Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Medicijnen bestellen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Medicijnen bestellen
Ik heb in Putten carporal meegekregen als goedkoper alternatief voor rimadyl.
Was net even bij de DA in het dorp voor iets anders en meteen gevraagd wat hun assortiment is.
Alleen rimadyl en metacam. De rest konden ze wel bestellen maar tegen hogere prijzen als in Putten.
Nu zag ik dat je ook veel online kunt bestellen. Hebben jullie daar ervaring mee?
En via welke site?
Was net even bij de DA in het dorp voor iets anders en meteen gevraagd wat hun assortiment is.
Alleen rimadyl en metacam. De rest konden ze wel bestellen maar tegen hogere prijzen als in Putten.
Nu zag ik dat je ook veel online kunt bestellen. Hebben jullie daar ervaring mee?
En via welke site?
blablabla 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Medicijnen bestellen
Misschien niet zoeken naar een goedkoper alternatief, maar middel dat beter werkt bij pijn door artrose.Peter27 schreef:Ik heb in Putten carporal meegekregen als goedkoper alternatief voor rimadyl.
En via welke site?
En vergeet de maagbeschermer niet als je langdurig pijnstilling geeft, hoop dus dag hij die al krijgt.
-
- Zeer actief
Mij is verteld dat de werking hetzelfde is en dat het prijs verschil komt vanuit a en b merk. En dat rimadyl wat lekkerder is, maar dat maakt bij labradors weinig uit.crutz schreef:Misschien niet zoeken naar een goedkoper alternatief, maar middel dat beter werkt bij pijn door artrose.Peter27 schreef:Ik heb in Putten carporal meegekregen als goedkoper alternatief voor rimadyl.
En via welke site?
En vergeet de maagbeschermer niet als je langdurig pijnstilling geeft, hoop dus dag hij die al krijgt.
En ik ben niet op zoek naar het goedkoopste alternatief maar wel naar de goedkoopste leverancier. Uitgaande van de komende jaren op pijnstillers tikt een verschil van een paar tientjes per maand behoorlijk aan. Als ik via een webshop goedkoper kan bestellen dan is dat wat mij betreft een prima optie.
Maagbeschermers krijgt hij op dit moment niet. Ook niets over gehoord van de DA. Ik dacht dat het tegenwoordig wel meeviel met maagproblemen?? De Bordeaux dog van mijn schoonouders heeft 11 jaar rimadyl gehad zonder bijwerkingen.
Zal er toch eens naar vragen in Putten.
blablabla 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Rimadyl/carporal/metacam en anderen zijn inderdaad allemaal NSAIDsPeter27 schreef:Mij is verteld dat de werking hetzelfde is en dat het prijs verschil komt vanuit a en b merk. En dat rimadyl wat lekkerder is, maar dat maakt bij labradors weinig uit.crutz schreef:Misschien niet zoeken naar een goedkoper alternatief, maar middel dat beter werkt bij pijn door artrose.Peter27 schreef:Ik heb in Putten carporal meegekregen als goedkoper alternatief voor rimadyl.
En via welke site?
En ik ben niet op zoek naar het goedkoopste alternatief maar wel naar de goedkoopste leverancier. Uitgaande van de komende jaren op pijnstillers tikt een verschil van een paar tientjes per maand behoorlijk aan. Als ik via een webshop goedkoper kan bestellen dan is dat wat mij betreft een prima optie.
Maagbeschermers krijgt hij op dit moment niet. Ook niets over gehoord van de DA. Ik dacht dat het tegenwoordig wel meeviel met maagproblemen?? De Bordeaux dog van mijn schoonouders heeft 11 jaar rimadyl gehad zonder bijwerkingen.
Zal er toch eens naar vragen in Putten.
Mijn ervaring (al eerder genoemd overigens) na proberen en advies van de dierenarts is dat onsior of trocoxil beter werken bij pijn door artrose dan rimadyl, carporal of metacam. Ondanks dat het alle 5 NSAIDs zijn.
