Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Giardia
Moderator: moderatorteam
-
Emilyenkiki
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 2
Giardia
Ik had eerder van de week al een topig geopend over de voedingsproblemen met mijn 2 honden. Hieruit kwam de suggestie dat ze wellicht vals negatief getest zijn op giardia. Ik heb contact opgenomen met een andere dierenarts en ben naar huis gestuurd met voor elk 5 dagen panacur en Hills licht verteerbare voeding. De dierenarts wil dit eerst proberen voor verdere testen te doen. Ik had graag toch eerst opnieuw ontlasting getest van 3 dagen. Of gewoon toch panacur proberen en zien of het betert? Hij raadde ook aan alles een keer goed te wassen en extra dweilen. Dien ik mijn kat ook te behandelen want lees dat katten ook drager kunnen zijn? Kat heeft geen enkele symptomen en honden kunnen niet aan de kattenbak.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Re: Giardia
Eerst laten testen
Als er geen giardia of een andere parasiet(of brillendoosjesgist) aan de orde is moet je een hond met darm problemen zeker geen 5 dagen panacur gaan geven
Dat breekt ook al het goede af
Als er geen giardia of een andere parasiet(of brillendoosjesgist) aan de orde is moet je een hond met darm problemen zeker geen 5 dagen panacur gaan geven
Dat breekt ook al het goede af
-
Persistence
- Zeer actief
Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring, maar ik kreeg panacur in combinatie met een antibiotica, metrobactin. Ik weet niet of alléén panacur zou helpen als er sprake is van giardia.
Zou ook liever eerst de test met 3 dagen ontlasting doen hoor. Of meteen de meest uitgebreide ontlastingtest laten doen zodat je ook andere wormen en parasieten kunt uitsluiten.
Zou ook liever eerst de test met 3 dagen ontlasting doen hoor. Of meteen de meest uitgebreide ontlastingtest laten doen zodat je ook andere wormen en parasieten kunt uitsluiten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Op zich kan Panacur prima helpen als het giardia is. ALS het dat is.
Dat zou ik wel willen weten.
Ik zou eerst nog een test willen.
Overigens dragen veel honden giardia en als de weerstand goed is hebben ze er vaak geen last van. Dat is precies een beetje het probleem.
Je krijgt het haast niet weg, je kan hooguit je hond genezen en dan moet ie weerstand opbouwen.
Het is een lastig probleem.
Eerst dus testen, lijkt me.
Dat zou ik wel willen weten.
Ik zou eerst nog een test willen.
Overigens dragen veel honden giardia en als de weerstand goed is hebben ze er vaak geen last van. Dat is precies een beetje het probleem.
Je krijgt het haast niet weg, je kan hooguit je hond genezen en dan moet ie weerstand opbouwen.
Het is een lastig probleem.
Eerst dus testen, lijkt me.