Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben zo blij blij blij en nu weer vast vast vast.....

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ik ben zo blij blij blij en nu weer vast vast vast.....

Ongelezen bericht door Rebble »

Want ik loop los los los!

https://youtu.be/m0SKbeIIS5U

Geluid niet te hard want het waaide en ik praat :Q:
Laatst gewijzigd door Rebble op 28 apr 2019 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: Ik ben zo blij blij blij

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Oh heerlijk, wat een lol!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Rebble
Zeer actief

Ik vond dit eerst doodeng, de controle ben ik wel kwijt als ze dit doet, zeg maar :mrgreen: maar ze doet dit heel blij rondrennen altijd in een (ruime) ronde om me heen en komt als ze klaar is altijd maar me toe.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

heerlijk gezicht zo'n blije hond :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:D Lekker dier.

Ze blijft toch keurig dichtbij?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Kijk haar genieten :I:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

dagmar88 schreef::D Lekker dier.

Ja zeker nu wel :ok: maar er was niet alleen voor Charlie werk aan de winkel, ook voor mij. Ik moe(s)t haar echt leren vertrouwen en ook figuurlijk loslaten. En ze doet het echt heel netjes!
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lekker blij ei :I: .
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Hahaha, wat een lolbroek! Ze geniet er duidelijk van. Dus jij ongetwijfeld ook :E:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

super om te zien, goed gedaan :E:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Rebble schreef:

Ja zeker nu wel :ok: maar er was niet alleen voor Charlie werk aan de winkel, ook voor mij. Ik moe(s)t haar echt leren vertrouwen en ook figuurlijk loslaten. En ze doet het echt heel netjes!
Ja, dat is lastig. Naap is weg als hij merkt dat je hem niet vertrouwt en na hem acht maanden niet gezien te hebben was het toch weer even griezelig.
Rebble
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Rebble schreef:

Ja, dat is lastig. Naap is weg als hij merkt dat je hem niet vertrouwt en na hem acht maanden niet gezien te hebben was het toch weer even griezelig.
Dat kan ik me voorstellen, zeker omdat hij nog hartstikke jong is ook, je weet toch niet hoe hij zich ontwikkeld heeft in die tijd.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Idd een blij ei. Heerlijk rennen!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Lijkt me met een herplaatser ook moeilijk om dat vertrouwen te krijgen. Maar nu, hoe blij :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Super :I: en die schijnbeweging de eerste seconde is zo gaaf :cheer: :cheer:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

miriam schreef:Lijkt me met een herplaatser ook moeilijk om dat vertrouwen te krijgen. Maar nu, hoe blij :I:
Bij Izzy had ik het vrij snel maar bij Charlie heeft het even geduurd. Het zijn ook 2 totaal verschillende honden.
billy schreef:Super :I: en die schijnbeweging de eerste seconde is zo gaaf :cheer: :cheer:
Die zwabberpoot he Afbeelding Ik stond precies op haar uitgestippelde route denk ik :D
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

