Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Project kral 2019.. p 3 update en weer in 2020 sponsoren?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Project kral 2019.. p 3 update en weer in 2020 sponsoren?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

In dit topic zal ik de updates die ik door krijg plaatsen, tevens wat video's en foto's die ik binnen krijg, en de adoptie hondjes etc.
Veel leesplezier en iedereen die mee doet bedankt, er kan weer en hoop goeds voor gedaan worden voor de honden, voor wie niet weet waar het overgaat, zie de link hieronder.
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 1&t=328497

Goedenavond forummers,

Eindelijk dat weer een bericht en beelden uit Istanbul.

De Nederlandse vertaling volgt z.s.m.

Gr. suza

Dear Friends,

We would like to thank you so much for your generous donations to our shelter SHKD in Turkey.

Thanks to the €4000 you sent us we have repaired the fences in our shelter. As we wrote before some of our dogs has escaped last summer because our fences were damaged. Now, we fixed most of them which was a big cost for us. We have needed just 3600€ of the €4000,- to repair them.
If you would like to know the detailed costs that we paid you can see it below* We also sent the receipts to Mrs. Linda Taal.

With the remaining €400,- we bought 500 internal parasite medicines and medicated your friends in the list and also 30 puppies in shelter ( 2-3 tablets for adult dogs, 1 tablet for pups) So, we would like to thank you again to support us to complete this project.

As Mrs. Taal (suza) informed us that you will send a second 4000€ to our shelter we really feel grateful to you on behalf of your friends. With the next €4000€ we agreed with ActieZwerfhonden to complete repairs tosome of the fences that were missing last time and to buy external and internal parasites medicines as we had a dramatically big health problems (blood illnesses that fleas transfers to dogs) last summer because of fleas. 1 external parasites medicine with price-quality best balanced, is minimum 50 tl ( 9 € ) every 2 months and we have 350 dogs now in our shelter. So we really need to do it as soon as possible to prevent more illnesses and deads.

Attached you will find some video s of the fencing repair work.

Nowadays everything is fine in shelter.

As far as the dogs concerned;

This winter is doing cold and we repaired their kennels and supported inside with blankets.

We organised a veterinary check for our 4 paws guests and most of them are healthy

Our Chucky had an eye problem. Murat performed surgery and on the 12th Chucky came back to the shelter again totally cured.

Sadly enough Kotan died because of old age.

As we wrote before Bebito escaped from the shelter but still comes back for food but we just don’t get the chance to take his picture, we will continue to try.

We have 350 dogs now in shelter.

Check this dropbox link and you will see the pictures of your friends

https://www.dropbox.com/sh/fblyvbd6yg4o ... 5tTAa?dl=0

The container that we use as kitchen broke down. So, we are fixing it during these days.

We are grateful for your support. The support from generous people like you is the reason for our survival. Thank you once again for making our mission continues succesfully. We will look forward to your support in future.

Kind Regards

On behalf of SHKD board

Melisa Yuncu

* Totally fences makes 11150 TL. + beton, sand etc 4367 TL + workmanship 6900 TL + internal parasyte medicine (receipt will be send to you ) 1750 TL = 24167 TL

3980€ ( bank cut 20 € ) made 23560 TL on 28.11.2018 and we paid totally 24167 TL
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 05 nov 2019 11:09, 18 keer totaal gewijzigd.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Re: Project kral 2019.. nieuwsberichten

filmpje reparatie van het hek.

chucky die geopereerd is aan zijn oog.
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 20 mar 2019 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
suza
Actief
Mijn ras(sen): Turkse natuurrassen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door suza »

op de een of andere manier heb ik geen bericht gekregen van een nieuw bericht in project Kral, ik hoop dat de donateurs wel weten dat hier de update staat
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Bedankt voor de update :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Re: Project kral 2019.. nieuwsberichten update 24-02

Petra, een van de honden uit het bos asiel was net als een aantal anderen, ontsnapt tijdens een inval van wilde zwijnen.
Afgelopen week kwam ze weer naar het asiel terug, Helaas gaat het niet goed met petra ze blijkt een tumor te hebben die inwendig is ontstaan maar nu al uitwendig te zien is. De dierenarts wil niet opereren maar wel behandelen hoe is mij nog niet duidelijk.

Dayi heeft ook een huidziekte en is vandaag ook naar het honden hotel verhuisd. Wat een zieke en wat een zorg opeens.
Als of alles nog niet moeilijk genoeg is is degene die voer voor de honden in het bos asiel gegarandeerd had overleden en wil zijn familie de belofte niet nakomen. Er is al wel een nieuwe sponsor voor de helft van het eerdere bedrag gevonden maar dat is dus niet genoeg. Gelukkig zit er nog wat in onze voerpot maar we zullen er met zijn allen hard aan moeten trekken om alles geregeld en gefinancierd te krijgen. We hadden een aardige reserve hebben vorig jaar en het begin van dit jaar al heel veel kunnen doen maar nu moet er toch echt weer geld in de pot gaan komen

Dank zij de mensen die een hond uit het bosasiel op afstand hebben geadopteerd via het project honden zoeken vrienden hebben we 8000euro kunnen doneren. Hiermee zijn alle kapotte omheiningen gerepareerd zodat de honden. Niet meer naar onveilige gebieden kunnen ontsnappen en worden alle 350 honden tegen in en uitwendige parasieten behandeld. Een mooie stap vooruit.

Trieste berichten vanmorgen.

Kizim is in een hondenhotel omdat hij een huidziekte heeft en zijn vacht verliest en dan is het veel te koud in het bos asiel.
Daisy zit met hetzelfde probleem en zal overgebracht worden als wij de kosten op ons kunnen nemen. Het blijkt dat Dayi naar het hotel moet en niet Daisy. Dayi zit niet in het vriendenproject maar de hond kan echt niet in het asiel blijven dus betalen we toch de kosten.

Serdar heeft epilepsie en zijn huid zit onder de wonden. Hij is overgebracht naar de universiteits kliniek voor nader onderzoek. Ook een grote kosten post, maar erger nog de pijn die de honden hebben
https://www.flickr.com/photos/147126026 ... res/58Y0FQ
suza
Actief
Contacteer:

Jacq1970 bedankt voor al het post werk
Domor ben je al rond met de financiën ik ben zo benieuwd wat het geworden is.

Zitten wij hier heerlijk in de zon en snappen jullie dus niets dat de honden net gewon een koud bad in het asiel kunnen krijgen....er ligt sneeuw in Istanbul

Petra is nog steeds een moeilijk iets. Behandelen kan niet, mijn voorstel is euthanasie, de artsen zeggen ze eet, drinkt, ademt en kwispelt dus nog geen euthanasie. Ik heb ze een artikel over body language gestuurd zodat ze konden zien dat deze hond echt niet uit blijdschap kwispelt.
Soms is het best moeilijk en dan denk ik trut stop met piekeren 350 honden op zoveel kilometer afstand als je om deze gaat zitten janken kan je je werk niet meer doen, maar ja af en te ben ik net een mens.
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

suza schreef:Jacq1970 bedankt voor al het post werk
Domor ben je al rond met de financiën ik ben zo benieuwd wat het geworden is.

Zitten wij hier heerlijk in de zon en snappen jullie dus niets dat de honden net gewon een koud bad in het asiel kunnen krijgen....er ligt sneeuw in Istanbul

Petra is nog steeds een moeilijk iets. Behandelen kan niet, mijn voorstel is euthanasie, de artsen zeggen ze eet, drinkt, ademt en kwispelt dus nog geen euthanasie. Ik heb ze een artikel over body language gestuurd zodat ze konden zien dat deze hond echt niet uit blijdschap kwispelt.
Soms is het best moeilijk en dan denk ik trut stop met piekeren 350 honden op zoveel kilometer afstand als je om deze gaat zitten janken kan je je werk niet meer doen, maar ja af en te ben ik net een mens.
Het is soms ook best lastig van een afstand en ieder mens staat er ook weer anders in, wie weet kijken ze naar het artikel en leren ze er iets van.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Hier een kleine update... we kunnen nog kiezen voor 8 maanden om nog een hond te ondersteunen, mocht er nog meer donaties binnen komen kunnen we 2 honden een heel jaar ondersteunen en eventueel extra's aan het gehandicapten honden project storten, klik de link aan voor de keuze van de honden.
De honden waaruit we kunnen kiezen zijn Kizim II, Cakir, Balim, Pirnic, Kave en Bebito.

https://www.actiezwerfhonden.nl/help-on ... rienden-2/
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ook even wat verdere info die misschien leuk is om te lezen

Afbeelding
dit is Suza de hond die de aanleiding is geweest tot het opstarten van actiezwerfhonden, Suza is inmiddels overleden maar is wel het begin van alles.

Afbeelding
Dit is Sera uit het vriendenproject, Sera is inmiddels herplaatst in Duitsland.
In principe zitten er alleen niet herplaatsbare honden in het vriendenproject. Soms echter, zoals ook bij Sera, worden de honden in de loop der tijd socialer en zijn ze alsnog geschikt als huishond. Ja en wie gunt ze dat dan niet.

Afbeelding
Deze foto is een "mooi" verhaal en ook een flinke "blunder"
Zeyna was een hond uit het project die bij ons bekend stond als een dame. Ze zou herplaatst worden en kwam eerst in Nederland in de opvang. Toen ik de herplaatsende organisatie vroeg hoe het met Zeyna ging, altijd leuk om aan de ex vrienden door te geven, kreeg ik te horen dat ze geen Zeyna hadden maar wel een reu die Dark heette.
Melisa, mijn contact voor het project, is alles uit gaan zoeken en wat blijkt……toen Zeyna in het asiel kwam dachten ze dat het een teef was…..toen ze klaar werd gemaakt voor herplaatsing ontdekten ze nog een lichaamsdeel en hebben ze de hond maar omgedoopt in Dark en als reu naar Nederland gestuurd.
Natuurlijk was de herplaatsende organisatie op de hoogte van het feit dat zij een reu kregen. het personeel van het asiel was het alleen even vergeten aan Melisa door te geven…. :oohja:

Afbeelding
Dit is Dayi, 1 van de honden die in het hondenhotel heeft gewoond, zij is daar helaas ook overleden maar dat ze daar vertroeteld werd is een zekere, dus ook daar is het een fijne plek.
suza
Actief
Contacteer:

Re: Project kral 2019.. nieuwsbericht update 20-03 ff kijken

Dank Jacq
nog even een berekening jullie hebben 400euro + 20 nagekomen = 420
dubby heeft een vriend van 5 euro dus hoeft daar voor een jaar maar 180 euro bij
420-180= 240 dus als ik goed reken Domor controleer even aub, kunnen jullie gewoon een tweede hond voor het hele jaar doen
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Even wat foto's van Kizim in het hondenhotel, hij knapt lekker op!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Leuk die foto's van Kizim, ik heb een hond in mijn uitlaatgroep die zo heet. Zij komt ook uit Turkije.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
suza
Actief
Contacteer:

kan niet anders dan een schat zijn
Nee dat is onzin, maar wat mij wel opvalt is dat de Turkse honden over het algemeen geen ruziezoekers zijn, de hondentaal goed begrijpen en heel sociaal naar andere honden en meestal ook kaatten zijn
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Alle sponsers van het project.. kunnen jullie aangeven welke honden het worden gaat?
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

jacq1970 schreef:Alle sponsers van het project.. kunnen jullie aangeven welke honden het worden gaat?
Maakt mij helemaal niets uit. Als er mensen met voorkeur zijn ga ik daar in mee.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Sekreetje schreef:
jacq1970 schreef:Alle sponsers van het project.. kunnen jullie aangeven welke honden het worden gaat?
Maakt mij helemaal niets uit. Als er mensen met voorkeur zijn ga ik daar in mee.
maakt mij ook niks uit. ik heb geen voorkeur.
Afbeelding
suza
Actief
Contacteer:

Het gaat tussen Balim en Kizim II of twee "halve honden". Ik persoonlijk heb een zwak voor Balim maar jullie moeten kiezen. Ik zou zeggen zondag de stemmen tellen en als het niemand iets uitmaakt mag Jacq samen met Domor kiezen:)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Het maakt mij ook niks uit. Ik vind alles goed. :ok:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Mij maakt het ook niet uit welke het gaat worden.
Afbeelding

suza
Actief
Contacteer:

Inmiddels is jullie bijdrage van €412,- bijgeschreven Toppers!
thom
Zeer actief
Contacteer:

suza schreef:Inmiddels is jullie bijdrage van €412,- bijgeschreven Toppers!
:cheer: :cheer:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

suza schreef:Het gaat tussen Balim en Kizim II of twee "halve honden". Ik persoonlijk heb een zwak voor Balim maar jullie moeten kiezen. Ik zou zeggen zondag de stemmen tellen en als het niemand iets uitmaakt mag Jacq samen met Domor kiezen:)
Doen we Balim, maakt mij namelijk ook helemaal niets uit.
Afbeelding
suza
Actief
Contacteer:

Goed dat ga ik Balim aan jullie koppelen!
thom
Zeer actief
Contacteer:

suza schreef:Goed dat ga ik Balim aan jullie koppelen!
:ok:
Afbeelding
suza
Actief
Contacteer:

jacq1970 kun jij Balims foto nog plaatsen?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

suza schreef:jacq1970 kun jij Balims foto nog plaatsen?
ja ga ik doen
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Onze nieuwe forum hond; Balim

Afbeelding

en een foto van Buddy, die hond die al van "ons" was

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 02 apr 2019 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Lekker bekkie.
Tineke
Zeer actief

Wat een leukerd is Balim.
Afbeelding

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hoi knapperds :D
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”