groetjes, nathalie
Moderator: moderatorteam
Heel leuk voor je! Ik vind het Schipperke een leuk ras. Ook om te zien, een lekker eigenwijs en pittig koppie!Chateauneuf schreef:Een tijdje geleden was ik hier op het forum hardop aan het twijfelen of ik een markiesje of een schipperke wilde als tweede hond bij onze 10-jarige sheltie. Na veel informatie inwinnen en het bezoeken van de tentoonstelling in Rotterdam, hebben we voor het schipperke gekozen. Het pittige herderhondenkarakter spreekt ons heel erg aan en past ook goed bij ons. Daar in Rotterdam ook contact gelegd met een fokker die een teefje bij zich had dat ons erg aansprak. Gisteren gebeld, dat teefje is gedekt, volgende week krijgt ze een onderzoek (echo denk ik?) of de dekking is gelukt en zo ja....dan wordt ons schipperke rond de jaarwisseling geboren. Ik ben zo blij! Dat wou ik even kwijt
groetjes, nathalie
Hoi Nel,Heel leuk voor je! Ik vind het Schipperke een leuk ras. Ook om te zien, een lekker eigenwijs en pittig koppie!
Jazeker, met staart! Schipperkesstaarten lijken wel op de staart van een keeshond. Ziet er prachtig uit. Zonder vind ik persoonlijk veel minder mooi, en gelukkig mag het couperen ook niet meer.en, het wordt dan ook een schipperke mèt staartje neem ik aan? dan zéker foto's, want dat heb ik nog niet gezien
Wel, het komt weer een stapje dichterbij. Vanmiddag ben ik door de fokster gebeld dat er afgelopen zaterdag, 3 januari, 5 puppies zijn geboren. Twee reuen en drie teven. Leuk he? Onze eerste reactie was spontaan in de auto springen en KIJKEN!!Inge O schreef:ga maar vast puppesokjes breien!![]()
Ik neem aan dat degene die 1e keus heeft de fokker is of de eigenaar van de reu en die zullen nog wel even willen wachten met hun keuze,zo jong kan je nog niet zoveel zeggen.Zelf ben ik er erg voor om gewoon te kijken welke pup klikt wederzijds.Meestal zit er wel 1 tussen waar je steeds weer naar kijkt en die ook regelmatig in je buurt is.Als je er mee wil fokken moet je natuurlijk op andere dingen letten,maar dat het klikt blijft toch het belangrijkste,het moet toch een maatje van je worden.Chateauneuf schreef: We hebben de tweede keus uit het nest. Nu dus de boeken van zolder halen, waar moeten we ook weer op letten. Het hondje dat enthousiast op ons af komt lopen? Of hebben jullie nog tips? In welk opzicht kan en moet ik rekening met Fio houden bij de keuze? Wanneer is het een goede tijd om een keuze uit het nest te maken? Is dat niet te vroeg als de hondjes nog maar 14 dagen oud zijn?
Ik hoor graag van jullie. Groetjes van een breiende Nathalie: