Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Greyhound?
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Greyhound?
is een Greyhound een handige hond om in huis te hebben? Druk? Jagers?
Iemand ervaring? ik hoor graag!
Iemand ervaring? ik hoor graag!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Re: Greyhound?
Ik heb dan wel geen Greyhound maar een Saluki.
In huis kun je je geen makkelijkere hond voorstellen denk ik.
Zo lui als ik weet niet wat.
Ik vind Zahra sowieso een extreem makkelijke hond. Super braaf. Super lief. Super makkelijk.
Maar ik ben dan ook Chihuahua's gewend..
Die zijn echt veeeeeeel moeilijker, pittiger etc.
Alleen dat eetgedrag van de prinses.. Maar goed.
In huis kun je je geen makkelijkere hond voorstellen denk ik.

Ik vind Zahra sowieso een extreem makkelijke hond. Super braaf. Super lief. Super makkelijk.
Maar ik ben dan ook Chihuahua's gewend..

Alleen dat eetgedrag van de prinses.. Maar goed.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb een halve, gecombineerd met Saluki.
Meestal rustig in huis, en slaapt gewoon in de mand/op z'n kussen
Hij jaagt dus in het bos kan hij niet los. Onze kippen laat hij inmiddels met rust.
Ik denk zelf dat ik hem ook een kat in huis kan laten accepteren (buiten is een ander verhaal)
Archie's enige nadeel, countersurfing. Hij steelt alles wat ook maar enigszins eetbaar lijkt, en dat is wel een Lurcher/Grey/Longdog dingetjes.
Als je een herplaatser zoekt; http://www.greyhoundsinnood.nl/
Archie komt uit Ierland bij PAWS Ireland vandaan, en GINN heeft mij toen geholpen om hem naar hier te krijgen. Daarna zijn GINN en PAWS ireland een samenwerkingsverband aangegaan. Er komen regelmatig transporten van daar naar hier. De Greys/Lurchers daar hebben het ook zwaar als ex- coursers of gedumpt, bv vanuit de Traveller community.
Meestal rustig in huis, en slaapt gewoon in de mand/op z'n kussen

Hij jaagt dus in het bos kan hij niet los. Onze kippen laat hij inmiddels met rust.
Ik denk zelf dat ik hem ook een kat in huis kan laten accepteren (buiten is een ander verhaal)
Archie's enige nadeel, countersurfing. Hij steelt alles wat ook maar enigszins eetbaar lijkt, en dat is wel een Lurcher/Grey/Longdog dingetjes.
Als je een herplaatser zoekt; http://www.greyhoundsinnood.nl/
Archie komt uit Ierland bij PAWS Ireland vandaan, en GINN heeft mij toen geholpen om hem naar hier te krijgen. Daarna zijn GINN en PAWS ireland een samenwerkingsverband aangegaan. Er komen regelmatig transporten van daar naar hier. De Greys/Lurchers daar hebben het ook zwaar als ex- coursers of gedumpt, bv vanuit de Traveller community.
-
- Zeer actief
Haha wat grappig Jules. Jouw Archie klinkt echt compleet anders. Terwijl het ook een halve Saluki is.
Zahra jaagt niet, kan altijd los tenzij er andere honden zijn (die zijn eng..). Kan heel goed met eigen katten. Is bang voor katten op straat. Steelt geen eten want wil geen eten.

Zahra jaagt niet, kan altijd los tenzij er andere honden zijn (die zijn eng..). Kan heel goed met eigen katten. Is bang voor katten op straat. Steelt geen eten want wil geen eten.
-
- Zeer actief
Zahra mag wel bij Archie in de voedingsleer. Als ik het zou toestaan, zou hij de eerste obese Lurcher zijn die ik kensjm schreef:Haha wat grappig Jules. Jouw Archie klinkt echt compleet anders. Terwijl het ook een halve Saluki is.![]()

Hij is natuurlijk een mixje, plus hij is van straat geplukt. Dus welk deel nou nature Saluki of Grey is, of welk deel nurture is bij hem de grote vraag.
Maar Greys staan wel echt bekend om hun aanrechtshoppen.
- Ingrid48
- Zeer actief
klinkt goed
Vooral dat ze rustig in huis zijn en van knuffelen houden
En op de bank is totaal geen probleem
Ik zag een paar leuke bij Greyhoudfriends.nl ook een mooie Galgo, dat komt toch ook redelijk overeen met een Greyhound?

Ik zag een paar leuke bij Greyhoudfriends.nl ook een mooie Galgo, dat komt toch ook redelijk overeen met een Greyhound?

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
klinkt superNanna schreef:Ja hoor. Windhonden komen behoorlijk overeen zeker in hun respectievelijke oosterse of westerse tak.Ingrid48 schreef:klinkt goedVooral dat ze rustig in huis zijn en van knuffelen houden
En op de bank is totaal geen probleem
![]()
Ze houden van knuffelen en verwend en aanbéden worden

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Bij Greyhounds in Nood staat Phoebe, ik weet niet of je een reutje of teefje zoekt, maar ik vind haar zo knap!
http://www.greyhoundsinnood.nl/honden/phoebe
Ik ben heel benieuwd wie/wat het wordt! Hou ons op de hoogte!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Ik heb een galgo. De leukste hond van de wereld vindt zij zelf. Ze kan met de katten hier in huis, loopt los op veilige stukken. En is een drama queen; ze moet op de bank ,als de bank vol is ,gaat ze voor de bank staan piepen tot een van de honden opstaat en dan kan zij op de bank. En op bed onder het dekbed. Ik vind het een geweldige leuke makkelijke hond.
- Ingrid48
- Zeer actief
zal ik doen! Maar ik ben nog een beetje aan het oriënterenJules01 schreef:Bij Greyhounds in Nood staat Phoebe, ik weet niet of je een reutje of teefje zoekt, maar ik vind haar zo knap!

