Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schapenboer in Duitsland neemt kangal honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kangalfan
Zeer actief

Schapenboer in Duitsland neemt kangal honden

Ongelezen bericht door kangalfan »

De wolf zorgt ook in Duitsland voor problemen. Een aantal Duitse schapenboeren hebben besloten kangal honden te nemen. Zie de video hieronder. Rond 08:50 ontstaat er een dominantie strijd tussen twee teefjes. De boeren zegt dat dit normaal is en dat de rangorde moet worden bepaald en laat ze hun gang gaan. Echter, geen van de kangals wil de dominantie van de ander erkennen. Er ontstaat eem hevig gevecht. De boerin grijpt in maar het lukt haar niet de honden uit elkaar te halen. Ze roept de hulp in van het camerateam. Wat als het camerateam er niet was geweest? Was het wel slim van haar om niet gelijk in te grijpen? Is het normaal om honden vrij te laten in het bepalen van de rangorde?

dagmar88
Zeer actief

Re: Schapenboer in Duitsland neemt kangal honden

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Het was misschien niet het beste moment, een zeer dominante jonge teef bij een oudere teef zetten net op het moment dat die loops is.
Teven kunnen verschrikkelijk knokken. Ik vind dit nog wel meevallen hoor. Ze proberen op weinig zachtaardige wijze de rangorde te bepalen, maar een gevecht van leven op dood is het niet.
Zie je ook aan de schade, wat krassen en gaatjes.

De boerin zegt het zelf toch al, dat ze het laat gaan tenzij het te intens wordt. Dat wanneer ze ze meteen uit elkaar haalt, ze later nog een appeltje met elkaar te schillen hebben en veel heftiger vechten.
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

dagmar88 schreef:Het was misschien niet het beste moment, een zeer dominante jonge teef bij een oudere teef zetten net op het moment dat die loops is.
Teven kunnen verschrikkelijk knokken. Ik vind dit nog wel meevallen hoor. Ze proberen op weinig zachtaardige wijze de rangorde te bepalen, maar een gevecht van leven op dood is het niet.
Zie je ook aan de schade, wat krassen en gaatjes.

De boerin zegt het zelf toch al, dat ze het laat gaan tenzij het te intens wordt. Dat wanneer ze ze meteen uit elkaar haalt, ze later nog een appeltje met elkaar te schillen hebben en veel heftiger vechten.
Dus je vindt haar besluit wel verstandig? Als het camerateam er niet was geweest had ze een groot probleem. Verderop worden puppies met schrikdraad geintroduceerd. Dat vind ik wel zielig.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik vond het schrikdraad moment zieliger :ugh:
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Heb filmpjes gezien dat een roedel wolven kangals gewoon opeten en dus zien als prooi

Verder zijn Kangals een ras wat ik niet bij iedere boer neer zou zetten zonder genoeg ervaring en honden kennis kunnen ook nog wel eens overbeschermend uit de hoek komen naar vreemden met gevolgen , het filmpje 2 teven bij elkaar kan wel eens hele grote problemen opleveren dat ze elkaar naaar het leven staan die boerin had deze honden uit elkaar moeten halen en niet meer bij elkaar zetten en rang orde uit laten vechten is nogal een onnozele constatering zeker bij zo,n sterk ras dit kan wel eens hele dure dierenarts kosten worden of erger.

En die pups bij dat hek met stroom nog zoiets onnozel ... :oohja:

Een Kangal of een Caucasian shepherd noem ze maar op ,wil niet zeggen dat ze automatisch ook zullen verdedigen dat ligt puur individueel aan de kwaliteit van de hond net zo min dat elke mechelse herder ook geschikt is als politiehond.
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Ach ja, ik zou het niet zo gedaan hebben, maar ik heb ook geen schapen en kangals en heb me ook niet ingelezen in het ras etc. Het is altijd zo lekker makkelijk oordelen vanachter een toetsenbord. Uiteindelijk moeten die honden het ook zonder toezicht kunnen samen, dus je moet wel vertrouwen hebben dat dit soort problemen zichzelf oplossen denk ik. Maar de timing leek me nou niet echt handig...

