Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arrrch, vlekken door Exil op wit

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

karina
Vaste gebruiker

Arrrch, vlekken door Exil op wit

Ongelezen bericht door karina »

Eh... help.
Niet echt teken-tijd nu, maar mijn honden hadden er toch nog behoorlijk wat opgepikt in de bossen dus ik wilde eens wat anders proberen qua pipetjes.
Kwam thuis met Exil.
Geen teek meer te bekennen nu, maar een dag nadat ik het goedje over mijn honden had verspreid zag ik ineens 4 smerige grijze strepen over mijn witte ruwhaar russell heen lopen.
Nou zal me dat normaal gesproken een worst zijn, maar volgende week moet ze wel naar de Winner.
Wassen wil ik liever niet, vanwege het ruwhaar wat toch ruw moet blijven.

Het lijkt een soort vettig filmpje wat dat tekenspul heeft achtergelaten. Volgens mij heb ik het met frontline en advantage nooit gehad, maar dit scheen langer te helpen tegen teken.

Iemand tips om mijn dame weer Winner-fris te krijgen zonder wassen?
~Karina~
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Daika (Anja) »

Als het echt vettig aanvoeld zou ik de plekken toch maar even wassen met afwasmiddel.
Achteraf zeer goed afspoelen. Ik denk niet dat het echt door een keer te wassen van textuur gaat veranderen.
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

op de bus staat een telefoonnummer van de klantenservice, bel die eens, misschien hebben die een oplossing
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als je wil wassen moet het nu, anders is de vacht zowiezo meer aangetast als je het een dag vantevoren moet doen omdat het niet weg is gegaan. Ik zou ook lokaal een heel erg ontvettend middel gebruiken als dreft, dan heeft de vacht nog een paar dagen om weer te herstellen. Verder nergens wassen, alleen op die vette strepen dreft doen, dat ontvet als een gek.

Maargoed, ik weet weinig van vachten dus misschien duurt het langer om weer ruw en hard te worden na het wassen :?
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

uhhhh even offtopic maar wij zijn afgelopen zomer bij jullie op de manege geweest.
Wij campeerden toen 2 weken op camping Beek en Hei......
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Op de verpakking van Frontline staat dat dit kan voorkomen en dat het met een dag of drie weer verdwijnt. En dat is ook zo bij de jongens. Misschien de verpakking lezen?
karina
Vaste gebruiker

bram en thijs schreef:Op de verpakking van Frontline staat dat dit kan voorkomen en dat het met een dag of drie weer verdwijnt. En dat is ook zo bij de jongens. Misschien de verpakking lezen?
Bij de Exil staat er niks over op helaas, had ik al gecheckt.
Ik heb Angelique van de OESjes/Dumuchi gePBt en zij dacht ook wel dat ik nu nog kon wassen en dat het dan voor de Winner wel weer goedkwam qua hardheid van de vacht.
Heb echter het idee dat de strepen inderdaad wel ietsjes minder worden dus ook wel iets de neiging om nog dagje af te wachten. Ga ik morgen eerst even daar wandelen waar ze altijd gaan zwemmen :p:
Als ik dan alsnog moet wassen en het te zacht aanvoelt naar m'n zin vrijdag spray ik er wel wat Aqua Beach-effect overheen :mrgreen:
~Karina~
karina
Vaste gebruiker

estelle schreef:uhhhh even offtopic maar wij zijn afgelopen zomer bij jullie op de manege geweest.
Wij campeerden toen 2 weken op camping Beek en Hei......
Oh ja echt? Had je de honden toen ook bij je?
Ik zat meteen te denken of ik je misschien met wandelen dan ook tegen ben gekomen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik in de zomertijd vaak verderweg er op uit ga met ze. Mensen van 'hier' zijn mijn meute wel gewend maar ik zoek in de vakantietijd toch vaak wat rustigere stukken op.
Maar wel mooi gebied hier hè? Heb je ook gereden bij ons?
~Karina~
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ikzelf heb nie gereden bij jullie, maar we hebben bij jullie een pony meegekregen voor mijn stiefdochtertje... daar hebben we een klein rondje mee gestapt richting het bos maar dat ging nie helemaal zoals het moest gaan...paard was wat gespannen.
We werden geholpen door een klein mannetje die erg druk in de weer was en die zijn handen onder het teer had zitten.... :-D

Hele mooie omgeving ja, alleen inderdaad erg druk in die periode. Veel mensen met kinderwagens die niet staan te wachten op 3 drukke honden.

Dat we bij jullie manege waren heb ik wel bordercollies gezien en een rottweiler vandaar dat er een lichtje ging branden toen ik op jouw site zat te kijken.
We hebben overigens met onze honden bij jullie 'hek/ingang' gestaan.....
karina
Vaste gebruiker

estelle schreef:We werden geholpen door een klein mannetje die erg druk in de weer was en die zijn handen onder het teer had zitten.... :-D Hele mooie omgeving ja, alleen inderdaad erg druk in die periode. Veel mensen met kinderwagens die niet staan te wachten op 3 drukke honden
Aha, die werkt bij ons ja :mrgreen: . Pff, hectische periode hoor die zomer. Je moet eigenlijk nog eens terugkomen in deze tijd of in het voorjaar, is veel leuker. Maar niet doorvertellen he? ;)
Dat we bij jullie manege waren heb ik wel bordercollies gezien en een rottweiler vandaar dat er een lichtje ging branden toen ik op jouw site zat te kijken.
We hebben overigens met onze honden bij jullie 'hek/ingang' gestaan.....
Het hek bij m'n huis (bij het kippenhok zeg maar) bedoel je? Dan zul je wel op blafconcertje getrakteerd zijn :mrgreen: In de zomer houden we de meesten daarachter anders zit iedereen er mee te klooien en daar hou ik niet van, is ook niet veilig voor ze, alleen de rottie en de oudste border lopen dan meestal op het hele terrein. Als iedereen dan weer weg is gaan we lekker naar de schapen met ze (lopen in Harskamp) of wandelen.
~Karina~
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”