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
klinkt al een echt leuk hondje! heb je foto's?mariabel schreef:Ik heb een galgo. De leukste hond van de wereld vindt zij zelf. Ze kan met de katten hier in huis, loopt los op veilige stukken. En is een drama queen; ze moet op de bank ,als de bank vol is ,gaat ze voor de bank staan piepen tot een van de honden opstaat en dan kan zij op de bank. En op bed onder het dekbed. Ik vind het een geweldige leuke makkelijke hond.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Ik vind het knuffelen wel heel anders dan 'normale' honden. Zahra kan ons rustig een dag negeren en inééns opstaan en aandacht éisen. Omdat ze dat dan ineens verdient. Maar op haar tijd hoor. Als ze gewoon ligt te slapen kun je aaien of enthousiast doen wat je wil, boeit haar niks 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier 2 galgo's gehad en nu nog een kruising galgo/podenco.
Als Bowie er niet meer is zal er zeker weer een windhond komen, qua karakter zijn het heerlijke honden.
Samara kwam toen ze ca 7 jaar was, van angstig meisje tot een heerlijke zelfverzekerde dame , in en in goed qua karakter er zat geen kwaad in, super lief en kon na verloop van tijd los op veilig plekken, jachtinstinct zeker aanwezig maar was een kwestie van goed opletten en kijken waar ze los kon bv aan de watergrens van het strand en niet in de duinen.
Esperanza kwam toen ze ca 11 was, flink karaktertje maar ook een heerlijk dier, minder aanhankelijk aan ons persoonlijk zij vond juist alle mensen leuk maarja na weet ik hoeveel jaar asiel is dat hechtings dingetje logisch , ik vond het een heerlijke hond die overigens niet los kon ivm mega jachtdrift met dat oude lijf van haar, ook kleine hondjes was ze absoluut niet veilig mee ook niet aan de riem.
Bowie, de kruising geadopteerd als pup en zij was de lastigste maar na de eerste jaren bloed, zweet en tranen kwam het toch helemaal goed, superfijne hond , lief maar wel met karaktertje.
Zorg als je een herplaatser wilt dat je een goede stichting zoekt die heel goed de karakters weet van de dieren, als je wat tips wilt kan ik ze je sturen via pb.
Als Bowie er niet meer is zal er zeker weer een windhond komen, qua karakter zijn het heerlijke honden.
Samara kwam toen ze ca 7 jaar was, van angstig meisje tot een heerlijke zelfverzekerde dame , in en in goed qua karakter er zat geen kwaad in, super lief en kon na verloop van tijd los op veilig plekken, jachtinstinct zeker aanwezig maar was een kwestie van goed opletten en kijken waar ze los kon bv aan de watergrens van het strand en niet in de duinen.
Esperanza kwam toen ze ca 11 was, flink karaktertje maar ook een heerlijk dier, minder aanhankelijk aan ons persoonlijk zij vond juist alle mensen leuk maarja na weet ik hoeveel jaar asiel is dat hechtings dingetje logisch , ik vond het een heerlijke hond die overigens niet los kon ivm mega jachtdrift met dat oude lijf van haar, ook kleine hondjes was ze absoluut niet veilig mee ook niet aan de riem.
Bowie, de kruising geadopteerd als pup en zij was de lastigste maar na de eerste jaren bloed, zweet en tranen kwam het toch helemaal goed, superfijne hond , lief maar wel met karaktertje.
Zorg als je een herplaatser wilt dat je een goede stichting zoekt die heel goed de karakters weet van de dieren, als je wat tips wilt kan ik ze je sturen via pb.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Herkenbaar haha, Bowie gaat dan ook geluid maken als ze denkt dat wij haar niet zien... Samara kon gewoon bovenop iemand gaan zitten als ze vond dat diegene op haar plekje zat... wat ik van Samara echt geweldig vond was dat ze als ze langs de salontafel liep uit elk kopje of glas een lebber moest nemenmariabel schreef:Ik heb een galgo. De leukste hond van de wereld vindt zij zelf. Ze kan met de katten hier in huis, loopt los op veilige stukken. En is een drama queen; ze moet op de bank ,als de bank vol is ,gaat ze voor de bank staan piepen tot een van de honden opstaat en dan kan zij op de bank. En op bed onder het dekbed. Ik vind het een geweldige leuke makkelijke hond.

Ze hebben een soort van vertederende humor, zij beetje gekkig , elegant en zeer vriendelijk.
- Ingrid48
- Zeer actief
leuk de beschrijvingen te lezen. Ik stuur je een pbtjejacq1970 schreef:Hier 2 galgo's gehad en nu nog een kruising galgo/podenco.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- hewi
- Zeer actief
jacq1970 schreef:Herkenbaar haha, Bowie gaat dan ook geluid maken als ze denkt dat wij haar niet zien... Samara kon gewoon bovenop iemand gaan zitten als ze vond dat diegene op haar plekje zat... wat ik van Samara echt geweldig vond was dat ze als ze langs de salontafel liep uit elk kopje of glas een lebber moest nemenmariabel schreef:Ik heb een galgo. De leukste hond van de wereld vindt zij zelf. Ze kan met de katten hier in huis, loopt los op veilige stukken. En is een drama queen; ze moet op de bank ,als de bank vol is ,gaat ze voor de bank staan piepen tot een van de honden opstaat en dan kan zij op de bank. En op bed onder het dekbed. Ik vind het een geweldige leuke makkelijke hond.hilarisch vooral met visite
![]()
Ze hebben een soort van vertederende humor, zij beetje gekkig , elegant en zeer vriendelijk.
Alhoewel samara mij doodeng vond heeft ze er wel voor gezorgd dat ik ooit 1 wil. Zo'n oudje. Op de bank. En in bed. Ik hou wel van beetje drama

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Hier 2 Hongaarse windhonden, daar zit Grey in
. Qua karakter verschillen ze enorm van elkaar moet ik zeggen.
Lizzy is vreselijk lief, zachtaardig en gevoelig. Een wenkbrauw optrekken is genoeg om haar te corrigeren zeg maar. Ze is onafhankelijk, maar ook graag bij de roedel. Stelen doet ze alleen als ze er toevallig bij kan, maar ze gaat nooit op zoek. Verder best lui en knuffelig in huis, maar heeft altijd probleemloos en met plezier alle buitenshuis activiteiten met de herders mee gedaan. En nooit ziek of wat dan ook, op haar 15 1/2 nog steeds heel gezond
Luisteren doet ze best goed, als je maar lief vraagt en niet commandeert. Voor een snoepje doet ze alles, en vindt het geweldig leuk om truukjes te leren.
Maverick is natuurlijk ook lief, maar wel stronteigenwijs. Daar zit zo'n eigenzinnige kop op, die krijg je niets aan zijn verstand gepeuterd wat hem niet zint. Het stelen vind ik best een groot probleem. Hij is 24/7 op zoek naar iets wat eetbaar is, was of zou kunnen zijn. Als ie ooit in je tas een hoestbonbon heeft gevonden, graait ie die maanden later nog leeg om te kijken of het is aangevuld. Niet is veilig voor hem, vetbolletjes verdwijnen compleet met netje z'n waffel in. Dat ie het tot nu toe heeft overleefd mag een groot wonder heten.
Naar andere honden is hij best sociaal, maar wel dominant en zal ook uitvallen als je dat toestaat.
Hij ligt graag op de bank en wil dan graag geknuffeld worden. Maar is verder net zo actief als de herders en heeft veel beweging nodig. Goden-zij-dank kan hij prima los want zo slecht als dat ie binnen luistert, zo uitstekend luistert ie buiten
. Natuurlijk is ie wel een jager, hoewel lang niet zo sterk als Lizzy dat was. En vergis je niet: geen pure zichtjagers! Neus en oren worden net zo goed gebruikt! Maar als je goed op de signale let en zakken snoep meeneemt, zijn ze daarin wel goed te sturen. Stukken beter dan mijn Duitse herder
.
Ik zou Lizzy eerder typisch windhond noemen dan Maverick met z'n stamboom

Lizzy is vreselijk lief, zachtaardig en gevoelig. Een wenkbrauw optrekken is genoeg om haar te corrigeren zeg maar. Ze is onafhankelijk, maar ook graag bij de roedel. Stelen doet ze alleen als ze er toevallig bij kan, maar ze gaat nooit op zoek. Verder best lui en knuffelig in huis, maar heeft altijd probleemloos en met plezier alle buitenshuis activiteiten met de herders mee gedaan. En nooit ziek of wat dan ook, op haar 15 1/2 nog steeds heel gezond

Maverick is natuurlijk ook lief, maar wel stronteigenwijs. Daar zit zo'n eigenzinnige kop op, die krijg je niets aan zijn verstand gepeuterd wat hem niet zint. Het stelen vind ik best een groot probleem. Hij is 24/7 op zoek naar iets wat eetbaar is, was of zou kunnen zijn. Als ie ooit in je tas een hoestbonbon heeft gevonden, graait ie die maanden later nog leeg om te kijken of het is aangevuld. Niet is veilig voor hem, vetbolletjes verdwijnen compleet met netje z'n waffel in. Dat ie het tot nu toe heeft overleefd mag een groot wonder heten.
Naar andere honden is hij best sociaal, maar wel dominant en zal ook uitvallen als je dat toestaat.
Hij ligt graag op de bank en wil dan graag geknuffeld worden. Maar is verder net zo actief als de herders en heeft veel beweging nodig. Goden-zij-dank kan hij prima los want zo slecht als dat ie binnen luistert, zo uitstekend luistert ie buiten

Ik zou Lizzy eerder typisch windhond noemen dan Maverick met z'n stamboom

- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Hier 4 galgo's, waarvan 1 met aardig wat grey. En laat dat net de felste zijn
Heerlijke honden, het ligt de hele dag te slapen, op de bank of in hun stoelen, of op bed. Eigenlijk zijn ze alleen wakker als er wat te halen valt of als er gelopen gaat worden. Absoluut jachtinstinct. Zeer knuffelig, hoewel ik er 2 heb die het liefst in mij zouden willen kruipen en 2 die alleen willen knuffelen als het hun uitkomt. Eigen katten geen enkel probleem hier. Ga er vanuit dat ze in de winter (en herfst en lente) jassen nodig hebben. De behoefte varieert wel, ik heb er 1 die zou ook in de zomer een jas willen dragen en kan in de winter niet dik genoeg aangekleed zijn, maar ik heb er ook 1 die hartje winter genoeg heeft aan een dunne jas.
Als je er eentje wilt zonder jachtinstinct ben je afhankelijk van gastgezinnen. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn meiden (uit gastgezinnen) de eerste paar weken geen jachtinstinct lieten zien, maar daarna... Katten buiten zijn niet veilig, daarom altijd aangelijnd en alleen los op veilige plekken, zowel voor de galgo's als voor de overige dieren.
Als je nog wat meer namen van goede stichtingen wilt weten, hoor ik het wel.

Heerlijke honden, het ligt de hele dag te slapen, op de bank of in hun stoelen, of op bed. Eigenlijk zijn ze alleen wakker als er wat te halen valt of als er gelopen gaat worden. Absoluut jachtinstinct. Zeer knuffelig, hoewel ik er 2 heb die het liefst in mij zouden willen kruipen en 2 die alleen willen knuffelen als het hun uitkomt. Eigen katten geen enkel probleem hier. Ga er vanuit dat ze in de winter (en herfst en lente) jassen nodig hebben. De behoefte varieert wel, ik heb er 1 die zou ook in de zomer een jas willen dragen en kan in de winter niet dik genoeg aangekleed zijn, maar ik heb er ook 1 die hartje winter genoeg heeft aan een dunne jas.
Als je er eentje wilt zonder jachtinstinct ben je afhankelijk van gastgezinnen. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn meiden (uit gastgezinnen) de eerste paar weken geen jachtinstinct lieten zien, maar daarna... Katten buiten zijn niet veilig, daarom altijd aangelijnd en alleen los op veilige plekken, zowel voor de galgo's als voor de overige dieren.
Als je nog wat meer namen van goede stichtingen wilt weten, hoor ik het wel.

- Ingrid48
- Zeer actief
zo is Nina helaas ook...maar gelukkig heb ik over het algemeen de haas sneller in de gaten dan zijNanna schreef:Als niet jagen hoog op je verlanglijstje staat zou ik windhonden laten voor wat ze zijn. Of altijd aangelijnd houden en alleen op omheinde terreinen loslaten. Of ermee gaan coursenIngrid48 schreef: ik ben nog een beetje aan het oriënterenlief, gemakkelijk, met honden en katten kunnen is een voorwaarde. En niet teveel jagen want het barst hier momenteel van de hazen...
De droom van een windhond die netjes bij je blijft terwijl er een haas opspringt is een zeepbel die uit elkaar barst. Mijn Topsi luisterde als een tiet maar als ze een konijn zag was ze weg. Onherroepelijk.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb hier Tisbee in opvang gehad voor vier maanden, een Galgo(mix). Een schat van een hond maar ik vond het best moeilijk om echt contact met haar te krijgen. Als ze bij je kwam voor een aai dan stond ze daar heel stil van te genieten, maar ze stond dus ook helemaal stil en dan vroeg ik me af of ze het nou echt wel lekker vond. Ze was rustig in huis, kon genieten van het bankhangen maar was ook erg op zichzelf. Ik hou zelf van een wat meer expressieve hond (en meer contact) en ik kreeg te horen dat dit toch wel typisch windhondenkarakter was dus mijn conclusie was: voor mij geen windhond.
Een jaar of vier later zit ik dan tóch met een windhond
. En wat voor één
. Niet op zoek naar een windhond maar naar een vrolijke, liefst ook clowneske hond/hond met humor en liefst van maximaal een kilo of twintig. En toen kwam daar Ravi voorbij op marktplaats: ik viel meteen voor zijn guitige blik en zijn kwajongensuitstraling met dat rapperige haar van hem
. Samen met zijn omschrijving leek hij me heel erg passen bij onze roedel en bij wat ik op dat moment zocht in een hond. En hij overtreft mijn wensen: wat een heerlijke clown is het, ik moet elke dag zo vaak om hem lachen
.
Ravi is geen luie (wind)hond die je de hele dag niet ziet of hoort in huis. Hij ligt wel heerlijk uren te slapen, maar hij kan ook uren kloten met Lais (op zijn initiatief) of spullen jatten (en als de deur openstaat sleept hij de hele huisraad naar buiten en mag ik dat op mijn blote voeten gaan zoeken, want ook de klompen liggen dan ergens achterin de tuin
). Ik vind dat juist heerlijk aan hem. In de tuin wil hij ook vrijwel altijd spelen, hij is gek op apporteren, echt zo leuk
. En dan nog dat rennen... wat een genot om naar te kijken
!
Ik denk niet dat hij een typisch windhondenkarakter heeft, maar dat komt vooral omdat ik hoorde dat Tisbee dat wel had en Ravi zo'n beetje het tegenovergestelde is. Dus in hoeverre mijn idee daarover klopt weet ik niet. Wat er precies in Ravi zit weet ik ook niet, maar hij is qua bouw en beweging in elk geval op en top windhond. Ravi jaagt trouwens wel maar het is niet zijn hoofdbezigheid.
Ik kan je dus van harte een Ravi aanbevelen, wat een genot! Maar ik zie je een dergelijk karakter niet zo snel in een Galgo of Greyhound vinden denk ik.
Een jaar of vier later zit ik dan tóch met een windhond

Ravi is geen luie (wind)hond die je de hele dag niet ziet of hoort in huis. Hij ligt wel heerlijk uren te slapen, maar hij kan ook uren kloten met Lais (op zijn initiatief) of spullen jatten (en als de deur openstaat sleept hij de hele huisraad naar buiten en mag ik dat op mijn blote voeten gaan zoeken, want ook de klompen liggen dan ergens achterin de tuin

Ik denk niet dat hij een typisch windhondenkarakter heeft, maar dat komt vooral omdat ik hoorde dat Tisbee dat wel had en Ravi zo'n beetje het tegenovergestelde is. Dus in hoeverre mijn idee daarover klopt weet ik niet. Wat er precies in Ravi zit weet ik ook niet, maar hij is qua bouw en beweging in elk geval op en top windhond. Ravi jaagt trouwens wel maar het is niet zijn hoofdbezigheid.
Ik kan je dus van harte een Ravi aanbevelen, wat een genot! Maar ik zie je een dergelijk karakter niet zo snel in een Galgo of Greyhound vinden denk ik.
Nanna schreef:Op straat heb je een hoop gezeur "ze zijn wel mager hè". Dan gewoon zeggen "ja, nou jij nog" en dat is ook weer opgelost.

Hoe weet je dan dat hij half Saluki is? Ik ben wel benieuwd wat er in Ravi zit, maar heb me nog niet verdiept of je de verschillende windhondrassen er wel uit krijgt bij een dna-test.Jules01 schreef:Ik heb een halve, gecombineerd met Saluki.
Hij is natuurlijk een mixje, plus hij is van straat geplukt.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat introverte zie ik inderdaad ook best vaak bij galgo's en over het algemeen vind ik het rustige, sociale en bescheiden honden, heel zachtaardig tot ze aan het spelen of jagen gaan
Al ken ik ook wel wat meer uitbundige exemplaren, sommige die qua gedrag zelfs richting het clowneske en speelse van podenco's gaan. Die zijn, als ik de verhalen mag geloven, ook in huis heel wat stouter en meer aanwezig 
Een polderlandschap met weids uitzicht en wegrennende hazen is voor bijna elke galgo of windhond denk ik onweerstaanbaar
Ze kunnen dan lekker ver kijken en zijn er ineens vandoor als ze beweging zien.

Een polderlandschap met weids uitzicht en wegrennende hazen is voor bijna elke galgo of windhond denk ik onweerstaanbaar

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
clownesk is Maverick inderdaad ook, met z'n uitgestreken kop… en Lizzy eigenlijk niet; ik kan wel enorm om haar lachen maar ze doet het er niet om zeg maar. Dat stelen echter vind ik echt niet grappig. Hij sleept niet alleen met spullen, maar vreet echt alles op van plastic zakjes tot tennisballen.
Luie bankhangers zijn het in ieder geval niet, al kunnen ze makkelijker met een dagje minder toe dan herders.
Luie bankhangers zijn het in ieder geval niet, al kunnen ze makkelijker met een dagje minder toe dan herders.
-
- Zeer actief
Mijn oom heeft met greyhounds gefokt, uit renlijnen. Ik vond het als kind al buitengewoon prachtig om ze te zien rennen en zich nadien neer te leggen op de witte lederen zetels, speciaal voor de honden gekocht
Zodra ze uit stonden stonden ze ook echt uit. Ik vind ze binnenshuis echt veel te rustig maar dat kan voor anderen net een voordeel zijn.
Hij had een pikzwarte jonge teef, dat blijft een van de allermooiste honden die ik ooit heb gezien.

Zodra ze uit stonden stonden ze ook echt uit. Ik vind ze binnenshuis echt veel te rustig maar dat kan voor anderen net een voordeel zijn.
Hij had een pikzwarte jonge teef, dat blijft een van de allermooiste honden die ik ooit heb gezien.
- Zamunda
- Zeer actief
Introvert is het juiste woord ja.DeDiana schreef:Dat introverte zie ik inderdaad ook best vaak bij galgo's en over het algemeen vind ik het rustige, sociale en bescheiden honden, heel zachtaardig tot ze aan het spelen of jagen gaanAl ken ik ook wel wat meer uitbundige exemplaren, sommige die qua gedrag zelfs richting het clowneske en speelse van podenco's gaan. Die zijn, als ik de verhalen mag geloven, ook in huis heel wat stouter en meer aanwezig
Een polderlandschap met weids uitzicht en wegrennende hazen is voor bijna elke galgo of windhond denk ik onweerstaanbaarZe kunnen dan lekker ver kijken en zijn er ineens vandoor als ze beweging zien.
Het vervelendste lijkt me dat hij het opeet, dat doet Ravi gelukkig nietlucie schreef:clownesk is Maverick inderdaad ook, met z'n uitgestreken kop… en Lizzy eigenlijk niet; ik kan wel enorm om haar lachen maar ze doet het er niet om zeg maar. Dat stelen echter vind ik echt niet grappig. Hij sleept niet alleen met spullen, maar vreet echt alles op van plastic zakjes tot tennisballen.

Met serviesgoed vind ik het trouwens wat minder; voorheen zette ik nog weleens een bord/schoteltje op de grond zodat het afgelikt kon worden... Ravi pakt dat dus gewoon tussen zijn tanden (

Maar ik ben héél blij dat Ravi het gejatte spul niet opeet, dat lijkt me echt heel lastig zeker met een huis waarbij zo'n beetje alles één grote ruimte is.
-
- Zeer actief
Heb inderdaad een DNA test laten doen. Ik was te nieuwsgierigZamunda schreef:
Hoe weet je dan dat hij half Saluki is? Ik ben wel benieuwd wat er in Ravi zit, maar heb me nog niet verdiept of je de verschillende windhondrassen er wel uit krijgt bij een dna-test.Jules01 schreef:Ik heb een halve, gecombineerd met Saluki.
Hij is natuurlijk een mixje, plus hij is van straat geplukt.

Officieel als Lurcher gekregen, maar er is dus niks Lurcher aan Archie...
- Zamunda
- Zeer actief
Wat leuk! Kwam er echt half grey en half saluki uit of ook nog een restje andere rassen?Jules01 schreef:Heb inderdaad een DNA test laten doen. Ik was te nieuwsgierigZamunda schreef:
Hij is natuurlijk een mixje, plus hij is van straat geplukt.![]()
-
- Zeer actief
Echt half grey, half saluki. Nooit verwacht met zijn gekke haar, maar ik hou niet meer of minder van ’mZamunda schreef:Wat leuk! Kwam er echt half grey en half saluki uit of ook nog een restje andere rassen?Jules01 schreef:Heb inderdaad een DNA test laten doen. Ik was te nieuwsgierigZamunda schreef:
Hij is natuurlijk een mixje, plus hij is van straat geplukt.![]()

- Tineke
- Zeer actief
Wij hadden in het verleden regelmatig een Galgo te logeren, kon los lopen, en was een heerlijke hond. In huis rustig en buiten lekker actief en sociaal.
En wat hazen betreft, daar gaan echt heel veel honden achteraan.
Daar zou ik het niet om laten.
En wat hazen betreft, daar gaan echt heel veel honden achteraan.
Daar zou ik het niet om laten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Dat valt bij een galgo wel mee over het algemeen. Die zijn wel wat gevloek en getier gewend uit hun vorige leven, helaas. Ze kijken mij heel verdrietig aan als ze vinden dat ik hun onheus bejegen. Maar ik heb nu een Silken windhound erbij, opgegroeid bij de fokker, haar hele leven (bijna 2 jaar) in de watten gelegd geweest en dat is echt een zeer emotioneel gevoelige grote baby. Dan zijn de Galga's toch echt wereldwijzer.Cleva schreef:Wat ik veel belangrijker om je te realiseren vind is dat je een windhond niet blij maakt met een mandje in de keuken.
Die willen bij je zijn en het liefst tegen je aan liggen en als je boos doet breek je hun hart en dan heb je een diep gekwetste hond die echt niet zomaar weer even blij te maken is.
Klink lollig en dat is het ook tot je een keer vloekt als je over je hond struikelt en dat je je hond dan niet meer echt gerust kunt stellen.
Het is geen kunstje, ze zijn echt heel emotioneel aangelegd.
Maar een greyhound of een whippet is een heerlijk huisdier. Ik zou er niet al te lang over nadenken. Het zijn enige honden.
Galgo's en Greys zijn rustiger, relaxter dan Whippets over het algemeen.
Ik zou zeggen, nodig jezelf eens uit bij iemand met galgo's of greys, ga mee lopen en ervaar of ze jouw type honden zijn.

-
- Zeer actief
Hebben wij die al gezien?Galga's schreef:Dat valt bij een galgo wel mee over het algemeen. Die zijn wel wat gevloek en getier gewend uit hun vorige leven, helaas. Ze kijken mij heel verdrietig aan als ze vinden dat ik hun onheus bejegen. Maar ik heb nu een Silken windhound erbij, opgegroeid bij de fokker, haar hele leven (bijna 2 jaar) in de watten gelegd geweest en dat is echt een zeer emotioneel gevoelige grote baby. Dan zijn de Galga's toch echt wereldwijzer.Cleva schreef:Wat ik veel belangrijker om je te realiseren vind is dat je een windhond niet blij maakt met een mandje in de keuken.
Die willen bij je zijn en het liefst tegen je aan liggen en als je boos doet breek je hun hart en dan heb je een diep gekwetste hond die echt niet zomaar weer even blij te maken is.
Klink lollig en dat is het ook tot je een keer vloekt als je over je hond struikelt en dat je je hond dan niet meer echt gerust kunt stellen.
Het is geen kunstje, ze zijn echt heel emotioneel aangelegd.
Maar een greyhound of een whippet is een heerlijk huisdier. Ik zou er niet al te lang over nadenken. Het zijn enige honden.
Galgo's en Greys zijn rustiger, relaxter dan Whippets over het algemeen.
Ik zou zeggen, nodig jezelf eens uit bij iemand met galgo's of greys, ga mee lopen en ervaar of ze jouw type honden zijn.