Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nina naar Wilhelminaoord
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Nina naar Wilhelminaoord
Morgen heb ik een afspraak voor Nina bij Wilhelminaoord. Ze loopt al een poos niet rad en het wordt steeds minder. Onze eigen da had eerst metacam voorgeschreven, maar daar merkte je niet veel van. Hij stelde nu voor om foto's te maken, maar ik ga dan het liefst meteen door naar een kliniek.
Geen idee wat er aan de hand is...artrose? Afwachten maar!
Geen idee wat er aan de hand is...artrose? Afwachten maar!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Nina naar Wilhelminaoord
Ach, arme Nina, hopelijk weet je snel meer! Succes morgen 
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hopelijk wordt snel duidelijk wat er aan de hand is en is! Succes morgen.
- DeDiana
- Zeer actief
Nina komt uit Griekenland, toch? Is ze recent nog getest op Leishmania en andere mzz?
Mankheid en gewrichtsonstekingen komen veel voor bij Leish, ook als enige symptoom. Mocht ze niet meer recent zijn getest, zou ik dat voor alle zekerheid wel even doen.
Mankheid en gewrichtsonstekingen komen veel voor bij Leish, ook als enige symptoom. Mocht ze niet meer recent zijn getest, zou ik dat voor alle zekerheid wel even doen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Succes morgen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ingrid48
- Zeer actief
Dank jullie wel!
Ik herken niet echt leishmania in kreupelheid DeDiana? Wel natuurlijk als de hond verzwakt is, maar Nina is Hollands welvaren, heeft geen symptomen van korstjes, schilfers, eet als een dijker en is volgens mij gezond! Maar ik zal het zeker even navragen, dank voor de tip
Ik herken niet echt leishmania in kreupelheid DeDiana? Wel natuurlijk als de hond verzwakt is, maar Nina is Hollands welvaren, heeft geen symptomen van korstjes, schilfers, eet als een dijker en is volgens mij gezond! Maar ik zal het zeker even navragen, dank voor de tip

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Tineke
- Zeer actief
Succes morgen, hopelijk valt het mee 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
Veel mensen denken dat Leishmania zich uit in huidproblemen en algemeen ziek zijn. Dat kan, maar hoeft zeker niet. De symptomen kunnen vrij divers zijn en kreupelheid, mank lopen en gewrichtsontstekingen komen zeker bij een derde van de honden met Leish voor en best geregeld ook als enige symptoom. Ik ken aardig wat mensen die al jaren in de molen zaten van onderzoeken, foto's, fysiotherapie, etc. van wie de hond dus uiteindelijk Leishmania bleek te hebben dat de mankheid veroorzaakte. Na behandeling van de Leish was de mankheid voorbij.Ingrid48 schreef:Dank jullie wel!
Ik zou het dus zeker even laten testen, hopelijk kun je het dan gewoon uitsluiten, maar anders kun je heel lang zoeken naar een oorzaak van de klachten.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ach jeetje, kom je bij Hans Nieuwendijk?
Heel veel sterkte. Niks aan, als je zorg hebt om Nina.

- Ingrid48
- Zeer actief
Ja klopt, ik heb een afspraak met Hans Nieuwendijk!Hilly45 schreef:Ach jeetje, kom je bij Hans Nieuwendijk?
@DeDiana, dank voor je uitleg ik ga om een test vragen

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Oh, Hans is wel een kei in zijn vak. Hij heeft Sam destijds zo onwijs goed geholpen.Ingrid48 schreef:Ja klopt, ik heb een afspraak met Hans Nieuwendijk!Hilly45 schreef:Ach jeetje, kom je bij Hans Nieuwendijk?
@DeDiana, dank voor je uitleg ik ga om een test vragen

