Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke vlooienmiddel bij hond die elke dag zwemt?
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Welke vlooienmiddel bij hond die elke dag zwemt?
De hond van mijn vriendin zwemt elke dag. Ze heeft inmiddels twee soorten halsbanden geprobeerd; seresto en beaphar canishield, maar beide geven hot spots dus zijn geen optie. Tabletvorm is niet echt gewenst en druppels kan ze blijven geven. Is er nog een ander soort middel wat ze kan gebruiken?
Laatst gewijzigd door Crescent op 14 mar 2019 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Welke vlooienmiddel bij hond die elke dag zwemt?
Heeft de hond wel vlooien? Wat gebeurt er als ze niets doet, of af en toe een kam er door heen haalt?
- Crescent
- Zeer actief
Ja, de hond kan vlooien hebben en komt zo'n drie keer per week in aanraking met vlo-rijke kennels, en andere honden.ZorroMax schreef:Heeft de hond wel vlooien? Wat gebeurt er als ze niets doet, of af en toe een kam er door heen haalt?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Sowieso zou ik ikijken of dat te voorkomen is... want middelen of niet, geen enkel middel werkt 100% en vlooien.. echt.. je wilt ze niet.Crescent schreef:Ja, de hond kan vlooien hebben en komt zo'n drie keer per week in aanraking met vlo-rijke kennels, en andere honden.ZorroMax schreef:Heeft de hond wel vlooien? Wat gebeurt er als ze niets doet, of af en toe een kam er door heen haalt?
Suzanne
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wellicht helpt het iets om wat kruiden te gaan voeren? Ik heb wel goede verhalen gehoord over Billy No Mates. Zelf geen ervaring mee, behalve dat ik het een logeetje moest geven. Het ruikt in ieder geval lekker
en de honden hadden geen moeite om het te eten.
- Crescent
- Zeer actief
Niet echt, de honden waarbij hij verblijft in de kennel zijn van andere mensen.~Suzanne~ schreef:Sowieso zou ik ikijken of dat te voorkomen is... want middelen of niet, geen enkel middel werkt 100% en vlooien.. echt.. je wilt ze niet.Crescent schreef:Ja, de hond kan vlooien hebben en komt zo'n drie keer per week in aanraking met vlo-rijke kennels, en andere honden.ZorroMax schreef:Heeft de hond wel vlooien? Wat gebeurt er als ze niets doet, of af en toe een kam er door heen haalt?
Suzanne
Dankjewel voor de tip!veertje schreef:Wellicht helpt het iets om wat kruiden te gaan voeren? Ik heb wel goede verhalen gehoord over Billy No Mates. Zelf geen ervaring mee, behalve dat ik het een logeetje moest geven. Het ruikt in ieder geval lekkeren de honden hadden geen moeite om het te eten.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
~Suzanne~
- Zeer actief
okay, maar dan snap ik het niet zo goed. Je laat je hond toch niet in een kennel verblijven bij andere honden als je weet dat die vlooien hebben? En dat dan los van het feit dat ik het nogal niet zo netjes vind van die eigenaren om er niets aan te doen.
Stel dat mijn honden vlooien hebben.. dan laat ik ze toch niet in de buurt van andere honden komen, niet spelen, niet cursus niet nix? En omgekeerd laat jij dan toch de jouwe niet bij de mijne? Kijk, mocht er hier wat misgaan dan ga ik bestrijden maar dan zijn ze er nog niet zomaar vanaf. Maar dan schort ik wel alle contacten op. Je, meegemaakt helaas.
Ik vind het volstrekte flauwekul om dat op te zoeken. Er moeten alternatieven zijn voor zowel jouw kennissen als de kennels-honden van andere mensen. Dan halen die hun honden daar maar weg denk ik dan.. want DAAR zit het probleem dan. Zo komt niemand er ooit vanaf
Suzanne
Stel dat mijn honden vlooien hebben.. dan laat ik ze toch niet in de buurt van andere honden komen, niet spelen, niet cursus niet nix? En omgekeerd laat jij dan toch de jouwe niet bij de mijne? Kijk, mocht er hier wat misgaan dan ga ik bestrijden maar dan zijn ze er nog niet zomaar vanaf. Maar dan schort ik wel alle contacten op. Je, meegemaakt helaas.
Ik vind het volstrekte flauwekul om dat op te zoeken. Er moeten alternatieven zijn voor zowel jouw kennissen als de kennels-honden van andere mensen. Dan halen die hun honden daar maar weg denk ik dan.. want DAAR zit het probleem dan. Zo komt niemand er ooit vanaf
Suzanne
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Scalibor? Hier dragen ze Seresto's en reageren daar goed op, op Scalibor heb ik eenmaal een bijwerking gezien. Maar voor een andere hond kan het andersom werken natuurlijk
Ik denk dat een band toch het best werkt bij zwemmende honden.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik dacht dat Scalibor niet geschikt was voor honden die veel zwemmen?Maeve schreef:Scalibor? Hier dragen ze Seresto's en reageren daar goed op, op Scalibor heb ik eenmaal een bijwerking gezien. Maar voor een andere hond kan het andersom werken natuurlijkIk denk dat een band toch het best werkt bij zwemmende honden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat staat ook op de verpakking.DeDiana schreef:Ik dacht dat Scalibor niet geschikt was voor honden die veel zwemmen?Maeve schreef:Scalibor? Hier dragen ze Seresto's en reageren daar goed op, op Scalibor heb ik eenmaal een bijwerking gezien. Maar voor een andere hond kan het andersom werken natuurlijkIk denk dat een band toch het best werkt bij zwemmende honden.
Niet omdat het dan niet meer zou werken, maar schijnt niet goed te zijn voor waterleven.
Je kunt die band ook even af doen als je de hond wil laten zwemmen.
Dat deed ik ook.
Tijdens wedstrijd of wandeling af en thuis weer om.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, vanwege het waterleven. De werking vermindert er niet ernstig door in ieder geval. Hier liggen ze voornamelijk in moddersloten, dat geloof ik wel met het waterlevenDeDiana schreef:Ik dacht dat Scalibor niet geschikt was voor honden die veel zwemmen?Maeve schreef:Scalibor? Hier dragen ze Seresto's en reageren daar goed op, op Scalibor heb ik eenmaal een bijwerking gezien. Maar voor een andere hond kan het andersom werken natuurlijkIk denk dat een band toch het best werkt bij zwemmende honden.