https://youtu.be/m0SKbeIIS5U
Geluid niet te hard want het waaide en ik praat
Moderator: moderatorteam

Ja zeker nu weldagmar88 schreef:Lekker dier.
Ze blijft toch keurig dichtbij?

Ja, dat is lastig. Naap is weg als hij merkt dat je hem niet vertrouwt en na hem acht maanden niet gezien te hebben was het toch weer even griezelig.Rebble schreef:Ja zeker nu weldagmar88 schreef:Lekker dier.
Ze blijft toch keurig dichtbij?maar er was niet alleen voor Charlie werk aan de winkel, ook voor mij. Ik moe(s)t haar echt leren vertrouwen en ook figuurlijk loslaten. En ze doet het echt heel netjes!
Dat kan ik me voorstellen, zeker omdat hij nog hartstikke jong is ook, je weet toch niet hoe hij zich ontwikkeld heeft in die tijd.dagmar88 schreef:Ja, dat is lastig. Naap is weg als hij merkt dat je hem niet vertrouwt en na hem acht maanden niet gezien te hebben was het toch weer even griezelig.Rebble schreef:Ja zeker nu weldagmar88 schreef:Lekker dier.
Ze blijft toch keurig dichtbij?maar er was niet alleen voor Charlie werk aan de winkel, ook voor mij. Ik moe(s)t haar echt leren vertrouwen en ook figuurlijk loslaten. En ze doet het echt heel netjes!

Bij Izzy had ik het vrij snel maar bij Charlie heeft het even geduurd. Het zijn ook 2 totaal verschillende honden.miriam schreef:Lijkt me met een herplaatser ook moeilijk om dat vertrouwen te krijgen. Maar nu, hoe blij
Die zwabberpoot hebilly schreef:Superen die schijnbeweging de eerste seconde is zo gaaf
![]()
Ik stond precies op haar uitgestippelde route denk ik 

Ooooh eng heRebble schreef:En net ging ze er vandoorIk had haar losgelaten en we liepen samen door. Ineens hoor ik een hoop gestamp en toen vloog ze naar het poeltje, daar drinkt ze graag uit. Ik had gelijk door dat ze op boevenpad was maar dwong mezelf rustig te blijven en door te lopen. En zij rende vrolijk van me weg. Het is een park op een stationsoverkapping, ze kan voor een groot deel dus maar twee kanten op nl. heen en terug. Halverwege zijn parkeerplaatsen en een steile weg met bocht het stationsdek op en af. Redelijk veilig gelukkig en op zondag erg rustig. Ze stopte keek naar me, snuffelde wat en ik gaf haar het touch commando wat vaak wel werkt ook op grotere afstand maar nu niet. Een zoek werkte ook niet, op m'n hurken iets 'interessants' zien ook niet. Al die tijd bleef ik rustig. Ze rende steeds een stuk in volle vaart en ging dan weer stilstaan en naar me kijken. Een lol dat ze had! Gelukkig koos ze ervoor om de grashelling naar beneden te nemen ipv de weg het stationspark af. De helling naar beneden komt nl. uit op het calamiteitenpad en daar staan hekken aan begin en eind. Ze liep zichzelf dus vast. Ik ben over de vangrail gestapt en ook naar beneden gelopen en een paar keer het touch commando gegeven wat ze netjes deed. Toen haar laten zitten, nog een keer touch laten doen en haar toen aangelijnd.
Toen kwam mijn man aan gefietst, die had ik gebeld, en dat vond ze enorm gezellig. Ik vond het doodeng, was bang dat ik haar niet te pakken zou krijgen voor ze van het stationsdak af was want dan zou ik niet meer weten waar ze heen zou gaan. Ik had wel gelijk door dat ze aan het draken was. Al met al heeft het maar kort geduurd misschien 5 minuten maar als ze zich niet had vastgelopen dan was ik nu nog aan het zoeken geweest denk ik. Voorlopig zit ze dus weer vast...

Nou ja, opgeven niet maar ik moet wel even bedenken hoe en wat. Als ze met andere honden had gespeeld moest ik ook altijd heel alert zijn en haar op tijd weer bij de les houden anders ging ze ook 'dwalen' als ze uitgespeeld was. Maar als we samen liepen ging het wel goed al moest ik als ze van het pad afging wel redelijk in de buurt zijn anders ging ze lopen rauzen en dan nam ze weer veel te veel ruimte naar mijn zin.lucie schreef:hè wat jammer nou![]()
maar ik hoop niet dat je het nu opgeeft hoor, je bent al zo ver gekomen met haar!