- Ingrid48
- Zeer actief
zo weer terug uit Wilhelminaoord. Er zijn foto's gemaakt van beide schouders en ellebogen en de schouders waren prima, maar bij beide ellebogen was flinke artrose te zien. Waarschijnlijk had ze al als pup problemen en is het in de loop van de tijd uitgegroeid naar artrose.
Ik heb ook meteen bloed laten afnemen om te zien of er sprake is van leishmania.
Dus nu aan 2 soorten pijnstillers en kijken of dat wat doen. Volgende week weer contact.
Nina is nu doodmoe en ligt te ronken in haar mandje
Al met al natuurlijk geen fijne conclusie, al had ik dit wel een beetje verwacht...
Ik heb ook meteen bloed laten afnemen om te zien of er sprake is van leishmania.
Dus nu aan 2 soorten pijnstillers en kijken of dat wat doen. Volgende week weer contact.
Nina is nu doodmoe en ligt te ronken in haar mandje
Al met al natuurlijk geen fijne conclusie, al had ik dit wel een beetje verwacht...

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- ceciel
- Zeer actief
Ondanks dat je het verwacht had niet fijn om bevestigd te krijgen dat je hond artrose heeft. Nu weet ik niet hoe oud Nina is en in hoeverre je verwijzing naar Hollands welvaren zich verhoudt tot haar postuur. Ik hoop dat de pijnstilling (ontstekingsremmers?) hun werk doen, misschien dat haar wat schraler houden ook nog wat kan bijdragen.
Geef Nina maar een aai over d'r slapende bolletje
- Ingrid48
- Zeer actief
klopt, ze moet ook wat afvallen! Toen ik haar kreeg woog ze 20! kilo en ik heb haar naar 13 kilo gekregen, maar stiekem is het weer opgelopen naar 15, dus er moet weer wat afceciel schreef:Ondanks dat je het verwacht had niet fijn om bevestigd te krijgen dat je hond artrose heeft. Nu weet ik niet hoe oud Nina is en in hoeverre je verwijzing naar Hollands welvaren zich verhoudt tot haar postuur. Ik hoop dat de pijnstilling (ontstekingsremmers?) hun werk doen, misschien dat haar wat schraler houden ook nog wat kan bijdragen.
Nina is bijna 9 jaar!

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- DeDiana
- Zeer actief
Hè balen, maar wel fijn dat je nu precies weet wat er speelt en ook gericht kunt kijken wat je kunt doen 
De kans dat ze ook nog eens Leish heeft lijkt me erg klein aangezien er een oorzaak is gevonden nu, maar goed dat je het toch voor de zekerheid hebt laten testen. Je kunt het maar beter wel weten als dat ook nog zou spelen.
De kans dat ze ook nog eens Leish heeft lijkt me erg klein aangezien er een oorzaak is gevonden nu, maar goed dat je het toch voor de zekerheid hebt laten testen. Je kunt het maar beter wel weten als dat ook nog zou spelen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
hopen dat er iets uitkomt dat ook behandeld kan worden, .. sterkte met afwachten, dat is niet leuk niet
- Ingrid48
- Zeer actief
dank jullie! Ik ga eerst aankijken of ze door de medicatie minder pijn heeft en dan rustig kijken naar alternatieven. Ik hoor goede verhalen over UCII en PEA. Kennen jullie dit?

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
net belde de da van Wilhelminaoord dat ze gelukkig negatief is getest op leishmania.
Alleen vond hij het jammer dat ze niet reageert op de dubbele pijnstilling en dus nog steeds kreupel loopt. Als het woensdag nog niet is verbeterd wil hij verder gaan zoeken want dan is ze waarschijnlijk niet kreupel door de artrose in haar ellebogen...
Alleen vond hij het jammer dat ze niet reageert op de dubbele pijnstilling en dus nog steeds kreupel loopt. Als het woensdag nog niet is verbeterd wil hij verder gaan zoeken want dan is ze waarschijnlijk niet kreupel door de artrose in haar ellebogen...

