Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede voeding,geen brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

Goede voeding,geen brok

Ongelezen bericht door chuckie »

Wij zijn ons aan het orienteren op de aanschaf van een nieuwe pup.de keuze is gevallen op een ruwharige teckel.
Ik ben een groot voorstander van verse voeding,maar barf vind ik teveel gedoe.ook omdat ik zelf vegetarisch ben geef ik liever geen barf.
Kvv is prima. Welk merk zouden jullie aanraden?
Chuckie,onze vorige hond heeft in zijn eerste maanden kvv gegeten maar verdroeg het niet en gaf vaak over.hem hebben we toen op een goede brok gezet.
Mijn voorkeur is echter nog steeds verse voeding.maar ik ben met rauwvoer kvv wel bang voor bacterien enzo.
Hoe denken jullie over gestoomde maaltijden zoals bijvoorbeeld van Renske?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Goede voeding,geen brok

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik voer Renske en dergelijke beslist ook, maar dan meer op vakantie of een dagje onderweg ofzo. En voor 1 van mijn honden die bepaalde voeding slecht verdraagt. Het is GEEN vers, maar goed, het is voor mijn gevoel beter dan brok.

Wissel zoveel mogelijk merken en " smaken" af maar zorg wel dat je bij voorkeur de complete versies geeft, niet de " aanvullende" varianten.

Suzanne
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Wat ik altijd wel fijne merken vond, zijn deze :
Dinapet, Farm food fresh, Tammenga, sommige varianten van Tinlo, sommige carnibest, carnivoer (soms moest ik wel wat spiervlees erbij geven, anders kregen ze te harde ontlasting).

Naturis was ik nooit zo weg van. Het nadeel vond ik dat soms echte smurrie was ipv echt vlees. Het enige voordeel was dat ze kleine verpakkingen hadden (150 gr). Dat was net genoeg voor een dagportie voor onze dwergpoedel toentertijd.
Die kleine verpakkingen hebben ze ook wel veel keuze bij Dogmeat (200 gr)
Darf heb ik hier ook wel eens gegeven, maar dat was te vet voor onze honden. Gingen ze van overgeven.

Ik wisselde ook zo veel mogelijk merken af en zo veel mogelijk diersoorten af.

Heb ook een hond gehad, die het dan weer beter deed op gestoomd vlees. Als zij dit kreeg ipv kvv, dan verhaarde ze veel minder.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij elke hond zo gaat zijn.
Van gestoomd vlees heb ik ook wel bepaalde voorkeuren, heb toen ook heel wat geprobeerd. Deze zijn favoriet hier :
Terra pura bepaalde varianten (voor wild en paard hadden ze hier de voorkeur)
Lukullus gustico
Almo nature
Renske (sommige varianten, voorkeur : rund graanvrij en stoofpotje van wild)
Happy dog

Zo, dit waren mijn ervaringen, misschien heb je er wat aan.
Laatst gewijzigd door Charlie op 24 feb 2019 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Charlie

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb mijn teckelpups meteen nadat ik ze van de fokker haalde op kvv gezet. Ik voer verschillende merken en altijd de compleet versies aangevuld met een eitje met schil, groente dat van onze maaltijd overblijft en zo af en toe een visje of een kippendij. En als we eens een paar dagen weggaan, geef ik ze gewoon goedkope supermarktbrokjes, niks mis mee voor zo af en toe.
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Tara schreef:Het beste voer is het voer waar jouw hond het goed op doet.
Ik voer beide: brokken en KVV en mijn topatleten worden fluitend oud en zijn nooit ziek.
Inderdaad, helemaal mee eens !!!! Het beste voer is het voer waar jouw hond het goed op doet. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zo doe ik het hier ook, 's morgens krijgen ze brok en 's avonds vlees (gestoomd of kvv).
Groetjes Charlie

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik voer hoofdzakelijk kvv van darf, haaksbarf en shaweca. Maar als het me om het even beter uitkomt, voer ik ook brok (acana, orijen, fish4dogs) en/of natvoer van farmfood for fish4dogs.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
chuckie
Zeer actief

kvv vind ik uit principe de beste optie, meest natuurlijk. maar hoe zit het met bacterien? aangezien je wel rauw vlees voert.
Voor altijd in ons hart
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gewoon de normale hygiëne in acht nemen die je met alle rauw vlees in acht moet nemen, dan is er geen enkel probleem. Mits je geen immunogecompromeerd persoon in je huishouding hebt. Maar gewoon de bak afwassen na het eten, aparte bak voor het ontdooien van het vlees in de koelkast en gebruikte spullen evenals je handen wassen na afloop is in principe ruim voldoende
chuckie
Zeer actief

ok... welke kvv zijn er momenteel allemaal? aangezien het een klein hondje word zijn kleine verpakkingen fijn.
aangezien ik vegetarisch ben zou ik het liefst kvv geven in de vorm van schijfjes, zoals energique bijv. maar welke merken zijn er dan en welke zijn goed, compleet en zo natuurlijk mogelijk?

