Ik hoop dat als je geblaf hoort en je die enorme hond op ziet staan als jij aan mijn deur begint te rammelen, je toch eieren voor je geld kiest 

Maar 's nachts hoor je ze echt nooit. Ik weet zeker dat als er onraad is, ik dat meteen hoor van Uma.
Manu is stil. Die slaapt meteen achter de voordeur waar een ruit in zit

- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Mijn honden zijn waaks en dat vind ik prima.
We wonen toch buitenaf, en het is fijn dat mensen weten dat hier waakse honden lopen.
Ze tetteren ook graag tegen de auto's van de buren, maar dat is een spelletje. Ik kan van binnen precies horen welke buurman er langs komt
Fout-fietsers (doodlopende weg) worden ook graag geïnformeerd over hun ongewenste aanwezigheid.
Verder waken Maddie en Fitz in stilte. Ze zijn wel alert, maar blaffen pas als er iemand voor het erf staat.
Imp heeft nog wat moeite met dit concept. Want Imp houdt van blaffen. Maar ja, je mag niet voor niets blaffen. Dus dan moet je de weilanden en de weg anderhalve kilometer verderop ook maar bewaken. Dan heb je nog eens wat te blaffen.

We wonen toch buitenaf, en het is fijn dat mensen weten dat hier waakse honden lopen.
Ze tetteren ook graag tegen de auto's van de buren, maar dat is een spelletje. Ik kan van binnen precies horen welke buurman er langs komt

Fout-fietsers (doodlopende weg) worden ook graag geïnformeerd over hun ongewenste aanwezigheid.
Verder waken Maddie en Fitz in stilte. Ze zijn wel alert, maar blaffen pas als er iemand voor het erf staat.
Imp heeft nog wat moeite met dit concept. Want Imp houdt van blaffen. Maar ja, je mag niet voor niets blaffen. Dus dan moet je de weilanden en de weg anderhalve kilometer verderop ook maar bewaken. Dan heb je nog eens wat te blaffen.

- Crescent
- Zeer actief
Ja, ik vind dat heel fijn. Thuis is Loulou helaas niet echt waaks, wel alert als er gestommel is. Als we gaan kamperen reageert ze wel op rondrennende vossen, katten of marters. En ze blaft naar de boswachter 

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Aan de ene kant is het fijn, omdat het ongewenst bezoek op afstand houdt natuurlijk. Ook rare mensen op straat worden weggeblaft en gegromd, dat is toch al een extra barriere.
Maar de volgende hond wordt er toch een zonder stembanden hoor. Hier blaffen ze om niks en minder dan niks. De tuin in? Dat kan alleen onder aankondiging. Aan de andere kant van het parkje wandelt er iemand? Dan moet je echt aanslaan. Horendol word ik er soms van.
Maar de volgende hond wordt er toch een zonder stembanden hoor. Hier blaffen ze om niks en minder dan niks. De tuin in? Dat kan alleen onder aankondiging. Aan de andere kant van het parkje wandelt er iemand? Dan moet je echt aanslaan. Horendol word ik er soms van.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ze waken hier eigenlijk ook alleen als t nodig is. En als ze 's nachts blaffen dan is er ook iets. De buuf staat nog eerder buiten dan ik als ze blaffen want ook die weten dat er dan echt iets is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Mijn huidige woonplaats is op enkele subwijkjes na, een grote achterstandswijk geworden. Alle vormen van criminaliteit zijn ruimschoots aanwezig. Vandaar dat ze de reputatie opgebouwd hebben om al jarenlang in de Nationale top 10 te staan als het om criminaliteit gaat.
Om de "integratie" te bevorderen zien we, met uitzondering van de iftar in de lokale moskee of het jaarlijkse voetbalfestijn tegen de marokkaanse gemeenschap, dan ook al jaren geen politie meer.
Een goede waakhond, liefst een die ook nog eens corrigerend optreedt als er niet geluisterd wordt, is hier dan ook een noodzakelijk kwaad.
Ik heb hier drie Duitsers lopen die de boel nauwlettend in de gaten houden. Als ze normaal blaffen loopt er iemand over de stoep. Blijven ze blaffen, dan loopt er iemand naar de deur. Wordt er 's-nachts geblaft dan is er ook daadwerkelijk iets aan de hand. Meestal gaat het om een verstopte dakgoot waardoor ze niet kunnen slapen. Vandaar dat ik mijn dakgoten altijd 's-nachts schoonmaak, met een hooivork.
De Thaise Ridgeback van de buren gromt en blaft niet. Hij kijkt een indringer alleen maar strak aan terwijl hij op afstand stokstijf blijft staan. Uiterlijk vertoon is dan ook de enige waarschuwing. Heel intimiderend zo'n blauwe Ridgeback. Een indringer die dat niet begrijpt en toch over de omheining stapt, wordt dan ook, in alle stilte, genadeloos afgestraft.
Om de "integratie" te bevorderen zien we, met uitzondering van de iftar in de lokale moskee of het jaarlijkse voetbalfestijn tegen de marokkaanse gemeenschap, dan ook al jaren geen politie meer.
Een goede waakhond, liefst een die ook nog eens corrigerend optreedt als er niet geluisterd wordt, is hier dan ook een noodzakelijk kwaad.
Ik heb hier drie Duitsers lopen die de boel nauwlettend in de gaten houden. Als ze normaal blaffen loopt er iemand over de stoep. Blijven ze blaffen, dan loopt er iemand naar de deur. Wordt er 's-nachts geblaft dan is er ook daadwerkelijk iets aan de hand. Meestal gaat het om een verstopte dakgoot waardoor ze niet kunnen slapen. Vandaar dat ik mijn dakgoten altijd 's-nachts schoonmaak, met een hooivork.
De Thaise Ridgeback van de buren gromt en blaft niet. Hij kijkt een indringer alleen maar strak aan terwijl hij op afstand stokstijf blijft staan. Uiterlijk vertoon is dan ook de enige waarschuwing. Heel intimiderend zo'n blauwe Ridgeback. Een indringer die dat niet begrijpt en toch over de omheining stapt, wordt dan ook, in alle stilte, genadeloos afgestraft.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Lana is erg waaks, in het donker meer nog dan overdag,
maar ze slaat alleen aan als daar goede reden voor is, tis geen overtollige blaffer, en aan haar blaf kan ik horen of het iets serieus is.
als ze haar borstels er ook nog bij opzet dan is er echt iets aan de hand.
omdat wij buitenaf wonen en hier in de buurt op dit moment nogal veel wordt ingebroken,
vind ik dit een prima karakter eigenschap, zelfs de buren vinden het fijn.
maar ze slaat alleen aan als daar goede reden voor is, tis geen overtollige blaffer, en aan haar blaf kan ik horen of het iets serieus is.
als ze haar borstels er ook nog bij opzet dan is er echt iets aan de hand.
omdat wij buitenaf wonen en hier in de buurt op dit moment nogal veel wordt ingebroken,
vind ik dit een prima karakter eigenschap, zelfs de buren vinden het fijn.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Indy waarschuwt bij aanbellen. En als hij in de tuin is en er honden langs het tuinhek komen blaft hij. Maar als ik hier zeg komt hij onmiddellijk.
s'Nachts ligt hij naast mijn bed en soms begint hij diepdown te grommen dan ga ik wel even uit het raam kijken. Niets aan de hand dus "klaar".
Soms hoort hij de kater die naar binnen wil en dat is een kort blafje dan moet ik dus eruit om Soes binnen te laten. Goede samenwerking.
Ik ben blij met hem want in donker wandelen is hij echt alert. Geen idee of hij echt wat zou doen?
Als ik werklui binnen laat is hij erg blij. Zo ai wat leuk dat je er bent. Knuffel?
s'Nachts ligt hij naast mijn bed en soms begint hij diepdown te grommen dan ga ik wel even uit het raam kijken. Niets aan de hand dus "klaar".
Soms hoort hij de kater die naar binnen wil en dat is een kort blafje dan moet ik dus eruit om Soes binnen te laten. Goede samenwerking.
Ik ben blij met hem want in donker wandelen is hij echt alert. Geen idee of hij echt wat zou doen?
Als ik werklui binnen laat is hij erg blij. Zo ai wat leuk dat je er bent. Knuffel?