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
O dat is klote. Welke medicatie geef je?Ingrid48 schreef:net belde de da van Wilhelminaoord dat ze gelukkig negatief is getest op leishmania.
- DeDiana
- Zeer actief
Fijn dat je Leishmania in ieder geval kunt wegstrepen, maar balen dat ze niet reageert op de pijnstillingIngrid48 schreef:net belde de da van Wilhelminaoord dat ze gelukkig negatief is getest op leishmania.
- Ingrid48
- Zeer actief
ze krijgt nu metacam en gabapentine als pijnstillers. Mocht er woensdag nog geen reactie zijn dan denk hij richting nek en rug, maar dat zou je toch ook reactie op de pijnstillers moeten krijgen? Of er moet een pijnvrije blokkade zijn?? Ik denk maar even hardopGollum schreef:O dat is klote. Welke medicatie geef je?Ingrid48 schreef:net belde de da van Wilhelminaoord dat ze gelukkig negatief is getest op leishmania.

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een zorgen. Gaan jullie vandaag weer voor onderzoek?
- Ingrid48
- Zeer actief
vandaag hebben we telefonisch contact en ik ga er vanuit dat er verder onderzocht gaat worden...Zamunda schreef:Wat een zorgen. Gaan jullie vandaag weer voor onderzoek?

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
Net belde de da en hij stelt voor om een ct-scan van haar schouders en halswervels te laten maken om te onderzoeken of daar het euvel zit. Dus dat wordt volledige narcose en een flinke rekening
Tja, je wil toch weten wat haar mankeert zodat je kan kijken wat je er aan zou kunnen doen toch? Ze kan och ook niet zo kreupel blijven doorlopen, ze is pas 9...
Wat zouden jullie doen?
Tja, je wil toch weten wat haar mankeert zodat je kan kijken wat je er aan zou kunnen doen toch? Ze kan och ook niet zo kreupel blijven doorlopen, ze is pas 9...
Wat zouden jullie doen?

