Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brand in hondenopvang

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

brand in hondenopvang

Ongelezen bericht door annets »

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... _content=/

Denk je dat je hond veilig zit, gebeurd dit.
Ontzettend triest.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: brand in hondenopvang

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Oh vreselijk....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

annets schreef: Denk je dat je hond veilig zit
Ja? In zo'n krot?

https://www.hondenbus.com/fotos/
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat erg :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Echt afschuwelijk! :(
Laatst gewijzigd door duitse herder op 30 jan 2019 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Perry en Noah

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Triest blijft het maar daar je hond achterlaten.. lijkt me ook niet de slimste zet ooit.... ;-(( op basis van alleen de foto's denk ik.. no freaking way!

Suzanne
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik rook vanmiddag al een flink brandlucht op het werk. Waarschijnlijk door de wind die onze kant op stond. Vriend stuurde dit ineens door. Voordat mijn werkgever besloot de werkzaamheden naar Purmerend te verhuizen heb ik hier nog gekeken voor dagopvang maar alleen al door de website had ik er geen goed gevoel bij, nu dus dubbel zo blij dat ik Droef en Izzy toch maar thuis laat.

Het zal je maar gebeuren zeg.. :ugh:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:
Ja? In zo'n krot?

Geen haar op mijn hoofd dat ik daar mijn hond zou brengen. Wat een smerige bende, bah.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

dagmar88 schreef:
Ja? In zo'n krot?

Nou dat valt best mee van wat ik zie op de foto’s. De weide ziet er in ieder geval prima en ruim uit, en je ziet maar een klein deel van de binnenkant.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ήυs schreef:
dagmar88 schreef:
Ja? In zo'n krot?

Nou dat valt best mee van wat ik zie op de foto’s. De weide ziet er in ieder geval prima en ruim uit, en je ziet maar een klein deel van de binnenkant.
Voor de honden maakt het weinig uit hoe het eruit ziet, het is wat wij mensen ervan vinden.

Helaas zijn er zelfs 7 overleden :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het veldje mag er mooi uitzien, maar binnen vind ik het er maar smerig.
Ήυs
Zeer actief

duitse herder schreef:
Ήυs schreef:
dagmar88 schreef:
Ja? In zo'n krot?

Voor de honden maakt het weinig uit hoe het eruit ziet, het is wat wij mensen ervan vinden.

Helaas zijn er zelfs 7 overleden :ugh:

Ja, maar het makkelijk om zo snel te oordelen toch? Je ziet niet zo heel veel op de foto’s. Je weet niet hoe het daar was en al helemaal niet hoe de honden het daar hebben en hoe zij zich inzetten voor de honden.

Als het echt zo slecht zou zijn dan zouden er niet zoveel honden zitten denk ik dan. En de honden op de foto’s zien er prima en verzorgd uit.

Daarnaast is het volgens mij ook nog een erkend leerbedrijf. Dat krijg je ook niet zomaar.
Ήυs
Zeer actief

Neeltje schreef:Het veldje mag er mooi uitzien, maar binnen vind ik het er maar smerig.

Mee eens, maar dan nog is oordelen snel gedaan. Als de honden modderpoten hebben dan is het sowieso snel smerig ;)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nou, ik zie overwegend hout. Da's qua brandveiligheid geen gouden zet natuurlijk :Q: Zegt niets over hoe die mensen het bedrijf runnen inderdaad, dat zal vast met de beste bedoelingen zijn. Ik ken asielen met soortgelijke ruimtes. Maar goed, ook daar had ik m'n honden liever niet.

Neemt niet weg dat dit voor iedereen gewoon afschuwelijk is natuurlijk :ugh: Bah, het zal je hond zijn. Of andermans hond waar je verantwoordelijk voor was..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ήυs schreef: Nou dat valt best mee van wat ik zie op de foto’s. De weide ziet er in ieder geval prima en ruim uit, en je ziet maar een klein deel van de binnenkant.
Je ziet de vervallen buitenkant en genoeg van binnen.
Een vochtig houten krot, natte modderhonden op stoffen banken, een hangende stekker zonder randaarde, raampjes van plexiglas, een enorm grote groep in dezelfde ruimte.
Vocht en elektriciteit is nu eenmaal geen combinatie. Gaat er niet om of het mooi of schoon is.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

dagmar88 schreef:
Ήυs schreef: Nou dat valt best mee van wat ik zie op de foto’s. De weide ziet er in ieder geval prima en ruim uit, en je ziet maar een klein deel van de binnenkant.
Een vochtig houten krot, natte modderhonden op stoffen banken, een hangende stekker zonder randaarde, raampjes van plexiglas, een enorm grote groep in dezelfde ruimte.
Vocht en elektriciteit is nu eenmaal geen combinatie. Gaat er niet om of het mooi of schoon is.

Dat!

Suzanne
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:

En dan nog kun je er niet zomaar over oordelen. Oordelen is altijd zo makkelijk van een afstandje, achter je computer met wat foto’s om over te zaniken.

Het zal er zeker niet perfect zijn geweest en er zal zeker een trieste oorzaak zijn voor de brand. Maar zolang je geen feiten hebt kun je er weinig over zeggen. Onderzoek zal het wel uitwijzen.
63673J

dagmar88 schreef:
Nou precies.
Ήυs
Zeer actief

En jullie bedoelen die hangende stekker boven die ventilator? Die waarschijnlijk dus van de ventilator is? Ik kijk op mijn telefoon dus misschien mis ik wat hoor. Maar dat is toch gewoon mierenneuken?
63673J

Ήυs schreef:En jullie bedoelen die hangende stekker boven die ventilator? Die waarschijnlijk dus van de ventilator is? Ik kijk op mijn telefoon dus misschien mis ik wat hoor. Maar dat is toch gewoon mierenneuken?
Ik vind het er uitzien alsof het elk moment in elkaar kan storten - verwaarloosd en onveilig.
Ήυs
Zeer actief

@dagmar

Als we dan toch mierenneuken om stekkers, je zal er meer verstand van hebben dan ik, of nouja, misschien niet... want volgens mij heeft deze stekker wel randaarde in ieder geval. Als een stekker geen randaarde heeft is dat inderdaad een groter risico op brand. Maar deze stekker hangt ook nog eens los.... Die doet niets. :19: toch? Of heb ik dat mis?

