Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lancashire heeler en kelpie vergelijkbaar of helemaal niet ?
Moderator: moderatorteam
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Lancashire heeler en kelpie vergelijkbaar of helemaal niet ?
Iemand een idee of deze 2 rassen wat te vergelijken zijn ? Kelpie ken ik zelf goed, heb er 1 gehad in het verleden. Een Lancashire heeler ken ik niet goed. Nog nooit 1 in het echt gezien.
Zelf vind ik ze heel erg op elkaar lijken qua uiterlijk, alleen de heeler is kleiner en heeft kortere pootjes... Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze qua karakter op elkaar kunnen lijken.
Daarom ben ik juist zo benieuwd naar het karakter van de heeler en of je ze met elkaar kan vergelijken, of wat juist het verschil is.
Zelf vind ik ze heel erg op elkaar lijken qua uiterlijk, alleen de heeler is kleiner en heeft kortere pootjes... Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze qua karakter op elkaar kunnen lijken.
Daarom ben ik juist zo benieuwd naar het karakter van de heeler en of je ze met elkaar kan vergelijken, of wat juist het verschil is.
- Charlie
- Zeer actief
Re: Lancashire heeler en kelpie vergelijkbaar of helemaal ni
Dat klinkt wel heel leuk, dat ze meer aan de baas hangen. Daar hou ik wel vanBoutje schreef: De heelers (die 2 die ik ken toch, niet representatief dus) hangen veel meer aan de baas.
Allebei hele leuke rassen, dat dan weer wel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik vind heelers een geweldig ras, het zijn echt kleine herders
en werken graag voor de baas, ik ken er 2 die behendigheid doen en dat vinden ze geweldig. Hou er rekening mee dat ze soms wat waaks zijn.

- Charlie
- Zeer actief
Dat was onze kelpie ook. Vooral als mijn man niet thuis was, dan waakte hij extraLizzie. schreef:Ik vind heelers een geweldig ras, het zijn echt kleine herdersen werken graag voor de baas, ik ken er 2 die behendigheid doen en dat vinden ze geweldig. Hou er rekening mee dat ze soms wat waaks zijn.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik ken beperkt de heeler, maar ik heb er zeker 1 op mijn verlanglijst staan 
Ik heb zelf twee australian kelpies en deze vind ik wel baasgericht, wellicht dat de working kelpies wat meer zelfstandig zijn, deze worden dan ook gefokt op het zelfstandig kunnen werken.
Ik denk dat het hondjes zijn die bijzonder goed passen in een roedel met kelpies.
Het zijn kleine werkhondjes, zeker moet niet onderschat worden dat ze wel degelijk werklust hebben waar wat mee gedaan moet worden.
Maar dat vind ik juist zo leuk aan ze :lol:

Ik heb zelf twee australian kelpies en deze vind ik wel baasgericht, wellicht dat de working kelpies wat meer zelfstandig zijn, deze worden dan ook gefokt op het zelfstandig kunnen werken.
Ik denk dat het hondjes zijn die bijzonder goed passen in een roedel met kelpies.
Het zijn kleine werkhondjes, zeker moet niet onderschat worden dat ze wel degelijk werklust hebben waar wat mee gedaan moet worden.
Maar dat vind ik juist zo leuk aan ze :lol:
- gerard k
- Actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
- Aantal honden: 2
Zo goed als alle working kelpies die ik tot nog toe heb meegemaakt zijn baas gerichtte honden, met een werk knop. Zo staan ze naast je te kroelen, zien werk doen het werk en staan weer naast je om te kroelen.kloesje schreef:Ik ken beperkt de heeler, maar ik heb er zeker 1 op mijn verlanglijst staan
Lancashire heeler lijkt me een erg leuke hond, nog nooit in het echt gezien, stond wel op ons lijstje leuke honden.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik bedoelde ook niet dat de workings niet baasgericht zijngerard k schreef:Zo goed als alle working kelpies die ik tot nog toe heb meegemaakt zijn baas gerichtte honden, met een werk knop. Zo staan ze naast je te kroelen, zien werk doen het werk en staan weer naast je om te kroelen.kloesje schreef:Ik ken beperkt de heeler, maar ik heb er zeker 1 op mijn verlanglijst staan
Lancashire heeler lijkt me een erg leuke hond, nog nooit in het echt gezien, stond wel op ons lijstje leuke honden.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Zo ken ik ze ook. Het woord 'baasgericht' kent zoveel verschillende associaties.kloesje schreef:
Ik bedoelde ook niet dat de workings niet baasgericht zijnmaar dat ze gewoon zelfstandigere werkers zijn
Mijn working kelpie is zefstandig en baasgericht tegelijk. Ze is enorm aanhankelijk, reageert bijna elektrisch en vanzelfsprekend om commando's, maar neemt ook makkelijk afstand en maakt zelfstandig beslissingen. Dat is heel goed te sturen, maar niet 'af te leren'. Zo zal ik het loeren naar paarden nooit af kunnen leren, terwijl ze 2 a 3x per week mee gaat op buitenritten en dagelijks paarden ziet. Maar ik kan het wel sturen zodat het niet vervelend wordt.
Ik vind mn kelpie totaal niet vergelijkbaar met de heelers die ik ken. Dat zijn echt hele kleine hondjes en lang niet zo atletisch. Ik vind lancashire heelers ook feller op sociaal vlak, bijna terrier-achtig.