Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedels in de Iditarod

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Poedels in de Iditarod

Ongelezen bericht door Habibi »

Briljant.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Habibi schreef:Briljant.
Nou, dat durf ik te betwijfelen :hmmm: :mrgreen:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn poedels kunnen amper een uur in de sneeuw lopen zonder sneeuwballen in hun vacht en vooral op de poten te krijgen. Ik lees dat die man laarsjes bij de poedels aan deed, maar bij mijn poedels komen die sneeuwballen overal. Ik zou echt denken dat die vacht behoorlijk tegengewerkt.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Nederlandse kleefsneeuw van rond het vriespunt gedraagt zich anders dan sneeuw bij ongeveer -20.

In het filmpje vertelt hij er nog een en ander over. Ook over de vacht, smeersels etc.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zinodo schreef:14 jaar werk en 250 duizend euro om het verboden te zien worden. Lullig.
Dat was mijn gedachte ook
Heel erg lullig.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik snap de keuze voor poedels ook niet zo.. das bijna hetzelfde als met je labrador pakwerk gaan doen.. het kan wel.. ze zijn er alleen niet zo goed in..
En als je dan zon toch niet ongevaarlijke tocht maakt lijkt me dat een best risico.
blablabla :)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Zinodo schreef:14 jaar werk en 250 duizend euro om het verboden te zien worden. Lullig.
Ja :LOL: Nou ja, dat is het risico wat je erbij loopt natuurlijk. Kan er geen medelijden mee hebben. Nice try though!
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Da's ook weer zo. Ik heb er ook respect voor hoor.. hoeveel chiwafwafs zou ik nodig hebben voor zo'n sleetje??
Nanna schreef:
Peter27 schreef:Ik snap de keuze voor poedels ook niet zo.. das bijna hetzelfde als met je labrador pakwerk gaan doen.. het kan wel.. ze zijn er alleen niet zo goed in..
En als je dan zon toch niet ongevaarlijke tocht maakt lijkt me dat een best risico.
Ze zijn er wel goed in. Ze leren de drive van de huskies waar ze mee opgroeien. En nee, het zullen nooit de gedroomde winnaars worden maar voorlopig hebben ze die barre tocht van 1700 kilometer toch mooi een paar keer uitgelopen :ok:
blablabla :)
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

100 yorkies hebben ze t over in t filmpje...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sandra&co schreef:
Ja :LOL: Nou ja, dat is het risico wat je erbij loopt natuurlijk. Kan er geen medelijden mee hebben. Nice try though!
Hoezo?
Eerst mochten ze wel gewoon meedoen en ze hebben die tocht een paar keer gedaan.
En dan opeens mag het niet meer?
Dat is gewoon ergernis (afgunst?) omdat een ander type hond het ook blijkt te kunnen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Ik vind het ook raar.

Dichterbij iets vergelijkbaars overigens
Internationaal mag je obedience níét starten met een kruising...
Dat je geen rasshows kunt lopen met een niet rashond vind ik logisch.
Maar een wedstrijd waar het om gehoorzaamheid gaat?
Idioterie.
Als ik met Habibi fanatieker doorgegaan was in het verleden, dan had het dus sowieso geëindigd in de hoogste nationale klasse, verder had niet gekund.
Beetje stom.
(Uiteindelijk is die ambitie door scheiding bij mij en te weinig snelheid bij Habibi toch weggezakt. Maar stél dat het echt super was blijven gaan, dan eindigt het dus omdat ze een krúísing is. Niet omdat ze t niet zou kunnen. Bizarre regel.)
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Habibi schreef:Ik vind het ook raar.

Dichterbij iets vergelijkbaars overigens
Internationaal mag je obedience níét starten met een kruising...
Dat je geen rasshows kunt lopen met een niet rashond vind ik logisch.
Maar een wedstrijd waar het om gehoorzaamheid gaat?
Idioterie.
Als ik met Habibi fanatieker doorgegaan was in het verleden, dan had het dus sowieso geëindigd in de hoogste nationale klasse, verder had niet gekund.
Beetje stom.
(Uiteindelijk is die ambitie door scheiding bij mij en te weinig snelheid bij Habibi toch weggezakt. Maar stél dat het echt super was blijven gaan, dan eindigt het dus omdat ze een krúísing is. Niet omdat ze t niet zou kunnen. Bizarre regel.)
Het FCI WK agility is ook verboden voor rasloze honden ;)
Belachelijk, maar tsja, zo is t nu eenmaal.
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Vind ik dus écht bizar.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Mooi om te lezen! Ik vind het knap als iemand zo'n doel heeft om te bereiken, en dat nog lukt ook.

Zou de organisatie het niet verboden hebben omdat het anders op een circus gaat lijken als er iemand met een span wawa's aan komt zetten.
Alhoewel, wel een duur geintje...

Ben het trouwens met je eens Habibi, stom dat rasloze honden niet mee kunnen doen met obedience en agility op hoger niveau.
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Grote internationale dressuur- spring- of eventingwedstrijden staan open voor ieder ras of kruising in de paardensport.

Het ene ras zie je meer dan het andere, maar in principe mag alles.

Vind ik een stuk logischer in wedstrijden waar naar kúnnen gekeken wordt.

Op de KWPN hengstenshow ga je niet mee kunnen doen met een Fries. Dat snap ik ook.
Maar waar het gaat om fysieke en-of gehoorzaamheid prestaties vind ik het bizar om te stellen dat dan alleen met rasdieren mag.

Wat stelt zo'n WK titel dan eigenlijk voor?
Ja, er zijn heel veel kruisingen in verschillende landen die het beter doen hoor, maar jíj ben wereldkampioen.
Want van de rashonden was je t beste....
Bizar.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Cleva schreef:
Machie schreef: Het FCI WK agility is ook verboden voor rasloze honden ;)
Ik vind het niet belachelijk. FCI gaat gewoon alleen maar over rashonden. Dat moet je niet zien als waardeoordeel over kruisingen.
De eigenaren van kruisingen betalen geen contributie en doen niet mee aan shows, ze kopen geen stamboomdocumenten.
Waarom zouden ze dan aan de slag moeten gaan voor mensen die niet tot hun clientèle behoren?

Je kunt net zo goed hulp van de Koninklijke Nederlandse Fjordenpaardenbond verwachten.

Mensen met kruisingen moeten gewoon hun eigen honden serieus gaan nemen en hun eigen evenementen creëren.
Er is een FCI European Open. Daar mogen kruisingen gewoon aan meedoen. Maar toch heeft dat nog niet het allure van het WK... :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Peter27 schreef:Ik snap de keuze voor poedels ook niet zo.. das bijna hetzelfde als met je labrador pakwerk gaan doen.. het kan wel.. ze zijn er alleen niet zo goed in..
In Amerika heeft een vrouw een roedel mechels voor de slee. Ze doet het niet eens slecht in wedstrijden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:
Machie schreef: Het FCI WK agility is ook verboden voor rasloze honden ;)
Ik vind het niet belachelijk. FCI gaat gewoon alleen maar over rashonden. Dat moet je niet zien als waardeoordeel over kruisingen.
De eigenaren van kruisingen betalen geen contributie en doen niet mee aan shows, ze kopen geen stamboomdocumenten.
Waarom zouden ze dan aan de slag moeten gaan voor mensen die niet tot hun clientèle behoren?

Je kunt net zo goed hulp van de Koninklijke Nederlandse Fjordenpaardenbond verwachten.

Mensen met kruisingen moeten gewoon hun eigen honden serieus gaan nemen en hun eigen evenementen creëren.
Nee ze pretenderen er voor alle honden te zijn (met en zonder boom). Ik mag ook examens en wedstrijden doen (IPO) met mijn boomloze honden. Ik betaal hetzelfde voor mijn werkboekje als een rashondeneigenaar. Sterker nog het zijn dezelfde boekjes! Maar ik mag geen NK of WK doen. Dat vind ik gewoon raar...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Jup.
Nationale wedstrijden mogen wel fci.
Werkboekjes etc allemaal.

Maar als t écht leuk wordt, hóé goed je het nationaal ook doet, als zou je Nederlands kampioen worden, verder mag je niet...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”