Neeltje
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Bumper heeft in haar 11,5 jaar nog nooit de neiging gehad tot waken. Alleen als ze ergens van schrikt slaat ze aan. Kinderen in de bosjes of iemand die ineens voor het raam staat ofzo.
Nutteloos dus.
Guus is volledig inconsequent met waken.. soms blaft hij als er iemand langs loopt maar meestal niet. Soms blaft hij als er iemand door de garage binnen komt maar vaak ook niet. Geen pijl op te trekken dus ook nutteloos.
Mocht hier een keer nood aan de man zijn weet ik wel zeker dat ze perfect in staat zijn het bewijsmateriaal te laten verdwijnen

Nutteloos dus.
Guus is volledig inconsequent met waken.. soms blaft hij als er iemand langs loopt maar meestal niet. Soms blaft hij als er iemand door de garage binnen komt maar vaak ook niet. Geen pijl op te trekken dus ook nutteloos.
Mocht hier een keer nood aan de man zijn weet ik wel zeker dat ze perfect in staat zijn het bewijsmateriaal te laten verdwijnen

blablabla 

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Bronco waakt en dat vind ik fijn. Hij blaft alleen als er echt iets is.
In het begin had hij er een handje van om bij alles wat langs liep te blaffen. Of als hij honden hoorden rond de Casteleynsplas. En dat zijn er in de zomer veel!
Dus dat maar afgeleerd.
De brievenbus staan langs de weg uit het zicht, dus geen dagelijkse postbodes aan de deur.
Mijn bel doet het vaak niet, daarom vind ik het makkelijk als hij aanslaat en me komt halen.
Hij rent echt heen en weer. Van de voordeur naar mij: toe nou.....!!!! Er is iemand!!! Kom nou kijken!
En tijdje geleden was het buurjongetje 's nachts uit bed gevallen. Daar sloeg hij ook heel kort op aan (ik heb het niet gehoord).
Buurjongentje vroeg aan zijn moeder waarom Bronco blafte. Zij vertelde hem dat de hond oppaste en waarschuwde bij een vreemd geluid.
Dat vond het buurjongetje wel een heel fijn idee
In het begin had hij er een handje van om bij alles wat langs liep te blaffen. Of als hij honden hoorden rond de Casteleynsplas. En dat zijn er in de zomer veel!
Dus dat maar afgeleerd.
De brievenbus staan langs de weg uit het zicht, dus geen dagelijkse postbodes aan de deur.
Mijn bel doet het vaak niet, daarom vind ik het makkelijk als hij aanslaat en me komt halen.
Hij rent echt heen en weer. Van de voordeur naar mij: toe nou.....!!!! Er is iemand!!! Kom nou kijken!
En tijdje geleden was het buurjongetje 's nachts uit bed gevallen. Daar sloeg hij ook heel kort op aan (ik heb het niet gehoord).
Buurjongentje vroeg aan zijn moeder waarom Bronco blafte. Zij vertelde hem dat de hond oppaste en waarschuwde bij een vreemd geluid.
Dat vond het buurjongetje wel een heel fijn idee

