Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorpoot ontlasten en moeilijke patiënt.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Voorpoot ontlasten en moeilijke patiënt.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou belast sinds maandag zijn voorpoot bijna niet alleen tijdens het uitlaten loopt hij er af en toe een paar passen op. Ik heb geen idee wat er is gebeurd maar ging er van uit dat hij zijn voetje heeft verzwikt. Ik wilde afwachten tot vrijdag maar het lijkt alleen maar erger te worden, hij wil niet meer eten en heeft pijn. Hij heeft naar mij gegromd toen ik hem wilde optillen om even buiten te zetten, dit zal hij niet snel doen. Ik twijfel of het wel om een verstuiking gaat en heb ondanks dat er weinig aan het pootje is te zien, de da om advies gevraagd, Balou moet vanmiddag langs komen. We schieten nu al in de stres, Balou is een zeer vervelend hondje bij de da, gromt, bijt (als hij de kans krijgt) en laat door de stres alles lopen, hij is dus geen makkelijke patiënt het word meestal een drama. Ik heb hem wat druppeltjes Bach rescue op een stukje cake gegeven, dit wilde hij wel eten en hoop er maar het beste van.
Vervelend zo'n moeilijke patiënt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Voorpoot ontlasten en moeilijke patiënt.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Diep ademhalen en jouw stress loslaten. Jouw stress gaat alleen maar averechts werken. En heel veel sterkte!
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

We zijn weer thuis, het was zoals ik al verwachtte een drama maar gelukkig heeft Balou het achter de rug. Uit angst heeft hij zijn anaalklieren geleegd zijn darmen en blaas waren al leeg. Hij gaf nergens pijn aan waardoor het niet duidelijk is waar de pijn precies zit, wel heeft hij koorts. De da dacht aan een verstuiking, Balou heeft pijnstilling met een ontstekingsremmer gekregen over een week moet het een stuk beter met hem gaan. Zo niet dan moet er onder narcose verder worden gekeken.
Afbeelding.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Antonetta schreef:We zijn weer thuis, het was zoals ik al verwachtte een drama maar gelukkig heeft Balou het achter de rug. Uit angst heeft hij zijn anaalklieren geleegd zijn darmen en blaas waren al leeg. Hij gaf nergens pijn aan waardoor het niet duidelijk is waar de pijn precies zit, wel heeft hij koorts. De da dacht aan een verstuiking, Balou heeft pijnstilling met een ontstekingsremmer gekregen over een week moet het een stuk beter met hem gaan. Zo niet dan moet er onder narcose verder worden gekeken.
Van een verstuiking krijg je geen koorts. :denken:

Hoe hoog was de temperatuur en wanneer is die gemeten?
(Bijv. net bij de DA binnen of al een tijd staan stressen vanwege onderzoek)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Het drama is gelukkig weer achter de rug.
Hebben ze goed tussen zijn tenen kunnen voelen? Als daar wat ontstoken is kan hij natuurlijk koorts krijgen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

eerst thuis maar eens temperaturen of de koorts (echt koorts of verhoging) niet van de stress komt

verstuiking zou inderdaad snel weer over moeten zijn
Bello123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bello123 »

Is het geen spierbeschadiging / bandbeschadiging?
Zelf de temperatuur meten (liefst een paar keer per dag) is wel handig, dan weet je meteen of het ook echt koorts is of niet.
Antonetta
Zeer actief

Ik had een filmpje van hoe Balou liep naar de da gestuurd maar hier was iets mis gegaan dus hij had het filmpje nog niet ontvangen toen we bij hem waren. De da belde na het zien van het filmpje dat ik Balou ook nog twee keer daags met zijn pootje in de biotex moest zetten, hij kreupelde toch erger dan de da had verwacht. Bij de da kreupelde hij minimaal en gaf nergens pijn aan. Balou zijn temperatuur zat tegen de veertig graden aan maar hij was al erg gestrest door de autorit dus stres zou er mee te maken kunnen hebben gehad. Ik vermoed dat het een verstuiking is geweest, inmiddels gaat het goed met Balou, hij kreupelt minimaal, eet en is verder ook weer zich zelf. Wel krijgt hij nog metacam dus even afwachten hoe het met hem gaat als ik hier mee stop, vandaag heeft hij het laatste gehad.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Persistence schreef:Het drama is gelukkig weer achter de rug.
Hebben ze goed tussen zijn tenen kunnen voelen? Als daar wat ontstoken is kan hij natuurlijk koorts krijgen.
De da kon alles goed bevoelen, Balou gaf nergens pijn aan.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

ranetje schreef:
Antonetta schreef:We zijn weer thuis, het was zoals ik al verwachtte een drama maar gelukkig heeft Balou het achter de rug. Uit angst heeft hij zijn anaalklieren geleegd zijn darmen en blaas waren al leeg. Hij gaf nergens pijn aan waardoor het niet duidelijk is waar de pijn precies zit, wel heeft hij koorts. De da dacht aan een verstuiking, Balou heeft pijnstilling met een ontstekingsremmer gekregen over een week moet het een stuk beter met hem gaan. Zo niet dan moet er onder narcose verder worden gekeken.
Van een verstuiking krijg je geen koorts. :denken:

Hoe hoog was de temperatuur en wanneer is die gemeten?
(Bijv. net bij de DA binnen of al een tijd staan stressen vanwege onderzoek)
De da had eigenlijk ook geen idee wat er echt aan de hand was omdat Balou nergens pijn aangaf. Door mijn verhaal dacht hij aan een verstuiking maar het kon ook een ontsteking zijn vandaar dat hij een pijnstiller met ontstekingsremmer heeft gekregen. Maar gelukkig lijkt Balou het bijna achter de rug te hebben, nu kijken hoe het gaat zonder de metacam.
Afbeelding.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”