Nanna schreef:Is ze een ex-zwerver?
Dan blijft het toch vaak lastig. Hier in de buurt woont ook iemand met twee stichtinghonden uit Roemenië en hoe leuk ze ook zijn, ze kunnen nauwelijks los want gaan er gewoon vandoor![]()
Ik zou het gaan zoeken in een werkelijk compleet afgesloten terrein want zo te zien geniet ze wel van het loslopen

Ja snap ik maar het is ongeveer 500 meter, 10 minuten heen en terug bij elkaar maar dan loop ik er een half uur en hebben we amper contact. Ze zit dan in haar snuffelbubbel. Dat is 1 of 2x per week niet erg maar dan ben ik er wel klaar mee. Overigens vindt ze aangelijnd lopen niet vervelend gelukkig.Nanna schreef:Voor haar niet. Snuffelen is juist een basisbehoefte. Belangrijker dan dat stomme balletje gooien.Rebble schreef: Er is een omheind stuk in de buurt en daar gaat ze zooooo langzaam, alles moet besnuffeld worden. Da's echt saai lopen

Ja, maar alleen op plekken waar het niet veel kwaad kan. Rani gaat gelukkig niet heel ver weg, en ze loopt niet weg om het weglopen zeg maar. Haar redenen kunnen zijn; de kolder in de kop waarbij even goed moet worden gerend; mensenstront in haar neus waardoor even goed moet worden gerold; een fazant. Gelukkig springen/ vliegen de fazanten hier meestal in een boom en kan ik Rani daar ophalen.Rebble schreef:Ze is zo verschrikkelijk snel op die lange poten van d'r. Ik heb m'n man ook gelijk gebeld omdat je op de fiets toch een stuk sneller bent. Maar echt, die boeventronie van d'r!!
Heb jij Rani nu wel nog los? En zo ja, neemt ze de benen niet meer?
Haha, duidelijkdagmar88 schreef:Naap loopt het beste los wanneer hij de ergste energiepiek al kwijt is, algeheel weldoorvoed is en die dag nog geen eten heeft gehad.
Als proef stop ik er vooraf al wat kaas en worst in. Spuugt hij dat uit, dan kan ik het vergeten
Dat heeft ze niet, ze vindt sommige dingen best leuk hoor maar tijdens het wandelen eigenlijk niks. We hebben tijdens de privélessen (die we specifiek hadden om loslopen/hier komen te leren) een aantal lessen besteed aan het ultiem interessant maken van een speeltje maar ze verliest haar interesse heel snel. Het is dus niet geluktJackira schreef:Iets meenemen waar ze zo gek op is dat ze er een moord voor doet bij wijze van spreken helpt ook. Voor Jack heb ik een bal met een piepje.
Deze wordt in noodgevallen te voorschijn gehaald. En noodgevallen zijn wanneer hij een bal uit de bek van een andere hond heeft gestolen, wanneer hij naar een andere hond die hem niet op prijs stelt dreigt te gaan, wanneer hij bij groenvoorzieningmannen wil gaan kijken en ik al zie dat er een paar bang zijn, en wanneer ik die kop zie en denk "nog even en hij gaat er vandoor"
Dat kan ik me goed voorstellen hoor, dan zou ik haar ook gewoon loslaten.Gollum schreef:Ja, maar alleen op plekken waar het niet veel kwaad kan. Rani gaat gelukkig niet heel ver weg, en ze loopt niet weg om het weglopen zeg maar. Haar redenen kunnen zijn; de kolder in de kop waarbij even goed moet worden gerend; mensenstront in haar neus waardoor even goed moet worden gerold; een fazant. Gelukkig springen/ vliegen de fazanten hier meestal in een boom en kan ik Rani daar ophalen.Rebble schreef:Ze is zo verschrikkelijk snel op die lange poten van d'r. Ik heb m'n man ook gelijk gebeld omdat je op de fiets toch een stuk sneller bent. Maar echt, die boeventronie van d'r!!
Heb jij Rani nu wel nog los? En zo ja, neemt ze de benen niet meer?
Niet zo leuk allemaal maar voor mij geen reden om haar nooit meer los te laten.
Nou dat viel wel mee, ik was zelfs wel een beetje trots dat we toch maar bereikt hadden dat ze nog wist dat ik bij haar hoorde in al haar vrijheid en wel op me wachtteZamunda schreef:Oh die Charlie, die boeventronie zou ik wel frustrerend vinden in zo'n situatie. Achteraf zou ik er waarschijnlijk wel om moeten lachen, maar het is toch wel een lastig puntje.