En net ging ze er vandoor :schrik: Ik had haar losgelaten en we liepen samen door. Ineens hoor ik een hoop gestamp en toen vloog ze naar het poeltje, daar drinkt ze graag uit. Ik had gelijk door dat ze op boevenpad was maar dwong mezelf rustig te blijven en door te lopen. En zij rende vrolijk van me weg. Het is een park op een stationsoverkapping, ze kan voor een groot deel dus maar twee kanten op nl. heen en terug. Halverwege zijn parkeerplaatsen en een steile weg met bocht het stationsdek op en af. Redelijk veilig gelukkig en op zondag erg rustig. Ze stopte keek naar me, snuffelde wat en ik gaf haar het touch commando wat vaak wel werkt ook op grotere afstand maar nu niet. Een zoek werkte ook niet, op m'n hurken iets 'interessants' zien ook niet. Al die tijd bleef ik rustig. Ze rende steeds een stuk in volle vaart en ging dan weer stilstaan en naar me kijken. Een lol dat ze had! Gelukkig koos ze ervoor om de grashelling naar beneden te nemen ipv de weg het stationspark af. De helling naar beneden komt nl. uit op het calamiteitenpad en daar staan hekken aan begin en eind. Ze liep zichzelf dus vast. Ik ben over de vangrail gestapt en ook naar beneden gelopen en een paar keer het touch commando gegeven wat ze netjes deed. Toen haar laten zitten, nog een keer touch laten doen en haar toen aangelijnd.
Toen kwam mijn man aan gefietst, die had ik gebeld, en dat vond ze enorm gezellig. Ik vond het doodeng, was bang dat ik haar niet te pakken zou krijgen voor ze van het stationsdak af was want dan zou ik niet meer weten waar ze heen zou gaan. Ik had wel gelijk door dat ze aan het draken was. Al met al heeft het maar kort geduurd misschien 5 minuten maar als ze zich niet had vastgelopen dan was ik nu nog aan het zoeken geweest denk ik. Voorlopig zit ze dus weer vast...
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rebble schreef:En net ging ze er vandoor :schrik: Ik had haar losgelaten en we liepen samen door. Ineens hoor ik een hoop gestamp en toen vloog ze naar het poeltje, daar drinkt ze graag uit. Ik had gelijk door dat ze op boevenpad was maar dwong mezelf rustig te blijven en door te lopen. En zij rende vrolijk van me weg. Het is een park op een stationsoverkapping, ze kan voor een groot deel dus maar twee kanten op nl. heen en terug. Halverwege zijn parkeerplaatsen en een steile weg met bocht het stationsdek op en af. Redelijk veilig gelukkig en op zondag erg rustig. Ze stopte keek naar me, snuffelde wat en ik gaf haar het touch commando wat vaak wel werkt ook op grotere afstand maar nu niet. Een zoek werkte ook niet, op m'n hurken iets 'interessants' zien ook niet. Al die tijd bleef ik rustig. Ze rende steeds een stuk in volle vaart en ging dan weer stilstaan en naar me kijken. Een lol dat ze had! Gelukkig koos ze ervoor om de grashelling naar beneden te nemen ipv de weg het stationspark af. De helling naar beneden komt nl. uit op het calamiteitenpad en daar staan hekken aan begin en eind. Ze liep zichzelf dus vast. Ik ben over de vangrail gestapt en ook naar beneden gelopen en een paar keer het touch commando gegeven wat ze netjes deed. Toen haar laten zitten, nog een keer touch laten doen en haar toen aangelijnd.
Toen kwam mijn man aan gefietst, die had ik gebeld, en dat vond ze enorm gezellig. Ik vond het doodeng, was bang dat ik haar niet te pakken zou krijgen voor ze van het stationsdak af was want dan zou ik niet meer weten waar ze heen zou gaan. Ik had wel gelijk door dat ze aan het draken was. Al met al heeft het maar kort geduurd misschien 5 minuten maar als ze zich niet had vastgelopen dan was ik nu nog aan het zoeken geweest denk ik. Voorlopig zit ze dus weer vast...
Ooooh eng he :schrik:
Ik heb dat met Rani ook een paar keer gehad, dan keek ze me aan en zei nog net geen 'doeiii' :schrik: :LOL:
Klotebeesten.
Rebble
Zeer actief

Re: Ik ben zo blij blij blij en nu weer vast vast vast.....

Ze is zo verschrikkelijk snel op die lange poten van d'r. Ik heb m'n man ook gelijk gebeld omdat je op de fiets toch een stuk sneller bent. Maar echt, die boeventronie van d'r!!

Heb jij Rani nu wel nog los? En zo ja, neemt ze de benen niet meer?
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

hè wat jammer nou :(:
maar ik hoop niet dat je het nu opgeeft hoor, je bent al zo ver gekomen met haar!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

lucie schreef:hè wat jammer nou :(:
maar ik hoop niet dat je het nu opgeeft hoor, je bent al zo ver gekomen met haar!
Nou ja, opgeven niet maar ik moet wel even bedenken hoe en wat. Als ze met andere honden had gespeeld moest ik ook altijd heel alert zijn en haar op tijd weer bij de les houden anders ging ze ook 'dwalen' als ze uitgespeeld was. Maar als we samen liepen ging het wel goed al moest ik als ze van het pad afging wel redelijk in de buurt zijn anders ging ze lopen rauzen en dan nam ze weer veel te veel ruimte naar mijn zin.
In huis/tuin en aangelijnd luistert ze prima maar los blijft gewoon enorm opletten.
Afbeelding
Coraline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Coraline »

:80: Zo, dat was schrikken!
Wat goed dat jij jezelf zo rustig kon houden. En natuurlijk fijn dat ze terug is!
dagmar88
Zeer actief

Charlie toch, flapdrol.
Nanna schreef:Is ze een ex-zwerver?
Dan blijft het toch vaak lastig. Hier in de buurt woont ook iemand met twee stichtinghonden uit Roemenië en hoe leuk ze ook zijn, ze kunnen nauwelijks los want gaan er gewoon vandoor :schrik:
Ik zou het gaan zoeken in een werkelijk compleet afgesloten terrein want zo te zien geniet ze wel van het loslopen :ok:
:wink: Het is nog vrij nieuw allemaal he, en ze deed het heel goed.

