Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vetbulten
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
- Aantal honden: 2
vetbulten
Mijn hond heeft op twee plekken vetbulten.
De da heeft er al naar gekeken.
Nu is Noa 12 jaar en schijnt er geen last van te hebben.
De plekken zitten li op de flank en voor onderaan bij de hals. De eerste plek is wat groter en het laatste plekje is iets kleiner.
Ik twijfel heel erg of ik het moet laten weghalen.
Het kan enorm groot worden en het kan ook gaan ontsteken of kwaadaardig worden is me verteld.
De operatie is ook best prijzig. Tussen de 350,- en 400,- euro.
Ze is verder heel gezond en energiek.
Maar het is en blijft toch al een oudere hond.
En ze kan daarna ook weer complicaties krijgen.
Hebben mensen hier ervaring hiermee of tips.
De andere hond, Vinny is 14 en heeft ook zo'n plekje, maar die is nog heel klein. Ter grootte van een dikke knikker.
Gr Marieke
De da heeft er al naar gekeken.
Nu is Noa 12 jaar en schijnt er geen last van te hebben.
De plekken zitten li op de flank en voor onderaan bij de hals. De eerste plek is wat groter en het laatste plekje is iets kleiner.
Ik twijfel heel erg of ik het moet laten weghalen.
Het kan enorm groot worden en het kan ook gaan ontsteken of kwaadaardig worden is me verteld.
De operatie is ook best prijzig. Tussen de 350,- en 400,- euro.
Ze is verder heel gezond en energiek.
Maar het is en blijft toch al een oudere hond.
En ze kan daarna ook weer complicaties krijgen.
Hebben mensen hier ervaring hiermee of tips.
De andere hond, Vinny is 14 en heeft ook zo'n plekje, maar die is nog heel klein. Ter grootte van een dikke knikker.
Gr Marieke

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: vetbulten
Ik zou ze lekker laten zitten, als je ze weg laat halen komen ze meestal snel weer terug is mij verteld.
Wel zou ik de bulten eens in de zoveel tijd na laten kijken/ aan laten prikken voor de zekerheid!
Max had ook een grote vetbult op z’n flank, geen last van dus lekker laten zitten, elk jaar laten checken om zeker te weten dat het nog niet veranderd was. Tot hij op een ochtend open was gesprongen en toen bleek het toch foute boel te zijn helaas
Wel zou ik de bulten eens in de zoveel tijd na laten kijken/ aan laten prikken voor de zekerheid!
Max had ook een grote vetbult op z’n flank, geen last van dus lekker laten zitten, elk jaar laten checken om zeker te weten dat het nog niet veranderd was. Tot hij op een ochtend open was gesprongen en toen bleek het toch foute boel te zijn helaas

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Gollum en Mika hebben ook overal bulten, ze zijn allebei 12. Ik laat er niks aan doen behalve af en toe kijken of ze er geen last van hebben.
-
- Actief
De bult op haar flank is zo groot dat je er een hand overheen kunt leggen. Als je een klein kommetje maakt.
Ik zeg altijd dat ze aan het oefenen is voor dromedaris, maar dat het nog niet zo goed lukt
Eigenlijk zegt de DA dat ook. Als ze er geen last van hebben gewoon laten zitten.
Dan laat ik het gewoon zo nu en dan checken bij de DA.
Ik zeg altijd dat ze aan het oefenen is voor dromedaris, maar dat het nog niet zo goed lukt

Eigenlijk zegt de DA dat ook. Als ze er geen last van hebben gewoon laten zitten.
Dan laat ik het gewoon zo nu en dan checken bij de DA.

Mja, zou ik ook doen. Ik kan geen reden bedenken om een simpele vetbult weg te laten halen. Heel veel oudere honden krijgen ze en ze gaan er niet dood aan. Net als dat oude mensen ouderdomsvlekjes krijgen. Af en toe controleren kan nooit kwaad nee.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Joris heeft ook een vetbult op zijn borst. Gelukkig net niet in de weg van zijn voorpoot, dus die hebben we ook laten zitten en hij zit er nu al een paar jaar zonder problemen.
-
- Actief
Ja dat zijn honden met een flinke vacht. Noa is kortharig en dan zie je die flinke bult meteen goed zitten. moet je aan iedereen uitleggen wat het is. Het kan groter worden en is ook het laatste jaar flink gegroeid.

-
- Actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als een hond nog jong is zou ik het misschien eerder laten opereren, maar met 12 jaar zou ik hem dat niet meer aan doen.
Ik heb ook eens een theorie gehoord over het weghalen van vetbulten. Die DA, een Amerikaan meende ik, vertelde dat die bulten altijd wel een vorm van kanker zijn maar vaak goedaardig. Maar als je ze weghaalt dan heb je alleen het uiteinde verwijderd, waardoor het dieper in het lichaam kan teruggroeien. Maar dan zit het in of vlakbij de organen en merk je het ook niet als het groeit. Zijn advies was daarom ook om het te laten zitten als de hond er geen last van heeft.
Ik heb ook eens een theorie gehoord over het weghalen van vetbulten. Die DA, een Amerikaan meende ik, vertelde dat die bulten altijd wel een vorm van kanker zijn maar vaak goedaardig. Maar als je ze weghaalt dan heb je alleen het uiteinde verwijderd, waardoor het dieper in het lichaam kan teruggroeien. Maar dan zit het in of vlakbij de organen en merk je het ook niet als het groeit. Zijn advies was daarom ook om het te laten zitten als de hond er geen last van heeft.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Fix heeft er één tussen haar voorpoten op haar borstbeen en als ie door blijft groeien op het tempo wat ie nu doet dan is ze er eerder niet meer als dat ie in de weg gaat zitten. Wel wordt ie gecontroleerd als we toevallig bij de DA zijn of de DA hier op bezoek is. Verder, gewoon lekker laten zitten.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Actief
Ik ben er wel uit ja. Laten zitten en gewoon af en toe laten controleren en opletten of ze er geen last van krijgt.
Maar voor zo'n klein hondje vond ik het toch wel een vrij grote bult. Zeg maar dat je een kleine kom van een volwassen hand maakt.
Die bovenaan de voorpoot is denk ik zo'n vijf bij vier cm en die op de flank zo'n negen bij zes cm ongeveer.
Maar voor zo'n klein hondje vond ik het toch wel een vrij grote bult. Zeg maar dat je een kleine kom van een volwassen hand maakt.
Die bovenaan de voorpoot is denk ik zo'n vijf bij vier cm en die op de flank zo'n negen bij zes cm ongeveer.

- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Ik heb bij Akira een grote bult laten weghalen toen ze 10 was.
Die zat erg ongelukkig, dicht bij haar oksel.
Die is ook helemaal niet terug gekomen trouwens.
M'n vorige hond had op ongeveer dezelfde plaats een bult, laten aanprikken, vetbult.
Uiteindelijk bleek het dus wel een kwaadaardige tumor. Dus aanprikken geeft ook geen zekerheid, helaas.
Maar stel het was wel kwaadaardig, zou je 'm dan wel laten weghalen?
M'n vorige hond had op ongeveer dezelfde plaats een bult, laten aanprikken, vetbult.
Uiteindelijk bleek het dus wel een kwaadaardige tumor. Dus aanprikken geeft ook geen zekerheid, helaas.

Happy en Lemmi
-
- Actief
madred schreef:Ik heb bij Akira een grote bult laten weghalen toen ze 10 was.
Ik heb al heel lang niet meer gekeken hier, tot vandaag. Zag nu dus pas je vraag

Het is een lastige vraag omdat de hond al oud is. Als het kwaadaardig zou zijn denk ik dat er ook complicaties kunnen ontstaan. Maar dan zou ik het wel eerder weg willen halen. Het is ondertussen nog wel gegroeid en de DA ziet het regelmatig. Maar last heeft ze er absoluut niet van. Het ziet er alleen niet uit. Nu zegt iedereen steeds "oh wat heet ze daar" ipv "oh wat een leuk hondje" Dat laatste zeiden ze normaal altijd. De kinderen hier noemen het zelfs een spierbal... haha Maar ze is nog altijd even levendig en vrolijk.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het bericht is ruim anderhalf jaar oud. Ik mag toch hopen dat er al een besluit is genomen over de vetbult.NoaVinny schreef:madred schreef:Ik heb bij Akira een grote bult laten weghalen toen ze 10 was.
Ik heb al heel lang niet meer gekeken hier, tot vandaag. Zag nu dus pas je vraag![]()
Het is een lastige vraag omdat de hond al oud is. Als het kwaadaardig zou zijn denk ik dat er ook complicaties kunnen ontstaan. Maar dan zou ik het wel eerder weg willen halen. Het is ondertussen nog wel gegroeid en de DA ziet het regelmatig. Maar last heeft ze er absoluut niet van. Het ziet er alleen niet uit. Nu zegt iedereen steeds "oh wat heet ze daar" ipv "oh wat een leuk hondje" Dat laatste zeiden ze normaal altijd. De kinderen hier noemen het zelfs een spierbal... haha Maar ze is nog altijd even levendig en vrolijk.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lijkt me onmiskenbaar niet geopereerd.Johnny Jones schreef:Het bericht is ruim anderhalf jaar oud. Ik mag toch hopen dat er al een besluit is genomen over de vetbult.NoaVinny schreef:madred schreef:Ik heb bij Akira een grote bult laten weghalen toen ze 10 was.
Ik heb al heel lang niet meer gekeken hier, tot vandaag. Zag nu dus pas je vraag![]()
het bericht van NoaVinny is van vandaag
-
- Actief
Het bericht is ruim anderhalf jaar oud. Ik mag toch hopen dat er al een besluit is genomen over de vetbult.
[/quote]
Lijkt me onmiskenbaar niet geopereerd.
het bericht van NoaVinny is van vandaag[/quote]
Was het alweer zo lang geleden? Dat had ik niet eens gezien.
Ik heb het niet weg laten halen. Omdat ze er geen last van heeft en de hoge leeftijd. De DA ziet het regelmatig en houdt het in de gaten.
De meningen verschillen nogal hierover.
En het is jammer dat men nu alleen nog maar naar de bult kijkt en niet meer naar de vrolijk hond die ze is.
Ik zie een vrolijke hond die rent, vliegt en speelt.

Ik heb het niet weg laten halen. Omdat ze er geen last van heeft en de hoge leeftijd. De DA ziet het regelmatig en houdt het in de gaten.
En het is jammer dat men nu alleen nog maar naar de bult kijkt en niet meer naar de vrolijk hond die ze is.

-
- Actief
Het bericht is ruim anderhalf jaar oud. Ik mag toch hopen dat er al een besluit is genomen over de vetbult.
[/quote]

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo lang jij dat zelf maar ziet en je niet laat afleiden door die bult.NoaVinny schreef:Lijkt me onmiskenbaar niet geopereerd.Het bericht is ruim anderhalf jaar oud. Ik mag toch hopen dat er al een besluit is genomen over de vetbult.
het bericht van NoaVinny is van vandaag
Dat is het belangrijkste