Mijn honden die langere tijd op NSAIDs gingen kregen wel degelijk daar een advies voor een maagbeschermer bij, deze kon ik gewoon humaan halen en hoefde niet via de dierenarts.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik geef ook trocoxil en ben daar heel tevreden over, werkt veel beter dan metacam of rimadyl
Als je online wil bestellen heb je een recept van je DA nodig, daar rekenen ze meestal zo’n €15,- voor, je kan beter andere DA’s in je buurt bellen om te vragen of hun het wel verkopen, heb ik toen ook gedaan toen mijn DA weigerde de goedkopere versie van metacam te bestellen.
Als je online wil bestellen heb je een recept van je DA nodig, daar rekenen ze meestal zo’n €15,- voor, je kan beter andere DA’s in je buurt bellen om te vragen of hun het wel verkopen, heb ik toen ook gedaan toen mijn DA weigerde de goedkopere versie van metacam te bestellen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Ja stom is dat.. denk dat ze gewoon meer verdienen op rimadyl enzo.
Wat is er zo goed aan trocoxil? De bijwerkingen zijn zo te lezen vergelijkbaar.
Wat is er zo goed aan trocoxil? De bijwerkingen zijn zo te lezen vergelijkbaar.
Lunatic schreef:Ik geef ook trocoxil en ben daar heel tevreden over, werkt veel beter dan metacam of rimadyl
blablabla 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies, je hebt een recept nodig en de dierenarts mag zelf weten wat hij/zij daarvoor rekent (en zal het in principe niet uitschrijven zonder de hond gezien te hebben, maar dat hoeft alleen de eerste keer). Dus of je dan nog goedkoper uit bent is maar de vraag.Lunatic schreef:Als je online wil bestellen heb je een recept van je DA nodig, daar rekenen ze meestal zo’n €15,- voor, je kan beter andere DA’s in je buurt bellen om te vragen of hun het wel verkopen
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Niet elke NSAID is hetzelfde hè, de één is selectiever dan de ander (op cox-1 dan wel cox-2), mede daarom verschillende (bij)werkingen.
-
- Zeer actief
Snap ik.. maar ik ga er toch vanuit dat ze in Putten een goede pil mee geven. Ze gebruiken daar vooral carporal begreep ik.
Zamunda schreef:Niet elke NSAID is hetzelfde hè, de één is selectiever dan de ander (op cox-1 dan wel cox-2), mede daarom verschillende (bij)werkingen.
blablabla 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Naast dat ze goed zijn (al zijn mijn 2 persoonlijke ervaringen anders dan de meeste ervaringen die he hoort, zeer scheve HD foto en onnodige wortelkanaalbehandeling op snijtand die er 24 uur later uitviel, trekken was een beter advies geweest) zijn veel van hun klanten ook werkhonden mensen/handelaren, dus vooral goedkoop. Dus ja dat ze dan veel carporal voorschrijven snap ik.Peter27 schreef:Snap ik.. maar ik ga er toch vanuit dat ze in Putten een goede pil mee geven. Ze gebruiken daar vooral carporal begreep ik.Zamunda schreef:Niet elke NSAID is hetzelfde hè, de één is selectiever dan de ander (op cox-1 dan wel cox-2), mede daarom verschillende (bij)werkingen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Het enige waar je vanuit kan gaan is dat ze in Putten goede ervaringen hebben met carporal, maar elke hond is anders en reageert ook anders op pijnstilling. Ik had het al eens verteld geloof ik, maar rimadyl deed helemaal niks bij Doran, terwijl metacam het wel een tijd goed deed.Peter27 schreef:Snap ik.. maar ik ga er toch vanuit dat ze in Putten een goede pil mee geven. Ze gebruiken daar vooral carporal begreep ik.Zamunda schreef:Niet elke NSAID is hetzelfde hè, de één is selectiever dan de ander (op cox-1 dan wel cox-2), mede daarom verschillende (bij)werkingen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!