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik ben blij dat Murdock waakt. Er zijn hier in de buurt enorm vaak inbraken en ik weet zeker dat Murdock('s geblaf) dat bij ons voorkomt. Als er iemand op het pad komt blaft hij kort, behalve bij vertrouwd volk zoals de buren die het pad delen.
Het aanslaan als de deurbel gaat vind ik wel irritant, maar daar zijn wij te laks in geweest om dat wat in te binden.
Het aanslaan als de deurbel gaat vind ik wel irritant, maar daar zijn wij te laks in geweest om dat wat in te binden.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
wij hebben 1 blaffert en als die gaat beginnen slaat het hele zooitje aan. vandaar dat ik het zoveel mogelijk het blaffen in dam.
-
- Zeer actief
Hier wordt als de achterdeur open staat soms wel geblaft op geluiden.
Geen luide blaf, maar meer een kort blafje met wat binnensmonds gebrom.
Zodra ik zeg dat het klaar is, is het stil.
Soms wordt er kort aangeslagen op een geluidje van buitenaf.
Dus opzich valt het mee, want ik hou niet zo van keffers
Daar zou ik op den duur gek van worden
Wat ze doen als er een onbekend persoon plots binnen zou lopen weet ik niet.
Ik denk als de persoon blij reageert dat er kort geblaft wordt en dat deze dan gezellig onthaalt wordt.
Schrikt deze persoon dan blijft het bij blaffen denk ik.
Ze zijn wat dat betreft zeker niet bijterig ofzo.
Dan moet het echt heel raar gaan.
Hier op de buurt wordt vaak geblaft door andere honden, vooral met mooi weer als iedereen de deuren open heeft.
De meeste honden worden genegeerd als deze blaffen.
Op één hond moeten ze altijd even reageren, dat is de hond van de overburen, een Stafford met zware blaf.
Maar als ik zeg dat het nu stil moet zijn is het na wat binnensmonds gemompel vanaf mijn honden stil.
Mijn honden mogen best even blaffen of waken, maar als ik zeg dat het klaar is, moet het klaar zijn.
Ik hou niet van onnodig geblaf om niks.
Geen luide blaf, maar meer een kort blafje met wat binnensmonds gebrom.
Zodra ik zeg dat het klaar is, is het stil.
Soms wordt er kort aangeslagen op een geluidje van buitenaf.
Dus opzich valt het mee, want ik hou niet zo van keffers

Daar zou ik op den duur gek van worden

Wat ze doen als er een onbekend persoon plots binnen zou lopen weet ik niet.
Ik denk als de persoon blij reageert dat er kort geblaft wordt en dat deze dan gezellig onthaalt wordt.
Schrikt deze persoon dan blijft het bij blaffen denk ik.
Ze zijn wat dat betreft zeker niet bijterig ofzo.
Dan moet het echt heel raar gaan.
Hier op de buurt wordt vaak geblaft door andere honden, vooral met mooi weer als iedereen de deuren open heeft.
De meeste honden worden genegeerd als deze blaffen.
Op één hond moeten ze altijd even reageren, dat is de hond van de overburen, een Stafford met zware blaf.
Maar als ik zeg dat het nu stil moet zijn is het na wat binnensmonds gemompel vanaf mijn honden stil.
Mijn honden mogen best even blaffen of waken, maar als ik zeg dat het klaar is, moet het klaar zijn.
Ik hou niet van onnodig geblaf om niks.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb altijd honden gehad die waken en ik vind het helemaal prima, fijn zelfs
Overmatige blaffers dat moet ik niet, maar dat gebeurt hier ook niet. Natuurlijk wordt er weleens zinloos geblaft, zeker met de drukke
fietstunnel achter ons huis kan Jessie weleens aanslaan als er daar gegild wordt, maar ze blaft bv niet bij de postbode en ook niet
als de bel gaat.
Toevallig is ze een paar nachten geleden 's nachts aangeslagen en dat doet ze nooit, dus toen zijn we opgestaan om te kijken wat er
aan de hand was. De buren waren op vakantie, dus daar zouden we de boel ook in de gaten houden. We hebben niets kunnen ontdekken,
maar wellicht dat haar geblaf iets verhinderd heeft, je weet het niet.
Aan haar blaf hoor ik direct wat er aan de hand is: kat (
), angst blaf of echt onraad. Bij het laatste ga ik dus direct kijken.

