Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe werkt het bij jullie, hondenopvang?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

hoe werkt het bij jullie, hondenopvang?

Ongelezen bericht door schelsey »

Wie heeft er ook een hondenopvang?
Hoe doen jullie het?
Waar verblijven de honden in de dag en s'nachts bv?
Mogen ze heel huis gebruiken?
Laat je iedereen bij elkaar als er geen toezicht is?
Ga je met de honden wandelen?

Ik ben nu al een tijdje bezig met huiselijke opvang aan te bieden
In begin was even zoeken hoe beste aan te pakken maar al doende leert men bij en het gaat enorm goed om de honden onder controle te houden
In begin was moeilijk en heb op punt gestaan ermee te stoppen
Maar nu gaat het goed, ze luisteren en weten wat wel en niet mag na paar dagen, maken geen ruzie onder elkaar, eten allemaal apart om ruzie te voorkomen
Ik let er dan ook wel op wie ik samen zet per periode wat ook beter werkt

Sommige mensen die komen kennis maken vertellen hun ervaring van de vorige opvang.
Zo zijn er die zeggen dat de hond enkel s'avonds in huis mag en rest dag buiten moeten blijven
Dat er enkel in de tuin word gespeeld maar niet gewandeld met de honden
1 zei me dat de vorige opvang 10 benche's in de living hadden en de honden per 5 eruit mochten en in de tuin tijdje mochten spelen, dan die 5 er terug in en de volgende groep vrij mocht.
En dan nog een verhaal van allemaal bench's in de schuur en daar de honden enkel eruit om in de tuin of te wandelen, maar was een hele grote groep, 40 stuks

Eigenlijk hebben de opvangers hetzelfde leven als mijn eigen honden, iedereen los in huis en slapen waar ze willen, ook op de zetel, en de tuin is heel de dag ter beschikking door de deur die open staat of hondenluik dat ze hier vlug kennen

Dacht toch dat dit de normale gang van zaken was bij huiselijke opvang :denken:

Elke ochtend ga ik met iedereen wandelen, soms iedereen mee, soms in 2 shiften (hangt van de honden af, de grote van de groep en wandelbehoefte )
Wel zijn ze s'nacht dus zonder toezicht in de living, ik slaap net ernaast dus hoor alles
En ik laat iedereen wel eens uurtje of 3 alleen als ik ga winkelen/bezoek of naar restaurant ga met mijn man
Vang niet meer dan 4 honden op per periode dus het zijn er 6 die hier max samen zijn mijn 2 berners bij (soms een overbrugging van 1 of 2 dagen met 7 ) maar ook dikwijls maar 5 in totaal

Is er iets dat ik nog kan verbeteren? of moet laten misschien?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: hoe werkt het bij jullie, hondenopvang?

Ongelezen bericht door crutz »

4 vreemde honden in een roedel van nog 2 eigen vind ik wel een redelijk aantal voor huiselijke opvang waarbij ze dus als (gelegenheids)roedel samen moeten leven
nu heb ik geen huishonden, maar kan me wel voorstellen dat mensen dat als een risico zien.
Zie meer in de wijze zoals Nanna dat doet, max 1 of meerdere van 1 eigenaar, dus honden die al een eigen roedel vormen in het dagelijks leven. Dan is er maar 1 verandering in het leven inplaats van dat ze naast uit hun huis ook nog meerdere nieuwe "relaties" aan moeten gaan. Want je kan de honden wel op proef bij je laten komen en wennen aan je eigen honden maar ze komen natuurlijk nooit alle 4 zoals het was bij de kennismaking.

Weet van "huiselijke" opvang, die daar dus op die manier mee deden adverteren dat ze "huiskamers" gemaakt hadden in loodsen waar de honden in kleine roedels in leefden maar niet bij de mensen zelf in huis

Hier kleinschalige opvang, max 1-2 per keer, maar met kennels dus over het huiselijke deel geen advies.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier ook max 2 honden uit zelfde gezin en draaien gewoon mee met wat ik doe.
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

Op zich valt aantal nog mee denk ik want de dame die af en toe honden door stuurt vangt er 10 max op en heeft zelf 2 honden, ook allemaal in huis en allemaal samen in de wagen en naar bos waar ze een losse wandeling doen

De meeste zijn vaste klanten, er zijn er 3 nieuwe bijgekomen

Dan doe ik zo verder, iedereen lijkt toch tevreden
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

schelsey schreef: Wel zijn ze s'nacht dus zonder toezicht in de living, ik slaap net ernaast dus hoor alles
Heb een keer kennisgemaakt bij een opvang en daar zaten de honden 's nachts in een apart kamertje. Ik vond dat zelf geen fijn idee, relatief kleine ruimte en ben je er op tijd bij als er mot uitbreekt? Dat hebben we dus maar niet gedaan.

