Ik ben Dennis, 33 jaar en heb mij gisteravond aangemeld op het hondenforum. Ik kwam via Google op het forum doordat ik wat algemene vraagjes had en zag dat ik hier een hoop wijzer kan worden!
Ons gezin bestaat uit mijn vrouw en mij, onze 7 kinderen (ja echt) en 2 lieve honden Tommie en Oscar.
Tommie is een donkerbruine Chihuahua van 7 jaar oud. Ik noem hem altijd een uit de kluiten gewassen Chihuahua, omdat hij best groot is voor zijn soort.
Onze tweede hond is nog net geen weekje bij ons, maar al helemaal onderdeel van ons grote gezin. Hij is ook wel een beetje de reden dat ik mij op het forum heb aangemeld. Oscar is een kruising Sint Bernard x Berner Senner. Hij is nu 3 maanden oud (geboren op 20-10-2018). Hij doet het hartstikke goed bij ons in huis. Zindelijkheid gaat ook steeds beter. Hij komt van een boerderij, waar de honden niet in huis zaten maar in een voor hen ingerichte stal. Daar hadden zij ook de ruimte om zelfstandig naar buiten te gaan, dus zindelijk zoals we dat van een in huis wonende hond verwachten was hij niet. We zijn had aan het oefenen en hij doet het prima. Geeft zelf al vaak aan dat hij even naar buiten moet en als hij het dan toch binnen doet, dan doet hij op het daarvoor bedoelde matje.
Slapen moest van ons de eerste nacht in de bench beneden in de woonkamer. Dat ging goed dus we hadden goede hoop. Helaas, de tweede nacht piepte en blafte hij het hele huis bij elkaar en omdat er bij ons nogal wat kindjes liggen te slapen moesten we er iets op verzinnen. Die nacht sliep mijn vrouw beneden op de bank en Oscar lag op zijn kleed bij de bank. De nacht daarop sliep ik op de bank. Maar dit kon natuurlijk niet zo blijven, haha... We hebben voor de volgende nacht gezorgd dat er niets voor het grijpen lag waar Oscar niet op mocht kauwen en toen hebben we hem los in de woonkamer laten slapen. Voordat we naar boven gaan ter afleiding nog een lekker kauwstokje op zijn mat gegeven en dit gaat nu al twee nachten prima! Hij piept en blaft niet, maakt niets stuk en niet geheel onbelangrijk, hij houdt al zijn behoeftes binnen

Verder vind Oscar het buiten nog een beetje spannend dus de rondjes die we lopen zijn nog niet al te groot. Regelmatig laat hij ook even weten dat hij niet verder wilt en gaat dan eigenwijs op zijn kont zitten. Hij moet dan flink aangemoedigd en soms ook even streng toegesproken worden om weer verder te gaan. Binnenkort gaan we op cursus (geen puppycursus want daar is hij al te oud voor) zodat we hem eens wat basisdingen kunnen aanleren. Dat is overigens nog wel een dingetje, want cursussen zitten overal vol!
Lang stuk over Oscar, omdat hij nog zo nieuw is natuurlijk. Tommie draait hier al een aantal jaartjes mee en over deze man valt niet zoveel bijzonders te zeggen. Tommie is niet zo'n actieveling. Die ligt het liefst lekker in zijn mandje of voor de verwarming en hij houdt niet zo van spelen of heel actief zijn. Hij gaat niet achter balletjes aan en in huis heeft hij ook geen zin om met Oscar te spelen. Ook houdt hij niet van grote stukken wandelen. Een beetje een saaierd dus, haha... (sorry Tommie).
Waarom kozen we nu voor een hond die het tegenovergestelde is van wat we al hadden? Tommie is bij ons gekomen toen we nog in een flat woonden. We wilden toen geen hond die veel ruimte nodig had want dat vonden we zielig. Nu we inmiddels een tijdje in een mooi ruime eengezinswoning wonen kregen we stiekem wel behoefte aan een echte hond-hond, zoals wij het noemen. Zo'n lobbes die van een lekker stuk lopen houdt op een koude winterochtend. Een hond die altijd aanwezig is door zijn formaat, maar qua karakter een rustige goedsul is die zich niet zoveel aantrekt van al die drukke kinderen in huis. We zochten naar nog wat meer eigenschappen maar de Berner Sennen en de Sint Bernard kwamen dicht in de buurt van wat wij zochten. En wat doe je als je niet kan kiezen? Dan neem je een kruising, dus van allebei wat, haha...
Nou ik weet niet of het gebruikelijk is om jezelf hier zo uitgebreid te introduceren, maar het rolde zo uit mijn vingers!
Dan nu de foto's!!!
OSCAR (Klik voor vergroting)

TOMMIE (Klik voor vergroting)