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja je wilt het weten en je bent nu toch bezig, dus, ja,.. niet heel veel keuze, die of afwachten en dan later misschien alsnog moeten ..
- Zamunda
- Zeer actief
Dat zijn geen goedkope grapjes nee. Heeft hij al genoemd waar ze aan denken? Kans dat er een operatie nodig is?Ingrid48 schreef:Net belde de da en hij stelt voor om een ct-scan van haar schouders en halswervels te laten maken om te onderzoeken of daar het euvel zit. Dus dat wordt volledige narcose en een flinke rekening![]()
Tja, je wil toch weten wat haar mankeert zodat je kan kijken wat je er aan zou kunnen doen toch? Ze kan toch ook niet zo kreupel blijven doorlopen, ze is pas 9...
Wat zouden jullie doen?
Je kunt haar inderdaad niet door laten lopen zo maar of dit de enige weg is? Ze heeft duidelijk flinke artrose (foto), maar past haar klachtenbeeld van nu daar ook bij? Dus heeft ze opstartpijn die in de loop van een wandeling/de dag wegtrekt? Meer last bij regen in de lucht? Extra last na een dag wat meer of juist minder doen?
Afgelopen week(?) heeft ze pijnstilling gekregen ivm die artrose, is er verder nog beleid ingezet? Wel dagelijks gedoseerd bewegen, maar dan rechtlijnig (en aan de lijn) dus niet los laten rommelen tenzij ze daar echt heel rustig in is (en nooit op de bank springt, sprintje trekt etc).
Als ik dacht dat het nog aan de artrose zou kunnen liggen zou ik eerst daar verder mee gaan. Dus beweging aanpassen en eventueel een andere NSAID. Twee weken doen en dan evalueren, dan kun je beter uitsluiten dat het niet aan die artrose van de ellebogen ligt (of juist wel).
Verder zou het ook nog kunnen liggen aan compensatieklachten, dus door compenseren voor die pijn in de ellebogen. Daar zou je dan voor naar een fysio/manueel therapeut oid kunnen gaan. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar las goede dingen over Aharon (dierenarts en manueel therapeut). Dat zou je mijns inziens tegelijk kunnen doen met die twee evaluatieweken, maar ook erna.
- Zamunda
- Zeer actief
Oh en warm houden van dat elleboog- en schoudergebied zou ik ook doen, in elk geval om te kijken of dat iets doet. Dus zeker als het 's nachts wat kouder is een jasje/trui aan.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gol reageerde wel direct op de gabapentine, die kreeg het ook samen met metacam. Gabapentine word ook bij epilepsie gebruikt dus ik denk dat het de prikkeloverdracht van de hersenen dempt. Gol ging er ook wat dronken van lopen. Alleen moest ik er steeds meer van geven wilde het nog effect hebben. Er was nog een menselijk medicijn wat naast metacam gebruikt kon worden alleen heb ik daar nooit meer naar gevraagd omdat Gol te snel achteruit ging en het voor mij genoeg was.Ingrid48 schreef:ze krijgt nu metacam en gabapentine als pijnstillers. Mocht er woensdag nog geen reactie zijn dan denk hij richting nek en rug, maar dat zou je toch ook reactie op de pijnstillers moeten krijgen? Of er moet een pijnvrije blokkade zijn?? Ik denk maar even hardopGollum schreef:O dat is klote. Welke medicatie geef je?Ingrid48 schreef:net belde de da van Wilhelminaoord dat ze gelukkig negatief is getest op leishmania.
- Lucia
- Zeer actief
Is ze ook al bij een fysio geweest?
Bij onze milo heeft een fysio namelijk al eens wat scheve wervels gevoeld en recht gezet.
1000 euro ben je zo kwijt. Wij met peer tenminste wel laatst. En als er geen andere opties zijn zou ik dat wellicht nog wel doen op deze leeftijd en ze is nog goed fit verder.
Bij onze milo heeft een fysio namelijk al eens wat scheve wervels gevoeld en recht gezet.
1000 euro ben je zo kwijt. Wij met peer tenminste wel laatst. En als er geen andere opties zijn zou ik dat wellicht nog wel doen op deze leeftijd en ze is nog goed fit verder.
- Ingrid48
- Zeer actief
@ Zamunda: Nina heeft artrose en ik heb inderdaad de opdracht gekregen om afgelopen week haar aan de lijn uit te laten en rustig te houden. Gezien het feit dat ze nog precies hetzelfde loopt als voorheen ondanks de flinke pijnstilling, denkt de da dat de kreupelheid niet uit de ellebogen komt. Ze is eigenlijk best heel vrolijk en 's morgens komt ze prima haar mand uit!
@ Lucia: ik ben 2 keer met haar bij de fysio geweest en die dacht dat het uit haar schouder kwam. Maar die raadde me aan om het eerst door de da te laten vaststellen.
pff, moeilijk hoor! Het klinkt mij het meest logisch in de oren dat je eerst vastgesteld moet hebben wat Nina mankeert en dan daarmee aan de slag gaan. Geen idee wat hij tegen zal komen.
Het gekke is dat Nina heel vrolijk is en soms keihard rondjes rent. Nu hou ik haar natuurlijk even rustig, maar dan zou je toch zeggen dat ze geen pijn heeft??
@ Lucia: ik ben 2 keer met haar bij de fysio geweest en die dacht dat het uit haar schouder kwam. Maar die raadde me aan om het eerst door de da te laten vaststellen.
pff, moeilijk hoor! Het klinkt mij het meest logisch in de oren dat je eerst vastgesteld moet hebben wat Nina mankeert en dan daarmee aan de slag gaan. Geen idee wat hij tegen zal komen.
Het gekke is dat Nina heel vrolijk is en soms keihard rondjes rent. Nu hou ik haar natuurlijk even rustig, maar dan zou je toch zeggen dat ze geen pijn heeft??

Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org