Zoals jij doet in de woonkamer vind ik een geruststellender idee.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Als het werkt voor jou en de honden werkt het. Als ik mijn honden naar een opvang breng vertrouw ik die persoon ook als deze het anders doe dan anderen. Daarbij hou ik rekening met het feit dat het ooit fout kan gaan. Mijn schuld, had ik de honden maar niet uit moeten besteden. En honden zijn geen robots
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

schelsey schreef:Op zich valt aantal nog mee denk ik want de dame die af en toe honden door stuurt vangt er 10 max op en heeft zelf 2 honden, ook allemaal in huis en allemaal samen in de wagen en naar bos waar ze een losse wandeling doen
Voor huiselijke opvang niet, ook niet als je kijkt naar mensen die er nóg meer hebben. Als mijn hond geschikt zou zijn voor een dergelijke setting, zou ik hem/haar liever in een pension met groepen en veilig speelveld hebben.
Van een huiselijke opvang verwacht ik de insteek van nanna. De eigen honden van een particulier en hooguit een tweede logee van een ander.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Mijn opvang heeft er ook max 10. Ik vind het fijner dan een pension omdat ze daar gewoon binnen mogen en ook in de tuin mogen. Ze gaan ook wandelen in het bos, maar dan met max 4. Dat kan gewoon vanuit huis, dus ze hoeven niet in de auto. In een pension gaan ze uiteindelijk toch in kennels en dat zijn mijn honden niet gewend.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Tsja, ik heb een vrij moeilijke hond die ik expres niet in een huiselijk setting wil als ik overdag aan het werk ben. Veld met andere honden. In de kennel na een paar uur.

Dus ik zit bij de DOA waar ik een gedragstherapeut achter de hand heb mocht dat nodig zijn en een DA in geval van nood.
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Nanna schreef:In een huiselijke opvang zal dat meedraaien wel moeten. Ik sleep alles tegelijk mee met uitlaten, ik laat ze gewoon alleen als ik boodschappen ga doen en we gaan allemaal tegelijk naar bed.
En tulijk hou ik rekening met wensen. Ik geef het gewenste voer en op de tijdstippen die de baas aangeeft. Aan heropvoeden doe ik niet, niet eens uit onwil maar daar begin ik niet eens aan. En de meeste mensen zeggen juist "hij kan prima loslopen hoor, laat maar los", maar dat gaan we dus mooi niet doen. Daarin ben ik principieel. Er is maar een enkeling die losloopt en dat pas na rijp beraad en bekijken én met toestemming van de baas.
De perfecte oppas

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
schelsey
Zeer actief

Opvoeden, beetje doe ik het wel, bv honden die aan de deur staan krabben omdat ze niet mee naar wc mogen, ja, die probeer ik wel aan verstand te brengen dat dit niet mag
Honden die mij wegduwen aan de geopende kast omdat ze vinden dat ze daar hun kop in moeten steken, als ze bv 3 weken blijven leer ik hen dat af
Honden die elke keer ik in de keuken sta te koken hun voorpoten op aanrecht zetten omdat ze iets willen, leer ik ook af als ze lang blijven
Mensen die zeggen, laat de hond maar los op wandel weiger ik te doen, mijn verantwoordelijkheid dus ze blijven aan de flexi, kunnen rennen in de grote tuin van 1500 M²

sommige honden weigeren mee te gaan als hun baasje hen komt halen omdat ze het hier leuker vinden, waarom, omdat ze tussen soortgenoten leven, ze spelen en rennen met elkaar, kunnen de hondentaal met elkaar spreken, is altijd gezelschap, er zijn er verschillende die hun baasje gaan begroeten en daarna terug bij mij komen zitten, 1 die huilt als een wolf in de wagen als hij weg moet,1 die we moeten gaan vangen, want die loopt gewoon weg van zijn baasje, 1 die altijd op mijn man zijn schoot kruipt en niet komt als baasje roept, en dan nog een berner die is nog straffer, die gaat gewoon plat op de grond liggen en weigert een stap te zetten als baasje haar aanlijnt en sleuren ze al liggend naar buiten

Denk dus dat een goede opvang leuk is voor veel honden en de honden zijn erg moe als ze naar huis gaan

Mijn prijzen zijn natuurlijk ook schappelijk, ik lees soms dat men 30 euro per dag vraagt wat schandelig duur is

Ik doe het natuurlijk om iets bij te verdienen, en ben daar voornamelijk mee begonnen omdat ik iets zocht waar ik mijn honden niet altijd alleen moet achterlaten maar dat is niet al wat telt, als het enkel daarvoor is dan zou ik geen mensen doorsturen omdat het genoeg is geweest, in huis kan ik met gemak 12 honden opvangen, plaats genoeg maar das de bedoeling niet.

Bijna elke cent word op de honden rekening gezet, das de hoofdreden dat ik hondenopvang ben begonnen bijna 2 jaar geleden, maar vind het leuk nu, kijk er altijd naar uit dat het terug drukker word, maar ben na paar weken ook wel blij dat ik terug met mijn 2 berners alleen ben :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”