Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid en zwemmen
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Loopsheid en zwemmen
Hier moet vast al ergens een onderwerp over zijn maar kon het niet vinden
Anyway:
Loopsheid en zwemmen! Ik hoor weleens van mensen dat ze hun teef niet laten zwemmen tijdens de loopsheid, omdat dat ongezond zou zijn ivm bacterien uit het water die zo de baarmoeder inspoelen. Ik heb daar zelf eigenlijk nog nooit op gelet, maar ik vroeg me af of dat van die nergens op gebaseerde folklore is, of dat er een kern van waarheid inzit. En: wat doen jullie met de loopsheid? Uit het water houden of lekker laten doen?
Anyway:
Loopsheid en zwemmen! Ik hoor weleens van mensen dat ze hun teef niet laten zwemmen tijdens de loopsheid, omdat dat ongezond zou zijn ivm bacterien uit het water die zo de baarmoeder inspoelen. Ik heb daar zelf eigenlijk nog nooit op gelet, maar ik vroeg me af of dat van die nergens op gebaseerde folklore is, of dat er een kern van waarheid inzit. En: wat doen jullie met de loopsheid? Uit het water houden of lekker laten doen?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Loopsheid en zwemmen
Ik heb geen idee maar ik laat Mila eigenlijk altijd gewoon zwemmen als ze loops issbientje schreef:Hier moet vast al ergens een onderwerp over zijn maar kon het niet vinden
Anyway:
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik moedig Flora zelfs aan, ff lekker het bloed en urine (ze markeert zich suf) wegspoelen 
-
nomo
- Zeer actief
Ayla zwemt altijd, zou niet weten hoe ik die de hele loopsheid uit het water moet houden
Had het ook nog nooit gehoord, maar ben dan ook nog vrij nieuw in de wereld van de loopsheid 
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Folklore, maar wel een heel hardnekkige. Ik kan me niet zo voorstellen dat dat water zó die baarmoeder in loopt 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Neuh lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk. Dat je ze dan rechtop houdt en er een hele sloot water uitkomtMaeve schreef:Folklore, maar wel een heel hardnekkige. Ik kan me niet zo voorstellen dat dat water zó die baarmoeder in loopt
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
sbientje schreef:Neuh lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk. Dat je ze dan rechtop houdt en er een hele sloot water uitkomtMaeve schreef:Folklore, maar wel een heel hardnekkige. Ik kan me niet zo voorstellen dat dat water zó die baarmoeder in loopt
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
Net als dat praatje dat je je teef niet gelijk moet laten lopen nadat ze gedekt is. En haar even schuin naar boven moet houden met haar achterste. Hahaha.
Groetjes Gonnie.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik bij Yara ook. Ze markeert niet bizar veel, maar vooral na de loopsheid moet ze persé zwemmen van mepioenroos schreef:Ik moedig Flora zelfs aan, ff lekker het bloed en urine (ze markeert zich suf) wegspoelen

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal het eens testen binnenkortsbientje schreef:Neuh lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk. Dat je ze dan rechtop houdt en er een hele sloot water uitkomtMaeve schreef:Folklore, maar wel een heel hardnekkige. Ik kan me niet zo voorstellen dat dat water zó die baarmoeder in loopt
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Loopsheid en zwemmen
Idd had hier ooit een fokker voor een dekking met mijn reu en tien ze loskwamen gooide hij ineens de achterkant vd teef omhoog, dat MOEST anders liep t zaad er uit.....gonnie schreef:Net als dat praatje dat je je teef niet gelijk moet laten lopen nadat ze gedekt is. En haar even schuin naar boven moet houden met haar achterste. Hahaha.
Dat ik ooit zelf bij mijn teven pups heb gehad dan.....
