Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoera, mijn schipperke komt eraan!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Chateauneuf
Vaste gebruiker

Hoera, mijn schipperke komt eraan!

Ongelezen bericht door Chateauneuf »

Een tijdje geleden was ik hier op het forum hardop aan het twijfelen of ik een markiesje of een schipperke wilde als tweede hond bij onze 10-jarige sheltie. Na veel informatie inwinnen en het bezoeken van de tentoonstelling in Rotterdam, hebben we voor het schipperke gekozen. Het pittige herderhondenkarakter spreekt ons heel erg aan en past ook goed bij ons. Daar in Rotterdam ook contact gelegd met een fokker die een teefje bij zich had dat ons erg aansprak. Gisteren gebeld, dat teefje is gedekt, volgende week krijgt ze een onderzoek (echo denk ik?) of de dekking is gelukt en zo ja....dan wordt ons schipperke rond de jaarwisseling geboren. Ik ben zo blij! Dat wou ik even kwijt :-)
groetjes, nathalie
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Gefeliciteerd alvast dan! :mrgreen:
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Gefeliciteerd!!!!

Laat je straks veel fotos zien????
Ik ben zo benieuwd....Ben zelf ook wel gecharmeerd van Schipperkes....
Spannend hoor!
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Chateauneuf
Vaste gebruiker

Ja, we gaan een digitale fotocamera aanschaffen, ik ga jullie helemaal overspoelen met foto's :-)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd! Hopelijk is de teef inderdaad drachtig en heb je over een poosje een pittig Schipperke in huis!
Nel van Wijngaarden
Actief
Contacteer:

Re: Hoera, mijn schipperke komt eraan!

Ongelezen bericht door Nel van Wijngaarden »

Chateauneuf schreef:Een tijdje geleden was ik hier op het forum hardop aan het twijfelen of ik een markiesje of een schipperke wilde als tweede hond bij onze 10-jarige sheltie. Na veel informatie inwinnen en het bezoeken van de tentoonstelling in Rotterdam, hebben we voor het schipperke gekozen. Het pittige herderhondenkarakter spreekt ons heel erg aan en past ook goed bij ons. Daar in Rotterdam ook contact gelegd met een fokker die een teefje bij zich had dat ons erg aansprak. Gisteren gebeld, dat teefje is gedekt, volgende week krijgt ze een onderzoek (echo denk ik?) of de dekking is gelukt en zo ja....dan wordt ons schipperke rond de jaarwisseling geboren. Ik ben zo blij! Dat wou ik even kwijt :-)
groetjes, nathalie
Heel leuk voor je! Ik vind het Schipperke een leuk ras. Ook om te zien, een lekker eigenwijs en pittig koppie!
Groetjes
Nel :zwaai:
Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Chateauneuf
Vaste gebruiker

Heel leuk voor je! Ik vind het Schipperke een leuk ras. Ook om te zien, een lekker eigenwijs en pittig koppie!
Hoi Nel,

Leuk dat je dat zegt. Veel mensen, zo is mijn ervaring, vinden het schipperke helemaal niet zo mooi om te zien. Ik vind ze wel mooi, maar bovenal heb ik voor een schipperke gekozen vanwege het karakter; een grote hond, verpakt in een klein lichaam. Ik hoop dat ze behednigheid of flyball leuk gaat vinden.....

Groetjes, Nathalie
Chateauneuf
Vaste gebruiker

en, het wordt dan ook een schipperke mèt staartje neem ik aan? dan zéker foto's, want dat heb ik nog niet gezien
Jazeker, met staart! Schipperkesstaarten lijken wel op de staart van een keeshond. Ziet er prachtig uit. Zonder vind ik persoonlijk veel minder mooi, en gelukkig mag het couperen ook niet meer.

Hebben jullie trouwens tips voor mij om het pupje en Fio, onze 10-jarige sheltie, kennis te laten maken met elkaar? Wanneer voor het eerst, hier thuis als de pup komt of haar al eens meenemen als we het pupje in het nest gaan bekijken? Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee. Fio is onze eerste hond ooit, vandaar.
Chateauneuf
Vaste gebruiker

Inge O schreef:ga maar vast puppesokjes breien! :-D :mrgreen:
Wel, het komt weer een stapje dichterbij. Vanmiddag ben ik door de fokster gebeld dat er afgelopen zaterdag, 3 januari, 5 puppies zijn geboren. Twee reuen en drie teven. Leuk he? Onze eerste reactie was spontaan in de auto springen en KIJKEN!! :mrgreen: Maar, aangezien ze aan de andere kant van Nederland wonen, was dat niet zo praktisch. In overleg met de fokster gaan we zaterdag 17 janauri kijken, want ze zei: het zijn nu nog net molletjes. Volgende week beginnen ze een beetje met lopen enzo.