Dan ben je toch aan het zoeken naar kleine dingen om je verhaal nog net iets dramatischer te maken?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Och, die arme beesten :(
63673J

Heavy schreef:Ze hadden een kacheltje zie ik :ugh:
Ja.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat afschuwelijk, je moet er toch niet aan denken :-(
Ik vind het wel meevallen hoe het eruitziet. Met veel honden die de hele dag buiten zijn in het natte Nederlandse weer kan het al snel véél smeriger worden. Het allemaal niet modern, klinisch en steriel nee, maar verder zie ik niets geks eigenlijk.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Cleva schreef:
DeDiana schreef:Wat afschuwelijk, je moet er toch niet aan denken :-(
Ik vind het wel meevallen hoe het eruitziet. Met veel honden die de hele dag buiten zijn in het natte Nederlandse weer kan het al snel véél smeriger worden.
Hoeveel honden zitten er op die bankfoto? 15?
Mijn keuken zou binnen twee minuten totaal onder de modder zitten.

Met zo'n bezetting zien die banken er keurig netjes uit.
Nou precies. En dan ook nog wat van die haarballen erbij die overal een tapijtje van zand en haren achterlaten.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat verschrikkelijk sneu :(

Het zijn geen luxe kennels met vloerverwarming, nee. Maar ik vind het er nou ook weer niet dramatisch en gevaarlijk uitzien. Ook niet enorm uitnodigend maar de honden lijken ontspannen op de foto's. Al geloof ik niet dat ik Charlie zou brengen.

Die stekker op de foto met die husky is gewoon geaard. Hier liggen ook stekkers los van apparaten die niet (veel) gebruikt worden.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Cleva schreef:Ik vind het er vooral heel erg vol maar ach, de honden kijken heel ontspannen dus dat maakt niet zoveel uit.
Voor een dierenverblijf vind ik het niet overdreven smerig of krotterig.
Eens, er zijn inderdaad veel honden te zien op de binnen-foto's. Maar dat kan ook best een momentopname zijn.

Daarbij heb wel eens met een aantal mensen en een stuk of 15 honden gebivakkeerd in een eenvoudig hutje op de hei (vanwege vuurwerk) en dat zag er ook al heel snel wat smoezelig en mottig uit. Dat gaat nu eenmaal zo met modderige honden die in- en uit lopen.

Vind het echt een rotbericht. Arme honden, arme baasjes en eigenaren van de hondenopvang. :ugh:

Edit: die kachel met open vuur had ik nog niet gezien toen ik dit tikte... :o
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Meer nog de vraag, krijg je zoiets überhaupt verzekerd?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Heavy schreef: Afbeelding
Op deze foto lijkt alles heel gezellig. Edoch, het is niet wat het lijkt. Dit is typisch een geval van het noodlot tarten met een aftandse kachel uit een tijd toen er nog geen keurmerken bestonden. Elk veiligheidsvoorschrift is dan ook met de voeten getreden. Al ga ik er niet van uit dat dit bewust gedaan is. Met dit type kachels stook je dan ook voornamelijk voor de vogels. Kachelpijp wordt afhankelijk van het hout, gemakkelijk 250 graden. Het spontaan ontbranden van hout geschiedt, ook weer afhankelijk van de houtsoort bij 300 graden of minder. Gelet op de afstand van de verbrandingsbron tot het houten achterwandje is die temperatuur reëel haalbaar. Reeds veel eerder zorgt de hitte voor brandbaar gas dat vrijkomt uit die multiplex plaat aan de achterzijde. Het kan dat de bouwer perliet- of vermiculite platen als isolatie aan de achterzijde bevestigd heeft. Maar ik zie ze niet en mede gelet op de rest van het bouwsel verwacht ik dan ook niet dat die zijn aangebracht. Het spontaan ontbranden van het houtgas dat vervolgens de rest van die houten kooi in de fik zette lijkt me voor de hand liggend. Indien dit de oorzaak is, verwacht ik dat de eigenaar een probleem gaat krijgen met zijn verzekering.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat een drama... :ugh: Vreselijk voor de eigenaren van de honden, het zal je overkomen...

Als ik de foto's zo zie zou ik mijn hond er echter niet brengen.
NIET omdat het vies is, een hond mag best vies worden. Vieze varkens gedijen prima hoor, maar je kan het overdrijven. Dit is wel overtreffende trap, of zoals wij dat hier noemen een ''authentieke zwijnenzooi''. Die BANK... dit wil je je hond toch niet leren? :ugh:

https://www.hondenbus.com/wp-content/up ... foto18.jpg

Voor de rest zien die honden er echt wel happy uit, en geloof ik best dat ze het daar niet slecht hadden. Maar ik zou ook meer willen dan zo'n keet als ik mijn hond naar een opvang breng.
Als ik dan op FB kijk naar meer foto's, zie ik ook bijzonder roestige benches, en inderdaad die open haard(en)....

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5CFF72D4

Nee, vast goed bedoelende mensen die hart voor honden hebben als je zo de klanten mag geloven, maar ik zou liever een deurtje verder gaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”