Ik kwam 's ochtends bij hem en hij lag opgerold op zijn bankje, weinig beweging.
Toen hij op wilde staan piepte hij zelfs van de pijn.
Nou, dat doet Xavi echt nooit.
Hij wilde eerst niet lopen.. daarna heel voorzichtig en alleen maar naar mij toe en tegen mij aan willen staan.
Na een tijdje wat rondscharrelen in de tuin was het weer "klaar".
Hij kon weer gewoon lopen alleen bij bijvoorbeeld naar binnen gaan moet hij even de drempel op springen en dan gebruikt hij die ene poot niet/amper.
We hadden de dag ervoor nogal ruig gespeeld in de tuin dus ik dacht dat het vast een verrekt spiertje was.
Maar nu na een paar weken heeft hij er na veel beweging nog steeds last van.
Je ziet dat hij probeert de poot, bij bijvoorbeeld het in de auto springen, minder te belasten.
Met wandelen zie je het soms wel en soms niet. hij vliegt alsnog als een idioot heen en weer als ie los is.
Als ik gewoon met hem wandel en speel (das dan een uur per dag ongeveer) dan heeft hij er veel minder last van.
Dan zie je het alleen bij bijvoorbeeld het in de auto springen.
Maar nu heeft hij bij ex laatst veel gelopen (als in dagen met 10 km in totaal) en nu zie je dat hij extra last heeft.
Hij heeft dan duidelijk pijn of is erg stijf of zo.. je ziet het dan ook aan de manier waarop hij ligt en opstaat.
Ik mag alles aan die poot en heup voelen, ook drukken/knijpen. Hij geeft geen reactie.
Ik weet dat ik er uiteraard mee naar de dierenarts(waar ik overigens nooit veel vertrouwen in heb, maar goed) moet.. maar om hem weer plat te laten spuiten voor een foto.. daar zie ik zo tegenop.
Misschien herkend iemand hier iets in of hebben jullie tips wat te doen.
Ook als ik bijvoorbeeld naar de DA ga.. tips van waar rekening mee te houden zodat ik niet afgescheept wordt met alleen pijnstilling en een dure rekening.. zoals gewoonlijk.