Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

allergie

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Brody, de 3-jarige hond van mijn zoon, is allergisch voor de Faerinamijt, de huisstofmijn, Copramijt en de meelmijt. Voorstel van de dierenarts om hem een desensibilisatiekuur te geven. Buiten dat dit best een dure behandeling is, is het resultaat hiervan erg twijfelachtig (50% kans van slagen). De prijs van de behandeling is 1 ding. Als de kans van slagen groter zou zijn, zouden we dat er best voor over hebben. En als we geen betere alternatieve behandeling vinden die beter is, gaan we die desensibilisatiekuur ook wel laten doen. Maar we zijn dus vooral op zoek naar een behandeling die grotere kans van slagen heeft. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips voor ons?
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Re: allergie

Ongelezen bericht door kipo »

Desensibilisatie valt best mee qua prijs. Oké zo'n flesje immuuntherapie aanschaffen is prijzig, maar je doet er 10 maanden mee. De effectiviteit voor alleen mijten is best goed, sowieso zit dat tegenwoordig op ongeveer 70%. Daarnaast heeft het zo goed als geen bijwerkingen, ook op de lange termijn niet.
Van alles wat er tegenwoordig te krijgen is, is dit het mooist.
De enige nadelen: het duurt een aantal maanden voordat je effect ziet én je moet er eigenlijk niet meer mee stoppen.
Alhomaro
Actief

70% klinkt inderdaad beter dan 50%. Op zich valt de prijs van die therapie ook wel mee, als het helpt. Als het niet helpt is het een hoop weggegooid geld. Dat bedoelde ik eigenlijk. Bovendien heeft Brody erg veel last van huidproblemen door die allergieën. Heeft al een paar keer antibiotica en prednison gekregen om die huidproblemen te verminderen. Dan is het ook vervelend als je een therapie start, waarvan het dan minimaal een paar maanden duurt, voor je weet of het aanslaat. Uiteindelijk wil je ook niet iedere keer je hond op antibiotica en al helemaal niet op prednison zetten. Maar goed, ik denk dat er niets anders opzit, dan toch maar met deze therapie te beginnen en te hopen dat het snel aanslaat.
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Wat geef je voor voer?
In brokken zitten deze mijten ook

Ik heb geen goede ervaring met deze therapie
Maar als het wel aanslaat is het een relatief simpele therapie en een stuk goedkoper dan apoquel oid
Je moet het wel levenslang blijven geven
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

In die eerste maanden kun je een onderhoudsdosis medicijnen gebruiken om die huidproblemen te voorkomen. Keus is:
Prednison, goedkoop, veel mogelijke bijwerkingen
Apoquel, duur, minder bijwerkingen, wel op lange termijn onderdrukking van het immuunsysteem.
Ciclosporine, vergelijkbaar met apoquel, maar ook daar duur het even voordat het werkt.
Cytopoint, maandelijkse injecties, bijwerkingen nog niets, maar zeker niet goedkoop.
Alhomaro
Actief

Bedankt voor jullie antwoord allemaal. Brody kreeg altijd Taste of the Wild brokken. Op dit moment krijgt hij Anallergenic van Royal Canine. We overwegen nu inderdaad over te stappen naar graanvrije kvv. En we zijn inderdaad gestart met desensibilistatie kuur.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

deze mijten zitten op brokken, verpakte brokken. ik heb een toller gehad die hier allergisch voor was/is. deze zit op kvv en heeft er geen last meer van. als snacks krijgt hij dingen die zeker 48 uur in de vriezer hebben gelegen want dat dood de mijten.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Alhomaro schreef:Bedankt voor jullie antwoord allemaal. Brody kreeg altijd Taste of the Wild brokken. Op dit moment krijgt hij Anallergenic van Royal Canine. We overwegen nu inderdaad over te stappen naar graanvrije kvv. En we zijn inderdaad gestart met desensibilistatie kuur.
:ok:

Desensibilisatie is eigenlijk het beste met de minste (zo goed als geen) bijwerkingen.
Mijn vorige hond heeft dit ook gehad, gestart toen hij rond de 2 jaar was (hij lag echt open, vooral zijn poten) en heel zijn leven gekregen.
In het begin is het duurder omdat je dan vaker moet injecteren, uiteindelijk zal dat naar ongeveer 1 x per 4 á 5 weken injecteren gaan en
dan wordt het alweer goedkoper.
Laat je goed begeleiden, geef niet te snel op hiermee en geef het levenslang als het aanslaat. De kans van slagen ligt rond de 70%.
Bij mijn hond (11 allergieën) hielp het echt heel goed, hij had alleen af en toe nog wat ontstoken ogen en daarvoor kreeg ik dan een aparte zalf.

Succes en ik hoop dat het goed aanslaat :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Alhomaro schreef:Op dit moment krijgt hij Anallergenic van Royal Canine. We overwegen nu inderdaad over te stappen naar graanvrije kvv. En we zijn inderdaad gestart met desensibilistatie kuur.
Krijgt hij de brokken al lang?
Je kan er ook voor kiezen ze vanuit de vriezer te geven ivm de mijten

Pas wel op met veel dingen tegelijk veranderen, wel handig om te weten dat als er verbetering komt je weet waar dit van is
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”