Overmatige blaffers dat moet ik niet, maar dat gebeurt hier ook niet. Natuurlijk wordt er weleens zinloos geblaft, zeker met de drukke
fietstunnel achter ons huis kan Jessie weleens aanslaan als er daar gegild wordt, maar ze blaft bv niet bij de postbode en ook niet
als de bel gaat.
Toevallig is ze een paar nachten geleden 's nachts aangeslagen en dat doet ze nooit, dus toen zijn we opgestaan om te kijken wat er
aan de hand was. De buren waren op vakantie, dus daar zouden we de boel ook in de gaten houden. We hebben niets kunnen ontdekken,
maar wellicht dat haar geblaf iets verhinderd heeft, je weet het niet.
Aan haar blaf hoor ik direct wat er aan de hand is: kat (

-
- Zeer actief
Sue blaft niet, alleen heeeel soms als hij speelt.
Waken ook niet, tenzij hij uit diepe slaap wakker schrikt
Maar hij is nog niet eens 1 jaar, dus wie weet
Cash zingt, gilt en blaft en yept lekker als ze aan het spelen is of bij bezoek wat aankomt.
Als ze denkt dat er onraad is (vreemd geluid 's nachts of iets), dan blaft ze niet, maar komt er een soort kort, zwaar geluid uit.
Dat is wel fijn, zo'n herkenbaar geluid, dan weet je dat er wat is en niet zomaar wat geblaf.
Waken ook niet, tenzij hij uit diepe slaap wakker schrikt

Maar hij is nog niet eens 1 jaar, dus wie weet

Cash zingt, gilt en blaft en yept lekker als ze aan het spelen is of bij bezoek wat aankomt.
Als ze denkt dat er onraad is (vreemd geluid 's nachts of iets), dan blaft ze niet, maar komt er een soort kort, zwaar geluid uit.
Dat is wel fijn, zo'n herkenbaar geluid, dan weet je dat er wat is en niet zomaar wat geblaf.
-
- Zeer actief
Bente waakt als wij thuis zijn, anders niet. Tenminste ik hoor van de buren dat ze dan niet reageert. Als wij thuiskomen reageert ze ook. Boet doet soms mee maar heeft geen idee hoe, wat en waarom.
In de nacht hoor ik ze zelden dus ik ga er vanuit als ik wat hoor dat er iets anders is dan normaal. Onlangs waren mensen in de tuin bezig in de bomen van de tuin dan hoor ik ze niet. Maar toen ik ze koffie bracht in de pauze en een paar keer langs liep omdat ik wat moest doen in de tuin, liep Boet elke keer strak naast me en hoorde ik een zachtjes gegrom. Doet hij anders nooit en geen idee waarom hij deze behoefte voelde. Ik kan me wel voorstellen dat het indruk maakte bij die mensen. Er passeren regelmatig auto’s en wandelaars met of zonder honden en soms reageren ze. Geen idee waarom juist in deze situatie wel. De pakketbezorger is bang voor honden, nu hebben we een bel gemaakt aan het tuinhek, hij belt, ik sluit de honden op en dan komen we elkaar tegemoet. Waar ik altijd om moet lachen is dat als de honden buiten zijn en Bente aanslaat ik de deur naar binnen open doe ze als een haas naar binnen lopen en dan iets fanatieker gaan blaffen, echte helden zijn het.
In de nacht hoor ik ze zelden dus ik ga er vanuit als ik wat hoor dat er iets anders is dan normaal. Onlangs waren mensen in de tuin bezig in de bomen van de tuin dan hoor ik ze niet. Maar toen ik ze koffie bracht in de pauze en een paar keer langs liep omdat ik wat moest doen in de tuin, liep Boet elke keer strak naast me en hoorde ik een zachtjes gegrom. Doet hij anders nooit en geen idee waarom hij deze behoefte voelde. Ik kan me wel voorstellen dat het indruk maakte bij die mensen. Er passeren regelmatig auto’s en wandelaars met of zonder honden en soms reageren ze. Geen idee waarom juist in deze situatie wel. De pakketbezorger is bang voor honden, nu hebben we een bel gemaakt aan het tuinhek, hij belt, ik sluit de honden op en dan komen we elkaar tegemoet. Waar ik altijd om moet lachen is dat als de honden buiten zijn en Bente aanslaat ik de deur naar binnen open doe ze als een haas naar binnen lopen en dan iets fanatieker gaan blaffen, echte helden zijn het.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Keetje heeft het blaffen uitgevonden. Ze blaf als de overburen thuiskomen, als de postbode voorbij loopt en als er iemand door de straat loopt, fiets of stept. Ik laat daarom mijn gordijnen tegenwoordig dicht. Laatst is er s nachts ingebroken in de auto bij de overburen en toen blafte ze niet 