en nog een andere mogelijkheid:https://bestforyourfriend.com/producten ... jden-hond/

wat is jullie mening over dit gestoomde voer?
Voor altijd in ons hart
~Suzanne~
Zeer actief

Juist die kleine schijfjes zijn minder goed; daar zit doorgaans geen echt bot in verwerkt. Merken als Carnibest zijn beter. En ja, daar moet je dan wel ff doorheen, het is niet anders.

Gestoomd zou ik zeker af en toe geven, maar vers is gewoon het beste (in mijn optiek)

Suzanne
chuckie
Zeer actief

mee eens hoor. maar carnibest en dat soort rollen zijn denk ik al snel te grote hoeveelheden voor een kleine hond.
ik zou het liefst dagelijks ontdooien en dat dan voeren, ipv met 1 ontdooide rol 3 dagen te doen bijv. hoe doe je dat dan?
Voor altijd in ons hart
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik heb mijn dwergteckel ook heel lang carnibest gevoerd. Wat ik deed als het binnen kwam de rollen in plakken snijden en afzonderlijk in de vriezer doen dan hoef je alleen 1 plak te ontdooien en geen hele worst. Je hebt er wel even een goed mes bij nodig. Ze hadden toen ook 500gram rollen.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Toen ik nog KVV voerde deed ik hetzelfde als Joyce. Ik liet de rollen een uurtje op het aanrecht liggen, daarna kon ik er zo een flink scherp vleesmes doorheen duwen. Per portie verpakken en weer in de vriezer. Ideaal!
chuckie
Zeer actief

Voorkeur gaat op dit moment toch uit naar de kvv burgers.
Keuze bestaat dan uit energique,rodi en duck.
Wat heeft de voorkeur?

Misschien als het goed bevalt en ik wat dapperder wordt,ik alsnog over zou stappen naar een kvv worst.
Laatst gewijzigd door chuckie op 25 feb 2019 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor altijd in ons hart
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Combineer gewoon?
Ik voer gewoon vier merken door elkaar, gaat prima.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Rodi heeft ook de kip beter leven variant die wel bot bevat :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

chuckie schreef:Voorkeur gaat op dit moment toch uit naar de kvv burgers.
Keuze bestaat dan uit energique,rode en duck.
Wat heeft de voorkeur?

Misschien als het goed bevalt en ik wat dapperder wordt,ik alsnog over zou stappen naar een kvv worst.
Doe als tussenstap voor jezelf de nieuwe smaken smuldier. Dat zit in een tweedelig bakje, 2 x 175 gram.
Die smaken bevatten eenden- of kipkarkas. Prima voer.
~Suzanne~
Zeer actief

chuckie schreef:mee eens hoor. maar carnibest en dat soort rollen zijn denk ik al snel te grote hoeveelheden voor een kleine hond.
ik zou het liefst dagelijks ontdooien en dat dan voeren, ipv met 1 ontdooide rol 3 dagen te doen bijv. hoe doe je dat dan?

Ietsje laten ontdooien en in " plakken" snijden... dan weer invriezen. Kan prima.

Ik zou opteren voor een goed merk, met echt bot ;-) Het is gewoon beter...

Suzanne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb een tijdje Duck gevoerd en dat waren handige schijfjes van 100 gram, zo'n schijfje was ook snel ontdooit. Ik vond het er alleen uitzien als karton maar verder was het prima voer.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Duck heb ik hier heel lang gevoerd aan de honden. De laatste tijd vond ik het ook net karton en ze vonden het ook niet meer lekker. Carnibest heb ik ook gevoerd, vond ik wel een goede kwaliteit. Nu eten ze KIVO, maar dan wel alle soorten die er zijn. Daar heb je ook 500 gram verpakkingen van en die kun je makkelijk doorsnijden als ze bevroren zijn. Je hebt daar ook puppy varianten van. KIVO zet dacht ik wel iets sneller aan.

En ik geef ook wel brokken af en toe als Jack niet wil eten. En als beloning tijdens de wandeling geef ik smulrondjes. Dat zijn een soort nep frolics van AH merk. Helemaal gek zijn ze er op. Ik breek ze in vier stukjes.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”