Dat stukje met die pups die het schrikdraad leerden kennen ging door merg en been. Ik denk dat er vriendelijkere manieren zijn om dat te introduceren (al is het maar voorkomen dat ze zo in een hoekje terecht komen waardoor een stap weg van het ene stuk hek meteen een stap richting het andere stuk hek was).
Wonderlijk ook dat ze op de boerderij geboren zijn en pas als ze zo groot zijn voor het eerst kennis maken met schapen. Had verwacht dat die als kleine pluizebolletjes er al tussen zouden lopen. Ben benieuwd wat de reden is om dat niet te doen.

Maar, dat allemaal gezegd hebbend, vind ik het vooral heel goed dat ze zich aanpassen aan de terugkomst van de wolf en hun schapen beschermen op een natuurlijkvriendelijke manier!
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

kom op hoor. pups die in het schrikdraad lopen, doen ze maar 1x en dan nooit meer. laatst liep ook 1 va mijn tollers tegen het schrikdraad aan waar schapen lopen. ze wilde achter de schapen aan, jammer joh. nu heeft ze heilig ontzag voor de schapen.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

kangalfan schreef: Verderop worden puppies met schrikdraad geintroduceerd. Dat vind ik wel zielig.
hoe moeten ze het anders leren :19:
Rocco
Zeer actief

Hetzelfde om je puppie niet met een standje 100 te shocken van je TT ?

Zorgen dat die pups daar voorlopig niet in de buurt komen van dat schrikdraad lijkt mij?
maart
Zeer actief

dat is totaal geen vergelijk :U:

we deden het met de kalveren ook als ze de eerste keer buiten kwamen. Even een duwtje tegen de draad.
Mijn pups hebben ook al allemaal tegen weidedraad gelopen.

het is schrikdraad, geen electrische stoel.
Rocco
Zeer actief

Er zit nog wel eens verschil in voltage weet ik uit ervaring (niet van de stoel) :o
maart
Zeer actief

te zien aan de reacties van de pups valt het allemaal reuze mee.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

ellen en de birmanen schreef:kom op hoor. pups die in het schrikdraad lopen, doen ze maar 1x en dan nooit meer. laatst liep ook 1 va mijn tollers tegen het schrikdraad aan waar schapen lopen. ze wilde achter de schapen aan, jammer joh. nu heeft ze heilig ontzag voor de schapen.
Nou, Anne is in Oostenrijk drie keer achter elkaar het schrikdraad in gelopen, ze schrok van Tanja die begon te gillen toen ze het schrikdraad raakte, Anne schrok daar zo erg van dat ze terug liep en ook tegen het schrikdraad aan liep, en toen van de schrik nog een keer en nog een keer, gillen dat ze deed, we konden haar toen gelijk niet meer door de hekjes heen krijgen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Rocco
Zeer actief

Mwahahhaha wat je noemt........ gaat er toch 1 aardig uit zijn plaat kan zich ook aanstellen natuurlijk.
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Ze hadden op zn minst kunnen zorgen dat die pups niet in dat hoekje terecht kwamen waar een stapje weg van de ene draad een stapje richting de andere draad was. Daar leren ze niks meer van, die verwarring en schok. Ik vind het logisch dat die pups met het schrikdraad in contact worden gebracht, maar vond het zo wel heel veel voor ze. Je kan ook de tijd nemen, de pups gewoon lekker bij de schapen laten en als er eentje dom genoeg is om te proberen bij het hek te komen, komt ie vanzelf een keer schrikdraad tegen, ipv ze vlak naast dat hek zetten, lekker in dat hoekje, en daarna terwijl ze nog onder de indruk zijn van de schokken die ze kregen meteen naar die schapen toe. Je loopt we het risico dat ze nooit leren dat er schrikdraad omheen staat natuurlijk, want genoeg schaapskuddes waar geen hekje omheen staat, en daar blijven dit soort honden ook altijd gewoon bij. Maargoed, de vraag is of dat erg is, als ze maar bij de kudde blijven.

EDIT: Voor de duidelijkheid, ik denk dat die honden het prima hebben en dat dit een ongelukkig moment was, maar zeker niet verschrikkelijk.
Laatst gewijzigd door Agnes-en-Balou op 10 aug 2019 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”