We hebben de tweede keus uit het nest. Nu dus de boeken van zolder halen, waar moeten we ook weer op letten. Het hondje dat enthousiast op ons af komt lopen? Of hebben jullie nog tips? In welk opzicht kan en moet ik rekening met Fio houden bij de keuze? Wanneer is het een goede tijd om een keuze uit het nest te maken? Is dat niet te vroeg als de hondjes nog maar 14 dagen oud zijn?

Ik hoor graag van jullie. Groetjes van een breiende Nathalie :zwaai:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Gefeliciteerd :ok: :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Chateauneuf schreef: We hebben de tweede keus uit het nest. Nu dus de boeken van zolder halen, waar moeten we ook weer op letten. Het hondje dat enthousiast op ons af komt lopen? Of hebben jullie nog tips? In welk opzicht kan en moet ik rekening met Fio houden bij de keuze? Wanneer is het een goede tijd om een keuze uit het nest te maken? Is dat niet te vroeg als de hondjes nog maar 14 dagen oud zijn?

Ik hoor graag van jullie. Groetjes van een breiende Nathalie :zwaai:
Ik neem aan dat degene die 1e keus heeft de fokker is of de eigenaar van de reu en die zullen nog wel even willen wachten met hun keuze,zo jong kan je nog niet zoveel zeggen.Zelf ben ik er erg voor om gewoon te kijken welke pup klikt wederzijds.Meestal zit er wel 1 tussen waar je steeds weer naar kijkt en die ook regelmatig in je buurt is.Als je er mee wil fokken moet je natuurlijk op andere dingen letten,maar dat het klikt blijft toch het belangrijkste,het moet toch een maatje van je worden.
Fio zal het in het begin toch wel lastig vinden zo'n pup,dat gaat vanzelf over,vooral niet ingrijpen als deze de pup beetje wil corrigeren,die zal dan snel leren wat de plaats is van de jongste en geeft ook rust in huis.
Veel plezier met deze weken van voorpret en maak je niet te druk,Fio helpt je wel.

Gr. Christa
Chateauneuf
Vaste gebruiker

Vandaag was de grote dag. Vanmorgen hebben we ons schipperkepuppy opgehaald. Aangezien het zowat twee uur rijden ver was, zijn we maar twee keer tussendoor wezen kijken. De eerste keer toen ze 2 weken oud waren en nog een keer toen ze 5 weken oud waren.
Ze zijn nu 7 weken, en vanorgen mochten we ook kiezen welke pup we wilden. Allemaal op het eerste gezicht, precies dezelfde zwarte hondjes. Wanneer je wat langer keek naar hun doen en laten, zagen we wel verschillen. Ook de fokster kon ons een en ander over het gedrag van de verschillende pups vertellen, dus uiteindelijk viel het kiezen nog wel mee. We hebben haar Norah genoemd. Onderweg keek ze nieuwsgierig vanaf mijn schoot naar buiten, plaste ze keurig in het gras bij een parkeerplaats langs de snelweg. Thuis poepte ze op de krant bij de deur (braaaaaaaaaaaaaaaaf). Keurig, maar het plassen binnen laat ze nog zo lopen. Ach het is de eerste dag. Eten doet ze graag, we hebben haar in de bench gevoerd, dus daar ging ze gelijk ook graag liggen slapen. Als we het deurtje dichtdoen gaat ze hartstochtelijk piepen.
Kennismaking met Fio ging uitstekend. Fio is tot nu toe niet jaloers, ze besnuffelen elkaar kwispelend en hoewel Norah Fio probeert uit te dagen, gaat Fio gewoon haar eigen gangetje.
Nou dat was een heel verhaal, ik ga morgen eens proberen een foto te posten! Groetjes, Nathalie
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Fotooooos!
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

yes veel foto s graag
Afbeelding
Chateauneuf
Vaste gebruiker

Heel graag plaats ik foto's, maar kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?
Groetjes van Nathalie (verliefd op mijn puppy)
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Gefeliciteerd met je puppedup!

Helaas kan ik je niet uitleggen hoe je foto´s plaatst, ben er zelf ook geen ster in helaas :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tja zal proberen uit te leggen
eerst moet je zorgen dat je foto ergens online staat
daar klik je dan met je rechtermuisknop op dan ga je naar eigenschappen
daar kopieer je de url
die zet je hier op en voor de url klik je img en achter de url img
Afbeelding
Plaats reactie