Die huskies samen los was geen optie (meer), daar gingen we inderdaad mee naar de speeltuin met een omheinde hectare.

Naap loopt het beste los wanneer hij de ergste energiepiek al kwijt is, algeheel weldoorvoed is en die dag nog geen eten heeft gehad.
Als proef stop ik er vooraf al wat kaas en worst in. Spuugt hij dat uit, dan kan ik het vergeten :mrgreen:
Rebble
Zeer actief

Ze is geen ex-zwerver maar ex-kettinghond. In het begin nam ze veel ruimte en maakte het haar niet uit dat ik er ook nog was. Ze liep toen niet bewust weg maar ze was gelijk op zichzelf als de lijn los ging en ging aan de wandel. Nu houdt ze contact en is het echt ondeugd maar wel ondeugd met een tikje fuck jou erin ;) Dit doet ze trouwens alleen op die plek, daar voelt ze zich zeker, veilig en is alles vertrouwd. Op andere plekken lopen we minder regelmatig en daar is ze ook gelijk meer op zichzelf als ze los is.
Er is een omheind stuk in de buurt en daar gaat ze zooooo langzaam, alles moet besnuffeld worden. Da's echt saai lopen :mrgreen:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Nanna schreef:
Rebble schreef: Er is een omheind stuk in de buurt en daar gaat ze zooooo langzaam, alles moet besnuffeld worden. Da's echt saai lopen :mrgreen:
Voor haar niet. Snuffelen is juist een basisbehoefte. Belangrijker dan dat stomme balletje gooien.
Ja snap ik maar het is ongeveer 500 meter, 10 minuten heen en terug bij elkaar maar dan loop ik er een half uur en hebben we amper contact. Ze zit dan in haar snuffelbubbel. Dat is 1 of 2x per week niet erg maar dan ben ik er wel klaar mee. Overigens vindt ze aangelijnd lopen niet vervelend gelukkig.

Balletje gooien doen we overigens allebei niet aan ;)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amoz heeft ook enigszins zo'n periode gehad. Niet zo erg als Charlie denk ik, maar wel dat hij vooral bezig was met genieten van zijn vrijheid en de wijde wereld ontdekken en minder met mij :F: Dat is bij hem weer bijgetrokken toen het nieuwtje van het loslopen er wel af was en hij ontdekte dat het eigenlijk leuker was om bij mij in de buurt te blijven. In die periode liet ik hem dus alleen los op plekken waar het geen kwaad kon als hij heel veel ruimte nam of heel erg zijn eigen weg ging en bleef zelf stug doorlopen zonder hem te roepen. Eerst een stuk met hem fietsen werkte bij hem ook goed, dan was de ergste energie eruit en had hij niet meer zo'n behoefte aan ver weg rennen.
Hopelijk kan Charlie op den duur ook een beetje een middenweg vinden :ok: En gelukkig vindt ze aangelijnd wandelen ook fijn.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Iets meenemen waar ze zo gek op is dat ze er een moord voor doet bij wijze van spreken helpt ook. Voor Jack heb ik een bal met een piepje.

Deze wordt in noodgevallen te voorschijn gehaald. En noodgevallen zijn wanneer hij een bal uit de bek van een andere hond heeft gestolen, wanneer hij naar een andere hond die hem niet op prijs stelt dreigt te gaan, wanneer hij bij groenvoorzieningmannen wil gaan kijken en ik al zie dat er een paar bang zijn, en wanneer ik die kop zie en denk "nog even en hij gaat er vandoor" :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rebble schreef:Ze is zo verschrikkelijk snel op die lange poten van d'r. Ik heb m'n man ook gelijk gebeld omdat je op de fiets toch een stuk sneller bent. Maar echt, die boeventronie van d'r!!

