Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Noa wordt incontinent
Moderator: moderatorteam
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Noa wordt incontinent
Noa is zo ongeveer elf jaar oud en hoewel ze steeds strammer wordt, doet ze het verder eigenlijk nog best goed. Haar gehoor en zicht zijn uitstekend, ze blaft graag buiten de boel bij elkaar en speelt zo af en toe nog met de andere honden. Mentaal lijkt ze ook nog helemaal in orde.
Alleen begint ze incontinent van poep te worden. Eerst lag er af en toe een keuteltje in de mand waar ze had liggen slapen, maar we vinden steeds vaker een grote keutel in huis.
Net heeft ze flink in de vensterbank staan blaffen en vonden we keutels op de bank en de vloer. Die had ze tijdens het blaffen niet op kunnen houden.
Ik ga er van uit dat dit door de ouderdom komt en er niets aan te doen is, maar ik heb dit niet eerder met een oude hond gehad. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alleen begint ze incontinent van poep te worden. Eerst lag er af en toe een keuteltje in de mand waar ze had liggen slapen, maar we vinden steeds vaker een grote keutel in huis.
Net heeft ze flink in de vensterbank staan blaffen en vonden we keutels op de bank en de vloer. Die had ze tijdens het blaffen niet op kunnen houden.
Ik ga er van uit dat dit door de ouderdom komt en er niets aan te doen is, maar ik heb dit niet eerder met een oude hond gehad. Heeft iemand hier ervaring mee?
- Zamunda
- Zeer actief
Re: Noa wordt incontinent
Drie jaar ervaringJohnny Jones schreef:Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij Mister werd dit veroorzaakt door spondylose en daardoor denervatie van onder andere de kringspier, hij had op een gegeven moment totaal geen anale reflex meer, totaal geen tonus van de kringspier.
Tegen het verlies van de ontlasting deed ik niets behalve dan zorgen dat er 's ochtends pas opwinding was als hij buiten was. Verder kun je kijken of je wat kunt sturen met de maaltijden.
-
Sterre
Ja met mijn vorige hond Sterre een DSK. Die is 15,5 geworden en het laatste jaar kreeg ze allerlei ouderdomsdingetjes waaronder het incontinent worden van ontlasting. Ze voelde het gewoon niet dat het er uit viel. Het was vooral vervelend als het ‘s nachts in haar mand gebeurde en ze daarna ging verliggen er middenin. Had ze ook niet door. We hebben haar in laten slapen toen ze ook een keer urine liet lopen en even niet op kon staan en ze doodongelukkig lag te wachten tot ik haar kwam helpen.
- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Ja, Wibaut en Va-bienneke, Briards, kregen dit ook, toen ze 13+ waren. Tijdens het wandelen lieten ze keutels vallen als ware het broodkruimpjes uit dat ene sprookje. Denk idd dat dit te maken heeft met denervatie, want gaandeweg verloren ze ook het gevoel en beheersing in en over hun staart. Qua voeding is het praktisch ervoor te zorgen iets uit te kiezen dat tot een harde, stevige ontlasting leidt. En niet alleen praktisch, maar ook prettig, want geen enkele hond wil zijn eigen nest/huis bevuilen. De Briards zijn allebei een dikke 15 jaar geworden, de een hebben we om andere redenen laten inslapen (overigens wel gerelateerd, achteraf gezien) en de ander is in haar slaap overleden. Zou gewoon zorgen dat Noa lekkere stevige keutels kan produceren, zonder dat ze in de verlegenheid wordt gebracht dat ze "ongelukjes" in huis heeft en je er verder niet al te druk om maken
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Fijn te lezen dat het niet 'het begin van het einde' is, hoewel ik begrijp dat ze echt wel een bejaarde dame is.
Ze maakt gelukkig stevige keutels, het is zo opgeruimd. Ze lijkt er zelf ook geen last van te hebben. Ze ligt erg stil in haar mand en heb nog niet gezien dat ze erin heeft gelegen. Ik kan me voorstellen dat het wel erg triest gaat worden als ze haar urine ook niet op kan houden en er dan in ligt. Hopelijk krijgt ze dat niet en pakt ze gewoon nog een zomer mee.
Ze maakt gelukkig stevige keutels, het is zo opgeruimd. Ze lijkt er zelf ook geen last van te hebben. Ze ligt erg stil in haar mand en heb nog niet gezien dat ze erin heeft gelegen. Ik kan me voorstellen dat het wel erg triest gaat worden als ze haar urine ook niet op kan houden en er dan in ligt. Hopelijk krijgt ze dat niet en pakt ze gewoon nog een zomer mee.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Taartje heeft het ook een paar keer gehad als ze blij was en in het rond sprong, dat ze ineens zo een keutel verloor. Ze had het zelf niet in de gaten.
Ze moet er tegenwoordig ook bijna elke nacht een keer uit om te plassen.
Ze moet er tegenwoordig ook bijna elke nacht een keer uit om te plassen.
-
Sandra&co
Nondedju, wat sneu. Daarvoor zou ik ook acuut een afspraak maken, dat wil je toch niet meemaken met je ouwetjeSterre schreef:We hebben haar in laten slapen toen ze ook een keer urine liet lopen en even niet op kon staan en ze doodongelukkig lag te wachten tot ik haar kwam helpen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Het was uiteindelijk niet nodig, maar wel een scenario dat we besproken hadden. Als Umi incontinent werd zouden we haar in laten slapen. Ze zou dat echt vreselijk vinden.Nanna schreef:Ik had dat met mijn ouwe Puli van bijna 17. Die lag ook in haar plas en kon niet opstaan. Ik ben dezelfde middag nog naar de dierenarts gegaan om er een einde aan te laten breien.Sandra&co schreef:Nondedju, wat sneu. Daarvoor zou ik ook acuut een afspraak maken, dat wil je toch niet meemaken met je ouwetjeSterre schreef:We hebben haar in laten slapen toen ze ook een keer urine liet lopen en even niet op kon staan en ze doodongelukkig lag te wachten tot ik haar kwam helpen.