Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Giardia behandelen en voeding

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Emilyenkiki
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Giardia behandelen en voeding

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Mijn engelse cocker Kiki is al een hele tijd aan het sukkelen met slechte ontlasting en de stoelgang en bloed was getest zonder resultaat. Voor de zekerheid toch een Panacur behandeling gegeven 2*5 dagen met een week tussen. De dierenarts schoof het af op de voeding of een allergie. Begin deze week ben ik naar een andere dierenarts gegaan en zij heeft nu een 2de stoelgang staal giardia vastgesteld. Kiki en onze andere hond Charly hebben nu voor 5 dagen Stormagyl gekregen. Zou dit voldoende zijn? Lees op internet ook over behandeling van 2*5 dagen of zelfs langere periodes.

Wil zo graag van die rottige giardia afgeraken. Lees ook dat opruimen en ontsmetten van groot belang is. Was alle hondendekens wekelijks op 60 graden maar heb wel tapijten en een stoffe bank die ik moeilijk kan wassen. Alle ontlasting ruim ik direct en zo goed mogelijk op maar met diarree is dat soms moeilijk.

Kiki krijgt nu intestinal brokken van Royal canin en rocco blikvoer. Helaas lijkt ze regelmatig buikpijn te hebben en wil dan enkel nog het blikvoer eten. Ze zou gerust een kilo of 2 mogen bijkomen staat nu iets te scherp. Kvv weigert ze helemaal voor het moment.

Ik geef al een tijdje probiotica en psyllium vezels. Kan dit blijven geven of stop ik best tijdens de antibiotica kuur?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: Giardia behandelen en voeding

Ongelezen bericht door Domor »

Rocco is in principe compleetvoer, dus eventueel kan je een tijdje alleen blikvoer geven.
Emilyenkiki
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Re: Giardia behandelen en voeding

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Domor schreef:Rocco is in principe compleetvoer, dus eventueel kan je een tijdje alleen blikvoer geven.
Bedankt Domor. Ga dat inderdaad een tijdje proberen
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”