Ja, maar alleen op plekken waar het niet veel kwaad kan. Rani gaat gelukkig niet heel ver weg, en ze loopt niet weg om het weglopen zeg maar. Haar redenen kunnen zijn; de kolder in de kop waarbij even goed moet worden gerend; mensenstront in haar neus waardoor even goed moet worden gerold; een fazant. Gelukkig springen/ vliegen de fazanten hier meestal in een boom en kan ik Rani daar ophalen.
Niet zo leuk allemaal maar voor mij geen reden om haar nooit meer los te laten.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh die Charlie, die boeventronie zou ik wel frustrerend vinden in zo'n situatie. Achteraf zou ik er waarschijnlijk wel om moeten lachen, maar het is toch wel een lastig puntje.

dagmar88 schreef:Naap loopt het beste los wanneer hij de ergste energiepiek al kwijt is, algeheel weldoorvoed is en die dag nog geen eten heeft gehad.
Als proef stop ik er vooraf al wat kaas en worst in. Spuugt hij dat uit, dan kan ik het vergeten :mrgreen:
Haha, duidelijk :mrgreen: .
Rebble
Zeer actief

Jackira schreef:Iets meenemen waar ze zo gek op is dat ze er een moord voor doet bij wijze van spreken helpt ook. Voor Jack heb ik een bal met een piepje.

Deze wordt in noodgevallen te voorschijn gehaald. En noodgevallen zijn wanneer hij een bal uit de bek van een andere hond heeft gestolen, wanneer hij naar een andere hond die hem niet op prijs stelt dreigt te gaan, wanneer hij bij groenvoorzieningmannen wil gaan kijken en ik al zie dat er een paar bang zijn, en wanneer ik die kop zie en denk "nog even en hij gaat er vandoor" :mrgreen:
Dat heeft ze niet, ze vindt sommige dingen best leuk hoor maar tijdens het wandelen eigenlijk niks. We hebben tijdens de privélessen (die we specifiek hadden om loslopen/hier komen te leren) een aantal lessen besteed aan het ultiem interessant maken van een speeltje maar ze verliest haar interesse heel snel. Het is dus niet gelukt ;)
Gollum schreef:
Rebble schreef:Ze is zo verschrikkelijk snel op die lange poten van d'r. Ik heb m'n man ook gelijk gebeld omdat je op de fiets toch een stuk sneller bent. Maar echt, die boeventronie van d'r!!

Ja, maar alleen op plekken waar het niet veel kwaad kan. Rani gaat gelukkig niet heel ver weg, en ze loopt niet weg om het weglopen zeg maar. Haar redenen kunnen zijn; de kolder in de kop waarbij even goed moet worden gerend; mensenstront in haar neus waardoor even goed moet worden gerold; een fazant. Gelukkig springen/ vliegen de fazanten hier meestal in een boom en kan ik Rani daar ophalen.
Niet zo leuk allemaal maar voor mij geen reden om haar nooit meer los te laten.
Dat kan ik me goed voorstellen hoor, dan zou ik haar ook gewoon loslaten.
Zamunda schreef:Oh die Charlie, die boeventronie zou ik wel frustrerend vinden in zo'n situatie. Achteraf zou ik er waarschijnlijk wel om moeten lachen, maar het is toch wel een lastig puntje.
Nou dat viel wel mee, ik was zelfs wel een beetje trots dat we toch maar bereikt hadden dat ze nog wist dat ik bij haar hoorde in al haar vrijheid en wel op me wachtte :oeps: Ik ben ook nog demonstratief de andere kant op gelopen en heb heel nonchalant 'deeeze kant' geroepen maar toen rende ze ook weer gewoon verder. Ze is zo'n zachtaardig, bescheiden meisje (want ze is echt een meisje) dat ik dat donderjagen echt toe kan juichen, ik zou het voor ons allebei alleen wel fijn vinden als ze dat op andere momenten doet.
Wat ik wel had (ja, ik dacht echt rare dingen :LOL: ik bleef oprecht rustig) is dat ik mezelf op dat moment zou willen kunnen zappen en dus vanuit het niks vlak voor haar zou staan om haar even goed op haar falie te geven :engel: Dat zou wel helpen denk ik :LOL:

Het loslopen is altijd wel enorm opletten geweest, op het pad in een straal van zo'n 7-10 meter om me heen gaat het goed maar als ze gaat rennen luistert ze vaak niet. Nu liep ze een meter of 2 achter me, zij snuffelde aan een muurtje en ik liep een stukje door en whop daar ging ze. Maar als ik haar continu bij de les moet houden en haar niet kan laten rennen of gek doen en in die straal van 7 meter houden dan loopt het voor ons allebei veel relaxter als ze aangelijnd is, dan heeft ze nl. dezelfde hoeveelheid ruimte maar hijg ik niet steeds in haar nek :tongue:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”