-
- Zeer actief
Ja, en ik ben er niet zo blij mee, want ik woon in een appartement. Het is hier ook niet nodig.
Blaffen als de bel gaat, maar ook als er mensen over de gallerij lopen. Het is maar goed dat ik geen huis op de begane grond heb waar mensen de hele dag voorbij lopen. Ben wel blij dat hij alleen op mensenstemmen reageert en niet op andere honden.
En in een vreemde omgeving, met kamperen, is hij ook erg waaks vanaf het moment dat de schemering begint in de vallen. Als het licht is, is er meestal niks aan de hand.
Ik hoor nu trouwens goed aan zijn blaf wat er aan de hand is, diepe grom is iets wat hij niet vertrouwd en ook niet op afgaat, bepaalde blaf achter elkaar is de aanvalsblaf, als er bijvoorbeeld iemand onverwacht zou binnenkomen. Bij het uitlaten is het gewoon een rete-irritante niet-functionele schelle blaf.
Ik weet ook niet of het aan mij ligt. Als hij alleen bij mijn moeder thuis is, reageert hij minder op geluiden.
Blaffen als de bel gaat, maar ook als er mensen over de gallerij lopen. Het is maar goed dat ik geen huis op de begane grond heb waar mensen de hele dag voorbij lopen. Ben wel blij dat hij alleen op mensenstemmen reageert en niet op andere honden.
En in een vreemde omgeving, met kamperen, is hij ook erg waaks vanaf het moment dat de schemering begint in de vallen. Als het licht is, is er meestal niks aan de hand.
Ik hoor nu trouwens goed aan zijn blaf wat er aan de hand is, diepe grom is iets wat hij niet vertrouwd en ook niet op afgaat, bepaalde blaf achter elkaar is de aanvalsblaf, als er bijvoorbeeld iemand onverwacht zou binnenkomen. Bij het uitlaten is het gewoon een rete-irritante niet-functionele schelle blaf.
Ik weet ook niet of het aan mij ligt. Als hij alleen bij mijn moeder thuis is, reageert hij minder op geluiden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel blaft wel vanaf het balkon naar zijn 'vijanden' uit de buurt. Zijn een paar grote reuen die ie dan het blaffen waard vindt. Dat is precies 2 keer leuk, en dan naar binnen want ik heb echt een hekel aan geblaf. Blaffen mag als er iets aan de hand is, maar we hebben ook nog buren aan alle kanten dus niet als een tokkie van het balkon aftoeteren. Verder is hij wel waaks als ie iets hoort wat ie niet vertrouwt, en dat is prima. Als je hem hoort blaffen denk je niet: oh daar ga ik eens even kijken, want hij klinkt behoorlijk serieus.
Pom blaft eigenlijk nooit. Zeker niet uit waaksigheid, want dat is ze totaal niet.
Pom blaft eigenlijk nooit. Zeker niet uit waaksigheid, want dat is ze totaal niet.
- Rebble
- Zeer actief
Ik weet nog niet of ik er blij mee ben. Charlie slaat de laatste tijd wat vaker aan op geluiden van mensen overdag, 's nachts nooit. Het is hier heel rustig dus het gebeurt niet vaak. Maar over een paar weken ga ik verhuizen en recht tegenover mijn werk wonen. Een bakkerij, daar wordt dus 's nachts ook gewerkt. Ik hoop dat ze daar niet op aan gaat slaan of dat ze er na een paar dagen aan gewend is anders heb ik een probleem...