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, ik laat Mila ook juist altijd zwemmen direct na de loopsheid om alles even goed weg te spoelen. Scheelt weer een wasbeurt en een drijfnat huis.HillieS schreef:Ik bij Yara ook. Ze markeert niet bizar veel, maar vooral na de loopsheid moet ze persé zwemmen van mepioenroos schreef:Ik moedig Flora zelfs aan, ff lekker het bloed en urine (ze markeert zich suf) wegspoelen
Maar tijdens de loopsheid mag ze dus ook zwemmen als ze daar zin in heeft.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En is daar een verband bewezen?Kells schreef:Waarom niet? Kells zwom bijna 3 jaar geleden na een dekking in een stilstaande poel. De echo toonde een BMO i.p.v. een dracht.Maeve schreef:Folklore, maar wel een heel hardnekkige. Ik kan me niet zo voorstellen dat dat water zó die baarmoeder in loopt
Die baarmoeder staat niet open. Wat wel een feit is, is dat de weerstand wat lager is.
Maar Polly zwemt nooit en die had ook een BMO in plaats van een dracht. En nou?
Ik laat mijn honden altijd zwemmen, loops of niet, gedekt of niet. Mits ze willen uiteraard.
Willemijn smeerde hem ooit, 's morgens gedekt, 's avonds nam ze de benen. Hele avond weggeweest, in een bos vol vennetjes en beekjes met goeddeels goor water.
Zeikensnat terug en vol modder. Ik wil het niet weten.
Elf pups, dat wel. En van de goede reu ook nog.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk kan dat.Nanna schreef:Ik was er, als mijn teven rondliepen met zo'n opengebarsten apenvulva, toch zuinig mee.
Niet zwemmen. Dat kan volgende week wel weer.
Als je als vrouw je billen fout afveegt kun je al een E coli in je blaas krijgen en daardoor een gillende blaasontsteking.
Waarom zou je dan geen vervelende bacteriën via de tijdelijk openstaande vulva binnen krijgen?
Maar dat gebeurt echt niet specifiek door zwemmen.
-
gonnie
- Zeer actief
crutz schreef:Idd had hier ooit een fokker voor een dekking met mijn reu en tien ze loskwamen gooide hij ineens de achterkant vd teef omhoog, dat MOEST anders liep t zaad er uit.....gonnie schreef:Net als dat praatje dat je je teef niet gelijk moet laten lopen nadat ze gedekt is. En haar even schuin naar boven moet houden met haar achterste. Hahaha.
Dat ik ooit zelf bij mijn teven pups heb gehad dan.....
ik heb weleens gehoord dat iemand zijn teef op een speciaal kussentje in de auto liet liggen na het dekken, zodat haar achterwerk omhoog lag.
Hoe worden wij mensen dan zwanger? Moeten we na de daad op onze handen gaan staan of zo? Haha.
Groetjes Gonnie.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Tien minuten met een kussen onder je kont.gonnie schreef:Hoe worden wij mensen dan zwanger? Moeten we na de daad op onze handen gaan staan of zo? Haha.
Dat was vroeger het advies.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat je dan in theorie zoals Sbientje zegt het water er uit kan laten lopenKells schreef:Waarom niet? Kells zwom bijna 3 jaar geleden na een dekking in een stilstaande poel. De echo toonde een BMO i.p.v. een dracht.Maeve schreef:Folklore, maar wel een heel hardnekkige. Ik kan me niet zo voorstellen dat dat water zó die baarmoeder in loopt
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel, jawel.Maeve schreef:Folklore, maar wel een heel hardnekkige. Ik kan me niet zo voorstellen dat dat water zó die baarmoeder in loopt
Die hond loopt vol en voor je het weet zinkt ie als een baksteen.
- DeDiana
- Zeer actief
Haha, ja, dat zeggen ze ook altijd van collies: die kunnen niet zwemmen, want zinken door hun vachtMarjoleine schreef:Jawel, jawel.Maeve schreef:Folklore, maar wel een heel hardnekkige. Ik kan me niet zo voorstellen dat dat water zó die baarmoeder in loopt
Die hond loopt vol en voor je het weet zinkt ie als een baksteen.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels