Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hersenveroudering

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Hersenveroudering

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heavy schreef:Ik ben gisteren 2 keer achter Jip aan moeten rennen :hmmm:
We waren in een bekend gebied waar we dagelijks lopen maar hij loopt altijd een paar meter voor me uit en kijkt dan om waar ik blijf en wacht op me

Maar gisteren zette hij het ineens op een rennen in een zijpad . Eerst dacht ik dat hij een bekende hond rook en daar heen liep maar er was niks te zien . Ik erachter aan en roepen maar niks :19: uiteindelijk ben ik met mijn sleutels gaan rammelen en daar keek hij van op en keek toen heel verbaasd

Een paar uur later precies hetzelfde :roll:
Hij lijkt me echt niet te horen roepen en de sleutels reageert hij wel op
Maar hij is echt helemaal weg in zijn eigen wereldje

Hij is nu 11 en verder merk ik nog niks vreemds aan hem . Geen tekenen van dementie behalve heel af en toe aan de verkeerde kant van de deur staan
Maar dat afwezige is wel opvallend

Nu kan ik gelukkig hard lopen en is het gebied veilig maar ik vraag me af of er iets is wat ik eraan kan doen. Ik lees omega 3 en 6?

Ik ga maar wel een fluitje kopen denk ik :hmmm:
Wat doof misschien?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Of investeren in een goede lange riem ;-) want als dit gebeurt op een plek waarhet WEL kwaad kan....

Suzanne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:Net even een eindje met hem gelopen en voor de zekerheid maar brokjes meegenomen. Ik heb hem af en toe bij me geroepen en een brokje gegeven en hij leek me beter in de gaten te houden. Totdat hij iets in zijn neus kreeg en hij weer verder weg ging dan normaal

En weer niet terug te roepen was :hmmm: uiteindelijk bleef hij stil staan en was me kwijt
En wilde hij richting vreemde mensen lopen dat kon ik voorkomen door met mijn sleutels te rinkelen
Toen heb ik hem maar aangelijnd en was opgelucht dat het uiteindelijk gelukkig gewoon maar een lekker luchtje was

Totdat we thuis kwamen en ik hem zijn riem afdeed en hij voor de verkeerde deur ging staan om de kamer in te mogen :(
Lijkt me niet helemaal te kloppen.
Bespreek eens met de DA?
Er is medicatie als hij wat in de war raakt dacht ik.

Heeft volgens mij niets met doofheid te maken als hij opeens een sprintje trekt.
Gelukkig reageert hij nog op de rinkelende sleutels :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

"Ik hoor je wel maar begrijp niet meer dat je het over mij hebt", dat hoort wel een beetje bij dementeren. Maar als je 11 bent dan kan het allemaal niet meer vlekkeloos gaan, dan ga je meer je eigen ding doen op je eigen manier en tijd
AfbeeldingAfbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Kun je hem anders geen trilband aanleren? Dat hij, als hij die vibratie voelt, naar je toe moet komen? Als hij al dementeert wordt het een ander verhaal, maar als het alleen een kwestie is van beginnende doofheid, kan dat nog wat betekenen.

Dat zitten bij de verkeerde deur belooft helaas niet veel goeds.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb heel lang gedacht dat wijlen Aiko doof werd omdat het daar best op leek terwijl hij toen al aan het dementeren was.
Wat bram&thijs al aangeeft, hij snapte niet dat ik hém riep maar schrok vervolgens wel van me wanneer ik mijn stem verhief omdat ie niet luisterde, waardoor het leek alsof hij simpelweg minder goed hoorde.
bram en thijs
Zeer actief

-Saskia- schreef:Ik heb heel lang gedacht dat wijlen Aiko doof werd omdat het daar best op leek terwijl hij toen al aan het dementeren was.
Wat bram&thijs al aangeeft, hij snapte niet dat ik hém riep maar schrok vervolgens wel van me wanneer ik mijn stem verhief omdat ie niet luisterde, waardoor het leek alsof hij simpelweg minder goed hoorde.
Yup. Dus in ieder geval altijd vriendelijk joelen als het lukt om contact te krijgen, warme stem en knuffelen. Want boos snappen ze, ook al begrijpen ze de reden niet
AfbeeldingAfbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik gebruik nu Cholodin voor mijn verwarde dametjes (gewoon via internet te bestellen) en vooral Lizzy is daar echt wel op vooruit gegaan :ok:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb nog een halve doos met cholodin staan van Snoopy. Interesse?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Saskia- schreef:Ik heb heel lang gedacht dat wijlen Aiko doof werd omdat het daar best op leek terwijl hij toen al aan het dementeren was.
Hier was het allebei. Slecht(er)horend, niet doof.
Hard roepen hoorde hij best wel, maar niko nam toch de kuierlatten.
bram en thijs
Zeer actief

Heavy schreef: Bij de wc deur nog wel :( wat moet hij daar doet hij nooit ,zat ook niemand op
Omdat de dingen nu anders zijn voor hem. Thijs kwam tussen de middag opeens voor me zitten voor stukjes brood met kaas, als meneer ergens zijn neus voor ophaalde dan was het brood en kaas alleen als zijn pet goed stond
AfbeeldingAfbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Feather__ schreef:Ik heb nog een halve doos met cholodin staan van Snoopy. Interesse?
Mag ik het van je overnemen?

Had er nog niet over geschreven maar nu ik dit zo lees van Jip :ugh:
Jol gaat de laatste weken ook zo "raar" doen, we dachten eerst ook dat ze doof was, nu is ze ook wel wat dover geworden. Maar binnen en buiten zit ze soms helemaal in haar eigen wereld.
Buiten neemt ze soms ineens het rit aan en kijkt niet meer op of om.. en binnen loopt ze soms 8 keer de trap op en af, staat dan in de woonkamer wat te staan, ze haalt dan nog net niet haar schouders op, en draait om naar de gang om met een aanloop (ook sneu, maar wel grappig om te zien) de trap weer op te gaan.
Vandaag jatte ze de kluif van Aki, die naast zijn kluif lag.. ze pakt hem op, loopt vier keer met de kluif in de bek langs Aki, die het allemaal ook maar lag te bekijken. Ze loopt een rondje kamer, loopt langs mij, loopt nog 3x de kamer rond en besluit de kluif te begraven in de kist.
Laatst ging er iemand op zijn muil vanwege haar.. :ugh: (ik was er niet bij) maar ze liep ineens recht op een groep trimmers in.. (terwijl ze links of rechts gewoon eromheen kon.. maar nee, stoïcijns doorlopen.. de voorste konden haar ontwijken, die daarachter zagen haar niet waardoor er dus een viel, en zij liep :pffff: zo verder.. en mijn vriend was nog voor de groep bij haar was al aan het roepen en fluiten, maar nee hoor blik op oneindig en gaan.
En enorme oplevingen soms, alsof ze een pup is zo druk en enthousiast.
Het gaat nog, ze is niet incontinent of zo, maar ook mijn vriend baart het zorgen.. we hadden het er gisteren over..het valt gewoon op dat ze niet helemaal voor vol er nog bij lijkt te zijn.

Oh, gisterenavond stond ze dus ook voor de verkeerde poortdeur te wachten, terwijl mijn vriend met Aki bij de juist deur stond en haar echt met armgebaren moest bereiken..
Doen we nu veel trouwens... ik laat ook de voerbak zien als ik wil dat ze komt eten.. en ik roep niet meer.. ik maak kom hier gebaren met mijn armen in huis, al wijt ik dat laatste dus wel aan doofheid. Als ze dus kijkt, is ze wel gevoelig voor gebaren en die gebruik ik buiten dus ook maar.
Maar het is wel een beetje zorgelijk.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

heel af en toe aan de verkeerde kant van de deur staan.

Als ik dit zo lees en ook dat hij naar binnen komt en er dan weer uit wil, denk ik toch dat hij last heeft van dementie.
Zijn symptonen die mijn hond (bijna 15) ook heeft.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Heel herkenbaar. Mijn oudje van 15 doet dit ook soms. Voornamelijk als we afwijken van wat normaal is. Of hij ziet iemand lopen die qua kleding op mij lijkt en dan rent hij achter die persoon aan. En ik maar roepen en rennen. En dan die verbaasde blik:” Hey! Jij ook hier?” Doof is hij zeer zeker nier, hij ziet wel minder, maar hij is niet blind. Weken doet hij het niet trouwens en dan ineens weer wel. Ik hou het maar op een lichte vorm van dementie.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
bram en thijs
Zeer actief

Hij vergeet dat hij heeft gedronken, hij vergeet dat hij uit is geweest. Kleine hoeveelheden water in de bak doen, zo voorkom je dat hij teveel drinkt
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Heavy schreef:
bram en thijs schreef:Hij vergeet dat hij heeft gedronken, hij vergeet dat hij uit is geweest. Kleine hoeveelheden water in de bak doen, zo voorkom je dat hij teveel drinkt
Ja dat ga ik nu maar doen. En afleiden helpt ook . En hij moet verplicht elke dag een puzzel doen nu van me :wink:
Hij moet heel veel knuffelen en smoezelen en teuten en tutten en lekkere dingetjes eten. Verder hoeft Jip niet zoveel, dat is ook niet nodig
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef: Dat zit wel goed :wink: maar naar de bingo is ook goed voor hem
De hersens een beetje in beweging houden kan geen kwaad :ok:
En hij vindt het toch leuk?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Als je ziet dat hij gaat plassen, snel een plastic tas eronder leggen en dan kun je de plas met een spuitje zo opnemen.

Mijn moeder was inderdaad een keer erg verward en toen bleek dat ze uitgedroogd was.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Heavy schreef:
Nanna schreef:Gewoon even wat pis naar de DA brengen en die daar een stickje in laten hangen.
Dat is het makkelijkste maar het opvangen :LOL: soeplepel denk ik
Hou er wel rekening mee dat de normale nierwaarden van een schapendoes wat anders zijn dan gemiddeld he. Ik zal het even opzoeken, is een onderzoek naar geweest.
Edit: ik heb het via pb gestuurd
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Heavy schreef:
HillieS schreef:
Heavy schreef:
Nanna schreef:Gewoon even wat pis naar de DA brengen en die daar een stickje in laten hangen.
Dat is het makkelijkste maar het opvangen :LOL: soeplepel denk ik
Hou er wel rekening mee dat de normale nierwaarden van een schapendoes wat anders zijn dan gemiddeld he. Ik zal het even opzoeken, is een onderzoek naar geweest.
Edit: ik heb het via pb gestuurd
Die ligt al bij mijn dierenarts :ok: die had ik vorige keer voor het bloedonderzoek al gegeven .
Jip zijn waardes waren allemaal normaal
:ok:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Heavy schreef:
Saschesfloor schreef:Heel herkenbaar. Mijn oudje van 15 doet dit ook soms. Voornamelijk als we afwijken van wat normaal is. Of hij ziet iemand lopen die qua kleding op mij lijkt en dan rent hij achter die persoon aan. En ik maar roepen en rennen. En dan die verbaasde blik:” Hey! Jij ook hier?” Doof is hij zeer zeker nier, hij ziet wel minder, maar hij is niet blind. Weken doet hij het niet trouwens en dan ineens weer wel. Ik hou het maar op een lichte vorm van dementie.
Ja die verbaasde blik was echt heel raar en naar . En Jip heeft al langer " rare" dingen maar juist omdat het dan maar eenmalig is en het de volgende dag weer goed gaat dacht ik er niet zo bij na. Maar dat bij de verkeerde deur staan en afgelopen zomer stond hij buiten en wilde hij naar binnen en toen zag ik hem aan de verkeerde kant van de deur staan wachten. Dus niet bij de deurklink maar bij de scharnieren

Hij woont hier al 10 jaar en al 10 jaar weet hij hoe de deur opent dus dan is het wel opvallend als hij ineens verkeerd staat. Maar goed dit kan ook zijn onrust verklaren in de avond . Gelukkig slaapt hij nog goed in de nacht .

Ik ga een suplement proberen ik weet dat het niet te genezen is maar alles wat we kunnen vertragen is meegenomen. En dat hij zich fijn voelt is natuurlijk het allerbelangrijkste
Welk supplement ga je gebruiken? Wellicht is het wat voor Chesje. Ik begrijp dat hij niet het eeuwige leven heeft, maar hij is verder nog zo goed. Alles wat hem happy kan houden wil ik proberen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

blondie schreef:
Feather__ schreef:Ik heb nog een halve doos met cholodin staan van Snoopy. Interesse?
Ik heb je een pb gestuurd maar weet niet of het goed gegaan is.

Wat naar dat het nu toch erger lijkt te worden. Hopelijk werken de supplementen. Uiteindelijk was het bij Snoopy ook erg hoor. Op het einde helemaal. Toen liep hij zich zelfs vast in de tuin tussen de tuintafel en de muur. Toen moest ik hem bevrijden want hij snapte het echt niet meer.
Was ook meteen de laatste keer want die middag is hij ingeslapen. Niet alleen hierdoor maar wel een bevestiging voor ons dat het echt op was.
Het is zo naar als je merkt dat je hond nu echt oud is.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Heavy schreef:
blondie schreef:

Jol gaat de laatste weken ook zo "raar" doen, we dachten eerst ook dat ze doof was, nu is ze ook wel wat dover geworden. Maar binnen en buiten zit ze soms helemaal in haar eigen wereld.
Buiten neemt ze soms ineens het rit aan en kijkt niet meer op of om.. en binnen loopt ze soms 8 keer de trap op en af, staat dan in de woonkamer wat te staan, ze haalt dan nog net niet haar schouders op, en draait om naar de gang om met een aanloop (ook sneu, maar wel grappig om te zien) de trap weer op te gaan.
Vandaag jatte ze de kluif van Aki, die naast zijn kluif lag.. ze pakt hem op, loopt vier keer met de kluif in de bek langs Aki, die het allemaal ook maar lag te bekijken. Ze loopt een rondje kamer, loopt langs mij, loopt nog 3x de kamer rond en besluit de kluif te begraven in de kist.
Laatst ging er iemand op zijn muil vanwege haar.. :ugh: (ik was er niet bij) maar ze liep ineens recht op een groep trimmers in.. (terwijl ze links of rechts gewoon eromheen kon.. maar nee, stoïcijns doorlopen.. de voorste konden haar ontwijken, die daarachter zagen haar niet waardoor er dus een viel, en zij liep :pffff: zo verder.. en mijn vriend was nog voor de groep bij haar was al aan het roepen en fluiten, maar nee hoor blik op oneindig en gaan.
Het gaat nog, ze is niet incontinent of zo, maar ook mijn vriend baart het zorgen.. we hadden het er gisteren over..het valt gewoon op dat ze niet helemaal voor vol er nog bij lijkt te zijn.

Oh, gisterenavond stond ze dus ook voor de verkeerde poortdeur te wachten, terwijl mijn vriend met Aki bij de juist deur stond en haar echt met armgebaren moest bereiken..
Doen we nu veel trouwens... ik laat ook de voerbak zien als ik wil dat ze komt eten.. en ik roep niet meer.. ik maak kom hier gebaren met mijn armen in huis, al wijt ik dat laatste dus wel aan doofheid. Als ze dus kijkt, is ze wel gevoelig voor gebaren en die gebruik ik buiten dus ook maar.
Dat afwezige heeft Jip ook. Hoe oud is Jol? En merk je verder iets aan Aki? Jip zoekt Heavy vaker op nu en gaat dan bij haar liggen,niet tegen haar aan maar wel in haar buurt. Als ik weg ben zijn ze nu ook samen in huis .Niet in dezelfde kamer maar met een deur ertussen maar ze horen en ruiken elkaar wel. Heavy zat eerder buiten als ik weg was

Maar Heavy neemt Jip niet echt serieus meer :hmmm:
Jol wordt aanhankelijker, komt ineens bij me op de bank, kusjes geven en zo.
Aki neemt haar niet meer zo serieus.
Zoals ik al eerder zei, kluifje onder zijn neus vandaan jatten en dan vlak voor hem langs 3x lopen dat laat hij nu gewoon gaan. Hij was sowieso nooit zo van de buitdrift, maar kon nog wel eens in het voorbijgaan gewoon nonchalant dat kluifje uit haar bek pakken (met de nodige grauwen van haar uit dan uiteraard) maar dat doet hij nu ook niet.
En als ze heel snibbig ergens op reageert loopt hij gewoon weg, hij weet ook dat ze daarna vergeet dat ze het kluifje ergens heeft verstopt en dan pakt hij het alsnog als ze op staat en weg loopt.
En voorheen bij te bitchy gedrag kon hij ook nog wel eens aan geven dat ze te ver ging, en dat doet hij nu ook niet meer, hij laat haar maar doen.
Jol is in december 13 jaar geworden.
bram en thijs
Zeer actief

Heavy schreef:Hij is ook veel aanhankelijker geworden.
Nu had Thijs daar sowieso al geen last van maar toen hij eenmaal dement was gilde hij huizenhoog als ik thuiskwam, horen en zien verging je. Sneuer was dat hij soms 's ochtends al bedacht dat ik terugkwam van mijn werk en dan op zijn kontje bij de hoek van het aanrecht ging zitten, dan kon hij door het keukenraam kijken. Ach de ziel
AfbeeldingAfbeelding
blondie
Zeer actief

blondie schreef:
Heavy schreef:
blondie schreef:

Dat afwezige heeft Jip ook. Hoe oud is Jol? En merk je verder iets aan Aki? Jip zoekt Heavy vaker op nu en gaat dan bij haar liggen,niet tegen haar aan maar wel in haar buurt. Als ik weg ben zijn ze nu ook samen in huis .Niet in dezelfde kamer maar met een deur ertussen maar ze horen en ruiken elkaar wel. Heavy zat eerder buiten als ik weg was

Maar Heavy neemt Jip niet echt serieus meer :hmmm:
Jol wordt aanhankelijker, komt ineens bij me op de bank, kusjes geven en zo.
Aki neemt haar niet meer zo serieus.
Zoals ik al eerder zei, kluifje onder zijn neus vandaan jatten en dan vlak voor hem langs 3x lopen dat laat hij nu gewoon gaan. Hij was sowieso nooit zo van de buitdrift, maar kon nog wel eens in het voorbijgaan gewoon nonchalant dat kluifje uit haar bek pakken (met de nodige grauwen van haar uit dan uiteraard) maar dat doet hij nu ook niet.
En als ze heel snibbig ergens op reageert loopt hij gewoon weg, hij weet ook dat ze daarna vergeet dat ze het kluifje ergens heeft verstopt en dan pakt hij het alsnog als ze op staat en weg loopt.
En voorheen bij te bitchy gedrag kon hij ook nog wel eens aan geven dat ze te ver ging, en dat doet hij nu ook niet meer, hij laat haar maar doen.
Jol is in december 13 jaar geworden.
Hoe is het nu met Jip, ik las over nog iets anders heen, Jol is ook steeds vaker bij Aki in de buurt. Voorheen lag ze als we niet thuis waren eigenlijk standaard boven.
Keuze vrij, deur van de woonkamer naar de trap is altijd open, behalve tijdens hoogtij loopsheid :wink:
Nu merk ik dat ook als ik thuis kom, of toevallig vanuit huis werk ze vrijwel altijd beneden is in de woonkamer.

Overigens heb ik die pillen cholodin overgenomen van Feather, en Jol krijgt er 1 per dag, maar we merken toch wel verschil, ze trippelt niet meer zo veel zonder doel door de kamer heen, is weer alert en meer "bij" oogt vrolijker, en de staart kwispelt veel, en zelfs in donker, daar waar ze altijd al wat problemen mee heeft gehad, de laatste bijna nacht wandeling staat ze nu kwispelend bij de deur om mee te gaan, en dat is écht anders geweest.
blondie
Zeer actief

Heavy schreef:Jip krijgt nu suplementen . Ik vind hem alert. Meer dan eerst ,hij let ook weer vaker op me tijdens het wandelen . Verder niet onrustig en lekker blij :wink:

Heel soms loopt hij te ver weg tijdens het wandelen en dan fluit ik hem terug en dat gaat goed
Fijn om te lezen!
blondie
Zeer actief

Ik wilde net ook wat tikken over de doofheid van Jol en de eigengereidheid van tegenwoordig.
Net ook weer, was ze mij bij thuiskomst komen begroeten, door de deur geglipt en de weg over.. mijn vriend haar roepen, maar ze hoort gewoon blijkbaar echt nauwelijks iets.
Dus met gebaren haar maar bij me houden, klep dicht gedaan van de auto want gewoon niet terug naar de tuin waar het baasje haar riep.. dan maar veilig samen naar de overkant.
Van de week een vriend die ze al van pup af aan kent in huis, grommen dat ze deed.. hij was er gisteren nog verbolgen over "Jol gromde naar me.. :80: ".
Maar verder is ze weer loops aan het worden, jippie :cheer: en doet ze het eigenlijk wel ok, maar enorm doof, en af en toe gewoon afwezig voor zich uit aan het staren :19:
Hele hoge tonen lijkt ze nog wel te horen, dus af en toe fluit ik scherp en dan reageert ze.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Hier ook een, een combi van doof en ietsje dement aan het worden.
In het bos nu eigenlijk altijd aangelijnd, tenzij we zo langzaam lopen dat we hem goed in de gaten kunnen houden en op hem letten.
Laatst zag hij in de verte opeens fietsers en wilde hij daar achteraan, maar hoorde hij ons dus niet meer :roll:
Gelukkig op tijd toch pakken, maar toch, het is wel even wennen hoor.

Opeens is Peer buiten de braafste, en dat hadden we nooit gedacht haha.
blondie
Zeer actief

Destijds met mijn vorige herder merkte ik ook ineens veranderingen. Ineens van tafel vreten, en hij was toch altijd wel het braafste jongetje van de klas, maar ineens moest ik ook op gaan letten dat hij niet eens iets ging doen waarvan al jaren een soort vanzelfsprekendheid was ontstaan, wat ineens helemaal niet meer vanzelfsprekend meer was :80:
En echt boos kon je er ook niet meer om worden, omdat hij in mijn geval en voor mijn gevoel, schaapachtig ging "grijnzen".
Het was gewoon zo een verandering en soms gewoon aandoenlijk.
Ik heb dat nu met Jol ook, die komt af en toe bij me staan en zoekt affectie op een manier die ik helemaal niet van haar gewend ben :o

De blik in de ogen vind ik trouwens veranderen, weet niet of andere mensen dat ook zien of ervaren. Ik had dat met Finn, en nu met Jol zie ik ook iets anders in de ogen en de oogopslag waaraan ik kan zien dat het allemaal aan het veranderen is in het koppie.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”